گیلان، زیباکنار
0133416

۱۲ نکته هنگام خرید ویلا با چند فقره‌‌چک

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-25
خرید ویلا با چند فقره چک

۱۲ نکته هنگام خرید ویلا با چند فقره‌چک چیست؟ امروزه برای خرید و فروش‌های کلان از چک‌های مختلفی استفاده می‌شود. خرید ویلا یکی از مواردی است که می‌توان برای پرداخت هزینه آن از چک استفاده کرد.

با افزایش کلاهبرداری‌ها و مشکلاتی که در پرداخت وجود دارد، لازم است که به نکات مهمی دقت شود. شاید به‌نظر شما این نکات از اهمیت خاصی برخوردار نباشند و احتیاجی به رعایت آنها نباشد.

با این حال خوب است که بدانید سالانه هزاران هزار نفر به‌علت رعایت نکردن چند نکته ساده، در دام کلاهبرداران می‌افتند و تا سال‌ها پشیمانی را تحمل می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم ۱۲ نکته مهم برای خرید ویلا با چند فقره چک را ذکر کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چک بانکی و انواع آن

امروزه استفاده از چک‌های بانکی به اندازه‌ای پرکاربرد است که حتی اگر شما دسته چکی به‌نام خودتان ندارید، بهتر است که با قوانین آن آشنا باشید که بعدها دچار پشیمانی نشوید. به‌طور کلی چهار نوع چک بانکی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

چک عادی:

چکی است که اشخاص عهده‌ی بانک‌ها به ‌حساب جاری خود صادر کرده و دارند‌ه‌ی آن تضمینی جز اعتبار صادر کننده‌ی آن نخواهد داشت. خرید ویلا با چند فقره چک

چک تائید‌ شده‌:

چکی است که اشخاص عهده‌ی بانک‌ها به‌ حساب جاری خود صادر کرده و توسط بانک محال‌علیه ‌پرداخت وجه آن نیز تایید خواهد شد. خرید ویلا با چند فقره چک

چک تضمین‌ شده‌:

چکی است که توسط بانک به عهده ‌همان بانک به درخواست مشتری صادر و پرداخت وجه آن ‌توسط بانک تضمین می‌شود. خرید ویلا با چند فقره چک

چک مسافرتی:

چکی است که توسط بانک صادر و وجه ‌آن در هر یک از شعب آن بانک یا توسط نمایندگان و کارگزاران آن پرداخت خواهد شد. خرید ویلا با چند فقره چک

۱۲ نکته مهم برای خرید ویلا با چند فقره چک

امروزه برای خرید و فروش مسکن‌ها و ویلاها می‌توانیم از دسته چک‌ها و انواع چک‌های بانکی استفاده کنیم. با این کار علاوه بر اینکه فرصت بیشتری برای تهیه مبلغ مورد نظر جهت خرید ویلا داریم، اعتبار بیشتری نیز به نحوه معامله خواهیم داشت.

با توجه به‌شرایط اقتصادی جامعه و قیمت به نسبت بالای زمین‌های تجاری و مسکونی، لازم است که یکسری نکات مهم را جهت نوشتن چک‌های بانکی رعایت کنیم تا بعدها دچار نگرانی و پشیمانی نشویم.

در این قسمت می‌خواهیم ۱۲ نکته مهم برای خرید ویلا با چند فقره‌چک را برای شما شرح دهیم تا با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید:

  1. حتماً توجه‌داشته‌باشید که در قسمت «مبلغ چک»، مبلغ را هم به تومان و هم به ریال بنویسید تا بعدها دچار مشکلات حقوقی نشوید. برای مثال مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ ریال را به‌صورت پنج میلیون تومان نیز بنویسید.
  2. در قسمت «در وجه» حتماً سعی کنید که تنها نام طرف معامله را یادداشت کنید و حتی‌الامکان از نوشتن کلمه‌ حامل خودداری کنید. خرید ویلا با چند فقره چک
  3. پس از آن که اسم فرد معامله کننده را به‌صورت کامل نوشتید، برای جلوگیری از اتفاقات و مشکلات احتمالی حتماً ذکر کنید که چک به چه علت به طرف مقابل داده شده است برای مثال بنویسید 《خانم مهتاب سبحانی بابت خرید یک دستگاه ویلا در استان گیلان.》
  4. در داخل مستطیل بالای چک که باید مبلغ چک را به عدد بنویسید، سعی کنید با کمترین فاصله نسبت به حرف (ر) در کلمه ریال، شروع به نوشتن کنید و پس از آن، صفرهای مبلغ تا انتهای مستطیل را خط تیره بکشید تا جلوی کلاهبرداری‌های احتمالی را گرفته باشید.
  5. حتماً توجه کنید که صفرهای مبلغ چک را به‌صورت دایره‌ای بنویسید که به عدد پنج شبیه نباشد. همچنین از گذاشتن نقطه به‌جای صفرها نیز خودداری کنید. صفرها را کاملاً واضح و تو خالی بنویسید.
  6. برای خرید ویلا با چند فقره چک، بایستی پس از آن که مبلغ چک را نوشتید برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی حتماً با چسب نواری روی آن را بپوشانید و با ناخن نیز روی آن خط بیاندازید. شاید این کارها طولانی و سخت باشد ولی بهتر از یک عمر پشیمانی است!
  7. اگر می‌خواهید تنها یک تاریخ را بر روی چک بنویسید و می‌خواهید بین تاریخ عددی و حرفی یکی را انتخاب کنید، حتماً تاریخ به حروف را بنویسید چون اعتبار و اطمینان بیشتری به چک شما می‌بخشد.
  8. یک نکته بسیار مهم در نوشتن چک‌های بانکی، خودکاری است که از آن استفاده می‌کنید.
  9. حتماً سعی کنید که از خودکار شخصی خود برای نوشتن چک‌هایتان استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد، از خودکار افراد دیگر استفاده نکنید.
  10. برخی خودکارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جوهر آن‌ها پس از گذشت مدتی از نوشتن متن، خود به‌خود پاک می‌شود و همین موضوع، امکان کلاهبرداری و سوء استفاده از چک بانکی شما را فراهم می‌کند. برخی خودکارهای دیگر نیز جوهرشان به گونه‌ای است که به‌راحتی با پاک کن پاک می‌شوند.
  11. سعی کنید برای خرید ویلا با چند فقره‌چک، به گونه‌ای امضا کنید که ساده و قابل جعل نباشد. همچنین در کنار امضای خود، حتماً نام و نام خانوادگی و تاریخ نوشتن چک را بنویسید.
  12. نکته‌ دیگری که باید در خرید ویلا با چند فقره چک رعایت کنید، پر کردن ته برگ‌های چک‌ها است. پس از صدور کامل چک حتماً ته برگ آن را نیز کامل کنید. در ته برگ حتماً تاریخ صدور چک، مبلغ آن و اینکه چک را به چه کسی و بابت چه موضوعی داده‌اید را ذکر کنید.
  13. چنانچه چک خود را به‌صورت کامل و بدون قلم خوردگی پر کرده‌اید، حتماً در بالای چک متن «بدون قلم خوردگی پر شده است» را بنویسید و دورتادور آن را با ضربدرها ببندید. اگر هم یک یا چند قلم خوردگی در نوشتن چک دارید حتماً در پشت چک بنویسید که فلان تاریخ و یا فلان مبلغ صحیح است و قلم خوردگی آن از اینجانب است. سپس زیر آن را امضا کرده و نام و نام خانوادگی خود را بنویسید و تاریخ بزنید.
  14. حتماً توجه‌داشته‌باشید که از درج نمونه امضای خود در قسمت ته برگ یا سایر قسمت‌های چک خودداری کنید تا اگر دچار سرقت شد، از جعل و کلاهبرداری و اتفاقات مشابه آن جلوگیری کرده باشید.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم نکات مهمی که برای خرید ویلا با چند فقره‌چک لازم است بدانید را به‌طور کامل شرح دهیم.

توجه‌داشته‌باشید که در انجام کارهای حقوقی و بانکی فرقی بین آشنا و غریبه‌وجود ندارد و حتی گاهی امکان دارد که شما از طرف افراد مورد اعتمادتان مورد سوء استفاده قرار بگیرید. خرید ویلا با چند فقره‌چک

در نتیجه تمامی نکات ذکر شده در بالا را رعایت کنید و تنها به‌علت طولانی‌تر شدن مسیر نوشتن چک‌های بانکی، از مراحل مختلف آن صرف نظر نکنید. توجه‌داشته‌باشید که بسیاری از افراد به‌خاطر همین سهل‌انگاری‌های ساده، سال‌ها در حسرت و پشیمانی به سر می‌برند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×