گیلان، زیباکنار
0133416

بهترین سبک برای معماری خانه‌های مدرن که از آن‌ها لذت می‌برید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
معماری خانه‌های مدرن

بهترین سبک برای معماری خانه‌های مدرن که از آن‌ها لذت می‌برید : مطمئناً برای شما هم پیش آمده است که با ورق زدن ژورنال های معماری و دیدن خانه‌هایی که به سبک مدرن طراحی شده‌اند دلتان برای معماری آن‌ها غنج رفته و پیش خود گفته اید که من دقیقاً ویلایی با معماری همانند این خانه می خواهم! سبک‌های مختلفی برای معماری خانه‌های مدرن در چند سال اخیر باب شده است که در نوبه خود طرفداران زیادی را به‌خود جلب نموده.

برای اینکه ویلا یا خانه‌تان را به سبک مدرن طراحی کنید باید به فاکتورهای مهمی دقت داشته‌باشید. به‌عنوان مثال طراحی یک خانه یا ویلای مدرن در شلوغ‌ترین خیابان یک شهر یا در مرکز شهر کار بسیار سختی ست و چندان جالب از آب در نخواهد آمد چرا که طراحی و معماری خانه‌های مدرن باید با محیط اطراف آن‌ها سنخیت داشته باشد. اغلب خانه‌های مدرن در محیط‌هایی آرام، همراه با چشم‌اندازی هایی از طبیعت و خیابان‌های شاخص شهر ساخته می‌شوند. بنابراین اگر مایل به طراحی خانه با معماری مدرن هستید و یا می‌خواهید خانه‌ای با معماری مدرن خریداری کنید در ادامه با ما همراه باشید تا انواع سبک‌های معماری را با هم بررسی کنیم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهترین سبک برای معماری خانه‌های مدرن

 

سبک اکسپرسیونیسم در معماری خانه‌های مدرن

در معماری مدرن به سبک اکسپرسیونیسم شاهد خلق اشکال هندسی خیالی و رویایی در نمای ساختمان و در جنبه‌های مختلف هستیم. شاید بتوان سبک اکسپرسیونیسم را علیرغم هم دوره بودن با سبک باهاوس متضاد آن دانست. در این سبک هدف طراحان خلق آثاری ست که زمختی های طراحی‌های سنتی و کلاسیک را به‌همراه ندارد. در واقع برای دور شدن از فضای خشک و بی روح معماری قدیمی طراحان به سبک اکسپرسیونیسم روی آوردند.

خانه‌هایی که با این سبک از معماری طراحی می‌شوند دارای ظاهری با خطوط غیر متوازن و نامتقارن هستند. استفاده از رنگ‌های تند و هیجانی در این سبک از معماری نیز بسیار متداول است. اغلب معماری‌های مدرن به سبک اکسپرسیونیسم القا کننده هیجان و احساسات هستند. اغراق بیش از حد طراح در استفاده از رنگ‌های تند، استفاده از اشکال ناموزون و نامتقارن به‌شکلی هنرمندانه و همگام شدن با آنچه که در طبیعت مشاهده می‌کنیم از ویژگی‌های معماری خانه‌هایی به سبک معماری اکسپرسیونیسم است.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

سبک معماری مینیمالیسم یکی از پر طرفدارترین سبک‌های معماری مدرن

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های معماری مدرن سبک معماری مینیمالیسم است. در واقع تمرکز بیشتر در این سبک از طراحی و معماری، تمرکز روی ساده گرایی و عدم استفاده از تزئینات بیش از حد اما به‌شکلی هنرمندانه است. مینیمالیسم به‌جای اینکه ظاهر معمای ساختمان را پر از زینت های متفاوت کند تنها یک مولفه را مد نظر می‌گیرد و روی همان تمرکز می‌کند. آشکار ساختن ماهیت اصلی هر چیز را می‌توان به‌خوبی در سبک معماری مینیمالیسم دید. این سبک از معماری که اخیراً در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته افراد را به ساده گرایی و عمیق شدن در ماهیت اشیا دعوت می‌کند.

دور شدن از تجمل گرایی های کلاسیک و نزدیک شدن به مفهوم و معنا چیزی ست که سبک معماری مینیمالیسم از ما می‌خواهد. استفاده از اشکالی هندسی ساده و بی حاشیه، استفاده از متریال‌های ساده و به‌کار بردن خطوط در راستاهای مشخص می‌تواند از جمله ویژگی‌های سبک معماری مینیمالیسم باشد. این سبک نه‌تنها در معماری خانه‌ها بلکه در بسیاری از مکتب ها توانسته جای خود را باز کند و می‌توان بسیاری از طراحی‌های داخلی خانه‌ها را در قلب سبک مینیمالیسم مشاهده کرد.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهترین سبک برای معماری خانه‌های مدرن

سبک معماری دیکانستراکتیو؛ سبکی ساختار شکن در معماری مدرن

یکی از جذاب‌ترین سبک‌های معماری سبک دیکانستراکتیو است. در این سبک از معماری شاهد عدم تقارن های عجیب و غریب به‌شکلی هنرمندانه هستیم. در واقع وجود تقارن، توازن و هماهنگی در نمای ساختمان‌هایی با این سبک از معماری یزی دور از انتظار است. این سبک یک سبک کاملاً ساختار شکن است و متناسب با ذائقه و سلیقه افرادی ست که همیشه دوست دارند در خلاف جهت آب شنا کنند.

ساختمان‌هایی که به این سبک از معماری طراحی می‌شوند در همان ابتدا به ساختمان‌هایی شاخص تبدیل می‌شوند و نظر همگان را به‌خود جلب می‌کنند. جابجا شدن عناصر سازه به‌شکلی هنرمندا در سبک دیکانستراکتیو کاملاً مشهود است. این سبک در واقع یک سبک پر هرج و مرج است و شاید مورد پسند سلیقه هر فردی قرار نگیرد اما بی‌شک یکی از برجسته ترین و چشمگیر ترین سبک‌های معماری است که می‌توان برای طراحی خانه از آن الهام گرفت.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سبک معماری پارامتریک یک سبک تلفیقی در معماری مدرن

سبک معماری پارامتریک را می‌توان الهام گرفته از الگوریتم های هوش مصنوعی دانست. وجود الگوهای تکرار شونده در ظاهر خانه و وجود یک نظم دقیق در طراحی آن می‌تواند شما را به یاد الگوریتم های دقیق کامپیوتری بیندازد. در واقع در طراحی این سبک از معماری طراحان نقش چندانی ندارند و آنچه که طراحی نهایی را انجام می‌دهد کامپیوترهای هوشمند و نرم افزارهای پیشرفته معماری مانند راینو و گرس و هایپر هستند. این سبک از معماری سبکی مدرن است و طراحان برتر دنیا در حال توسعه و پیشرفت دادن آن هستند.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سبک معماری‌های تک‌برگرفته از سبک اکسپرسیونیسم

یکی از زیباترین سبک‌های معماری مدرن سبک‌های تک است که می‌توان آن را الهام گرفته از سبک اکسپرسیونیسم دانست. در این سبک از معماری شاهد به‌کار بسته شدن فناوری های جدید در طراحی خانه هستیم. استفاده از مصالح نوین ساختمان سازی و بهره‌گیری از فناوری های مدرن از مشخصه‌های اصلی معماری به سبک‌های تک است. وجود فضای نور گیر و فضاهای روباز از جمله ویژگی‌های این سبک معماری است. تعداد طبقات زیاد، انعطاف پذیری بالا و گاها عدم وجود دیوار‌های جدا کننده در ساختمان از ویژگی‌هایی است که می‌توان در ساختمانی هایی به سبک معماری‌های تک مشاهده کرد.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهترین سبک برای معماری خانه‌های مدرن

سبک باهاوس یکی از سبک‌های معماری مدرن

یکی از سبک‌های معماری مدرن معماری به سبک به باهاوس است. این سبک از معماری که ریشه آن به آلمان باز می‌گردد به ویژگی‌های شاخص خود همچون اشکال هندسی متقارن و انتزاعی شناخته می‌شود. آنچه که در معماری به سبک باهاوس می‌بینیم استفاده از کمترین تزئینات است. به‌طور کلی می‌توان رگه هایی از مینیمالیسم را در این سبک از معماری مشاهده کرد.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تعبیه روف‌گاردن یا سقف سبز در معماری ویلای مدرن

یکی از چیزهایی که در معماری به سبک مدرن به وفور شاهد آن بوده ایم تعبیه سقف سبز یا همان روف‌گاردن بر بام خانه است. تعبیه روف‌گاردن بر بام خانه می‌تواند با اهداف و انگیزه های زیادی صورت پذیرد. یکی از مهمترین این اهداف بهینه سازی مصرف انرژی است. اما آنچه که همگان به‌چشم مشاهده می‌کنند وجود یک سقف زیبا و پرطراوت در بام خانه است که آن را منحصربه‌فرد ساخته. شما می‌توانید در سقف سبز خانه خود فضایی برای نشستن و استراحت درست کنید و در کنار گیاهان و درختچه‌هایی که روی سقف کاشته اید به استراحت، صرف غذا و مطالعه و گپ و گفت بپردازید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهترین سبک برای معماری خانه‌های مدرن

سبک معماری تمام شیشه‌ای یکی از سبک‌های معماری مدرن

یکی از جذاب‌ترین سبک‌های معماری در بین سبک‌های مدرن ایجاد یک نمای تمام شیشه‌ای برای ساختمان است. شما می‌توانید با ایجاد نمای شیشه‌ای ظاهری با شکوه و مدرن و امروزی به ساختمان خود بدهید. ساختمان‌هایی که دارای نمای شیشه‌ای هستند احتیاج به پیاده‌سازی فرآیندهای عجیب و غریب به‌منظور زیباسازی نما ندارند چرا که شیشه‌های درخشان و تابناک ساختمان می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را در آن واحد به‌خود جلب نماید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

انسان امروز با پیشرفت و سرعت تکنولوژی‌های جدید تمایل دارد خود را با این سرعت همگام سازد. بنابراین توجهات زیادی به سبک‌های معماری مدرن برانگیخته شده است. الحق که در این سبک‌ها می‌توان سبک‌های زیبا و هنرمندانهای را مشاهده کرد که به‌جای تمرکز روی تجمل گرایی تمرکز اصلی شان را روی عمق و مفهوم گذاشته‌اند.

به‌عنوان مثال سبک معماری مینیمالیسم یکی از محبوب‌ترین سبک‌های معماری است که حتی در کشور ایران نیز افراد زیادی تمایل به پیاده‌سازی آن دارند. یکی از خوبی‌های سبک معماری مدرن این است که به افراد امکان فکر کردن و عمیق شدن در مفاهیم را می‌دهد. می‌توان با استفاده از سبک‌های مدرن یک مفهوم را به‌شکلی زیبا و هنرمندانه اجرا کرد. بسیار مهم است که طراحان در این زمینه ایده‌های جذاب و نوآورانهای داشته‌باشند. با وجود سبک‌های معماری مدرن که این روزها هم طرفداران زیادی پیدا کرده شما هم می‌توانید یکی از این سبک‌ها را برای طراحی خانه خود انتخاب کنید و به‌جای تجمل گرایی کمی در مفاهیم هنری عمیق شوید.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×