گیلان، زیباکنار
0133416

برای ساخت ویلا در لب‌دریا چه مصالحی نیاز داریم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-10
ساخت ویلا در لب دریا

برای ساخت ویلا در لب‌دریا چه مصالحی نیاز داریم؟ ساخت ویلا در هر منطقه‌ای از ایران نیازمند مصالح خاصی است.

شمال کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست، به‌دلیل آب و هوای شرجی و باران‌های شدید در شمال کشور باید از مصالح خاصی برای ساخت‌وساز استفاده کرد تا ویلای ساخته‌شده دوام و استحکام کافی را دارا باشد.

ویلاها در شمال کشور به دو صورت ساحلی و جنگلی ساخته می‌شوند. برای ساخت ویلاهای ساحلی به مصالح خاصی نیاز است تا در برابر رطوبت شدید مثاوم باشند. در ادامه مقاله به تک تک این مصالح اشاره خواهیم کرد.

ساخت ویلا در شمال کشور

همان‌طور که ساخت خانه و آپارتمان در شهرهای مختلف ایران نیاز به مجوز دارد، ساخت ویلا در شمال کشور نیز به مجوزهایی دارد که شما باید حتماً در ابتدای ساخت ویلا آن‌ها را دریافت کنید.

مهم نیست شما در چه فصلی برای خرید ویلا اقدام می‌کنید. تا زمانی که مجوزهای لازم را دریافت نکرده باشید، کار شما غیرقانونی است و هر زمان ممکن است به‌دلیل تخلف ویلای شما خراب یا مصادره شود.

نکته مهمی که در هنگام خرید زمین ویلا باید مدنظر داشته‌ باشید، این است که زمین ویلا برای ساخت‌وساز باشد، نه زمین کشاورزی؛ و دارای سند قانونی باشد.

در شمال کشور بسیاری از زمین‌ها تنها کاربری کشاورزی دارند. خصوصاً زمین‌های جنگلی. درست است که این زمین‌ها در منطقه خوش آب‌وهوایی قرار دارند، اما به‌دلیل اینکه برای ساخت‌وساز مجوز ندارند در صورتی که شما در این زمین‌ها اقدام به ساخت‌وساز کنید، ویلای شما در هر مرحله‌ای که باشد خراب می‌شود و کل سرمایه شما از بین می‌رود.

حتی اگر در فصل زمستان اقدام به ساخت ویلا کنید، به امید اینکه به‌دلیل سخت‌بودن عبور از جاده کسی متوجه ساخت‌وساز شما نشود و هنگامی که ساخت ویلا تمام شد بتوانید مجوز بگیرید.

ساخت‌وساز ویلا

گول حرف افرادی که می‌خواهند با این ترفندها زمین کشاورزی را به شما به‌عنوان زمین مسکونی بفروشند نخورید. پس اگر قصد ساخت ویلای شخصی در شمال کشور را دارید، حتماً توجه کنید که مجوزهای لازم را در ابتدا بگیرید و زمینی که خریداری می‌کنید قابلیت ساخت‌وساز داشته باشد.

در ارتباط با زمین‌های نزدیک ساحل نیز باید توجه‌ داشته‌ باشید که زمین‌های حریم دریا را به شما نفروشند. این زمین‌ها اغلب جزء اموال عمومی هستند، یا به‌دلیل نزدیکی زیاد به دریا و جزر و مد عملاً ساخت‌وساز در آن‌ها ممنوع است.

مجوز برای ساخت ویلا

دریافت مجوز برای ساخت ویلا اولین و مهم‌ترین مرحله است و حتماً باید برای ساخت ویلا مجوز داشته‌ باشید.

به‌طور کلی از مرحله دریافت مجوز تا ساخت کامل ویلا بین 6ماه تا 2سال زمان نیاز است. این زمان با توجه به نوع ویلایی که برای ساخت مدنظر دارید و طراحی داخلی و مصالحی که برای ساخت به‌کار می‌برید متفاوت است.

علاوه بر این فصل ساخت نیز در مدت‌زمان تمام‌شدن ساخت ویلا موثر است. معمولاً در فصل‌هایی که بارش باران و برف فراوان است، مثل زمستان، کار ساخت ویلا خوب پیش نمی‌رود و مصالح به‌خوبی خشک نمی‌شوند.

به‌همین دلیل است که توصیه می‌شود تا کار ساخت ویلا را از بهار شروع و تا پاییز به پایان برسانید، تا دچار مشکلات ساخت‌وساز در فصل زمستان نشوید.

 

مصالح مناسب برای ساخت ویلا در لب دریا

شمال کشور ایران دارای آب‌وهوایی متفاوت‌تر از سایر نقاط ایران است به‌همین دلیل مصالحی که برای ساخت ویلا در شمال کشور به‌کار برده می‌شوند با سایر نقاط ایران متفاوت هستند. این مصالح باید دوام و استحکام کافی در برابر رطوبت و بارش‌های شدید در شمال کشور را داشته‌ باشند.

بتن

مخلوطی از سیمان و آب با درصد مشخص

سیمان

باعث افزایش استحکام و چسبندگی بتون‌ها به‌ هم می‌شود. بهترین مارک سیمان در حال حاضر برند پرتلند است. سیمان یکی از مصالح محبوب برای ساخت ویلا در شمال است. یکی از مصالحی که به‌راحتی در دسترس قرار دارد و قیمت کمی دارد و نیروی کار به آن آشنا است، سیمان است.

از مزایای سیمان این است که سطحی صاف و یکنواخت ایجاد می‌کند و به‌سرعت ساخته می‌شود. به‌همین دلیل است که اغلب معماران و سازندگان ترجیح می‌دهند تا از سیمان در ساخت ویلا استفاده‌کنند. سیمان یکی از مصالح مهم و مناسب برای دیوار‌های بیرونی ویلا نیز است.

چوب

به‌دلیل اینکه آهن در شمال زنگ می‌زند برای ساخت در و نمای بیرونی ویلاها از چوب مرغوب استفاده می‌شود.

سنگ

پله‌ها و نمایی بیرونی ویلاها علاوه بر چوب از سنگ نیز ساخته می‌شود. تمامی این موارد به این دلیل است که آهن و فلزات در شما کشور زنگ می‌زنند و بعد از مدتی باید عوض شوند.

سنگ زیبایی و مقاومت بالایی دارد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. نکته مهم در ارتباط با استفاده از سنگ در نمای ساختمان این است که همه سنگ‌ها برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستند.

به‌عنوان مثال سنگ‌های مرمریت از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار هستند اما اصلاً برای استفاده در فضای بیرونی ویلا مناسب نیستند. چراکه در رطوبت و تابش نور مستقیم خورشید به‌سرعت تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند. بنابراین هزینه نگهداری از این نوع سنگ‌ها بالا است.

سنگ‌های تراورتن یکی از سنگ‌های مناسب برای ساخت ویلا در شمال هستند. اما تنوع رنگی کمی‌ دارند و برای استفاده نیاز به پرداخت بیشتری نسبت به سنگ‌های مرمریت دارند.

سنگ‌های گرانیت نیز با توجه به مقاومت بالایی که دارند، از جمله مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور هستند. این سنگ‌ها به‌دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ‌ها، برای پوشش فضاهای خارجی مثل کف فضای باز انتخاب مناسبی هستند.

آجر سفالی یا بلوک‌های سفالی

این مدل از آجرها وزن کمتر و قدرت چسبندگی و استحکام بالاتری دارند و برای ساخت ویلا در شمال گزینه مناسبی هستند. اغلب افراد به‌دلیل قیمت مناسب‌تر از آجر در ساخت ویلا استفاده می‌کنند. اما آجر به‌دلیل اینکه رطوبت را به‌خود جذب می‌کند جزء مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور نیست.

علاوه بر این به‌دلیل نوع خاص اقلیمی در شمال کشور آجر در این منطقه دچار شوره‌زنی شدید می‌شود. امروزه آجرهایی تولید می‌شوند که سازگاری بیشتری با آب‌وهوای شمال دارند. می‌توان از این آجرها در شمال کشور استفاده کرد.

گچ

گچ یکی از مصالحی است که برای ساخت اغلب ساختمان‌ها به‌کار می‌رود و در دسترس است، اما در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و دچار فرسودگی می‌شود. برای اینکه بتوان از گچ در شمال کشور هم استفاده کرد، گچ را با موادی ترکیب می‌کنند، این مواد باعث می‌شوند تا مقاومت گچ در برابر رطوبت بالا برود.

درآمد زایی با داشتن ویلا در لب دریا

خرید ویلا در شمال کشور علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا سرمایه شما حفظ شود، می‌تواند برای شما درآمدزایی نیز به‌همراه داشته باشد.

شهرهای شمالی کشور همواره مقصد اول مسافران برای تعطیلات هستند و زیبایی طبیعی در این مناطق به حدی است که افراد از آن سیر نمی‌شوند. شما می‌توانید با داشتن ویلا در این مناطق و اجاره ویلا نیز کسب درآمد کنید. خصوصاً در مناطقی مثل رامسر و زیباکنار که ساخت ویلاهای جدید کمتر شده است.

در این مناطق افراد به‌دلیل اینکه نمی‌توانند ویلا خریداری کنند به سراغ  اجاره ویلا می‌روند. دسته دیگری از افراد هم هستند که به‌دلیل اینکه سرمایه کافی برای خرید ویلا را ندارند به‌سراغ اجاره ویلا می‌روند. در هر صورت داشتن ویلا در شمال کشور می‌تواند برای شما ایجاد درآمد کند.

از جمله  مناطق دیگری که اجاره ویلا در این مناطق رونق دارد، ویلاهایی هستند که در نزدیکی ساحل قرار دارند. این ویلاها چشم‌انداز رو به دریا دارند و برای افرادی که می‌خواهند از شلوغی شهرهای بزرگ فرار کنند و به آرامش دریا پناه ببرند انتخاب بسیار مناسبی هستند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که اشاره کردیم برای ساخت ویلای در لب دریا نیاز به مصالح خاصی است. اگر در ساخت ویلا از مصالح درست استفاده شود ویلای ساخته‌شده می‌تواند تا سال‌ها دوام و استحکام کافی را دارا باشد.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است. ساخت ویلا در لب دریا

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×