گیلان، زیباکنار
0133416

چک‌لیست سفر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
چک‌لیست سفر

عده از افراد عادت دارند تمامی کارهای قبل از سفر خود را به دقیقه 90 موکول کنند، آنقدر در لحظه های آخر کارهایشان به‌هم می پیچد که نه‌تنها استرس زیادی به جان خود می‌دهند بلکه دیگران را نیز دچار تنش می‌کنند. در حالی که اگر کمی زودتر اقدام می‌کردند و چک‌لیست سفر در دست داشتند تا این حد مضطرب و نگران نبودند که مبادا چیزی را جا انداخته باشند.

برای سفر به شمال، داشتن چک‌لیست سفر ضروری است. در ادامه به کارهای مهمی که قبل از سفر به شمال باید انجام دهید اشاره خواهیم داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا چک‌لیست سفر را به‌ترتیب با هم بررسی کنیم.

  1. اگر می‌خواهید با هواپیما یا قطار سفر کنید بلیط‌هایتان را دبل چک کنید

باور کنید تجربه خوبی نیست که تازه وقتی پایتان به گیت می‌رسد یادتان بیاید بلیط ها را جا گذاشته‌اید. در این صورت مجبور خواهید شد به منزل برگردید و بلیط ها را بردارید؛ اگر خیلی در زندگی خوش شانس باشید پروازتان را از دست نخواهید داد اما باید گفت که در 99 درصد مواقع از پرواز جا می مانید. پس بلیط هایتان را قبل از خروج از خانه دوباره چک کنید.

  1. کارت های اعتباری لازم را همراه داشته‌باشید

کارت های بانکی مورد نیازتان را در کیف پول همراه خود داشته‌باشید تا در مقصد دچار مشکل نشوید. شما برای هر پداخت به این کارت ها احتیاج خواهید داشت، پس حتماً موقع خروج از منزل دوباره کارت ها را چک کنید.

  1. عینک آفتابی و ضد آفتاب را فراموش نکنید حتی اگر هوای شمال ابری باشد

گول هوای شمال را نخورید، حتی اگر هوا ابری بود باز هم عینک دودی، کلاه و ضد آفتاب تان را بردارید. گاهی اوقات هوای ابری شمال به اندازه روزهای آفتابی می‌تواند داغ و سوزان باشد. به‌ویژه اگر تابستان باشد و آفتابب از پس ابرها بتابد. در ظاهر شاید نور آفتاب در کار نباشد اما شما نیاز به عینک دودی، دستکش و کلاه پیدا خواهید کرد. ضد آفتاب هم که پای ثابت سفرهای طبیعت‌گردی ست.

  1. یخچال را از مواد غذایی فاسد شدنی خالی کنید

اگر می‌دانید که سفر شمال شما بیش از یک هفته یا یک ماه به طول می انجامد، مطمئن شوید که مواد غذایی فاسد شدنی در یخچال ندارید. بنابراین از چند روز قبل سعی کنید این مواد غذایی را مصرف کنید تا هدر نشود. در صورتی که می‌توانید آن‌ها را درون فریزر قرار دهید، این کار را بکنید تا زمانی که به منزل باز می‌گردید با یخچالی پر از مواد غذایی فاسد روبه‌رو نشوید.

  1. دفترچه بیمه خود را بردارید

امید است که در مقصد نیازی به آن پیدا نکنید، با این حال بایستی دفترچه بیمه تان را همراه داشته‌باشید تا اگر به آن نیاز داشتید در دسترس تان باشد.

  1. شیرهای گاز را چک کنید

قبل از خروج از خانه حتماً شیرهای گاز را چک کنید تا مبادا سهوا یکی از آن‌ها باز مانده باشد. توصیه می‌شود شیرهای اصلی را ببندید و تنها به چک کردن شیرهای اجاق گار اکتفا نکنید. در این صورت خاطری آسوده تر خواهید داشت.

  1. اقامتگاه تان را رزرو کنید

یکی از بدترین کارهایی که می‌توان برای سفر رفتن انجام داد این است که همه‌چیز را به جریان باد بسپارید و بگویید هرچه پیش آید خوش آید! چنین تفکری همیشه جوابگوی نخواهد بود. ممکن است شما در مقصد اصلاً نتوانید موفق به اجاره هتل یا ویلا شوید چرا که در پیک ترافیک و شلوغی‌های سال به شمال سفر کرده‌اید. شمال در برخی از اوقات سال دارای ترافیک بالایی از افراد و مسافران است؛ در این اوقات تمامی ویلاها و هتل‌ها در شهرهای شمالی محبوب از پیش رزور خواهند شد. بنابراین برای اینکه خودتان را در شرایط بحرانی قرار ندهید، از پیش اقدام به رزرو ویلا و هتل نمایید.

  1. برای مسیری که در پیش دارید خوراکی و مواد غذایی بردارید

فرقی ندارد که مسیرتان تا شهرهای شمالی مسیری کوتاه است یا طولانی، به هر حال بهتر است که مقداری مواد غذایی برای طول مسیر همراه داشته‌باشید. به‌ویژه اگر کودکان همراه شما هستند. به‌همراه داشتن خوراکی در طول مسیر می‌تواند طولانی بودن آن را در نظر شما کم کند و باعث شود اوقات خوشی را به‌همراه خانواده در طی مسیر داشته‌باشید. اگر قرار است برای ناهار، صبحانه یا شام در مسیر توقف کنید و اعتمادی به رستوران‌های بین راهی ندارید، حتماً برای وعده‌های غذایی خود فکری بکنید تا گرسته نمانید.

  1. داروهای لازم و اساسی را بردارید

فراموش نکنید که داروهایی همچون داروی تسکین دهنده سردرد، معده درد و داروهای لازم و اساسی را همراه خود داشته‌باشید. همچنین بد نیست جعبه کوچکی از کمک های اولیه تهیه کنید و آن را در چمدان خود قرار دهید.

  1. کفش مناسب طبیعت‌گردی و کوه پیمایی بردارید

شما قرار است به قلب طبیعت و کوهستان و آبشارهای شمال بزنید بنابراین نمی‌توانید با یک کفش نامناسب سفر کنید. داشتن کفش نامناسب می‌تواند سفر را به کام شما تلخ کند چرا که مدام پاهایتان درد خواهد گرفت. بنابراین کفش مناسب برای طبیعت‌گردی به‌همراه داشته‌باشید.

  1. برداشتن چند دست لباس بردارید در چک‌لیست سفر خود بنویسید

اگر می‌خواهید سفری ماجراجویانه به مناطق شمالی داشته‌باشید بایستی چند دست لباس بردارید. منظور ما لباس‌هایی است که می‌خواهید در کوه و طبیعت بپوشید. چرا که ممکن است لباس‌هایتان خاکی یا گلی شود و امکان شستشوی لباس‌ها در سفر برای شما مهیا نباشد.

  1. پمادهای ضد خارش را در چک‌لیست سفر خود بنویسید ،حشرات در راهند

مناطق شمالی حشرات ریز زیادی دارند و این حشرات در بهار و تابستان بیشتذ هسند. هر کار کنید باز هم نمی‌توانید از از دست آن‌ها خلاص شوید. پس پماد ضد خارش را برای مواقعی که نگران نیش حشرات هستید بردارید.

  1. اگر نیاز به ملحفه و روبالشتی دارید آن‌ها را بردارید

برخی از اقامتگاه ها دارای تجهیزات و امکاناتی نظیر ملحفه و روبالشتی هستند و برخی دیگر این امکانات را ندارند. به‌دلیل شیوع بیماری کوید 19 بهتر است از منزل این تجهیزات را با خود همراه داشته‌باشید تا در اقامتگاه خاطری آسوده از بابت بهداشت و چروتکل های ایمنی داشته‌باشید.

  1. دوربین عکاسی را فراموش نکنید

اگر اهل عکاسی هستید به شما نوید می‌دهید که مناظری شگفت‌انگیز در راه است، پس دوربین عکاسی را همراه خود داشته‌باشید که بسیار به کارتان خواهد آمد.

  1. برای کودکان وسایل سرگرم‌کننده همچون کتاب و اسباب بازی بردارید

بسیار مهم است که در طول سفر حواس‌تان به کودکان باشد تا حوصله شان سر نرود. مسیرهای طولانی و حضور در اقامتگاه می‌تواند برای آن‌ها کمی خسته‌کننده باشد. بنابراین کتاب‌های جدید و اسباب بازی برای کودکان خود بردارید.

  1. فضای خالی روی گوشی موبایل خود ایجاد کنید

اگر اهل عکاسی و فیلمبرداری با گوشی هستید، دقت کنید که فضای خالی روی گوشی خود داشته‌باشید. بسیاری از مواقع افراد به مقصد که می‌رسند متوجه می‌شوند حافظه گوشی شان پر شده است. ممکن است در برخی مکان‌های حساس نتوانید دوربین عکاسی را همراه خود ببرید و بخواهید با گوشی عکاسی کنید.

  1. لیستی از برنامه‌های تفریحی تهیه کنید

شما باید نسبت به مکان‌های تفریحی که در مقصد وجود دارد اطلاعات کامل و دقیقی داشته‌باشید. بنابراین وقتی بگذارید و در اینترنت جستجویی امل انجام دهید تا بتوانید لیستی عالی از جاذبه‌های تفریحی و دیدنی شمال تهیه کنید.

  1. با هتل یا اقامتگاهی که رزور کرده‌اید تماس بگیرید

برای اینکه خاطرتان از بابت رزرو شدن دقیق اقامتگاه در روز و ساعت تعیین‌شده آسوده شود، توصیه می‌کنیم که یک روز پیش از عزیمت با هتل و اقامتگاه تان تماس بگیرید.

  1. مبلغی اضافه بر هزینه سفر با خود همراه داشته‌باشید

شما هیچ‌گاه نمی‌دانید چه اتفاقاتی در انتظار شماست. شاید خواستید چند روز اضافه را در مقصد بمانید و یا تفریحات جدیدی را تجربه کنید که برای آن‌ها برنامه‌ریزی نداشتید. بنابراین مبلغی اضافه بر هزینه سفر در کارت خود داشته‌باشید.

  1. مدارک شناسایی مهم را در چک‌لیست سفر خود بنویسید

مدارک شناسایی را همراه خود داشته‌باشید چرا که بسیاری از اقامتگاه ها بدون در دست داشتن مدارک شناسایی از اجاره ویلا یا هتل به شما خودداری می‌کنند.

  1. مدارک خودرو را همراه داشته‌باشید

اگر قصد دارید با ماشین شخصی‌تان سفر کنید، حتماً مدارک مهم مربوط به آن از گواهینامه گرفته بیمه نامه ماشین را همراه داشته‌باشید.

  1. آبیاری گیاهان را در چک‌لیست سفر خود بنویسید

اگر در منزل از گیاهان مراقبت می‌کنید پیش از رفتن آن‌ها را سیراب کنید و یا از کودهای جامد برای آبیاری آن‌ها در طی روزهایی که نیستید استفاده کنید.

  1. معاینه فنی ماشین را در چک‌لیست سفر فراموش نکنید

روغن ترمز، باد لاستیک ها، چراغ ها، فیلتر هوا و سلامت فنی ماشین بایستی مورد بررسی قرار گیرد. به‌هیچ‌وجه بدون چک کردن این موارد راهی شمال نشوید، مسیر سفر به شمال دارای پیچ و خم های زیادی است که برای طی‌کردن آن‌ها باید از سلامت خودروی خود مطمئن باشید.

نتیجه‌گیری درباره چک‌لیست سفر

بهترین کار برای داشتن سفری آرامش‌بخش به شمال که با خاطری آسوده شروع می‌شود این است که چک لیست سفر داشته‌باشید و تمامی موراد را یکی یکی در زمان خود انجام دهید و در انتها آن‌ها را از روی چک لیست سفر، بررسی کنید.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×