گیلان، زیباکنار
0133416

کال‌کباب گیلانی غذای شگفت‌انگیز

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
کال‌کباب گیلانی

آیا تابه‌حال نام کال‌کباب گیلانی را شنیده‌اید؟ استان گیلان، یکی از سرسبزترین استان‌های کشور است و در عین‌حال دارای غذاهای خوشمزه بسیاری است. در این مطلب به کال‌کباب پرداخته‌شده است که یک چاشنی خوشمزه گیلانی است.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کال‌کباب گیلانی چیست؟

غذای کال‌کباب برعکس نامی که دارد ربطی به کباب گوشتی ندارد. کال‌کباب نوعی چاشنی خوشمزه گیلانی است که به شما پیشنهاد می‌شود حتماً آن را امتحان کنید.

کافی است یک‌بار آن را کنار غذا امتحان کنید تا عاشق آن شوید. ماده اصلی این چاشنی خوشمزه، بادمجان کبابی است و به‌همین دلیل است که واژه کباب در نام این چاشنی وجود دارند.

ما می‌توانیم برای خرید باغ ویلا در شمال به شما کمک کنیم تا ویلا مناسب خود را پیدا کنید. با ما تماس بگیرید.

گیلانی‌ها خود عاشق این چاشنی هستند و با غذاهای مختلف آن را می‌خورند. تهیه این پیش‌غذا یا چاشنی بسیار آسان است و اصلاً وقت زیادی نمی‌گیرد.

اگر شما غذاهای بادمجانی را دوست داشته‌باشید مطمئناً از این کال‌کباب هم خوشتان خواهد آمد.

مواد لازم برای تهیه کال‌کباب گیلانی

در زیر به مواد لازم برای تهیه کال‌کباب گیلانی پرداخته شده است:

بادمجان

مهم‌ترین ماده‌ این چاشنی خوشمزه گیلانی بادمجان است که باید کبابی شود. شما باید با‌توجه به تعداد نفرات، مقدار مناسبی را با میزانی که می‌خواهید درست کنید آماده کنید.

به‌صورت معمول اما 1 کیلو بادمجان برای یک وعده غذای خانگی چندنفره کافی است.

سبزی‌های معطر

سبزی‌های معطر باعث می‌شوند تا کال‌کباب عطر و رایحه‌ای خوش داشته باشد. این سبزی‌ها شامل نعنا، چوچاق و خالواش می‌شوند.

برای 1 کیلو بادمجان در مجموع دو قاشق سبزی معطر کافی است که شامل 1 قاشق چوچاق و 1 قاشق نعنا و خالواش می‌شود.

سیر

مگر می‌شود شما یک ترشی یا چاشنی یا غذا در شمال داشته‌باشید که در آن سیر نباشد. برای این دستور حدوداً 6 حبه سیر کافی است.

آب انار ترش: به‌جز بادمجان این ماده نیز بسیار مهم است و باعث می‌شود تا مزه این چاشنی ترش و خوشمزه شود. نصف لیوان آب انار ترش برای 1 کیلو بادمجان کافی است.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گردو

گردو نیز ماده‌ای است که به کال‌کباب اضافه می‌شود و باعث هر چه خوشمزه‌تر‌ شدن کال‌کباب می‌شود. حدوداً 150 گرم گردو برای دستورالعمل ما کافی است.

نمک

به میزان کافی

طرز تهیه کال‌کباب گیلانی

حالا که مواد اولیه کال‌کباب را شناختید نوبت آن است که به سراغ دستور پخت برویم.

اول از همه باید بادمجان‌ها را کبابی کنید. برای کبابی کردن بادمجان‌ها می‌توانید از روش دلخواه خود استفاده کنید.

یادتان باشد که برای این که بهتر این کار انجام شود در بالا و پایین بادمجان‌ها یک سوراخ ریزی ایجاد می‌کنیم تا حرارت بهتر درون آنها جریان پیدا کند و بهتر مغز پخت شوند.

می‌توانید به‌راحتی پس از سوراخ‌کردن آن را روی زغال داغ قرار دهید تا به‌خوبی مغزپخت شوند.

پس از آن که بادمجان‌ها به‌خوبی کبابی شدند سریع آن‌ها را برداشته و درون یک قابلمه قرار می‌دهیم و سر آن را می‌گذاریم.

با این کار بادمجان‌ها عرق می‌کنند و پوستشان راحت‌تر کنده می‌شود. بادمجان ها را زیر آب نگیرید که طعم و مزه آن از بین می‌رود. با این کار به‌راحتی می‌توانید پوست بادمجان‌ها را بکنید.

پس از آن آن‌ها را  با چاقو یا گوشتکوب، ساطوری و ریزریز و له کنید. آنقدر بادمجان‌ها را بکوبید تا کاملاً بافتشان از هم باز شود و یکدست شود.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با کارشناسان مجموعه آرش در ارتباط باشید.

بعد از آن این بادمجان‌های کبابی له‌شده را درون یک ظرف مناسب می‌ریزیم. حالا باید گردوها را آسیاب کنید یا این که به‌خوبی ریز کنید و آن‌ها را روی بادمجان کبابی له‌شده بریزید.

در گذشته با سنگ این گردوها را می‌سابیده‌اند. پس از اضافه‌کردن گردو، سیر را رنده کرده و آن را روی مواد موجود در ظرف می‌ریزیم.

استفاده از سبزی های معطر

پس از این کارها نوبت سبزی‌های معطر است. خالواش( یا خالیواش)، چوچاق و نعنا را ریز خرد کنید و آن را نیز به باقی مواد اضافه کنید.

اگر دوست داشتید می‌توانید سبزی‌های معطر مورد‌نظر خود را اضافه کنید یا اصلاً سبزی اضافه نکنید. پیشنهاد ما اما این است که حتماً همین سبزی‌های معطر را اضافه کنید.

حالا نمک را به میزان کافی اضافه کنید و در آخر نیز آب انار ترش را اضافه کنید تا مزه اصلی آن شکل بگیرید.

اگر دوست دارید می‌توانید از رب انار ترش استفاده کنید اما رنگ کال‌کباب شما خوب نمی‌شود و تیره می‌شود. به‌هرحال اگر دسترسی به آب انار ندارید می‌توانید از رب انار ترش استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ویلا در رویان با هلدینگ آرش تماس بگیرید.

 حالا مواد موجود در ظرف را به‌خوبی هم بزنید و مخلوط کنید تا کال‌کباب شما آماده شود. پس از آن که مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کردید آن را درون یخچال بگذارید تا طعم آن‌جا بیفتد.

کلام آخر

حالا که کال‌کباب شما آماده است، می‌توانید پیش از غذا یا همراه غذاهای مختلف آن را نوش جان کنید. مطمئن باشید که مزه و طعم کال کباب را دوست خواهید داشت. حتماً این چاشنی خوشمزه گیلانی را در خانه درست کنید.

گیلان استانی است که در آن غذاها و ترشی‌ها و چاشنی‌های خوشمزه متعددی وجود دارد که هرکدام سال‌ها قدمت دارند و کال‌کباب یکی از آن‌هاست که ما در اینجا به شرح آن پرداختیم و شما دیدید که تهیه‌کردن آن چقدر آسان و سریع است.

اگر دنبال خرید ویلا در استان گیلان یا دیگر استان‌های شمالی هستید پس شرکت انبوه‌سازان آرش گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×