گیلان، زیباکنار
0133416

سبک معماری ویلا در شمال (نمای رومی)

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-04-21
سبک معماری ویلا در شمال

حرف از ویلا که به میان می‌آید بلافاصله سبک معماری ویلا در شمال  مثلا نمای زیبای یک ویلای ساحلی یا کوهستانی به‌ذهن شما خطور می‌کند. و دلیل این موضوع اینست که نمای بیرونی هر ویلایی مهمترین و اساسی ترین بخش در طراحی آن است و اگر شما قصد خرید و یا حتی ساخت یک ویلا را داشته‌باشید، به اولین مقولهای که می اندیشید طراحی معماری بیرونی آن ویلا میباشد که ما ( شرکت انبوه‌سازان آرش ) در ادامه توضیحاتی در این رابطه خدمت شما ارئه خواهیم داد.

کشور ما ایران خود دارای سبک‌های مختلفی از معماری ایرانی میباشد که از گذشته تا امروز در بخش‌های مختلف این سرزمین شاهد تغییرات زیادی در معماری بوده ایم تا جایی که شاهد از بین رفتن معماری ایرانی و بکارگیری آن در سازه‌ها و ساختمان‌های خود بوده ایم که دلایل بسیاری را می‌توان عامل اصلی نابودی معماری ایرانی دانست .

یکی از مهمترین این دلایل بروز شدن و آداپته نشدن معماری ایرانی با مدل‌های طراحی امروزی توسط متخصصین اهل فن و معماران ما بوده است .و به‌جای ایجاد آن تغییرات بیشتر سعی شده تا از معماری کشورهای دیگر کپی برداری گردد که این موضوع را به‌وضوح می‌توانید در خیابان‌ها و شهرها و حتی روستاهای ما مشاهده کنید.

سبک‌های معماری خارجی به‌سرعت وارد صنعت ویلاسازی گردیده و امروزه کمتر ویلایی را مشاهده میکنید که از سبک‌های معماری خارجی الهام نگرفته باشد که در این خصوص می‌توان به نمای رومی که به‌صورت نمای رومی کلاسیک و نمای رومی مدرن به‌عنوان پر طرفدارترین سبک در نزد سازندگان میباشد اشاره کرد، ستون های سیمان بری شده، نرده‌های سنگی کلاسیک، سر ستون های رومی، پنجره‌های دور سیمان بری، پله‌های سنگی از خصوصیات اصلی نماهای رومی میباشد.

نماهای رومی با اینکه بسیار پر هزینه هستند و نیازمند استاد کاران ماهر میباشد اما به‌خاطر شکوه، عظمت و جلوه خاصی که دارند همواره پر طرفدار بوده‌اند اجرای این نوع معماری در ویلا یا ساختمان هم می‌تواند به‌صورت استفاده از سیمان و هم استفاده از سنگ باشد .

از دیگر ویژگی‌های این نوع معماری در ویلا همه پسند بودن آن است و تقریباً هیچ بیننده‌ای نیست که از دیدن نمای رومی به‌دلیل اینکه هیچگونه یکنواختی ندارد به وجد نیاید و این خود تأثیر بسیاری در فروش ویلاها و ساختمان‌های با این نوع سبک معماری دارد.
از دیگر نکات مهمی که باعث استفاده از نمای رومی در معماری ویلا در شمال میشود این است که این سبک پیچیدگی های سبک معمای ایرانی را ندارد و دلیل آن نیز این است که معماری ایرانی در دو قرن اخیر بروز نشده است .

سبک‌های دیگری نیز در معماری و طراحی بیرونی و داخلی ویلاهای شمال وجود دارد که به‌عنوان نمونه می‌توان به معماری کلاسیک، معماری گوتیک، معماری مدرن، معماری باروک و اسپانیش استایل اشاره کرد که هرکدام طرفداران خاص خودشان را دارند.

اما چیزی که بسیار حائز اهمیت است این موضوع است که معماری ویلا در مناطق ساحلی و جنگلی و کوهستانی در تمام نقاط دنیا متفاوت است و طراحان باید براساس موقعیت جغرافیایی که قرار است یک ویلا در آن ساخته شود باید اقدام به طراحی المان‌های آن بکنند

برای مثال استفاده از نمای رومی کلاسیک در دل جنگل و کوهستان چندان جالب به‌نظر نمیرسد اما همین طراحی و معماری در مناطق ساحلی می‌توان گفت که تأثیرگذار است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×