گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای جامع گردشگری در آستارا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
گردشگری در آستارا

استان گیلان، دارای شهرهای زیبای متعددی است که هرکدام جاذبه‌های خودشان را دارند. یکی از شهرهای زیبا که گردشگران در آن می‌توانند از سیاحت در آن لذت ببرند، شهر آستارا است. در این مطلب به گردشگری در آستارا پرداخته شده است.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

راهنمای جامع گردشگری در آستارا

آستارا

آستارا نام شهری در استان گیلان است که مرکز شهرستانی به‌همین نام نیز هست. شهر آستارا در شمالی ترین نقطه استان گیلان قرار دارد و جزء شهرهای مرزی ایران محسوب می‌گردد. زبان بیشتر مردم این شهر ترکی است و عده‌ای از آنها نیز به زبان تالشی صحبت می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری در آستارا

آستارا یکی از شهر و شهرستان‌های بزرگ و زیبای استان گیلان است. در زیر به جاذبه‌های این شهر و شهرستان مرزی پرداخته شده است که می‌تواند برای مسافرین و گردشگران جذاب باشد:

ساحل زیبا:

مگر می‌شود در شهر آستارا بود و از ساحل زیبا و جذاب آن دیدن نکرد. ساحل آستارا یکی از تمیزترین و زیباترین ساحل هاست که می‌تواند لحظات دل‌انگیزی را برای افراد فراهم اورد. آب در این ساحل بسیار تمیز است و امکانات خوبی نیز در ساحل وجود دارد که می‌توان به‌خوبی از آن استفاده کرد. فضای مناسب کودکان وجود دارد، امکان نصب چادر وجود دارد، غریق نجات حضور موثری دارد و آلاچیق و رستوران و فروشگاه نیز دارد. نام ساحل آستارا برای خیلی‌ها ساحل صدف است. این ساحل در هفت کیلومتری شهر آستارا قرار دارد و می‌توان به‌راحتی به آنجا رفت.

پارک جنگلی بی بی یانلو:

از دیگر جاذبه‌های آستارا، پارک جنگلی بی بی یانالو است. این جنگل در نزدیکی روستایی به‌همین نام واقع‌شده است که جزء روستاهای آستارا محسوب می‌شود. این جنگل زیبا و چشم‌نواز که دارای وسعت بیش از 1500 هکتار است در فاصله 5 کیلومتری از آستارا قرار دارد.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این پارک زیبا به‌دلیل درختان زیبا، دره‌های زیبا و پوشیده از جنگل و پوشش‌های گیاهی اش مکان بسیار خوبی برای گردشگری است. شما می‌توانید در این پارک جنگلی، درختان بلوط، راش، ممرز، توسکا ودیگر موارد را مشاهده کنید.

در این پارک امکاناتی هم برای گردشگران و مسافرین فراهم شده است که می‌توان به‌خوبی از آن‌ها استفاده کرد. اگر دوست دارید مناظر زیبا و بکری را مشاهده کنید حتماً سری به این پارک جنگلی زیبا بزنید و از آن لذت ببرید.

بافت شهری آستارا:

یکی دیگر از جذابیت‌های آستارا، بافت شهری آن است. خانه‌های این شهر به‌شکلی ساخته‌شده‌اند که بسیار جالب و زیبا هستند. سقف های بسیاری از خانه‌ها در این شهر به‌شکل سنتی و زیبایی ساخته‌شده است که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. البته همه این شهر این گونه نیست اما اگر کمی در شهر بچرخید بدون شک این خانه‌ها و بافت‌هایشان را خواهید دید.

روستای کوته کومه

از دیگر جاذبه‌های دیدنی آستارا، روستای زیبا کوته کومه است. اگر دوست دارید به روستایی با طبیعت زیبا بروید که جمعیت بسیار اندکی هم دارد و درعین حال دارای ابشار و آبگرم است پس نباید کوته کومه را از دست بدهید. کافی است خود را به شهر لوندویل در جنوب آستارا برسانید و سپس از آنجا به‌سراغ این روستای زیبا بروید.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جنگل اطراف این روستا خود بسیار دیدنی است و چشم‌ها را نوازش می‌دهد. اگر چند کیلومتر در دل این جنگل جلو بروید و 750 متر را بالا بروید ان گاه به آبشار زیبا و بلندی به‌نام لاتون می‌رسید که بیش از 100 متر ارتفاع دارد. این آبشار از فاصله 500 متری قابل مشاهده است و طولانی‌ترین آبشار استان گیلان و نیز ایران محسوب می‌شود. این ابشار همچنین در زمره بلندترین آبشارهای جهان نیز محسوب می‌شود. آب‌وهوای خوش اطراف این آبشار می‌تواند روح شما را تازه کند و لحظات خوشی را برای شما فراهم نماید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در نزدیکی روستای کوته کومه، علاوه بر آبشار لاتون شما می‌توانید از آبگرم نیز دیدن‌کنید. این آبگرم دارای چند دوش و یک استخر و امکانات مناسب برای پذیرایی از افراد است.

در دل طبیعت و جنگل اطراف این روستا شما می‌توانید چشمه ها و تپه‌های جنگلی زیبا را نیز مشاهده کنید که باعث تازه شدن روحیه انسان می‌شود.

گردنه حیران:

مگر می‌شود نام آستارا به میان بیاید و گردنه حیران به‌ذهن نیاید. گردنه حیران بخشی از مسیر جاده آستارا به اردبیل است و یکی از زیباترین مناطق استان گیلان است. این گردنه در منطقه‌ای ییلاقی قرار دارد و به‌خاطر مناظر زیبایی که دارد شهرت فراوانی پیدا کرده است. درختان زیبا و تپه‌های سرسبز این گردنه که خیلی از اوقات در دل مه قرار گرفته‌اند باعث ایجاد مناظری زیبا و سحرآمیز می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر قصد سفر به آستارا برای گردشگری را دارید حتماً از این گردنه بی‌نظیر و زیبا دیدن‌کنید. این گردنه خود دارای جاذبه‌های متعددی مانند تله‌کابین و دیگر موارد است که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد. مطمئن باشید چشم‌اندازهای گردنه حیران را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

مدرسه حکیم نظامی:

خود شهر آستارا دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی است که می‌توان از میان آن‌ها به مدرسه حکیم نظامی اشاره کرد. این مدرسه در زمان قاجار و در سال 1287 ساخته شد و اولین مدرسه گیلان محسوب می‌شود. معماری و شکل این مدرسه در نوع جالب و جذاب است و می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

امروزه این مدرسه به موزه تبدیل شده است و در آن وسایل تحصیلی زمان قدیم، کتاب‌های تحصیلی آن زمان و دیگر چیزها به نمایش درآمده است.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سخن آخر در مورد گردشگری در آستارا

به جز موارد بالا آستارا دارای جاذبه‌های متعدد دیگری برای گردشگران است که می‌توان از میان آنها به پناهگاه حیات وحش لوندویل، باغ  پرندگان، بازار بزرگ ساحلی، رود آستاراچای، بقعه پیرقطب الدین و دیگر موارد اشاره نمود.

اگر دنبال خرید ویلا در استان زیبای گیلان یا دیگر شهرها هستید، مجموعه انبوه‌سازان آرش فرصتی بی‌نظیر برای شما خواهد بود. ما ویلاهایی بسیار خوب با شرایط فروش عالی را در اختیار داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×