گیلان، زیباکنار
0133416

پل چوبی کیاشهر محل اتصال خشکی و دریا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-17

پل چوبی کیاشهر، محل اتصال خشکی و دریا

حتماً همه شما در فیلم‌های دفاع مقدس حرکت قایق بر روی تالاب ها و در میان نی زار ها را مشاهده کرده‌اید. برای تجربه چنین منظره‌ای حتماً لازم نیست به تماشای این گونه فیلم ها بنشینید یا راهی جنوب شوید. ایران تالاب های فراوانی دارد که یکی از آن‌ها تالاب بین‌المللی بوجاق است. شاید اسمش به معروفی سایر تالاب ها نباشد، اما بستری را فراهم کرده است که شکل دهنده محیطی زیباست. یکی از این محیط‌های زیبا که بر روی تالاب بوجاق قرار دارد پل چوبی کیاشهر است. پل چوبی کیاشهر یکی از صد ها مقصد گردشگری استان گیلان است. تالاب بوجاق و پل چوبی کیاشهر در پارک جنگلی کیاشهر قرار دارد که از این جاذبه می‌توان با عنوان محل اتصال خشکی و دریا یاد کرد. خاطراتی که می‌توانید با سفر به کیاشهر در ذهن خود خلق کنید قطعاً برای شما بی‌نظیر خواهد بود، اگر عاشق پیاده‌روی نیز باشید.

پل چوبی کیاشهر

بی نهایت بودن هدیه پل چوبی به شما

پل چوبی کیاشهر تقریباً 700 متر طول دارد و عرض آن حدوداً 5/2 متر است. با این که قدم‌زدن بر روی این پل ممکن است زمان کوتاهی را از شما صرف کند، اما تصویری بی نهایت را به شما عرضه خواهد کرد. در طول قدم‌زدن بر روی پل شما به تنها چیزی که فکر می‌کنید پیش رفتن در این مسیر برای دست یافتن به چیزی ارزشمند است؛ اما هدیهای فراتر از گمانتان به شما تقدیم می‌کند. آن هدیه بی نهایت بودن است. وقتی به انتهای مسیر می‌رسید و دریای بی‌کران پدیدار می‌شود در واقع بی نهایت بودن به شما القا شده است. آن جاست که باید به‌خودتان بیایید و ببینید، چطور چند تکه چوب به کمک فضای اطرافش چنین مفاهیم عمیقی را در دل خود جای داده‌اند.

پل چوبی کیاشهر

نُت های پرندگان بر روی پل چوبی

اما اگر بخواهیم از تفسیر مناظر خلقت به‌صورت فلسفی دست بکشیم، باید بگوییم که پل چوبی کیاشهر مکان مناسبی برای تماشای ترکیبی از طبیعت است. شما با راه‌رفتن روی این پل می‌توانید هم‌زمان دریا، تالاب و پارک جنگلی کیاشهر را مشاهده کنید؛ که هرکدام از آن‌ها به‌تنهایی آن‌قدر درخشان هستند که می‌توانند شما را درگیر خود کنند. در طول این مسیر در دو طرف پل نی زار و گیاهانی که در کنار پل چوبی کیاشهر رشد کرده‌اند شما را همراهی خواهند کرد؛ و این نکته‌ایست که بر زیبایی پل صحه می‌گذارد. چرا که ترکیب رنگ سبز و آرامش‌بخش گیاهان با رنگ گرم و قهوه‌ای چوب آن‌قدر ساده و پیش پا افتاده است که شاید به آن توجه نکنیم. البته این ترکیب بندی به کرم و قهوه‌ای در فصل پاییز و زمستان تغییر خواهد کرد. از طرفی اگر سفر شما در فصل مهاجرت پرندگان به گیلان رقم بخورد، یکی از جاهایی که می‌تواند برای شما به‌عنوان یک مسافر معمولی و یا طبیعت‌گردی حرفه‌ای جذاب باشد پل چوبی کیاشهر است. پرندگانی که مسافتی دور را طی کرده‌اند تا خود را به تالاب بوجاق برسانند. این در واقع بخش موسیقی زنده سفر شماست. وقتی بر روی پل ایستاده‌اید یا قدم می‌زنید چنددقیقه از صحبت کردن با همراهانتان دست بردارید؛ و به نوازندگان طبیعت گوش دهید. همان پرندگان مهاجری که شاید خودشان ندانند اما بی اختیار نت های متفاوتشان در پایان ملودی هماهنگی می سازد. یکی دیگر از صحنه‌هایی که خودتان می‌توانید به‌خودتان تقدیم کنید، صبر کردن تا هنگام غروب آفتاب در کنار این تالاب زیباست. هنگامی که خورشید آخرین تلاش‌هایش را برای زنده ماندن انجام می‌دهد؛ و نور قرمزی که به نی زار ها و قایق‌ها می‌خورد، در حالی که انعکاس پرتو از آب متصاعد شده و به‌چشمان شما می‌رسد. برای تجربه گام نهادن بر روی تالاب بوجاق و پل چوبی کیاشهر باید به گیلان سفر کنید. شهر بندری کیاشهر در 17 کیلو متری آستانه اشرفیه و در شمال شهر رشت قرار دارد و به‌همین دلیل فرقی نمی‌کند از کدام شهر و کدام مسیر به آن می‌رسید؛ اما اگر شما قصد دارید از تهران راهی کیاشهر شوید می‌توانید بعد از عبور از کمربندی لاهیجان به‌سمت کیاشهر تغییر مسیر بدهید. بعد از گذشتن از شهرهای سنگر، کوچصفهان و آستانه اشرفیه به کیاشهر خواهید رسید.

 

پل چوبی کیاشهر

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×