گیلان، زیباکنار
0133416

کاشت انواع گل‌های رونده برای ویلای خود

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-29
کاشت انواع گل های رونده

کاشت انواع گل‌های رونده برای ویلای خود… طراحی داخلی و فضای سبز ویلا یکی از بخش‌های مهم برای هر ویلا است و باعث ایجاد زیبایی و جذب افراد به‌سمت ویلا می‌شود.

طراحی فضای سبز خصوصاً برای ویلاهایی که برای اجاره ساخته می‌شوند بیسار حائز اهمیت است. یکی از راحت ترین راه‌ها برای ایجاد فضای سبز برای ویلا بدون پرداخت هزینه‌های زیاد کاشت انواع مختلف گل‌های رونده است.

گل‌های رونده نیاز به نگهداری زیادی ندارند و راحت‌تر از سایر گل‌ها به ثمر می‌رسند. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کاشت گل‌های رونده را با هم بررسی کنیم.

گیاهان گل‌دار همیشه باغ شما را هیجان‌انگیزتر نشان می‌دهند (و می‌توانند همسایگان را در مسیر متوقف کنند).

گیاهان چند ساله هر ساله گل می‌دهند و عمر بیشتری دارند. در ابتدا برای شروع به کاشتن گیاه باید دانه‌های گیاه را به کارید.

پس از انتخاب گیاه مناسب برای کاشت چند قدم اساسی وجود دارد که می‌توانید گل‌ها را به بهترین شکل در حیاط ویلای خودتان پرروش دهید.

دقت کنید که برچسب آن را بخوانید و یا دستورالعمل روی بسته‌های بذر خود را بخوانید تا بتوانید نیازهای گیاهان را با بهترین نقاط برای رشد آن‌ها تطبیق دهید.

گیاهی روندهای که برای کاشت انتخاب میک نید بایدمتناسب با شرایط ویلا و آب‌وهوای منطقه ویلای شما باشد.

شاید یک گیاه در ویلای دیگری به خبوی رشد کند اما در ویلای شما رشد نکند. برای کاشت هر گیاه عمث متفواتی نیاز است و باید متناسب با هر گیاه عمق مناسب را در خاک ایجاد کنید.

مرحله 1: مکان درست، گیاه مناسب

آیا گیاهانی که انتخاب کرده‌اید مانند آفتاب، سایه یا ترکیبی از هر دو هستند؟ با مرتب کردن گیاهان خود را شروع کنید تا آنها در جایی قرار بگیرند که آنها نور مورد نظر خود را به‌دست آورند (گیاهانی که مانند خورشید هستند باید در فضای باز باشند، گیاهانی که به سایه احتیاج دارند باید در محلی کاشته بشوند که نور خروشید در آن حداقل باشد. آفتاب کامل ۶ ساعت یا بیشتر خورشید در روز است، نه لزوماً به‌طور مداوم.

سایه قسمت معمولاً به معنی ۴ تا ۶ ساعت در روز است. تعریف سایه تغییر می‌کند، بسته به این که سایه چقدر عمیق است.

مرحله 2: خاک را حفر کنید

باغ‌های زیبای گل با خاک خوب شروع می‌شوند. به‌طور کلی، بیشتر گیاهان گل‌دار در خاکی که سست و زهکشی شده باشد و مواد آلی زیادی در آن وجود دارد، بهترین عملکرد را دارند.

برای کاشت گل نیازی به حفاری یک منطقه بزرگ نیست، اما باید خاک آنقدر حفر کنید که بتوانید مقداری کمپوست به آن اضافه کنید تا ساختار خاک بهتر شود.

خاک را تا عمق حداقل 6 متر کار کنید. برای جلوگیری از تراکم، از حفر و کار با خاک در هنگام خیس بودن خودداری کنید.

گیاهان برای رشد ریشه ها به فضای مشخصی بین ذرات خاک نیاز دارند. یک آزمایش برای اینکه ببینید خاک می‌تواند کار کند، حفر نمونه کوچک خاک از یک سوراخ 3 اینچی است.

آن را به‌صورت گلوله فشرده کرده و سپس خاک را روی سطح سخت مانند سنگ یا روسازی بریزید. اگر خاک با هم بماند، برای کاشت خیلی مرطوب است، اما اگر خرد شود، زمان کاشت است.همچنین می‌توانید قبل از کاشت، مقداری کود دانهای متعادل و همه منظوره با نسبت 10-10-10 به خاک وارد کنید.

مرحله 3: گل‌های جدید خود را بکارید

مراحل چگونگی کاشت بذر گل کمی با نهال ها متفاوت است، بنابراین دستورالعمل های موجود در بسته بذر را دنبال کنید تا بدانید کاشت هر دانه در چه عمق و فاصله آن چقدر است.

با گیاهان گلدان باغی معمولاً باید خاک را در همان سطح خاک گلدان بکارید، اما برای اطمینان از برچسب گیاه را بخوانید. برخی از گیاهان گل‌دار، مانند زنبق و گل صد تومانی که ریزوم ها و ریشه های آنها بسیار کم عمق  است باید در خاک کم عمق کاشته شوند.

هنگام بیرون آوردن گیاه از گلدان، مقداری از خاک را به آرامی از ریشه جدا کنید و گیاه را در چالهای که آماده کرده‌اید قرار دهید. خاک را دوباره به داخل سوراخ فشار دهید، آن را به آرامی محکم کنید تا خاک را دوباره برگردانید اما آن را کاملاً فشرده نکنید.

مرحله چهارم: عمیق آب دهید و مالچ را اضافه کنید

خاک اطراف گل‌های تازه کاشته شده خود را کاملاً خیس کنید. گل‌های باغچه به‌طور کلی هر هفته به 1 تا 2 اینچ رطوبت نیاز دارند تا عملکرد خوبی داشته‌باشند ،

بنابراین اگر باران کافی نمی بارید آبیاری کنید. بهتر است آبیاری عمیق و در عمق کم انجام شود تا ریشه گیاهان عمیق تر شود. کاشت انواع گل‌های رونده

از غوطه‌ور شدن خاک خودداری کنید در غیر این صورت ممکن است ریشه گیاهان گل دهنده شما پوسیده شود. لایهای از مالچ مانند پوست خرد شده در اطراف گیاهان جدید شما به کند شدن تبخیر و کاهش دفعات نیاز به آب کمک می‌کند.

کاشت گل رز رونده برای ویلا

کاشت گل رز رونده برای ویلاهایی که دارای حصار هستند انتخاب بسیار مناسبی است. مهم‌ترین نکته‌ای که برای پرورش گل رز رونده باید مد نظر داشته‌باشید محل کاشت گیاه است.

این رز را می‌توان به‌شکل خانگی در گلدان یا در محوطه باز پرورش داد. گیاه رز رونده باید در محلی کاشته شود که امکان رشد برای آن وجود داشته باشد.

رزه‌ای رونده در واقع فقط یک بوته بزرگ هستند که در انتهای هر یک از شاخه‌های رز  بلند یک گلایجاد می‌شود.

شاخه‌های گل‌های رز رونده دائما به‌دور یکدیگر پیچ می خورند و پیش می‌روند. در حالی که این نوع گیاه می‌تواند کاملاً سالم باشد,باز هم مانند عکس‌ها نیست و نمی‌توان گل‌های رز رونده در حیاط ویلا را با عکس‌های ژورنالی مقابسه کرد.

اگر گل‌های رز رونده بر روی حصار نباشند می‌توانند روی زمین رشد کنند و پخش وشند در این صورت کل باغچه شما را احاطه می‌کنند و پیش می‌روند. کاشت انواع گل‌های رونده

رزه‌ای رونده دارای هورمونی هستند که مانع رشد بیش از یک شکوفه در هر چوب می‌شود. این استراتژی برای گیاه خوب عمل می‌کند چون تضمین می‌کند که گل رز بدون صرف انرژی غیرضروری بر ایجاد گله‌ای بیشتر بارور می‌شودفرایند اکشت گل روز ورنده یک فرآیند ساده از خم کردن چوب بلند گل رز و گره زدن آن‌ها در پایین گیاه است.

با انجام این کار، از جاذبه برای مهار کردن حرکت هورمون استفاده می‌کنید، که منجر به تولید بیش از ۳۰ دسته گل در همان چوب می‌شود.

هزینه ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا در شمال کشور تمام هزینه‌هایی برای شروع، اجرا و بهره‌برداری از ویلا مورد نیاز است را شامل می‌شود. کاشت انواع گل‌های رونده

این هزینه‌ها با توجه به موقعیت قرار‌گیری زمین و سبک ساخت ویلا متفاوت هستند. درست است که از نظر اصول کلی ساخت ویلا مشابه ساخت خانه است مسلم است که افراد از ساخت ویلا انتظارات خاصی دارند، این انتظارات معمولاً در حیطه لوکس بودن بنا است.

نکته مهمی که در هنگام اقدام برای ساخت ویلا باید در نظر داشته‌باشید این است که هر چه قدر ویلایی که مد نظر دارید بزرگ‌تر باشد و مصالحی که در ساخت ویلا به‌کار می‌برید گران‌قیمت‌تر باشند مسلم است که هزینه تمام‌شده ویلا برای شما بیشتر خواهد بود.

همه افراد برای ساخت  ویلا مصالح یکسانی در نظر ندارند و کیفیت ساخت ویلاها مشابه یکدیگر نیست همین عامل باعث می‌شود تا هزینه تمام‌شده ویلاها نیز با یکدیگر متفاوت باشد. کاشت انواع گل‌های رونده

زمانی که قرار است در ارتباط با هزینه تمام‌شده ساخت ویلا صحبت کنیم هر کس کیفیت متفاوتی را مد نظر دارد به‌همین دلیل است که با توجه به نوسانات شدید بازار و تفاوت در دیدگاه هر فرد نسبت به  کیفیت ویلا برآورد قیمت ساخت کار دشواری است.

کاشت انواع گل‌های رونده

در این مقاله برای برآورد قیمت ساخت ویلا، یک ویلا با امکانات رفاهی معمول و فضا های استاندارد با مصالح معمول بازار  را در نظر می گیریم و در ارتباط با ویلاهای لوکس قیمتی ارائه نمی‌دهیم چرا که مصالحی که در ساخت ویلاهای لوکس به‌کار می‌روند خارجی هستند و با توجه به نوسانات بازار ارز قیمت ثابتی ندارند.

متوسط ​​هزینه ساخت ویلا بسته به موقعیت مکانی، زیر بنای ویلا و پیچیدگی طراحی و اجرا بین ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است البته که این قیمت در حال حاضر دائما کم و زیاد می‌شود و می‌تواند تا متری 20 مییلون تومان هم جا به‌جا شود به‌عنوان مثال ساخت ویلا در رامسر یا ویلاهای ساحلی قیمت تمام‌شده به ازای هر متر مربع بیشتری دارند.

اگر هزینه ساخت ویلا در هر متر مربع را همان 6 تا 10 میلیون تومان در نظر داشته‌باشید، ساخت یک ویلا با زیربنای حدود 200 متر معمولاً بین ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان برای شما هزینه در بر خواهد داشت  که هزینه کمی نیست. کاشت انواع گل‌های رونده

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما از ساخت ویلا فروش و یا اجاره است می‌توانید امید داشته‌باشید که هزینه تان صرف حدود 2 تا 4 سال باز گردد اما اگر فقط برای استفاده شخصی قصد ساخت ویلا دارید حتماً توجه‌داشته‌باشید که سرمایه شما باید کافی باشد چرا که قرار نیست با درامد حاصل از فروش یا اجاره ویلا هزینه ساخت را تأمین کنید

به‌طور کلی کاشت گل در محوطه ویلا کاری مناسبی است و باعث ایاجد فضای زیبا و چشم‌نوازی می‌شود. کاشت گل‌های رونده در اطراف ویلا کاملاً به اب و هواو محل قرارگیری ویلای شما وابسته است و نمی‌توان اصول کلی برای آن در نظر گرفت و گفت حتماً این گیاهان خاص در ویلای شما باید کاشته شوند.

به‌طور کلی هر گیاهی را که در یولای خود میک ارید باید طبق دستورالعمل باشد و همه گیاهان نیاز به نور و آب یکسان ندارند. کاشت انواع گل‌های رونده

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های پیشگام در ساخت ویلاهای معمولی فلت و دوبلکس است و انواع ویلاهای دوبلکس و فلت را  در مدل‌های مختلف را باتوجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و عرضه می‌کند.

تمامی افرادی که در این شرکت مشغول به‌کار هستند و زبده‌ترین و ماهرترین افراد درزمینه ساخت ویلا هستند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×