گیلان، زیباکنار
0133416

نکات گردشگری تاریخی در رشت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
گردشگری تاریخی رشت

شهر رشت، مرکز استان گیلان و یکی از شهرهای مهم و بزرگ بخش شمال کشور است. این شهر دارای آثار تاریخی متعددی است و گردشگران و مسافران زیادی سالانه از این آثار دیدن می‌کنند. در این مطلب ما به یک گردشگری تاریخی در شهر رشت می رویم.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گردشگری تاریخی در رشت

در رشت، آثار و اماکن تاریخی متعددی وجود دارند که نشان‌دهنده قدمت و تاریخ این شهر مهم است. برخی از این آثار قدیمی تر و برخی نیز جدیدتر هستند. هرکدام از این آثار با خود نشانه های عصر خود را به‌همراه دارند و چیزی از تاریخ را بازگو می‌کنند. در زیر به آثار مهم تاریخی در شهر رشت پرداخته شده است تا با هم به یک گردشگری تاریخی در این شهر زیبا برویم.

برای خرید ویلا در نمک آبرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

موزه و خانه میرزا کوچک‌خان:

میرزا کوچک‌خان یکی از مشاهیر استان گیلان و نیز ایران است. بدون شک یکی از جاهایی که می‌توان در رشت به‌سراغ آن رفت تا کمی تاریخ را مرور کرد، خانه میرزا کوچک‌خان است که اکنون به موزه تبدیل شده است. این خانه در خیابان استادسرا، نبش کوچه شهید هاشم ستوده قرار دارد.

برای خرید ویلا در کلاردشت مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این خانه که امروزه به موزه تبدیل شده است، خانه‌ای است که در زمان قاجار ساخته‌شده است و از دوطبقه تشکیل یافته است. در طبقه اول شما می‌توانید کتاب‌های مرتبط با نهضت جنگل، انقلاب مشروطه و گیلان را مشاهده کنید. در طبقه دوم نیز لوازم زندگی، اسناد تاریخی، ظروف قدیمی و دیگر موارد برای بازدید قرار داده شده‌اند. شما در این خانه می‌توانید سلاح کمری میرزا کوچک، گهواره او و دیگر چیزهای جالب را مشاهده کنید.

ساختمان شهرداری:

ساختمان شهرداری در واقع نماد شهر رشت است که معماری دیدنی و جذابی دارد. به ساختمان شهرداری، عمارت یا کاخ شهرداری نیز می‌گویند. این ساختمان به وسیله معماری روس به‌نام سردارف ساخته‌شده است و به‌همین دلیل سبک آن روسی است. ارتفاع  این ساختمان یا کاخ  در حدود 24 متر است و بیشتر قسمت‌های آن دارای رنگ سفید است. طرح این ساختمان زیبا و دیدنی است و دارای پنجره‌های با تعداد زیاد اما زیبا و شکیل است. پنجره‌ها هلالی شکل هستند. این ساختمان در طول سال‌های 1286 تا 1305 ساخته شد.

برای خرید ویلا در سیسنگان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در وسط این ساختمان زیبا، شما می‌توانید برج ساعت را ببینید که از ساختمان بالا رفته است و بر زیبایی ساختمان افزوده است. این برج در بالای خود دارای یک ساعت است که هر 1 ساعت، به تعداد همان ساعت به صدا در می‌آید. برای مثال اگر ساعت 8 باشد، 8 بار ساعت به صدا درمی‌آید و مردم را از زمان آگاه می‌کند. جالب است بدانید که برج ساعت 3 سال بعد بر روی ساختمان ( روی برج دیده بانی) ساخته شد و در واقع به آن اضافه شد. در ابتدا برج ساعتی روی ساختمان شهرداری وجو د نداشت.

مسجد کاسه فروشان رشت

پس از آن که ساختمان زیبای شهرداری را مشاهده کردید نوبت آن است که به‌سراغ مسجد  کاسه فروشان بروید. این مسجد در بازار خرازها قرار دارد و از مساجد بزرگ شهر رشت محسوب می‌شود که قدمت آن به‌دوره قاجار برمی‌گردد. این مسجد دارای کاشیکاری های زیبایی است که شما را به‌دوره قاجار می‌برد.

آرامگاه میرزا کوچک‌خان رشت

از دیگر اماکن زیبا و تاریخی شهر رشت، آرامگاه میرزاکوچک‌خان است. مقبره میرزا کوچک‌خان در جنوب شهر رشت واقع‌شده است. این مقبره به‌شکل هشت ضلعی منظم ساخته‌شده است و قبر میرزاکوچک در وسط این هشت ضلعی قرار دارد.  در کنار میرزا، مشاهیر دیگری نیز دفن شده‌اند که از جمله آنها شیون فومنی( شاعر نامدار گیلانی است).

برای اجاره ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کاروانسرای چینی چیان رشت

کاروانسرای چینی چیان رشت از دیگر مکان‌هایی است که باید به آن سر زد. این کاروانسرا در اوایل دوره پهلوی ساخته‌شده است و در بافت بازار رشت قرار گرفته است. این کارونسرا در واقع در شمال غرب بازار و در نزدیکی چهارسوق قرار دارد. این کاروانسرا مستطیلی شکل است و دارای ارتفاع 8 متری است. مصالح مورد استفاده در ساحت این کاروانسرا آجر، ماسه و آهک است.

برای خرید ویلای تریبلکس در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این کاروانسرا دارای آجرکاری ها و تزیینات زیبایی است که نشان‌دهنده معماری آن زمان بوده است. شهر رشت همواره از لحاظ تجاری رونق داشته است  و این کاروانسرا هم در همین جهت و توسط یک مالک خصوصی ساخته شد.

عمارت کلاه فرنگی رشت

یکی از جاهای جذاب و دیدنی در رشت، عمارت کلاه فرنگی است. این عمارت زیبا که در دوره قاجار ساخته‌شده است در جنوب باغ محتشم رشت و در کنار رودخانه گوهررود واقع‌شده است.  این عمارت دارای 4 طبقه است اما از بیرون به‌نظر دارای 3 طبقه است. برای ساخت این عمارت زیبا از آجر و چوب و سفال ساخته‌شده است.  این بنا در همه فصول جذابیت دارد و قرارگرفتن آن در یک باغ زیبا بر جذابیت آن افزوده است.

برای خرید ویلا در فومن با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر به شهر رشت رفتید از این عمارت زیبا و تاریخی دیدن‌کنید.

موزه رشت یکی از موارد گردشگری تاریخی رشت

خانه‌ای که روزگاری متعلق به میرزا حسین خان کسمائی بود حالا تبدیل به موزهای شده است که در آن آثار تاریخی نگهداری می‌شود و در معرض بازدید عموم قرار دارد. این موزه دارای بخش‌های مختلفی است و چیزهای مختلفی در آن به نمایش درآمده است که شما را با تاریخ رشت و گیلان بیشتر آشنا می‌کند. حتماً سری به این موزه بزنید. به‌جز موارد بالا در شهر رشت، اماکن تاریخی دیگری چون آرامگاه پورداوود، مدرسه رشیدی، مدرسه شاپور، حمام حاجی جعفر و دیگر موارد وجود دارد که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد.

برای خرید ویلا در کلاچای با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر به فکر خرید ویلا در استان گیلان یا دیگر جاها در شمال کشور هستید، انبوه‌سازان آرش پیشنهادهای بسیار خوبی برای شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×