گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی ویژگی‌های ویلا خوب

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-02
ویژگی های ویلای خوب

امروزه به‌دلیل تغییر سبک زندگی و تمایل مردم به داشتن فضایی برای استراحت ساخت ویلا در مناطق مختلف کشورمان رواج پیدا کرده است. اغلب ویلاها در شمال کشور ساخته می‌شوند و دارای امکانات و فضای خاصی هستند ولی ویژگی‌های ویلای خوب چه بایذ باشد و در هنگام اجاره یا خرید  رو چه نکاتی باید توجه داشت . هر ویلایی دارای سبک و معماری خاصی است و شما باید براساس انتظاری که از خرید ویلا دارید از بین ویلاهای موجود یکی را انتخاب کنید. ویلا نیز مانند هر سازه دیگری باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که بتوانیم آن را ویلای مناسب یا خوب بدانیم. در ادامه مقاله ویژگی‌های ویلا خوب را تفضیل بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم قصد خرید ویلا دارید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 ویژگی‌های یک ویلا خوب

در این بخش تمامی ویژگی‌های را که یک ویلای خوب باید داشته باشد بیان خواهیم کرد:

۱- دسترسی خوب

تا زمانی که نام خرید یک ویلای را می‌شنویم، همه به خرید یک ویلا در شهرهای شمالی و کنار دریا فکر می‌کنیم. اما در همان تهران، شما می‌توانید ویلای رویایی خود را داشته‌باشید، به شرطی که از لحاظ مکان و دسترسی، یک مکان مناسب برای طراحی و ساخت ویلا انتخاب کنید. مکان مناسب می‌تواند تجربه مردم را از زندگی سخت و پر مشغله به زندگی ساده و شیرین تغییر دهد.

۲- هوای پاک:

هوای آلوده تهران که همه می‌دانند. آلودگی هوا خطرات زیادی را برای کودکان و افراد مسن شامل سرطان ریه و افزایش خطر حمله قلبی به‌همراه دارد. قبل از طراحی و ساختن یک ویلای، باید ذکر شود که باید جایی برای این هدف انتخاب کنید

۳ دیدگاه عالی (کوه، جنگل، رودخانه، استخر، دریاچه، دریاچه، دریا، کشاورزی و غیره)

اساساً یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مالکان هنگام طراحی و ساخت ویلا درنظرگرفته می‌شوند، نمای ساختمان است. ایده خرید یک ویلا وقتی به‌ذهن می‌رسد که مردم می‌خواهند از سبک زندگی آپارتمان دور شوند و از طبیعت و مناظر زیبا لذت ببرند. بنابراین انتخاب یک ویلا در نواحی کوهستانی و پر درخت در نزدیکی یک رودخانه یا دریاچه یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌های مردم است.

۴- طبیعت پیرامون پیاده‌روی و پیاده‌روی:

نباید به‌طور مداوم از پنجره خانه خود به بیرون نگاه کنید. تو باید عاشق طبیعت بشوی و تا آنجا که ممکن است از زیبایی لذت ببرید. بنابراین داشتن فضای مناسب در اطراف ویلای و یا در مناطق نزدیک برای پیک‌نیک خانوادگی، پیاده‌روی، تهویه و ورزش ضروری است.

۵- باغ و فضای سبز با ایجاد فضاهای زندگی راحت:

اگر به طراحی و ساختن یک ویلا فکر می‌کنید، پس با کمی پول بیشتر می‌توانید یک باغ و فضای سبز در خانه خود ایجاد کنید. برای این منظور، خلاقیت کامل نیست. با استفاده از یک غرفه، ایجاد فضای سبز پر از درختان یا باغ‌های رنگی با گل‌های مختلف و ایجاد یک منظره، برخی از چیزهایی هستند که می‌توانند در فضای سبز ویلای شما ایجاد شوند. البته این منظره می‌تواند روی سقف ویلا ساخته شود: یک فضای سبز، معمولاً همراه با استخر و امکانات نشستن و گذراندن وقت با دیگر اعضای خانواده.

۶- باغ میوه:

ویلا بدون باغ میوه  معنایی ندارد. میوه هایی که از درختان باغ شما می رویند طعم متفواتی با میوه هایی دارند که از سایر درختان می رویند. امکان ایجاد انواع باغ‌های میوه در ویلا، در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی منطقه، کار ساده‌ای است که آن‌قدر کافی است که آن را به گروهی از طراحان حرفه‌ای بسپارد.

7- باغ گل تزیینی:

افرادی که می‌خواهند هر روز صبح گل‌های طبیعی و خوشبو داشته‌باشند، بهتر است که باغی از گل‌های زیبا و تزئینی در ویلای خود ایجاد کنند. متخصصان گیاهان و گیاهان دقیقاً می‌دانند که گل‌ها با آب‌وهوای یک شهر و منطقه سازگار هستند. علاوه بر این، باغ حتی می‌تواند تبدیل به گلخانه خصوصی شود که در آن شما می‌توانید انواع گل‌ها و حتی سبزیجات مورد علاقه خود را پرورش دهید.

۸- پرگولا

: وجود یک پرگولا در ویلای به‌نظر می‌رسد یکی از قوانین نانوشته در طراحی و ساخت ویلا شده باشد! این آلمان به ظاهر ساده می‌تواند فضایی برای گردش خانوادگی و بازی کودکان فراهم‌کند. به علاوه، ساخت غرفه بسیار ارزان است.

۹- فواره آب و شومینه:
فواره و شومینه برای زیبایی باغ و فضای باز ویلا در تابستان و زمستان استفاده می‌شوند. در تابستان می‌توانید کنار فواره خود بنشینید و از صدای خنک و آرامش‌بخش آن لذت ببرید. در زمستان، بخاری را می‌توان به‌عنوان یک گرمایش و البته یک وسیله تزئینی در ناحیه ویلای خود استفاده کرد.

 

۱۰- پارکینگ داخلی و پارکینگ مهمان:

اجرای پارکینگ داخلی به‌طور کامل به‌سلیقه شما بستگی دارد. چندین پارک ماشین با سقف ساده، ساده، موج‌دار و رنگین، همراه با چراغ‌های زیبا برای نورپردازی، در میان گزینه‌های موجود وجود دارد. پارکینگ مهمان همچنین فضایی برای افرادی است که در شرایط پیش‌بینی‌نشده مهمان هستند و باید خودروی خود را به‌جای مناسب پارک کنند.

۱۱- انبار ابزار و تجهیزات، انبار سرد (انبار کردن میوه‌ها، و غیره) و زیرزمین:

معمولاً یک انبار برای نگهداری ابزار اضافی و تجهیزات ساکنان درنظرگرفته می‌شود. این انبار می‌تواند در داخل یا خارج از ویلا ساخته شود. علاوه بر این، یک انبار سرد و یک زیرزمین با تجهیزات خنک‌کننده برای نگهداری میوه‌ها و اقلام فاسد شدنی می‌تواند در هنگام طراحی و ساختن یک ویلای با توجه به نیازهای میزبان در نظر گرفته‌شود.

۱۲. تراس زمستانی و تابستانی:

تراس زمستانی یک بالکت پوشیده از شیشه است و از آنجا می‌توانید برف و باران را ببینید و از زیبایی‌های زمستان لذت ببرید. چون بهار بسته‌است، دیگر نیازی نیست نگران گرفتن سرما باشید! بهار تابستانی نیز مکانی است با فضای باز و معمولاً مشرف به باغ، مکان محبوب برای صبحانه یا شام. همچنین می‌توانید برای حمام آفتاب در تراس اتاقی بگیرید.

۱۳- روف‌گاردن یا پشت‌بام باغ:

باغ سقف یا باغ، سقف، یک فضای سبز بر روی سقف یا داخل مهتابی، که شامل گلدان‌های بزرگ،، فواره‌ها و فضای سبز است. باغ سقف یک مکان ایده‌آل برای شام خوردن و خوردن است. شما حتی می‌توانید یک چشمه آب‌گرم در باغ خود نصب کنید تا خستگی خود را در آب داغ روی سقف خانه تسکین دهید.

۱۴- استخر و اسپا چهارفصل:

هنگام طراحی و ساختن ویلای خود، استخر و آب‌گرم نباید فراموش شود. او باید بخشی از فضای ساختمان را به یک سونا خشک و بخار اختصاص داده باشد. سونا می‌تواند به بهبود تنفس، افزایش گردش خون، تنظیم فشار خون و بهبود عملکرد مفاصل کمک کند. آب‌معدنی، چشمه آب‌معدنی، فواره آب و سیستم پخش موسیقی و ویدیو، برخی از امکاناتی هستند که می‌توانند به استخر شما اضافه شوند. علاوه بر این، زمانی که از حمام بیرون می‌آیید، یک نوار کوچک ضروری است.

۱۵. سالن تفریح و بازی:

چه شما یک کودک ۸ ساله هستید یا یک کودک ۳۵ ساله هستید، به سرگرمی و سرگرمی نیاز دارید. امروزه امکان ایجاد همه انواع سالن‌های سرگرمی در ویلا وجود دارد که با توجه به خواسته‌های شما به‌طور کامل طراحی شده‌اند. اگر شما یک کودک دارید، می‌توانید از انواع تجهیزات نمایش مانند فوتبال و تشک فنری استفاده کنید. پلی استیشن و حفظ مجموعه‌ای از مجموعه‌ها، برخی از چیزهایی هستند که می‌توانند در اتاق سرگرمی مورد توجه قرار بگیرند.

۱۶. ورزش:

ما از ماه آینده، هفته یا سال آینده به باشگاه ورزشی می‌رویم. اما عذر و بهانه دیگری داریم؛ وقت نداریم، یا باشگاه خیلی دور است. داشتن یک باشگاه در ویلای خصوصی خودمان همه این بهانه‌ها را توجیه می‌کند. یک باشگاه مجهز تمام نیاز به ورزش‌های تخصصی را حذف می‌کند.

۱۷. تئاتر داخلی:

یکی از رویاهای همه ما این است که یک تئاتر خانگی در خانه داشته باشیم. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند یک سالن ویژه با صندلی‌ها درست مانند سینما در ویلای خود داشته‌باشند تا بتوانند از تماشای فیلم یا مسابقات ورزشی با دوستان و خانواده لذت ببرند. یک تیم از طراحان حرفه‌ای می‌تواند یک سالن زیبا با پرده، پروژکتور و سیستم تنظیمات نور برای شما درست مانند یک سینمای حرفه‌ای اجرا کند.

۱۸. سالن رقص بزرگ:

اگر به‌دنبال احزاب کوچک و بزرگ هستید، ویلای شما می‌تواند به یک سالن رقص بزرگ تبدیل شود. داشتن یک میله کوچک برای نوشیدنی‌ها، یک زمین رقص با نورپردازی خاص و سن برای اجرای موسیقی دقیقاً همان چیزی است که شما می‌خواهید! بنابراین هنگام طراحی و ساختن ویلای خود، باید به تیم طراحی خود از نیاز به این گزینه جذاب اطلاع دهید.

۱۹. اتاق نشیمن:

اتاق نشیمن جایی است که شما با اعضای خانواده خود در آن جمع می‌شوید. اتاق‌های زندگی باید برای ایجاد حس صمیمیت و دوستی طراحی شوند. اتاق‌های زندگی می‌توانند گرد و یا مربع باشند. اما در هر حال، طراحی مبل و لوازم تزیینی آن به گونه‌ای است که مرکز ثقل ویلای شما شود.

۲۰. سالن خصوصی و فضاهای خصوصی و خصوصی:

فضاهای خصوصی و خصوصی مکان‌هایی هستند که شما می‌توانید زمان صرف صحبت، گردش‌های خانوادگی و استراحت کنید. این فضاها را می‌توان در هر بخشی از ویلا نصب کرد.

نتیجه‌گیری درباره ویژگی‌های ویلا خوب

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های پیشگام در ساخت ویلاهای معمولی فلت و دوبلکس است و انواع ویلاهای دوبلکس و فلت را  در مدل‌های مختلف را باتوجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و عرضه می‌کند. تمامی افرادی که در این شرکت مشغول به‌کار هستند و زبده‌ترین و ماهرترین افراد درزمینه ساخت ویلا هستند

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×