گیلان، زیباکنار
0133416

ویژگی‌های یک پلان ویلایی دلنشین

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
پلان ویلایی دلنشین

ویژگی‌های یک پلان ویلایی دلنشین : برخی افراد تصور می‌کنند همین که یک ویلا در منطقه‌ای خوش آب‌وهوای و اصطلاحاً منطقه‌ای خوش نشین یا بالای شهر بنا شده باشد کافی ست تا برچسب ویلای لاکچری یا ایده‌آل را به آن بزنیم اما در واقع اینگونه نیست. یک ویلای ایده‌آل و اصطلاحاً دلنشین باید از یک پلان استاندارد برخوردار باشد.

بنابراین هرچقدر هم که ویلای شما در منطقه‌ای بالای شهر واقع‌شده باشد و اطراف آن را دریا و کوهستان‌های سرسبز فراگرفته باشد اما اگر پلان استاندارد و ایده‌آلی نداشته باشد ویلای طراحی شده چندان خوش به مذاق خریداران نخواهد آمد. بنابراین سازندگان نباید تنها امتیاز و پوینت مثبت ویلا را موقعیت جغرافیایی آن بدانند. ویلای مورد نظر باید به گونه‌ای باشد که در هنگام تعریف از آن حرف‌های زیادی از پلان عالی آن برای گفتن وجود داشته باشد. در ادامه قصد داریم ویژگی‌های یک پلان ویلایی دلنشین و عالی را بررسی کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

طراحی پلان به‌نحوی که حداکثر بهره‌برداری از نور محیطی صورت پذیرد

هیچ‌گاه تأثیرگذاری شگرف نورپردازی را در ویلا شوخی نگیرید. نور مهمترین فاکتوری است که می‌تواند چشم‌انداز و ویوی داخلی ویلای شما را از این رو به آن رو کند. چنانچه طراحی پنجره‌ها، موقعیت آن ها، تعداد و ابعاد آن‌ها در طراحی پیلان ویلا به‌درستی و هنرمندانه رعایت شود می‌توان نورپردازی خیره‌کننده‌ای را با استفاده از نور طبیعی در ویلا ایجاد کرد. بسیاری از خریداران ویلا در وهله جذب جذب روشنایی و دلباز بودن ویلا می‌شود اما چیست که این دلبازی و روشنایی را برای ویلا به‌ارمغان می‌آورد؟

دقیقاً نور درخشان و زیبای خورشید که تابش آن از پنجره‌های ویلا به‌شکلی استاندارد و با زاویه و میزانی ایده‌آل می‌تواند چهره ویلای شما و دکوراسیون داخلی ویلا را دگرگون نماید. هیچ کس طرفدار ویلای تاریک با نور کم و محیطی خفقان آور نیست. پس در طراحی پلان باید نورپردازی ویلا با نور طبیعی را به‌شدت مورد توجه قرار داد.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

اجتناب از طراحی فضاهای پرت و بی کاربرد

مطمئناً این موضوع که نتوانید از بخشی از ویلایی که بابت خرید هر متر آن هزینه‌ای بالا پرداخت کرده‌اید استفاده کنید به‌شدت شما را ناراحت خواهد کرد. وجود فضای پرت و بلا استفاده در ویلا می‌تواند چهره ویلا را زشت کند و اجازه ندهد تا شما بتوانید یک دکوراسیون داخلی زیبا و شیک آنطور که دل تان می‌خواهد ایجاد کنید. بنابراین هر کاری هم که بکنید در انتها یک دکوراسیون داخلی نا زیبا و غیر استاندارد خواهید داشت که نسبت به آن رضایت کافی ندارید. یک پلان ویلایی ایده‌آل باید به گونه‌ای باشد که شما بتوانید از وجب به وجب ویلا استفاده‌ای بهینه داشته‌باشید.

خواه یک فضای ده متری باشد خواه یک فضای دو متری. همان فضای دو متری می‌تواند مکانی برای ترتیب دادن یک گلخانه کوچک، قرار دادن یک کاناپه راحتی، یک کتابخانه کوچک و یا یک وسیله دکوری باشد. چنانچه فضای پرت و بی کاربرد در ویلا وجود داشته باشد شما قادر به استفاده از آن نخواهید بود گویی که بود و نبودش هیچ فرقی ندارد. بنابراین باید تا جای امکان از طراحی فضاهای پرت و بی کاربرد اجتناب کرد به‌نحوی که یک ویلای کوچک با متراژ کم را هم بتوان به‌شکلی ایده‌آل دکوراسیون نمود.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

در نظر گرفتن ابعاد هوشمندانه برای بخش‌های مختلف ویلا

اگر ایده طراح این باشد که با کوچک کردن بخش‌های مختلف خانه می‌تواند استفاده بیشتری از فضا داشته باشد سخت در اشتباه است. به‌عنوان مثال فرض کنید یک طراح تصور می‌کند که با کوچک در نظر گرفتن فضای آشپزخانه قصد دارد به اتاق نشیمن و سالن پذیرایی ویلا لطف کند و فضای بیشتری به آن‌ها بدهد اما چه فایده زمانی که نمی‌توان حتی یک یخچال و فر گاز را به‌راحتی درون آشپزخانه جای داد و در واقع با آشپزخانه‌ای روبه‌رو خواهید شد که جای سوزن انداختن در آن نیست. آن هم آشپزخانه که اصطلاحاً قلب خانه است و بانوی خانه در آن فعالیت می‌کند و باید دلباز باشد. اما اشتباه نکنید منظور ما این نیست که باید ابعاد آشپزخانه را تا جای ممکن بزرگ کرد در حدی که بشود از این سر تا آن سر آن قدم آهسته رفت!

بلکه ابعاد بخش‌های مختلف ویلا باید متناسب باشد و به‌شکل درستی در نظر گرفته‌شود. بنابراین پیش از در نظر گرفتن ابعاد باید به این فکر کرد که این ویلا مناسب زندگی یک خانواده با چه تعداد افراد است؟ چه تجهیزاتی قرار است درون آشپزخانه جای بگیرد و چه ابعادی باید برای اتاق ها، راهرو، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و گلخانه در نظر گرفت تا نه با کمبود فضا روبه‌رو شد و نه با فضایی بی کاربرد و بلا استفاده. بنابراین یکی از ویژگی‌های یک پلان ویلایی دلنشین را می‌توان در نظر گرفتن ابعاد هوشمندانه برای بخش‌های مختلف دانست.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

جانمایی های استاندارد و ایده‌آل در ویلا

این مورد اگر توسط طراحان رعایت نشود ویلای لاکچری شما به ویلایی زیر حد معمول تنزل خواهد کرد. جانمایی استاندارد به این معناست که باید مکان استقرار هر بخش از ویلا را با توجه به بخش‌های دیگر تعیین کرد. به‌عنوان مثال آیا درست است که درب حمام و دستشویی رو به آشپزخانه باز شود؟ و یا آیا صحیح است که درب اتاق خواب رو به پذیرایی باز شود؟

سرویس‌های بهداشتی باید حتی‌الامکان از فضاهای عمومی دور باشند و بخش‌های مختلف ویلا باید در تناسب و هماهنگی در کنار هم قرار داده شوند. بسیاری از افراد تمایل ندارند که در هنگام کار و فعالیت در آشپزخانه زاویه دید مستقیم نسبت به اتاق پذیرایی وجود داشته باشد. همچنین اتاق نشیمن باید دارای چشم‌انداز نورگیر و دلبازی باشد. چشم‌انداز اتاق‌ها و پنجره‌های ویلا باید به بهترین مکان‌های ممکن باز شود. اگر قرار باشد چشم‌اندازی زیبا در سمتی از ویلای شما وجود داشته باشد اما پنجره‌های اتاق شما به آن چشم‌انداز دسترسی نداشته‌باشند چه فایده؟ بنابراین مهمترین ویژگی یک پلان ویلایی دلنشین دقت به جانمایی درست و ایده‌آل بخش‌های مختلف ویلا به‌طور یکپارچه است.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

عدم پیچیدگی در رفت‌وآمدها در ویلا

طراحی پلان ویلا باید به گونه‌ای باشد که شما را مجبور به‌دور زدن های شمسی قمری نکند! برای اینکه از یک بخش از ویلا به بخشی دیگر بروید نیازی نباشد تا از مسیرهای تو در تو و راهرو های باریک و طولانی عبور کنید. طراحی پلان ویلا باید به گونه‌ای باشد که بخش‌های مهم و پر رفت‌وآمد را به‌سادگی و به‌راحتی به‌هم ارتباط دهد. به‌عنوان مثال همه ما می‌دانیم که مسیر اتاق‌های خواب و آشپزخانه یا اتاق‌های خواب و سالن نشیمن از جمله پر تردد ترین مسیرها در ویلا است. بنابراین طراحی پلان باید به گونه‌ای باشد که رفت‌وآمد بین این بخش‌ها شما را مجبور به‌دور زدن در قسمت‌های مختلف نکند و در سر راست ترین حالت ممکن بتوانید بین بخش‌های پر رفت‌وآمد ویلا تردد کنید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

دسترسی مناسب و یکسان به سرویس بهداشتی برای همه اتاق ها

در طراحی پلان ویلا باید به این نکته دقت نمود که تمام اتاق‌ها به یک میزان به سرویس‌های بهداشتی دسترسی داشته‌باشند. بنابراین بهتر است فاصله تمام اتاق‌ها نسبت به سرویس بهداشتی یکسان باشد. اینکه قرار باشد اتاق‌های ویلا را در طبقه بالا قرار دهید و سرویس بهداشتی در طبقه پایین به‌هیچ‌وجه منطقی و اصولی نیست. در یک پلان ایده‌آل اتاق‌ها باید دسترسی مناسبی به سرویس‌های بهداشتی داشته‌باشند.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

دقت به ارتفاع مناسب برای سقف در طراحی پلان

هیچ‌گاه هیچ‌گاه و هیچ‌گاه نباید ارتفاع سقف را کم در نظر گرفت. با این کار یک فضای خفقان آور و شرایطی در تنگنا برای اهالی خانه‌ایجاد خواهید کرد. ارتفاع سقف در ویلا بایستی نسبت به ارتفاع سقف در خانه‌های عادی بیشتر باشد. با این کار باعث خواهید شد فضایی دلباز با چشم‌اندازی گسترده برای اهالی ویلا ایجاد شود. سقف های کوتاه به‌هیچ‌عنوان برای ویلا پیشنهاد نمی‌شود. تعبیه سقف کوتاه در پلان ویلا یعنی نابود کردن پلان. بنابراین می‌توان یکی دیگر از ویژگی‌های یک پلان ویلایی ایده‌آل را سقف های بلند و مرتفع آن دانست.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

اگر به شاهکارهای معماری جهان خوب بنگرید متوجه خواهید شد که بخش اعظمی از دلایل معروفیت آن‌ها این است که این شاهکارهای معماری دارای یک پلان ایده‌آل و متناسب هستند. موقعیت جغرافیایی ویلا، نمای ویلا و امکانات آن همه در سایه یک پلان استاندارد و ایده‌آل است که درخششی بی‌بدیل خواهند داشت. بنابراین برای اینکه بتوانید یک شاهکار زیبا خلق کنید باید پیش از هر چیز به فکر یک پلان استاندارد و اصولی باشید.

تا زمانی که پلان ویلا دارای ویژگی‌های لازم نباشد دکوراسیون داخلی هم به‌چشم نخواهد آمد بنابراین تا زمانی که پلان ویلا استاندارد نباشد حتی چشم‌انداز داخلی ویلا را هم نمی‌توانید با چیدمان لاکچری و تجهیزات درجه یک دکوراسیون نمایید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×