گیلان، زیباکنار
0133416

پوشش‌های ترمووود برای ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
پوشش‌های ترمووود ویلا

آوردن روح طبیعت به خانه همان‌کاری ست که بشر امروز به‌دنبالش است. نمای چوبی همیشه جذاب بوده و هست. به‌ویژه برای ویلاهای شمالی نمای چوبی می‌تواند یک نمای کاملاً مطابق با فضا و حال و هوای این منطقه باشد.اما استفاده از چوب خام در فرآیند ساخت ویلا به‌هیچ‌عنوان تایید شده نیست. علت آن هم آسیب‌پذیر بودن چوب خام در برابر رطوبت و نفوذ حشرات است. اما آن عده از افراد که تمایل به اجرای پوشش‌های ترمووود برای ویلا خود دارند چه باید بکنند؟

باید گفت آن پوششی که شما در طرح و رنگ چوب در ویلا می‌بینید چوب خام نیست بلکه ترمووود است. پوشش ترمووود همان چوب است که تحت شرایط دمایی و فشار خاص قرار گرفته و به یک چوب مقاوم و غیرقابل‌نفوذ تبدیل‌شده‌است.

این فرآیند باعث می‌شود تا ترمووود به یک متریال مقاوم و ماندگار تبدیل شود که قابلیت استفاده در نمای ساختمان و سایر پوشش‌های ساختمان را دارا باشد.

از بابت تغییر شکل ترمووود نگران نباشید

یکی از مشکلاتی که عنصر چوب با خود به‌همراه دارد تغییر شکل آن به‌مرور زمان است. بارها دیده‌ایم که اجسام چوبی بعد از گذشت مدت‌زمانی تاب بر می‌دارند و تغییر شکل می‌دهند. این تغییر شکل نمی‌تواند در نمای ویلا و پوشش‌های چوبی نکته خوشایندی باشد.

قاعدتاً همه ما می‌خواهیم که نمای ساختمان ما یک ظاهر ثابت و ماندگار داشته باشد و تحت هر شرایطی تغییر شکل ندهد. اما باید گفت که ترمووود به‌هیچ‌عنوان در برابر رطوبت تغییر شکل نمی‌دهد.

تغییر شکل دادن چوب به‌علت نفوذ رطوبت در آن و تغییر بافت چوب است. این تغییر بافت خود را به‌شکل انحنا برداشتن و تغییر شکل ظاهری چوب نشان می‌دهد. اما جلو این مسئله در ترمووود گرفته‌شده است. به‌واسطه شیوه حرارت‌دهی و پردازشی که روی ترمووود صورت می‌پذیرد این ماده کاملاً غیر قابل نفوذ نسبت به رطوبت می‌شود. حتی ریزترین گرد و غبارها و حشرات هم نمی‌توانند به آن نفوذ کنند.

یک لایه از رزین مقاوم روی چوب کشیده می‌شود و این اجازه را به چوب نخواهد داد که دچار تغییر شکل شود. بنابراین از بابت لایه لایه شدن، پوسیدگی، تاب برداشتن و خم چدن ترمووود خیالی آسوده داشته‌باشید و بدانید که ترمووود به‌هیچ‌عنوان تغییر شکل نمی‌دهد. بنابراین می‌توانید آن را به‌عنوان یک پوشش قابل اطمینان و شستشو در ویلای خود استفاده کنید.

امکان تغییر رنگ در نمای ترمووود وجود ندارد

یکی از نگرانی‌هایی که افراد دارند این است که آیا ممکن است پوش تر مو وود با قرارگرفتن در برابر نور خورشید دچار تغییر رنگ شود؟ این موضوع به‌واقع هم نگران‌کننده است. فرض کنید هزینه زیادی بابت یک نمای خاص صرف کرده‌اید اما به‌مرور مشاهده می‌کنید که با تابش نور خورشید رنگ آن در حال پریدن است. آنجا دیگر کاری از دستتان بر نخواهد آمد. اما ما به شما می‌گوییم که به‌هیچ‌وجه نگران نباشد.

ترمووود دچار رنگ‌پریدگی در برابر نور خورشید نمی‌شود. این موضوع ریشه در شیوه‌های پردازش این متریال دارد. استفاده از رنگ ترمو و ایجاد فشار و حرارت در محفظه های پردازی چوب ترمووود باعث می‌شود تا این متریال در برابر نور خورشید و حرارت آن هیچ واکنشی از خود نشان ندهد. بنابراین نه دچار رنگ‌پریدگی خواهد شد و نه ظاهر آن تغییر خواهد کرد.

می‌توان از ترمووود در پوشش استخر ویلا استفاده کرد

ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌توان از یک متریال چوبی در محیطی که سراسر آب است استفاده کرد؟ چگونه ممکن است که حتی یک درصد احتمال خراب‌شدن این پوشش وجود نداشته باشد؟ اما این موضوع به‌لطف رزین ترمو اتفاق افتاده است. این ماده باعث می‌شود تا ترمووود به متریالی قابل شستشو تبدیل شود و مقاومت بالایی در بربر آب پیدا کند به‌نحوی که بتوان از آن در استخر ویلا استفاده کرد.

بنابراین با استفاده از کف پوش ترمووود می‌توانید هر زمان که خواستید آن را شستشو دهید. البته دقت داشته‌باشید که هر نوع ماده شوینده‌ای را با سطح آن تماس ندهید.

هرچند که رزین ترمو ماده‌ای مقاوم است اما ممکن است برخی شوینده‌ها به‌قدری قوی باشند که موجب حل‌شدن رزین شوند. بنابراین در انتخاب شوینده دقت داشته‌باشید تا پوشش ترمووود انتخابی شما عمر مفید طولانی‌تری داشته باشد.

استفاده از ترمووود در سطح استخر و کناره های آن می‌تواند ظاهر شیک و لاکچری به آن بدهد. همچنین می‌تواند باعث منحصربه‌فرد شدن آن شود. چرا که اغلب استخر ها دارای پوشش کاشی و سنگ هستند و کمتر استخری از پوشش ترمووود استفاده می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید یک پوشش خاص برای استخر ویلا انتخاب کنید بدانید که ترمووود نیز در بین گزینه‌های شما جای خواهد گرفت.

استفاده از کفپوش ترمو در دکوراسیون داخلی و محوطه بیرونی ویلا

اگر علاقه زیادی به متریال چوب دارید و می‌خواهید نمای ویلا را یکدست نمایید می‌توانید حتی برای کفپوش‌های داخل ویلا و محوطه بیرونی نیز از ترمووود استفاده کنید. مقاومت بالایی که این متریال از خود نشان می‌دهد استفاده آن را به‌عنوان یک کفپوش مقاوم تایید خواهد کرد.

شما می‌توانید از انواع ترمووودهای فاقد رنگ برای محوطه بیرونی استفاده کنید. با این حال اگر به رنگ‌بندی‌های کفپوش ترمووود نگاهی بیندازید مطمئناً از انواع رنگی آن نیز خوشتان خواهد آمد. در نهایت بستگی به‌سلیقه و علاقه شما دارد که کدام نوع از کفپوش را برای برای ویلای خود برگزینید.

میز و صندلی‌های ترمووود برای تعبیه در فضای باز در ویلا

برای اغلب افراد این یک چالش بزرگ است که برای فضای باز ویلای خود از چه نوع مبلمانی استفاده‌کنند تا در برابر تغییر آب‌وهوا و شرایط آب‌وهوایی منطقه مقاومت کافی داشته باشد و خلل ناپذیر باشد. یکی از انتخاب‌های ایده ال در این حوزه پوشش ترمووود است. شما می‌توانید میز و صندلی‌های خود را با پوشش ترمووود خریداری کنید و با خیال راحت آن‌ها را در محیط باز ویلا قرار دهید. بنابراین دیگر هیچ‌گونه نگرانی از بابت نفوذ حشرات موذی، نفوذ رطوبت و تغییر شکل چوب‌ها نخواهید داشت.

انواع مختلفی از مبلمان با پوشش ترمووود به تولید می‌رسند که می‌توانند برای فضای باز ویلا عالی باشند. شما می‌توانید ترکیبی از چرم و ترمووود، جلو مبلی ترمووود، مبلمان‌های سنتی با چوب ترمووود د همچنین میز غذاخوری با چوب ترمووود را خریداری کنید.

استفاده از ترمووود در محوطه‌سازی ویلا

استفاده از ترمووود در محوطه‌سازی امری شایع و پر کاربرد است. شاید تاکنون تصور می‌کردید که چگونه ممکن است چوب این متریال ضعیف و شکننده چنین مقاوم باشد که در پوشش‌های ویلا بتوان از آن استفاده کرد. اما از ترمووود در محوطه‌سازی نیز استفاده می‌شود.

تعبیه آلاچیق و سایبان‌های چوبی در محوطه ویلا به‌واسطه ترمووود امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با خیال آسوده یک آلاچیق شیک و جذاب در محوطه ویلای خود داشته‌باشید. این آلاچیق حال و هوای جنگلی دارد و از جنس چوب ساخته‌شده است.

تعبیه نرده‌های چوبی و حتی یک مسیر چوبی در ورودی ویلا نیز می‌تواند توسط متریال ترمووود امکان‌پذیر شود.

بسیاری از افراد تمایل دارند تا درب ورودی منزل آن‌ها از جنس چوب باشد. اینگونه نمای ساختمان از بیرون نیز چشم‌اندازی بسیار شیک و منحصربه‌فرد خواهد داشت. در تعبیه درب‌های چوبی نیز از ترمووود در رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. بنابراین در مورد تعبیه درب چوبی برای ورودی ویلای خود نیز محدودیتی از بابت استفاده از ترمووود ندارید.

شما می‌توانید حصار باغچه‌های خود را در ویلا با چوب‌های ترمووود تزیین کنید و نرده‌های چوبی دور باغچه‌ها بکشید. بنابراین در این مورد از محوطه‌سازی ویلا نیز ترمووود کاربرد خواهد داشت. آب‌نما نیز از دیگر مورادی در محوطه ویلا است که استفاده از چوب ترمووود در آن بسیار کاربرد دارد و موجب زیبایی هرچه بیشتر آن خواهد شد.

نتیجه‌گیری درباره پوشش‌های ترمووود برای ویلا

ترک برداشتن و تغییر شکل وسایل چوبی همواره یک انتخاب برای افرادی است که علاقه دارند از چوب در دکوراسیون داخلی ویلای خود استفاده‌کنند. آن‌ها همواره این نگرانی را دارند که اگر بعد از صرف هزینه‌های بالا باز هم پوشش‌های چوبی دچار پوسیدگی، نفوذ حشرات، تغییر رنگ و تغییر شکل شوند چه‌کنند.

ترمووود آمده که دغدغه اصلی شما را از این بابت رفع نماید. پوشش‌های ترمووود برای ویلا در برابر آب و باد و حرارت و حشرات موذی کاملاً مقاوم و نفوذناپذیر هستند. بنابراین می‌توانید از پوشش‌های ترمووود در پوشش‌های داخلی یا خارجی ویلای خود استفاده‌کنید.

استفاده از پوشش‌های ترمووود برای ویلا در موارد زیر کاربرد دارد:

  • نمای ساختمان
  • کف‌پوش‌های ویلا
  • میز و صندلی‌های فضای باز
  • استخر
  • محوطه‌سازی

بنابراین اگر عاشق متریال چوب هستید و نمی‌خواهید بابت استفاده از آن در پوشش‌های ویلای خود ریسک کنید، سراغ ترمووود بروید. قطعاً پشیمان نخواهید شد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×