گیلان، زیباکنار
0133416

گردشگری شگفت‌انگیز در آبشار ویسادار گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
آبشار ویسادار گیلان

اگر بخواهیم لیستی از آبشارهای گیلان تهیه کنیم در نهایت به لیستی بلند بالا خواهیم رسید که بی‌شک نام آبشار ویسادار در ابتدای این لیست می‌درخشد. آبشار ویسادار یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد گیلان است که در تالش واقع‌شده است و به‌عنوان سومین آبشار مرتفع گیلان شناخته می‌شود. این آبشار به‌طور دقیق در رضوانشهر گیلان واقع‌شده و حدوداً شصت کیلومتر با رشت فاصله دارد. این مقاله در مورد گردشگری آبشار ویسادار است.

معنای نام این آبشار بسیار زیبا و خیال‌انگیز است و تعبیری زیبا از مکانی ست که این آبشار در آن واقع‌شده؛ ویسادار در واقع به معنای سایه درخت بید است. در حوالی این آبشار درختانی تنومند در جنگل‌های انبوه این منطقه به‌چشم می‌خورد که بر حوالی این آبشار سایه افکنده اند. شاید بتواند یکی از خنک‌ترین مناطق گیلان را حوالی آبشار ویسادار دانست. در ادامه با ما همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد این آبشار زیبا و دیدنی به گفتگو بپردازیم.

برای اجاره ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آبشار ویسادار کجا واقع‌شده است؟

در حوالی تالش، در منطقه رضوانشهر آبشاری زیبا و مرتفع واقع‌شده است که آن را با نام آبشار ویسادار می‌شناسند. برای رسیدن به آبشار ویسادار باید به قلب جنگل‌های زیبای بید در رضوانشهر بزنید و در میانه جاده جنگلی و زیر سایه خنک درختان تنومند جنگل به پیاده‌روی بپردازید تا به آبشار ویسادار برسید. محل دقیق آبشار ویسادار در میانه راه رودخانه لمیر است.

برای خرید ویلا در فریدونکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

رودخانه‌ای خروشان که از کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرد و در میانه راه خود سری به منطقه چشم‌نواز پره سر می‌زند و در نهایت راهی دریای خزر می‌شود. در حوالی آبشار ویسادار می‌توانید سری به آبشار اوویار نیز بزنید که بسیار دیدنی و جذاب است.

لذت قدم‌زدن در جاده جنگلی تا رسیدن به آبشار

از جمله جذاب‌ترین بخش‌های سفر به آبشار ویسادار قدم‌زدن در جاده‌ای جنگلی پوشیده از درختان سر به فلک کشده و سایه افکنده بر زمین است. ار عاشق طبیعت‌گردی باشید بی‌شک از این بخش ماجرا لذت فراوانی خواهید برد. اگر اهل عکاسی هستید می‌توانید عکس‌هایی ناب و دیدنی از صحنه‌های مسیر ثبت کنید. پیدا کرده سوژه های خاص و چشم گیر در این مسیر زیبا کار چندان سختی نیست.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از این منطقه عسل سوغاتی ببرید

به نزدیکی آبشار ویسادار که برسید ظرف‌های چیده شده عسل را خواهید دید که از دور خودنمایی می‌کنند. این منطقه یکی از مناطق پرورش کندوی زنبور عسل است. عسل طبیعی آبشار ویسادار به طعم و بوی خاصی که دارد معروف است و از بهترین و ناب ترین عسل های ایران محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در راستای کمک به گردش چرخه های اقتصاد محلی گامی مثبت برداشته‌باشید و یک سوغاتی ناب و درجه یک از آبشار ویسادار با خود به‌همراه ببرید خرید عسل را فراموش نکنید.

برای رفتن به آبشار ویسادار چه لوازمی مورد نیاز است؟

آبشار ویسادار از جذاب‌ترین دیدنی‌های گیلان و ایران است که دارای ارتفاعی بسیار زیاد است. این آبشار سنگی آبی زلال و خنک را از مرتفع‌ترین نقطه خود به‌سمت پایین جایری می سازد و در حوالی آن هوای خنکی در جریان است. توصیه می‌کنیم که اگر برای کمپ زدن در حوالی آبشار ویسادار راهی شده‌اید حتماً بارانی و لباس‌های ضد آب با خود به‌همراه داشته‌باشید تا با فراغ بال بیشتری بتوانید در حوالی آن به گشت‌وگذار بپردازید. به‌همراه داشتن لباس‌های گرم و تجهیزات کمپینگ نیز ضروری ست.

اگر قصد دارید شب را در این حوالی سپری کنید حتماً تجهیزات ایمنی و چادر مخصوص کمپینگ به‌همراه خود داشته‌باشید.

گردش در جنگل گیسوم در حوالی آبشار ویسادار

شما می‌توانید با سفر به آبشار ویسادار از جنگل گیسوم هم دیدن‌کنید چرا که فاصله این جنگل تا آبشار ویسادار چندان زیاد نیست. این فاصله چیزی در حدود 14 کیلومتر است. جنگل گیسوم یکی از خیال‌انگیز ترین جنگل‌های ایران است که در استان گیلان واقع‌شده و چشم‌انداز وسیع مقابل آن چشم‌اندازی از دریای بی‌کران خزر است. در این جنگل بیش از هفتاد گونه گیاهی وجود دارد و به نوبه‌خود جنگلی حیرت‌انگیز است.

برای خرید ویلا در خزرشهر بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار چه زمانی ست؟

آب‌وهوا در حوالی آبشار ویسادار آب‌وهوایی خنک و مطلوب است چرا که این منطقه فاصله نسبی از دریا دارد. بنابراین در فصل تابستان هوای خنک تری در حوالی آبشار ویسادار در جریان است و در فصل پاییز و زمستان آب‌وهوای این منطقه تقریباً غیر قابل تحمل است! بنابراین اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار را انتخاب کنید توصیه می‌کنیم که سفر خود را به بهار و تابستان موکول کنید. اواسط اردیبهشت تا اواخر تابستان بهترین زمان برای سفر به آبشار ویسادار است.

با این حال سعی کنید ماه‌های مرداد و تیر را برای سفر در این بین انتخاب نکنید چرا که هوا به‌شدت شرجی ست و ممکن است کمی اذیت شوید.

برای خرید ویلا پلاک اول جنگل در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری در مورد گردشگری آبشار ویسادار

آبشار ویسادار یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های گیلان است که در منطقه‌ای امن و خیال‌انگیز واقع‌شده است. دیدنی‌های زیادی در اطراف آبشار ویسادار وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. از جنگل گیسوم گرفته تا آبشار آسیابگا و جنگل فندقلو و قلعه لیسا. شما می‌توانید یک روز دل‌انگیز بهاری را برای سفر به آبشار ویسادار انتخاب کنید و در هوای مطبوع و خنکای سایه درختان در فضایی که صدای امواج خروشان آب در آن طنین افکن شده به استراحت و تفریح بپردازید.

شنا در حوضچه آب از جمله تفریحاتی ست که افراد به‌هنگام بازدید از آبشار ویسادار آن را تجربه می‌کنند. لازم به ذکر است که در حوالی آبشار ویسادار فروشگاه‌های کوچک و بزرگی وجود دارد که می‌توانید خرید کنید. همچنین می‌توانید برای صرف ناهار به غذاخوری های محلی این منطقه بروید. با سفر به آبشار ویسادار و حضور در طبیعت بکر این منطقه چند سال جوان خواهید شد.

برای خرید ویلا در نمک آبرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×