گیلان، زیباکنار
0133416

تفاوت سبک کابینت کلاسیک و مدرن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
کابینت کلاسیک و مدرن

امروزه کابینت در خانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند و برای همین آنها را در طرح‌های مختلفی ارائه می‌کنند. به‌طور کلی اگر بخواهیم بگوییم کابینت‌ها در دو سبک کلاسیک و مدرن وجود دارند اما بین این دو چه تفاوتی وجود دارد. در این مقاله به تفاوت سبک کابینت کلاسیک و مدرن پرداخته شده است.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چند تفاوت میان سبک کابینت کلاسیک و مدرن

کابینت‌ها همان‌طور که گفته شد در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند اما اگر بخواهیم از لحاظ سبک آنها را تقسیم‌بندی کنیم می‌توانیم آنها را به دو سبک مدرن و کلاسیک تقسیم‌بندی نماییم.

سبک کلاسیک یا سنتی کابینت همان‌طور که از نامش پیداست، کابینتی است که حالتی کلاسیک و سنتی را در خانه‌ ایجاد می‌کند و حس نوستالژی دارد. این نوع سبک کابینت، دارای طرح‌ها و حکاکی های زیبایی است و رنگ‌های خاصی برای آن استفاده می‌شود. این سبک از کابینت دارای تزیینات مختص به‌خود است.

سبک کابینت مدرن نیز همان‌طور که از اسمش مشخص است دارای کابینت‌هایی است که طرح‌های مدرن و زیبا دارد. این کابینت‌ها از متریال‌های جدیدتری ساخته‌شده‌اند .

در زیر به این تفاوت‌ها پرداخته شده است.

1. جنس کابینت‌ها

یکی از تفاوت‌های این دو سبک از کابینت در جنس آن است. کابینت کلاسیک یا سنتی از چوب ساخته می‌شود اما کابینت‌های مدرن هم از چوب و هم از ام‌دی‌اف، پی‌وی‌سی،پلی‌گلاس و دیگر مواد ساخته می‌شوند. مغز بیشتر کابینت‌های مدرن از ام‌دی‌اف است اما روکش‌ها با هم تفاوت دارد.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

2. طراحی متفاوت

طراحی کابینت‌های مدرن ساده‌تر است و مانند کابینت‌های کلاسیک دارای ظرافت‌ها و کنده‌کاری‌ها و تزیینات نیست. در کابینت‌های کلاسیک شما روی کابینت‌ها طرح‌های زیبایی را مشاهده می‌کنید. دستگیره آنها به‌شکل زیبا و تزیینی ساخته می‌شود.

بدون‌شک برای کسانی که دنبال زیباتر کردن خانه و آشپزخانه خود هستند، کابینت‌های کلاسیک می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

طرح‌های کابینت‌های مدرن اما ساده است و دارای تزیینات چندانی نیست. برخی از کابینت‌های مدرن حتی دستگیره نیز ندارند و به‌خوبی می‌توان بین آنها تقارن ایجاد کرد. کابینت‌های مدرن در عین سادگی چشم‌نواز و زیبا هستند و برای کسانی که زیبایی را در سادگی می‌بینند گزینه بهتری است.

3. حس انتقالی

شاید مهم‌ترین تفاوت بین کابینت‌های مدرن و کابینت‌های کلاسیک، حسی باشد که انتقال می‌دهند. کابینت‌های کلاسیک نوعی حس نوستالژی را القا می‌کند که برای ما خاطره انگیزتر است. طرح‌های روی آن و نیز کنده‌کاری و تزییات آن حس گذشته‌ها را برای ما به‌ارمغان می‌آورد اما کابینت‌های مدرن ساده هستند و حس خاصی را منتقل نمی‌کنند.

این یکی دیگر از تفاوت‌های بین این دو سبک از کابینت است. شاید باور نکنید که خیلی‌ها صرفاً به‌خاطر همین حس تعلق به گذشته دنبال اشیاء و کالاهای کلاسیک هستند. آنها در کنار اشیاء و محصولات کلاسیک حس بهتری دارند و برای همین آنها را خریداری می‌کنند.

اگر به دنبال خرید ویلا سنددار شمال هستید با هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

4. رنگ‌های کابینت‌ها

از دیگر تفاوت‌هایی بین سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن وجود دارد، تفاوت در رنگ آنها است. در کابینت کلاسیک بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود. رنگ‌هایی مانند سیاه، طوسی، قهوه‌ای، فندقی و خاکستری از جمله‌این رنگ‌ها هستند. در سبک کابینت مدرن اما بیشتر از رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید، کرم و دیگر موارد استفاده می‌شود.

5. شلوغی و فضا

از لحاظ فضا اما کابینت‌های مدرن معمولاً فضای کمتری اشغال می‌کنند و همچنین حس شلوغ‌بودن فضا به انسان نمی‌دهند. در نقطه مقابل کابینت‌های کلاسیک فضای بیشتری اشغال می‌کنند و این حس را القا می‌کنند که فضا شلوغ‌تر است.

بنابراین اگر فضای آشپزخانه‌تان اندک است بهتر است از کابینت‌های مدرن استفاده کنید تا آشپزخانه‌تان شلوغ به‌نظر نرسد. با این کابینت‌ها در فضای کوچک آشپزخانه شما حس آرامش خواهید داشت. اگر هم فضای آشپزخانه شما بزرگ و کافی است می‌توانید از کابینت‌های کلاسیک استفاده کنید و فضا را با کابینت‌های تزیینی و زیبا تزیین کنید.

مطابق با فضا و نیز سلیقه خود، کابینت مناسبی را انتخاب کنید و از آن در آشپزخانه خود استفاده نمایید.

6. قیمت کابینت‌ها

به‌طور کلی قیمت کابینت مدرن کمتر از قیمت کابینت کلاسیک است. دلیل این موضوع هم این است که کابینت‌های مدرن ساده‌تر هستند و دارای تزیینات و کنده‌کاری نیستند. کابینت‌های مدرن دارای طرح‌های ساده‌ای هستند که می‌توانند به‌راحتی با فضای خانه شما هماهنگ شوند. شما می‌توانید بر اساس سرمایه خود نوع مناسب کابینت را انتخاب نمایید.

اگر می‌خواهید خرید ویلا ارزان شمال داشته باشید با ما تماس بگیرید.

7.مقاومت  کابینت‌ها در برابر رطوبت

یکی دیگر از تفاوت‌های سبک کابینت کلاسیک و مدرن در مقاومت آن‌ها نسبت به رطوبت است. کابینت‌های کلاسیک دوام کمتری در برابر رطوبت دارند و دلیل آن هم جنس چوبی آن‌هاست. کابینت‌های مدرن اما به‌خاطر مواد مقاوم‌تر و روکش‌هایی که دارند در برابر رطوبت دوام بیشتری دارند و می‌توانند دوام بیاورند. این در واقع یک مزیت برای کابینت‌های مدرن است که می‌تواند در هنگام انتخاب لحاظ شود.

8. تمیزکردن کابینت‌ها

تفاوت دیگری که بین این دو کابینت وجود دارد، این است که کابینت‌های مدرن را خیلی آسان‌تر و ساده‌تر می‌توان تمیز کرد. اما کابینت‌های کلاسیک به‌دلیل تزیینات و کنده کاری هایی که دارند، تمیز کردنشان دشوارتر است. این یک مزیت دیگر برای سبک کابینت مدرن است. شما به‌سرعت می‌توانید کابینت‌های مدرن را تمیز کنید اما برای کابینت‌های کلاسیک نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارد.

در آخر این که در هنگام انتخاب نوع کابینت حتماً به وسعت فضای آشپزخانه، دکوارسیون داخلی فضا و دیگر موارد به‌خوبی توجه کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته‌باشید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×