گیلان، زیباکنار
0133416

شهر چمخاله یک شهر اروپایی در شمال ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-17

چمخاله یک شهر اروپایی در شمال ایران

سواحل شهر چمخاله به سواحل اروپایی معروفه چرا که در اولین برخورد با ساحل چمخاله انگار وارد سواحل اروپایی شدید. اگر از طرفدارهای نوستالژی و حس‌های ناب و اصیل هستید، حتماً از چمخاله خوشتون میاد. سفر به چمخاله به هیچ فصلی محدود نمی‌شه، هوای این شهر همیشه رطوبت بالایی داره و تمیز و مطلوبه. ولی اواخر بهار و تابستون بهترین زمان برای شناکردنه.

وقتی به چمخاله می‌رسید حال و هوای سال 57 و ایران جوان و ساحل‌های شلوغ رو به‌راحتی حس می‌کنید. شاید عکس‌های نوستالژیک زیادی از سواحل دریای خزر در گذشته‌ها دیده باشید، اما این‌بار خود دریا و ساحل هموار و مسطح شهر چمخاله قراره برای شما یک سفر زیبا بسازه. چمخاله از زیبایی‌های بی‌نظیری برخورداره، وقتی کنار دریا ایستادید و همینطور که به صدای موج‌های دریا گوش می‌دید، اگر روی برگردونید مناظری از شالیزارها و مزارع هندونه می‌بینید در کنار اون‌ها درخت‌هایی تنومند و قدیمی و بزرگ قرارگرفته، مناظری که مردم دنیا برای دیدنش به آمریکای مرکزی سفر می‌کنن ولی توی چمخاله‌ی گیلان، این صحنه‌ها با هوای خوب و بوی شالیزار ترکیب شده و هر مسافری رو از دیدن خودش شگفت‌زده می‌کنه. کفش‌هاتون رو کنار بذارید و روی ماسه‌های نرم این ساحل قدم بزنید. اجازه بدید انرژی جادویی این ماسه‌ها حس لذت و آرامش رو در بدن شما جاری کنه.

چمخاله

 

بعد از تماشای دریا و مناظر چمخاله که آدم از دیدنش هیچوقت سیر نمی‌شه، پیشنهاد می‎کنم دلی به دریا بزنید. از مسیر جاده ساحلی به ساحل معروف چمخاله راه‌های زیادی وجود داره، یکی رو انتخاب کنید و برید و توی دریا شنا کنید. شناکردن توی این ساحل امن و راحت و لذت بخشه. چرا که توی منطقه‌ سالم‌سازی شنا همه‌چیز مهیاست برای شنا و آفتاب‌گرفتن بدون دغدغه و نگرانی.

مردم این شهر به توریست خیلی اهمیت می‌دن چون از قدیم با مسافرین زیادی دست و پنجه نرم کردن و قدیما خودشون هم جوری مسافر و مهاجر بودن به این منطقه. پس.. از یکی از محلی‌ها بخواید شما رو با قایق کمی از ساحل دور کنه و تازه اونجاست که می‌بینید این چمخاله‌ی معروف چقدر جادویی و مسحورکننده‌اس. چند لحظه روی دریا مکث کنید، همین‌طور که به زمزمه‌ی مرغای دریایی گوش می‌دید، از تماشای مناظر نهایت لذت رو ببرید. همچنین اگر دنبال یکم هیجان و آدرنالین بیشتر هستید، جت‌اسکی و شاتل سواری رو تجربه کنید. با سرعت دریای خزر رو بشکافید، دور بزنید و اجازه بدید باد هوای خوب و مرطوب منطقه‌ چمخاله رو به‌صورت و موهاتون بزنه و خاطره‌ی این سفر رو براتون رنگی‌تر کنه. دوچرخه‌سواری، موتورسواری، اسب سواری، قدم‌زدن توی پارک ساحلی چمخاله و … همه و همه تعبیه شدن برای اینکه شما حسابی کیف کنید و خستگی روزهای شلوغ رو از روحتون بشورید.

 

چمخاله

 

توی ساحل چمخاله کمپ کنید یا حداقل برای یک‌روز پیک نیک روی اون حساب کنید. توی آلاچیق‌ها زیراندازتون رو پهن کنید و توی محل‌هایی که برای کباب درست کردن تعبیه شده، یه ماهی کبابی خوشمزه رو چاشنی روزتون کنید. ورزشکارا جای بسیار خوبیه تا کمی فعالیت بدنی‌شون رو با زیبایی‌های ساحل ترکیب کنن. والیبال و فوتبال ساحلی توی ساحل چمخاله خیلی می‌چسبه چون ماسه‌های نرم و زمین مسطحی داره. اگر توی یکی از فصول شلوغ به اینجا سفر کنید شاهد بازی و خنده و شادی مسافرها خواهید بود. می‌تونید به یکی از گروه‌ها بپیوندید و مهارت‌های ورزشی خودتون رو به چالش بکشید.

جالب اینجاست که چمخاله فقط دریا و ساحل نیست، چمخاله دورخونه و تالاب رو با شالیزار و دریا ترکیب کرده که انتخاب‌های جذاب‌تری به شما بده. چمخاله یعنی منشعب شده از رودخانه‌های مختلف… رودخونه‌ی چمخاله که قدیم محل عبور کشتی‌های ایرانی و روسی بوده حالا به یکی از قشنگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده. چهره‌ شهر با این رودخونه بسیار دل‌فریب و رویایی شده و شمارو به رویای سفر به ونیز می‌بره، با این تفاوت که خیلی از گردشگران معتقدن چمخاله به مراتب تمیزتر و خوش‌بوتر و لذت‌بخش‌تر از ونیزه. انعکاس خانه‌ها و ویلاهای زیبا تو آب فرصت خوبی برای رویاپردازی و لذت‌بردن هستش.

چمخاله

اگر کمی از شهر دور بشیم، در فاصله‌ی 20دقیقه‌ای از مرکز شهر تالاب بسیار زیبایی وجود داره به‌نام تالاب امیرکلایه. اصلی‌ترین جاذبه‌ی گردشگری چمخاله. شنیدن نام مرداب و تالاب همیشه باعث ایجاد استرس می‌شه اما تا وقتی که به دیدن این تالاب نرفته باشید. تالاب امیرکلایه انقدر زیباست که هرچی بگم کم گفتم. یک پل چوبی قشنگ داره که از کنار تالاب تا وسط اون کشیده شده. روی این پل قدم‌زدن و نفس کشیدن جزو واجبات این سفر هستش، یه جای دنج و تمیز، مناسب برای عکاسی و لذت‌بردن. شگفتی و زیبایی این تالاب رو کشف کنید؛ قایق‌سواری توی تالاب و از لابه‎لای پوشش‌های گیاهی گوناگون زمان رو متوقف می‌کنه. این تالاب برای طبیعت‌دوستان بسیار جذابه. سرسبز و زیبا با انواع جانواران آبزی و غیر آبزی. وقتی توی تالاب گشت می‌زنید شاید دسته‌ای از قوهای وحشی ببینید که با نظم درحال شنا و حرکت هستن، شاید صدای آواز خوندن قورباغه‌ها که با جیک‌جیک پرنده‌ها ترکیب شده شمارو به سرزمین عجایب ببره. می‌خوام بگم این تالاب اعجاب انگیز رو از دست ندید که لحظه لحظه‌ی این گشت براتون جذاب و شیرین خواهد بود. توی این تالاب قایق‌های ماهیگیری زیادی دیده می‌شه، اگر شانس بیارید می‌تونید یکی از محلی‌ها رو پیدا کنید که از شما دعوت کنه برای چندساعتی همراهشون باشید و ماهی‌گیری توی آب‌های آرام این تالاب رو تجربه کنید.

پیشنهاد می‌کنم غروب این تالاب رو از دست ندید و به تماشای فرونشستن ِ خورشید در لابه‌لای نیزارها بشینید، تا نسیم خنکای شب پوستتون رو نوازش کنه و اون جادویی که ازش صحبت کردیم رو حس کنید.

البته یادتون نره اگر به چمخاله سفر کردید حتماً سری به مرکز خرید بزرگ ماهی چاف بزنید و خرید ماهی تازه رو توی یه بازار تمیز که حس زندگی در اون جاریه تجربه کنید. اگر صبح یا ظهر برید، انواع ماهی‌های تازه‌ی دریای خزر رو اونجا پیدا می‌کنید. شهر چمخاله آرامش، لذت، هیجان و زیبایی رو باهم داره برای انتخاب این شهر اصلاً تعلل نکنید، قول می‎دم هرگز از این سفر پشیمون نخواهید شد. پس برای برنامه‌ریزی یک خوش‌گذرونی بی‌مثال همین الان شروع کنید نگران هیچ چیز نباشید …

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×