گیلان، زیباکنار
0133416

حس تازگی و تنوع در بازار انزلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-26
بازار انزلی

حس تازگی و تنوع در بازار انزلی آن‌قدر زیاد است که هر مسافری را جذب خود می‌کند.منطقه آزاد انزلی در کنار شهر زیبای زیباکنار شمال یکی از پرطرفدارترین مناطق شمال است که هم از نظر زیبایی‌های طبیعی مورد توجه است و هم از نظر موقعیت‌های اقتصادی که دارا است.

رفت‌وآمد زیادی به این شهر انجام می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد بازارهای مختلف در این منطقه شده است. تا بتوانند جذابیت‌های لازم برای گردشگران و مسافران را فراهم کنند. در این مقاله به معرفی بازار انزلی می‌پردازیم تا اگر قصد خرید ویلا در بندر انزلی یا خرید زمین در بندر انزلی را دارید بتوانید بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

بندر آزاد انزلی سومین بندر فعال کشور است که صادرات و واردات زیادی از طریق آن انجام می‌شود. بنابراین همین مسئله باعث‌شده است که در دوران‌های مختلف توجه تمامی دولت ها به این منطقه باشد و در نتیجه به یکی از پر تراکم ترین شهرهای ایران تبدیل شده است.

منطقه آزاد انزلی دارای بازارهای متعددی است که بسیاری از آن‌ها دارای قدمت طولانی بوده و عموماً به روش سنتی برگزار می‌شوند. از جمله بازارهای بندرانزلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد  :

بازار انزلی

شنبه بازار انزلی  :

برای معرفی این بازار بهتر است با دلیل نام گذاری این بازار شروع کنیم. این بازار از ابتدای روز شنبه کار خود را آغاز می‌کند. جالب است بدانید که این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای شهرانزلی است که بیش از 70 سال قدمت تاریخی دارد. همین مسئله باعث‌شده است که بسیاری از افراد از قسمت‌های مختلف گیلان محصولات خود را به این منطقه برای معرفی بیاورند. زیبا ترین قسمت برگزاری این بازار صداهای گیلکی افرادی است که سعی در فروش محصولات خود را دارند. از جمله محصولاتی که در این بازار به فروش می‌رسد عبارت است از :

 

کدوی محلی

سیر و فلفل محلی

ماهی شور و دودی

مغز حلوا (سوهان کنجدی)

ادوات ماهی‌گیری

حصیر و زنبیل

ماهی

طیور

زیتون

سبزیجات و صیفی جات

ترشی‌های محلی

برنج

کلوخ نمک

روناس (نوعی رنگ گیاهی برای رنگین ساختن ماهی شور)

گردو

پنیر محلی معروف به سیاه‌مزگی

کره ماسال

آبغوره

 

زیتون

رب انار

 

لازم به ذکر است که با گذشت زمان این بازار بندر انزلی بافت سنتی خود را حفظ کرده است و همچنان به‌همان روش‌های قدیمی برگزار می‌شود.

 

بازار انزلی

بازار ساحلی (آسیای میانه) بندر انزلی :

اگر علاقه دارید زمانی که به شمال سفر می‌کنید همواره دریا را پیش روی خود داشته‌باشید پس دیدن این بازار بندرانزلی را از دست ندهید. این بازار در سواحل بندر انزلی برگزار می‌شود به‌همین دلیل یکی از پر رفت‌وآمد ترین بازارهای بندر انزلی است. اما نگران جای پارک ماشین خود نباشید،

برای حل این مسئله و رفاه حال افراد پارکینگی به طول 2 کیلومتر در نظر گرفته‌شده است. این بازار در مسیر بندر انزلی به رضوان شهر برگزار می‌شود که در واقع قبل از هتل سپید است. در این بازار غرفه‌های مختلف شامل محصولات آرایشی و پوشاکی است که به‌صورت دکه برگزار می‌شوند.

 

بازار انزلی

 

کپورچال یا بازار دوشنبه بازار انزلی :

این بازار یکی از بازارهای معروف بندر انزلی است که در 21 کیلو متری غرب بندر انزلی برگزار می‌شود. نام دیگر این بازار شهر ماهی است چرا که هم پرورش ماهی دارد و هم این که صید ماهی در آن به وفور انجام می‌شود.

 

بازار انزلی

 

بازار کاسپین بندر انزلی :

دریای کاسپین یا همان دریای خزر یکی از بهترین ساحل ها را برای بندر انزلی ایجاد کرده است. بنابراین نام این دریای بی‌نظیر را برای یکی از بازارهای بندر انزلی درنظرگرفته‌اند. این بازار برای مسافران و گردشگران بسیار مناسب است که دارای محصولات پوشاکی و تزییناتی است. در اطراف این بازار انزلی اغذیه فروش و پارکینگ های مختلفی وجود دارد بنابراین با تماشای این بازار می‌توانید از همه امکانات برخوردار شوید.

 

بازار انزلی

 

بازار پردیس انزلی :

اگر به‌دنبال یک بازار انزلی با قیمت‌های مناسب در زمینه پوشاک و لوازم تزئینایی هستید حتماً از این بازار دیدن فرمایید. ساختار این بازار به‌صورت مغازه های تو در تو است. این بازار در خیابان مطهری، ابتدای خیابان ورزش قرار دارد. محصولات این بازار عمدتاًاجناس ترکی و روسی هستند.

 

 

بازار گیلار انزلی :

این بازار در کنار داشنگاه آزاد این شهر واقع‌شده است که بسیار بزرگ و به‌صورت مسقف ساخته شه است. تنوع محصول و کالا در این بازار زیاد است و عمدتاًاجناس ترکی و روسی هستند.

 

بازار انزلی

 

بازار ماهی انزلی :

اگر علاقه‌مند به روش خرید ماهی به‌صورت سنتی هستید می‌توانید از این بازار دیدن فرمایید. طبیعتاً این بازار بوی ماهی زیادی می‌دهد و زیر پل بندرانزلی واقع‌شده است است.

 

بازار انزلی

 

بازار سپه انزلی :

این بازار نیز یکی از بازارهای بندرانزلی است که در خیابان سپه واقع‌شده است. در این بازار نیز می‌توانید همه نوع کالایی پیدا کنید.

 

همان‌طور که متوجه شدید انزلی دارای بازارهای متعددی است که بسیاری از مسافران و گردشگران به آن‌ها سر می‌زنند. وجود بازارانزلی در کنار ویلای شما می‌تواند به مزایای مثبت ویلای شما اضافه کند. بنابراین هنگام خرید ویلای خود حتماً به این نکته توجه کنید که امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی در نزدیکی ویلای شما قرار داشته باشد. ویلای‌های شهرک آرش به گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که تمامی موارد لازم در رابطه با ارزشمندی ویلا را رعایت کرده باشند.

بنابراین اگر در ابتدا حواستان را به همه‌چیز جمع کنید می‌توانید علاوه بر این که خرید ویلای خوبی را تجربه کرده‌اید از سرمایه‌گذاری پر سودی بهره ببرید. در این صورت اگر در رابطه با خرید ویلا انزلی، ویلا در شمال، ویلا گیلان و ویلا زیباکنار سوالی دارید می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید و از تجربه بیش از 15 سال متخصصان املاک شرکت انبوه‌سازان آرش بهره‌مند شوید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×