گیلان، زیباکنار
0133416

پیش‌بینی قیمت بازار ویلا در شمال چگونه است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-30
پیش بینی قیمت بازار ویلا در سال 99

پیش‌بینی قیمت بازار ویلا در سال‌های آینده چگونه است؟ هزینه اجاره ویلاها روزبه‌روز در حال افزایش است و در این وضعیت اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا خودشان ویلایی در شمال کشور داشته‌باشند.

این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا مجبور نباشند روزانه مبالغ هنگفتی را برای اجاره ویلا پرداخت کنند باعث می‌شود تا هرزمان که خواستند بدون محدودیت به شمال کشور سفر کنند و مشکلی و نگرانی از بابت جا نداشته‌باشند.

شمال کشور یکی از مناطق خوب و عالی برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت است، دسترسی راحت از تهران و داشتن امکانات رفاهی و تفریحی کالم در کنار ساحل و جنگل زیبا شمال کشور را به مقصد اصلی مسافران در ایام مختلف سال تبدیل کرده است.

قیمت ویلا در نقاط مختلف شمال کشور متفاوت است و نمی‌توان قیمت واحدی برای ویلا در شمال کشور در نظر گرفت، ویلاهایی که قدیمی تر ساخته‌شده‌اند بعضاً قیمت کمتری نبست به ویلاهای نوساز دارند ک دلیل این امر را می‌توان گران شدن مصالح و زمین در حال حاضر دانست.

قیمت ویلا نیز مانند آپارتمان سالانه تغییر می‌کند و اغلب افزایش پیدا می‌کند تا کاهش، عواملی مختلفی در رگان شدن قیمت ویلا نقش دارند که در ادامه مقاله سعی داریم تا عوامل مهمی که در قیمت ویلا نقش دارند را بررسی کنیم و قیمت ویلا در سال‌های آینده را پیش‌بینی کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر پیش‌بینی قیمت بازار ویلا

با اینکه در چند سال گذشته به‌دلیل افزایش زیاد و ناگهانی قیمت خانه بازار مسکن از رکود افتاده است اما ابن اتفاق برای ویلاها در شمال کشور نیفتاده است و بازار خرید و  فروش ویلا همچنان رونق دارد.

این امر به این دلیل است که این منطقه متقاضیان خود را نه فقط در شهرهای شمالی بلکه در بین ساکنین سایر شهرها دارد.به‌همین دلیل است هک همیشه خریدار برای ویلا در شمال کشور پیدا می‌شود و اگر شما سازنده ویلا هستید از این بابت نگرانی نداشته‌باشید هر چه قدر هم که ویلای شما گران باشد باز هم برخی از افراد هستند که بتوانند آن را خریداری کنند.

خرید و فروش ملک به خصوص ویلا در شمال کشور یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری است و افرادی که خرید ویلا را به‌عنوان سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند اغلب نگران کاهش قیمت ویلا هستند که در چند سال اخیر هنوز این اتفاق رخ نداده است.

هرچند که در بازار مسکن و ویلا احتمال کاهش قیمت‌ها بسیار کم است اما باز هم باید بررسی های لازم در این حوزه انجام گیرد و  قیمت پیش بینی شود تا افرادی که قصد خرید و یا سرمایه‌گذاری  را دارند ضرر نکنند.

مسلماًً در حال حاضر هم برخی افراد احتمالاً قصد دارند سرمایه خودشان  را جمع کنند و در سال آینده اقدام به خرید و یا  فروش ویلا کنند. به‌همین علت  به‌دنبال پیش بینی های قیمت ویلا هستند تا بتوانند تصمیمی درست تر بگیریند.

قیمت دلار

یکی از عواملی که در تعیین قیمت ویلاها در شمال کشور نقش اساسی دارد قیمت دلار است. بله شاید برایتان عجیب باشد اما این واقعیت وجود دارد که با بالا رفتن قیمت دلار در کشور قیمت تمام  اقلام و خدمات در کشور بالا می‌روند به هر حال نمی‌توان تأثیر دلار را بر خرید و فروش کالا ها نادیده گرفت.

برخی از اقلامی که در ویلاها استفاده می‌شوند از خارج از کشور خریداری می‌شوند‌ و  همین امر باعث می‌شود تا قیمت‌شان همزمان با بالا رفتن قیمت دلار بالا برود.

این امر در ویلاهای لوکس بیشتر به‌چشم می‌خورد. با بالا رفتن  قیمت دلار در کشور تمام هزینه‌ها و مواد مصرفی افزایش قیمت را تجربه می‌کنند به طبع نیاز است تا دستمزد کارگران نیز افزایش پیدا کند در چنین شرایطی است که قیمت تمام ده سایت ویلا بیشتر از گذشته می‌شود.

پیش بینی قیمت دلار در سال می‌تواند کمک بزرگی به شما در میزان سرمایه مرود نیاز برای ساخت یا خرید ویلا بکند هرچند که خود قیمت دلار نیز تحت تأثیر عوامل مختلف درونی و بیرونی قرار دارد و نمی‌توان به‌طور دقیق قیمت آن را پیش بینی کرد.

محدود بودن شمال کشور

همان‌طور که می‌دانید شمال کشور یک نوار باریک در کناره دریای خزر است و نسبت به سایر نقاط کشور وسعت کمی دارد همین امر دلیلی بر افزایش و تغییر قیمت ویلا است چرا هک بخشی از این زمین‌ها کشاورزی هستند و درصد کمی از زمین‌ها برای ساخت‌وساز موجود هستند به‌همین دلیل است.

در مناطق زیباتر و خوش  آب وهوا تر شمال مانند زیبا کنار ویلاهای جدید کمتر ساخته می‌شوند و قیمت ویلاهای قدیمی نیز با اینکه قدیمی هستند اما به‌دلیل اینکه حق ساخت ویلای جدید در زمین‌های کشاورزی وجود ندارد برابر با ویلاهای نوساز هستند.

هزینه خرید ویلا در سال‌های اخیر

در سال‌های اخیر اغلب سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند تا با خرید ویلا علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری می‌کنند مکانی  را بر استراحت و گذراندن اوقات فراغت داشته‌باشند.

همین امر باعث‌شده است تا قیمت ویلا در چند سال اخیر  در شمال کشور افزایش چشم‌گیری داشته باشد. بررسی های انجام‌شده و تحلیل ها نشان می‌دهند که در دهه 80 خرید ویلا لوکس شمال رشد زیادی داشت، زیرا نقدینگی در دست خریداران بیشتر شد و از طرفی مسافرت‌های شمال کشور سبب شد تا افراد بیشتری به فکر خرید ویلا بیفتند.

مردمی که ویلا خریداری می‌کردند عموماًً دو دسته بودند دسته اول افرادی که دوست داشتند مکانی  برای استراحت در شمال کشور داشته‌باشند و دسته دیگر افرادی بودند که می خواستند  علاوه بر حفظ سرمایه‌شان با اجاره ویلا در شمال کسور درامد زایی داشته‌باشند.

افزایش تقاضا برای ویلا در استان‌های شمالی سبب شد تا به یک‌باره قیمت ویلای شمال افزایش زیادی را نشان دهد؛ اما در اواخر دهه 80 تا سال 96 یک رکود در بخش ملک ایجاد شد، این رکود شامل ویلا نیز شد چراکه در طی این سال‌ها  به تدریج قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و میزان نقدینگی در دست مردم کاهش پیدا کرد.

احتمال افزایش قیمت ویلا

هرچند که ویلا نسبت ب مسکن کمتر دچار این رکود شد در این سال برای اولین بار بود که قیمت دلار روزانه بالا می رفت و این اتفاق شوک بزرگی برای بازار خرید و فروش بود، قیمت اجناس روزانه تغییر می‌کرد و این امر با ثباتی که در چند سال گذشته وجود داشت اصلاً  مطابقت نداشت و همین امر باعث سردرگمی خریداران و فروشنده ها شده بود.

در اواخر سال 96 تا اواخر سال 97 تغییراتی شدید در قیمت ملک به‌وجود آمد و  در اقدامی عجیب قیمت ویلا به دو برابر رسید که برای خریداران ویلا شوک بزرگی به‌حساب می‌آید چرا که افراد با توجه به قیمت ویلا در سال‌های گذشته و حتی در ماه‌های اخیر اقدام به  جمع کردن و سرمایه‌گذاری  مالی برای خرید ویلا کرده بودند اما به یک‌باره قیمت ویلا دو برابر شد.

در این شرایط بود که عده‌ای از ترس افزایش مجدد قیمت‌ها، به‌سرعت خرید ویلا در شمال را در اولویت قرار دادند؛ اما همین امر نیز به افزایش قیمت‌ها دامن زد چرا که عرضه بر اساس تقاضا تعیین می‌شود، اگر هر چه قدر قیمت‌ها افزایش پیدا  کنند باز هم تعداد خریداران ثابت باشند و تغییری نکنند مسلم است که قیمت ویلا بالا می‌ماند و کاهش پیدا نمی‌کند چون این احتمال داده می‌شود که بازار هنوز کشش این قیمت را دارد.

پس از مدتی قیمت ویلا و ملک در شمال کشور به ثبات نسبی رسید و خیال فعالان در این حوزه را کمی راحت کرد.قیمت ویلا کاهش پیدا نکرد اما دیگر روزانه و ماهانه بالا نرفت. پیش بینی قیمت بازار ویلا در سال 99

همان‌طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم فاکتور های زیادی در تعیین قیمت ویلا در شمال کشور دخیل هستند. بررسی قیمت ویلا در شمال کشور بر عهده کارشناسان است و این کارشناسان هستند که نقش مهمی در قیمت‌گذاری ویلا در شمال کشور دارند.

همانطور که گفته شد افزایش قیمت ویلای شمال در سال 99 بر اساس یک سری فاکتورها تعیین می‌شود که تمام این فاکتور ها باید به‌دقت بررسی شوند تا بتوانیم یک پیش‌بینی نزدیک به‌واقعیت برای قیمت ویلا داشته باشیم عواملی مختلفی در تعیین قیمت ویلا نقش دارند اما عواملی که در ادامه اشاره می‌کنیم عواملی هستند که حتی در لحظه هم باعث تغییر قیمت ویلا در شمال کشور می‌شوند.

افزایش تقاضا

هر چه قدر که تقاضا برای خرید ویلا در شمال کشور افزایش پیدا کند و نقدینگی در دست مردم بیشتر باشد مسلم است که قیمت ویلا افزایش پیدا می‌کند برعکس هر چه قدر که خریداران ویلا در شمال کشور کمتر باشند فروشندگان مجبور هستند برای شکست رکود ویلایشان را با قیمت کمتری بفروشند.

شرایط اقتصادی

هر چه قدر که شرایط اقتصادی جامعه سخت تر باشد مردم اقبال کمتری به سرمایه‌گذاری دارند در شرایطی که مردم برای امرار معاش و تأمین نیاز های روزانه زندگی خودشان دچار مشکل هستند ترجیح می‌دهند تا نیاز های اولیه  زندگی شان را تأمین کنند تا این که در شمال کشور ویلا بسازند یا خریداری کنند

نتیجه‌گیری از پیش‌بینی قیمت بازار ویلا

قیمت ویلا در شمال کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد که در مقاله به آن‌ها اشاره کردیم هر چه قدر که نقدینگی در کشور افزایش پیدا کند اقبال مردم برای خرید ویلا در شمال کشور نیز افزایش پیدا می‌کند و قیمت ویلا بالاتر خواهد رفت.  پیش بینی قیمت بازار ویلا در سال 99

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های پیشگام در ساخت ویلاهای معمولی فلت و دوبلکس است و انواع ویلاهای دوبلکس و فلت را  در مدل‌های مختلف را باتوجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و عرضه می‌کند. تمامی افرادی که در این شرکت مشغول به‌کار هستند و زبده‌ترین و ماهرترین افراد درزمینه ساخت ویلا هستند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×