گیلان، زیباکنار
0133416

چگونه صاحب ویلا دوبلکس گیلان شویم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-23
چگونه صاحب ویلا دوبلکس گیلان شویم

چگونه صاحب ویلا دوبلکس گیلان شویم؟ ویلا دوبلکس چیست و چرا طرفداران زیادی دارد؟ به‌طور کلی اگر داخل یک واحد ساختمان، دوطبقه طراحی شود و این دوطبقه با کمک پلکان به یکدیگر وصل گردند، به آن طراحی دوبلکس گفته می‌شود.

معمولاً طراحان ساختمان، ویلا دوبلکس را از داخل به‌صورت دوطبقه طراحی کرده و برای رفت‌وآمد بین طبقات نیز پلکان چوبی گردان تعبیه می‌کنند که نتیجه آن ویلایی شیک و زیبا است.

از آنجا که در طراحی ویلا دوبلکس گیلان، از دوطبقه برای ساخت یک واحد استفاده می‌شود، فضا و فرصت مناسبی برای انواع چیدمان به‌وجود می‌آید. چگونه صاحب ویلا دوبلکس گیلان شویم

به‌عنوان مثال می‌توان اتاق‌هایی که به آرامش و تمرکز بیشتر نیاز دارند مانند اتاق خواب، اتاق کار یا مطالعه را در طبقه بالا قرار داده و اتاق‌هایی مانند اتاق نشیمن و ناهارخوری را که امکان شلوغ شدن دارند، در طبقه همکف تعبیه کرد.

محبوبیت ویلا دوبلکس گیلان

ویلا دوبلکس به آن دسته از ویلاهایی گفته می‌شود که بیشترین طرح و نقشه ساخت در شمال را به‌خود اختصاص داده و در دوطبقه ساخته می‌شوند.

ویلا دوبلکس گیلان به‌عنوان پرفروش‌ترین ویلا در شمال از نظر ظاهر و نقشه محسوب می‌شود زیرا تمامی شرایط مطلوب برای خانواده را در خود جای می‌دهد. علاوه بر این، اعضای خانواده می‌توانند با سلیقه شخصی خود، استخر و محوطه‌ای زیبا را نیز در ویلای دوبلکس خود در اختیار داشته‌باشند.

یکی از دلایل پرفروش بودن ویلا دوبلکس این است که در طبقه همکف سالنی بزرگ و آشپزخانه‌ای مجهز به تمامی امکانات و یک اتاق خواب مستر دارد.

این اتاق می‌تواند به‌عنوان اتاق مهمان یا اتاقی برای افراد مسن استفاده شود که توان بالا رفتن از پله‌ها را ندارند. در ادامه این مقاله به نمای ویلا دوبلکس گیلان، نوع طراحی آن، مزایا و قیمت آن خواهیم پرداخت.

نمای ویلا دوبلکس گیلان

ویلاهای دوبلکس به نسبت ارتفاع بیشتری دارند بنابراین طراحی المان‌های عمودی موجب صلابت بیشتر ویلا می‌شود. به‌خصوص اگر عرض ویلای شما زیاد باشد، داشتن المان‌های عمودی موجب حفظ تناسبات بصری آن‌ها می‌شود. اینکه چه سبک ویلا شمال قسطی بهتر است، به‌سلیقه شما بستگی دارد.

قابل ذکر است که باید عمل‌گرا بودن ویلا را نیز مد نظر قرار دهید. عمل‌گرایی بدین معنی است که نما و طراحی ویلا دوبلکس گیلان، انتظاراتی که از آن دارید را عملی کند.

عمل‌گرایی ویلا دوبلکس

در مورد عمل‌گرایی ویلاهای دوبلکس، پیشنهاد می‌شود تقسیم فضاها از طریق یک سالن نشیمن باشکوه انجام گردد. یک نکته مهم دیگر، رعایت اصول طراحی فضای عمومی و خصوصی است که معمار باید آن‌ها را رعایت کند.

از نظر فرم‌گرایی، بهتر است طراحی فرم ساختمان دوبلکس متناسب با ابعاد پلان، اقلیم منطقه و توپوگرافی زمین انجام گردد.

سادگی نمای ویلا دوبلکس گیلان

در طراحی نمای خارجی ویلا دوبلکس گیلان، بهتر است نما آنقدر شلوغ نشود که سادگی آن از بین برود. چگونه صاحب ویلا دوبلکس گیلان شویم

باید درباره ترکیب مصالح به‌کار رفته دقت کافی را به‌خرج دهید تا بیش از اندازه نما را تحت تأثیر قرار ندهند. توصیه می‌شود برای طراحی نمای ویلا دوبلکس از دو متریال استفاده کنید.

همچنین برای اینکه طراحی نمای ویلایتان خسته‌کننده و یکنواخت نشود، می‌توانید از یک متریال با رنگی متضاد و متفاوت با متریال اصلی کمک بگیرید. این کار، نمای تعریف‌شده‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد و نمای ساختمان دوبلکس را مدرن‌تر می‌کند. توصیه می‌کنیم که در انتخاب متریال شرایط اقلیمی را نیز مد نظر داشته‌باشید.

استفاده از کنسول‌هایی که با متریال متفاوت پوشانده شده‌اند نیز می‌تواند از راه‌های طراحی نمای دوبلکس باشد. می‌توان گفت استفاده از این کنسول‌ها، استفاده درست از پتانسیل نما است. چگونه صاحب ویلا دوبلکس گیلان شویم

یعنی همان چیزی که در نما وجود دارد، با رنگ و لعابی متفاوت دیده می‌شود. این تفاوت رنگ و متریال می‌تواند به طراحی نمای ویلا دوبلکس گیلان کمک کند.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس گیلان

دکوراسیون خانه‌های یک طبقه به‌دلیل کاربرد مشخص اتاق‌های موجود، بسیار ساده‌تر انجام می‌شود. اما در طراحی دوبلکس دو محیط زندگی جدا از هم باید طراحی گردند.

طراحان داخلی معمولاً طبقه پایین را برای مکان‌های عمومی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه، سالن پذیرایی و … به‌کار می‌گیرند. آن‌ها طبقه بالا را به مکان‌های خصوصی مانند اتاق خواب، بهارخواب و شاه‌نشین اختصاص می‌دهند.

این روشی منطقی است زیرا اتاق خواب‌ها در طول روز کاربرد کمتری نسبت به بقیه خانه مانند آشپزخانه و سالن پذیرایی دارند.

اگر در طبقه بالای ویلا دوبلکس گیلان تعداد زیادی اتاق طراحی شده است، می‌توانید برخی از اتاق‌ها را به کاربردهایی مانند کار، ورزش، مطالعه و … اختصاص دهید. چگونه صاحب ویلا دوبلکس گیلان شویم

قیمت ویلا دوبلکس

ویلا دوبلکس در کنار تمام مزایا و زیبایی‌هایش، تقریباً قیمتی معادل یک ساختمان دوطبقه را دارد زیرا در دوطبقه طراحی می‌شود. هرکسی تمایل دارد ویلایی متعلق به‌خود داشته باشد و برای این هدف پس‌انداز می‌کند، وام می‌گیرد و حتی پول قرض می‌کند. اما ویلایی که در این حد برای آن تلاش می‌کنیم باید چه شکلی باشد؟

ویلایی که به‌صورت دوبلکس طراحی شده، نسبت به ویلای یک طبقه بودجه بیشتری نیاز دارد. اما نسبت به محلی که در آن قرار دارد و متراژ خود، می‌تواند برای سرمایه‌گذاری گزینه‌ای مناسب باشد زیرا قیمت آن در هنگام فروش بسیار سودآور است.

بستر قرارگیری و تراس ویلا دوبلکس گیلان

ممکن است فکر کنید طراحی نمای ویلا هیچ ارتباطی با طراحی محوطه و حیاط سازی آن ندارد. اما بهتر است بدانید این دو به‌شدت روی هم تأثیر می‌گذارند.

وقتی بستر طبیعی که ویلا دوبلکس گیلان در آن واقع‌شده دارای گل و گیاه فراوان است، نما باید ساده باشد تا بتواند خودنمایی کند.

با خرید ویلا شمال قسطی، خیالتان از نظر تراس و چشم‌انداز نیز راحت می‌شود. زیرا تمام ویلاهای دوبلکس از زمین ارتفاع زیادی دارند و در این ارتفاع پنجره‌هایی بزرگ و تراس‌هایی وسیع طراحی می‌شود.

شما می‌توانید با مزین کردن تراس ویلایتان به وسایلی مانند مبل نشیمن، میز و صندلی مهمان‌ها را به تراس دعوت کنید و اوقات خوشی را برای آن‌ها فراهم کنید.

جمع‌بندی

خرید خانه یا ویلایی که بیشتر از یک واحد دارد و همچنین ویلای دوبلکس، مزایای متعددی را شامل می‌شود و از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه است. اولین و مهم‌ترین مزیت، امکان اجاره دادن آن است. در نتیجه خرید ویلا دوبلکس گیلان به شما امکان کسب درآمد بیشتر را نیز می‌دهد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×