گیلان، زیباکنار
0133416

نکات کاربردی برای چیدمان دکوراسیون اتاق مطالعه

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
چیدمان دکوراسیون اتاق مطالعه

چیدمان دکوراسیون اتاق مطالعه : خواندن چند باره یک مطلب و عدم درک آن زمانی که تمرکز کافی ندارید هیچ ارتباطی با توانایی یادگیری شما ندارد بلکه گاهی اوقات حضور داشتن در مکانی نامناسب با چیدمان در هم ریخته و اوضاع نا به سامان باعث می‌شود نتوانید تمرکز کافی را داشته‌باشید. شما بارها و بارها یک مطلب را می خوانید اما دریغ از یادگیری اصولی و به‌خاطر سپردن حتی یک کلام از آنچه خوانده بودید. آنچه که در اینگونه مواقع می‌تواند همچون یک دست نجات بخش به سوی شما دراز شود تغییر چیدمان اتاق مطالعه است.

چیدمان اتاق مطالعه می‌تواند روحیه و درصد یادگیری شما را از این رو به آن رو کند بنابراین نباید تعلل کنید و خود را به انواع روش‌های مختلف سرگرم کنید تا بلکه کمی تمرکزتان جمع شود. دست به‌کار شوید و یک چیدمان اصولی در اتاق مطالعه برپا کنید؛ چیدمانی که می‌تواند باعث افزایش میزان یادگیری و تمرکز شما شود. اگر در این راستا نیاز به کمک دارید در ادامه با ما همراه باشید تا ترفندهایی برای چیدمان صحیح اتاق مطالعه را با هم بررسی کنیم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

رنگ بندی چیدمان اتاق مطالعه را درست انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید یک مطالعه اثر بخش داشته‌باشید باید از رنگ‌های درستی در اتاق مطالعه استفاده کنید. رنگ‌هایی که القا کننده احساس آرامش هستند. ذهن آدمی با دیدن برخی رنگ‌ها آرام می‌گیرد و آمادگی بیشتری برای جذب و یادگیری مطالب جدید پیدا می‌کند. البته اشتباه نکنید، شما نباید فقط از یک رنگ خاص در طراحی اتاق مطالعه تان استفاده کنید. ترکیبی از رنگ‌های هارمونیک و آرامش‌بخش می‌توانند انتخاب خوبی برای اتاق مطالعه باشند. استفاده از رنگ‌های عمیق و تند در اتاق مطالعه به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چرا که ذهن شما را دچار هیجانات می‌کنند و باعث می‌شود آمادگی لازم را برای یادگیری از دست بدهید. رنگ‌هایی مانند سبز، آبی و سفید می‌توانند رنگ‌هایی مناسب برای اتاق مطالعه باشند.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

به فضای اتاق مطالعه سر و سامان بدهید

یکی از به اشتباهتی که افراد مرتکب می‌شوند این است که تصور می‌کنند به‌هم ریختگی اتاق هیچ تأثیری در میزان یادگیری و تمرکز آن‌ها ندارد. ایده این افراد این است که اگر بنا به یادگیری یک مطلب باشد حتی در اوضاع به‌هم ریخته و نا به سامان هم آن را یاد خواهیم گرفت بنابراین مرتب کردن اتاق مطالعه تأثیری در یادگیری ما ندارد! اما این افراد به‌شدت در اشتباهند چرا که میزان نظم اتاق مطالعه می‌تواند تأثیر زیادی روی درصد یادگیری شما داشته باشد. بنابراین فضای اتاق مطالعه را سامان دهید و به‌هیچ‌عنوان در فضای به‌هم ریخته و آشفته شروع به یادگیری مطالب جدید نکنید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

وسایل اضافی را از روی میز مطالعه بردارید

شما به‌هیچ‌وجه نباید میز مطالعه خود را شلوغ کنید و انواع تجهیزات مختلف و بی استفاده مانند عروسک، تقویم و کتاب‌های متفرقه را روی آن قرار دهید. میز مطالعه همانطور که از اسمش پیداست برای مطالعه است بنابراین میز را به گونه چیدمان کنید که تمرکزتان به‌طور صرف روی مبحث مورد مطالعه باشد. حتی اگر وجود ساعت یا موبایل و تبلت روی میز مطالعه باعث پرت شدن حواس شما می‌شود آن‌ها را از روی میز بردارید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چیدمان دکوراسیون اتاق مطالعه

 

یک کتابخانه کوچک در گوشه‌ای از اتاق مطالعه برپا کنید

به‌طور ویژه توصیه می‌شود که کتاب‌هایتان را درون قفسه های کتاب قرار دهید و از قرار دادن آن‌ها روی میز، روی زمین و روی تخت خودداری کنید. اینکه کتاب ها به‌طور مرتب در یک قفسه جداگانه چیده شده باشند باعث می‌شود تا در هر زمان که می‌خواهید بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته‌باشید و برای پیدا کردن کتاب‌هایی که می‌خواهید کلافه و سر در گم نشوید. بنابراین یک قفسه کوچک از کتاب ها در گوشه‌ای اتاق مطالعه نصب کنید و کتاب ها را بر اساس دسته‌بندی موضوعی یا هر دسته‌بندی که مد نظر دارید درون قفسه بچینید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

اتاق مطالعه بدون میز و صندلی مطالعه نامش اتاق مطالعه نیست!

شما درون اتاق مطالعه خود باید یک میز و صندلی استاندارد داشته‌باشید. استفاده از هر نوع میز یا هر نوع صندلی برای اتاق مطالعه انتخابی چندان معقولانه نیست. بنابراین برای اتاق مطالعه خود یک میز مطالعه و یک صندلی استاندارد و ارگونومیک انتخاب کنید تا بعد از ساعات طولانی احساس خستگی نداشته‌باشید. بسیار مهم است که میز و صندلی مطالعه شما دارای ابعاد و ارتفاع استاندارد باشد تا در هنگام مطالعه میزان کارایی مغز شما در اثر خستگی جسمی کاهش پیدا نکند. اگر می‌خواهید میز مطالعه تان کمی بزرگ‌تر باشد می‌توانید بخش از آن را به کتابخانه‌ایستاده روی میز اختصاص دهید و بنابراین در میزان استفاده از فضا نیز صرفه‌جویی کنید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چیدمان دکوراسیون اتاق مطالعه

 

نورپردازی اتاق مطالعه را فراموش نکنید

مطالعه در نور بسیار زیاد و مطالعه در نور بسیار کم هر دو خطراتی جدی را برای سلامت چشم‌های شما به‌دنبال دارند. دقت داشته‌باشید که نورپردازی اتاق مطالعه تان به‌درستی اجرا شده باشد. استفاده از لامپ های روشنایی در قالب چراغ مطالعه می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند. گاهی اوقات نور طبیعی اتاق آنقدر زیاد نیست که بتوان به آن اکتفا کرد و در آن نور مطالعه نمود و آنقدر هم کم نیست که بتوان چراغ‌های روشنایی اتاق را روشن نمود و در هوای روشن از آن‌ها استفاده کرد.

بنابراین در اینگونه مواقع یک چراغ مطالعه می‌تواند به کمک شما بیاید و میزان روشنایی لازم را برای مطالعه شما فراهم‌کند. چراغ‌های مطالعه از آنجایی که نور را به‌طور متمرکز ساطع می‌کنند باعث افزایش تمرکز شما خواهند شد. نور کافی و استاندارد در حین مطالعه باعث افزایش میزان بهره‌وری مطالعه شما خواهد شد. شما می‌توانید از یک چراغ مطالعه یا یک آباژور شیک و زیبا روی میز کارتان استفاده کنید تا هم فضای اتاق مطالعه را روشن کنید و هم به زیبایی اتاق بیفزایید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چیدمان دکوراسیون اتاق مطالعه

 

دیوارهای اتاق مطالعه را شلوغ نکنید

یکی از مهمترین اصولی که برای چیدمان اتاق مطالعه باید به آن توجه داشت این است که نباید دیوارهای اتاق مطالعه را بیش از حد با تابلوهای مختلف شلوغ کرد. پر کردن و دیوارها با تابلوهای مختلف می‌تواند باعث از بین رفتن تمرکز شما و حواس پرتی تان شود. بنابراین سعی کنید دیوارهای اتاق را تا حد امکان خلوت کنید و به‌منظور کسب آرامش و زیبایی اتاق تنها یک تابلو روی دیوار نصب کنید تا هم دیوارها خالی نباشند و هم تمرکز شما در حین مطالعه حفظ شود.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

از گلدان‌های کوچک در اتاق مطالعه استفاده کنید

زمانی که بعد از ساعت‌های طولانی مطالعه سر خود را بلند می‌کنید توقع دارید صحنه‌ای زیبا و پر انرژی مشاهده کنید که فرکانس های مثبت به‌ذهن و روح شما بفرستد و خستگی ساعات طولانی مطالعه را از جان شما خارج کند. قرار دادن گلدان‌های کوچک با گیاهان زیبا در اتاق مطالعه می‌تواند ایده خوبی باشد. شما می‌توانید با قرار دادن گلدان‌های کوچک در اتاق مطالعه انرژی مثبت را به اتاق بیاورید و صحنه‌ای زیبا و پرطراوت در اتاق مطالعه تان داشته‌باشید که با نگاه کردن به آن تمام خستگی از جان تان به در می‌رود.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چیدمان دکوراسیون اتاق مطالعه

 

به علایق شخصی و بازه سنی فردی که اتاق متعلق به اوست دقت کنید

یکی از مهمترین نکات در چیدمان اتاق مطالعه دقت به بازه سنی شخصی ست که اتاق مطالعه متعلق به او است. شما باید به سلایق شخصی و روحیات فرد دقت کافی داشته‌باشید. به‌عنوان مثال اگر اتاق مطالعه متعلق به فردی با بازه سنی نوجوان است نمی‌توانید از تجهیزات رسمی برای اتاق او استفاده کنید. انتخاب جاقلمی، چراغ مطالعه، رنگ دیوارها و حتی نوع میز و صندلی نیز به بازه سنی و روحیات فرد مورد نظر بستگی دارد بنابراین نمی‌توان یک نسخه از چیدمان اتاق مطالعه را برای هر فردی در هر سنی پیچید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهتر است میز مطالعه را پشت به تخت و رو به دیوار قرار دهید

حتماً برای شما هم پیش آمده است که بعد از چندین دقیقه گذر زمان متوجه شده‌اید که مدت هاست به فرش اتاق زل زده‌اید و یا در حال شمارش کتاب‌های داخل قفسه هستید، همچنین ممکن است خود را در حالتی بیابید که مشغول تماشای گل‌های روتختی بوده‌اید! یکی از موارد مهم در چیدمان اتاق مطالعه جهت افزایش تمرکز این است که میز مطالعه را پشت به تخت و رو به دیوار قرار دهید. با این کار می‌توانید میزان تمرکز خود را در حین مطالعه افزایش دهید و بر خستگی غلبه کنید. اگر دقت کرده باشید در اغلب کتابخانه‌های معتبر نیز میزهای مطالعه رو به دیوار است.

نتیجه‌گیری

به‌منظور داشتن یک اتاق مطالعه شیک و استاندارد باید دست به برخی اقدامات بزنید که مهمترین آن‌ها در بالا ذکر شد. هرچند ایده‌های زیادی برای چیدمان اصولی اتاق مطالعه وجود دارد با این حال بهتر است اتاق مطالعه خود را چندان شلوغ نکنید و هر آنچه که نیاز دارید را دم دست قرار دهید تا در حین مطالعه نیاز به رفت‌وآمدهای مکرر پیدا نکنید. داشتن یک اتاق مطالعه استاندارد می‌تواند میزان بهره‌وری شما را به‌شکلی چشمگیر افزایش دهد.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×