گیلان، زیباکنار
0133416

سفر به ییلاق هلودشت گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ییلاق هلودشت گیلان

استان گیلان، یکی از زیباترین استان‌های کشور است که در آن جاذبه‌های متعددی وجود دارد. یکی از این جاذبه‌ها که سالانه خیلی‌ها را به‌سمت خود جذب می‌کند، ییلاق هلودشت گیلان است. در این مطلب سفری به این ییلاق خواهیم داشت.

برای خرید ویلا در سوادکوه با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ییلاق هلودشت کجاست؟

هلودشت که در واقع دهکده و روستایی ییلاقی است در شهرستان املش استان گیلان، انتهای دهستان لات لیل قرار دارد و دارای زیبایی بی‌نظیری است که چشم‌ها را خیره می‌کند. این منطقه ییلاقی زیبا را با نام‌های هالی دشت، هلی دشت و هلیودشت نیز می خوانند. از مرکز شهر املش تا هلودشت حدود 30 کیلومتر مسافت است که می‌توان به‌سرعت آن را پیمود.

برای خرید ویلا گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای رفتن به این ییلاق زیبا کافی است از سمت لاهیجان به‌سمت املش حرکت کنید. پس از رسیدن به املش باید در جاده لات لیل به بلوردکان، به‌راحتی به به روستای هلودشت خواهید رسید. هلودشت در انتهای یک مسیر خاکی قرار دارد. وسعت این منطقه ییلاقی در حدود 435 هکتار است و دارای جذابیت‌های متعددی است که در زیر به آن‌ها پرداخته شده است.

جاذبه‌های ییلاق هلودشت گیلان

ییلاق هلودشت دارای جاذبه‌های متعددی است که هرکدام در نوع خود زیبا هستند. در زیر به این جذابیت ها پرداخته شده است:

درختان زیبا:

یکی از جاذبه‌های این ییلاق، وجود درختان زیبا و سرسبز و در عین حال متنوع است. شما در این ییلاق زیبا می‌توانید انواع درختان را مشاهده کنید. این درختان به‌خوبی در سراسر منطقه ییلاقی دیده می‌شوند. شما مخصوصاً در ارتفاعات این ییلاق به‌خوبی می‌توانید درختان انبوهی را مشاهده کنید که در کنار هم قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید در این درختان قدم بزنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. در دل جنگل‌های این ییلاق، شما انواع پرندگان و دیگر حیوانات را ممکن است مشاهده کنید که در نوع خود بسیار جذابیت دارد.

چشم‌اندازهای دیدنی:

اگر دنبال این هستید که مناظری ببینید که چشم شما را خیره کند و روح شما را جلا دهد، پس ییلاق هلودشت گزینه بسیار خوبی خواهد بود. وجود دشت‌های سرسبز، ارتفاعات سبز و زیبا در کنار کلبه‌های روستاییان و پوشش گیاهی زیبا باعث می‌شود تا شما چشم‌اندازها و مناظری بهشتی را مشاهده  کنید. اگر به عکاسی از طبیعت علاقه دارید و دوست دارید تا عکس‌هایی زیبا بگیرید پس این ییلاق هلودشت می‌تواند از این منظر عالی باشد.

برای فروش ویلا در رشت با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

شما می‌توانید در این ییلاق زیبا اتراق کنید و به دیدن این مناظر زیبا و چشم‌نواز بنشینید.

مزارع چای:

یکی دیگر از جذابیت‌های ییلاق هلودشت وجود مزارع چای است که برای خیلی‌ها جذابیت دارد. شما می‌توانید در حین گردشگری در این منطقه ییلاقی این مزراع را مشاهده کنید. یادتان باشد که چای استان گیلان، از جمله بهترین چای ها در ایران و نیز در جهان است. اگر دوست دارید تا در کنار دیدن درختان زیبا و دشت‌های سرسبز، مزرعه های چای را مشاهده کنید پس به ییلاق هلودشت بروید.

آب وهوای مناسب:

مطمئناً یکی از  جذابیت‌های هر ییلاقی ،آب‌وهوای مطبوع و خنک آن است. مردم از دست هوای گرم و مرطوب به ییلاقات پناه می‌برند تا لحظات مناسب‌تری را سپری کنند. ییلاق هلودشت نیز با توجه به ارتفاعی که از سطح دریا دارد و این کوه کوهستانی است آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد.

بهترین فصل‌ها برای گردشگری در این منطقه ییلاقی زیبا بهار و تابستان است.مخصوصاً در آب‌وهوای گرم تابستان این ییلاق با آب‌وهوای خنک می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

وجود مه و ابر:

یکی از زیبایی‌های منحصر بفرد ییلاق هلودشت، وجود مه  و ابر در آن است. در بسیاری از مواقع شما در این ییلاق مه و ابر مشاهده می‌کنید  که به‌دلیل ارتفاع این ییلاق از سطح دریا است. وجود مه و ابر در دل درختان و دشت‌ها واقعاً مناظری رویایی و خیال‌انگیز را در این منطقه ییلاقی به‌وجود آورده است.

برای خرید ویلا در تالش با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

افرادی که به عکاسی علاقه‌مند هستند از این مناظر زیبا و سرسبز در دل ابر و مه می‌توانند عکس‌های زیبایی بگیرند. مطمئن باشید که حس و حال بسیار خوبی با دیدن مه و ابر در دل درختان و دشت‌های این منطقه پیدا خواهید کرد.

پوشش گیاهی متنوع:

ییلاق هلودشت علاوه بر درختان متوع دارای گیاهان متنوعی نیز هست و این از جذابیت‌های دیگر این منطقه است. شما در این منطقه ییلاقی می‌توانید انواع گل‌ها و گیاهان را در اطراف منطقه ییلاقی هلودشت نیز جاذبه‌های متعددی وجود دارد که به‌راحتی می‌توان از آنها دیدن کرد. یکی از آنها آبشار زیبای املش است که واقعاً دیدنی و زیبا است.

برای خرید ویلا در صومعه‌سرا با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای دیدن کردن از این آبشار باید از هلودشت در مسیری سربالایی وسرپایینی در حدود 10 تا 15 دقیقه پیاده‌روی کنید. این آبشار محلی پرطرفدار است و خیلی‌ها سالانه به‌سراغ آن می‌روند. خصیل دشت، بلوردکان و جنگل‌های صفرابسته از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در مسیر دیدن کردن از هلودشت قرار دارند. هرکدام از این مناطق و جنگل‌ها دیدنی‌های خودشان را دارند.

در خصیل دشت شما می‌توانید چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی را مشاهده کنید، در بلوردکان رودخانه و آثار تاریخی و دیگر موارد را ببینید و در جنگل‌های صفرابسته انواع درختان زیبا را مشاهده کنید و از این تونل جنگلی لذت ببرید. اگر دنبال خرید ویلا در شمال کشور هستید، پس حتماً شرایط فروش ما یعنی انبوه‌سازان آرش را بررسی کنید. بهترین شرایط برای ویلادار شدن شما ارائه شده است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×