گیلان، زیباکنار
0133416

سفر به زیباکنار و زیبایی‌های وصف‌ناپذیر آن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-05
سفر به زیباکنار

زیباکنار نامی آشنا هنگام مسافرت به مناطق شمالی کشور است. اما این روز ها این ناحیه ساحلی دیگر تنها به‌خاطر جاذبه‌های طبیعی خود مورد توجه همگان نیست، بلکه به‌دلیل رشد اقتصادی چشمگیر و همچنین موقعیت جغرافیایی آن از اهمیت ویژه‌ای برخورداری پیدا کرده است. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم سفر به زیباکنار داشته باشیم و همه‌چیز را در رابطه با اینکه زیباکنار کجاست، موقعیت‌های اقتصادی و تفریحی بدانید.

 

زیباکنار کجاست ؟

زیباکنار ناحیه ساحلی در شمال کشور است، که از مرکز استان گیلان یعنی رشت دارای 40 کیلومتر فاصله و از بندر و منطقه آزاد انزلی 15 کیلومتر فاصله دارد. نام دیگری که برای این نوار ساحلی درنظرگرفته‌اند شاه را تجاری است چرا که دارای نزدیک‌ترین فاصله به بندر آزاد انزلی است. در سال 93 به‌دلیل این میزان نزدیکی، زیباکنار را نیز جزئی از منطقه آزاد اعلام کردند.

همان‌طور که می‌دانید اخیراً بندر انزلی به‌عنوان منطقه آزاد شناخته‌شده است. منطقه آزاد بودن به شما این فرصت را می‌دهد تا بدون پراخت گمرکی بتوانید جدید ترین و لوکس‌ترین کالاهای خارجی را با قیمت بسیار پایین خریداری نمایید. پس نزدیکی به این منطقه باعث می‌شود که پروژه‌های چشمگیری با استفاده از سرمایه‌گذارهای ایرانی و خارجی در این منطقه در حال احداث باشند. بنابراین همین مسئله باعث می‌شود افراد زیادی در سفر به زیباکنار خرید ویلا در این منطقه را انتخاب کنند چرا که علاوه بر بهره بردن از زیبایی‌های وصف‌ناپذیر و بی‌نظیر این منطقه می‌توانند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و بی خطر انجام دهند.

فاصله زیباکنار از سایر شهرها عبارت است از :

فاصله تا تهران : حدود 350 کیلومتر

فاصله تا همدان : حدود 390 کیلومتر

فاصله تا سنندج : حدود 500 کیلومتر

فاصله تا قزوین : حدود 180 کیلومتر

سفر به زیباکنار

زیباکنار دارای روستاهای زیادی است که جمعیت کل آن در آخرین سر شماری 6 هزار نفر اعلام شده است. جالب است بدانید که این میزان جمعیت بدون در نظر گرفتن افراد صاحب ویلا است. 15 روستای ناحیه زیباکنار عبارت هستند از : اژدها بلوچ، اژدها کیا، جلیدان، خشک اسطلخ، دوباج، امیلدان، پالکش لات، تازه آباد، شهمیرسرا، چونچنان، علی آباد، ملکده و نوده، فخر آباد.

زیباکنار از شمال، جنوب، شرق و غرب به‌ترتیب به دریای خزر و یا دریای کاسپین، شهرهای لشت نشاء و کوچصفهان، شهرهای کیانشهر و چمخاله، شهر بندر انزلی راه دارد.

شما در سفر به زیباکنار از سه مسیر زیر می‌توانید به ساحل زیباکنار برسید :

از سمت جنوب از جاده تهران به رشت ، خمام، منطقه آزاد انزلی، ساحل زیباکنار
از سمت شرق از مازندران، لنگرود، آستانه، ساحل زیباکنار
از سمت غرب از تبریز و اردبیل، آستارا یا خلخال، انزلی، ساحل زیباکنار

سفر به زیباکنار

بازارهای زیباکنار :

با توجه به این که زیباکنار یکی از شهرهای تفریحی محسوب می‌شود باید سرگرمی های مختلفی برای گردشگران نیز داشته باشد. در سفر به زیباکنار متوجه خواهید شد که یکی از جاذبه‌های این منطقه، وجود بازارهای متنوع و سنتی است که موجب جذب اکثر افراد خصوصا خانوم ها می‌شود.

معروف‌ترین بازارهای زیبا کنار عبارت هستند از : شنبه بازار و سه شنبه بازار لشت نشاء، چهارشنبه بازار کیاشهر و پنجشنبه بازار زیباکنار. همان‌طور که از نام این بازارها شخص است هرکدام از آن‌ها در روز خاصی بر گزار می  شوند. بارز ترین ویژگی این بازار ها این است که کالا بعد از تولید مستقیماً و بدون واسطه به‌دست مصرف کننده می‌رسد. بنابراین انواع کالا مانند : ترشیجات، سبزیجات، نان محلی، ماست، کرده، دوغ، انواع ماهی و … در این بازارهای هفتگی به‌دست مردم می‌رسد.

 

خرید ویلا در زیباکنار :

یکی از چالش‌هایی که این شهر زیبا این روزها با آن رو به رو است ساخت‌وساز بی رویه بسیاری از افراد سودجو است. همان‌طور که می‌دانید برخی از زمین‌های این منطقه دارای کاربری کشاورزی هستند. به این معنا که شما تنها می‌توانید در 25 درصد از مساحت زمین ساخت‌وساز داشته‌باشید. برخی با استفاده از روش‌های غیرقانونی کاربری زمین را تغییر داده و ویلا ساخته‌اند. بنابراین ممکن است بسیاری از خرید و فروش زمین و ویلاهایی که در این منطقه انجام می‌شوند بدون مجوز و غیرقانونی باشد.

برخی از اهالی این منطقه عقیده دارند که زیبایی این منطقه به کناری رفته است! بنابراین اگر قصد خرید زمین و ویلا در زیبا کنار را دارید حتماً اطمینان حاص کنید که موارد قانونی در رابطه با زمین رعایت شده باشد تا دچار ضرر های جبران نا پذیر نشوید.

آب‌وهوای زیباکنار :

این منطقه سحالی دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب است. در تمام فصل‌های ساحل این منطقه دارای بارش‌های زیادی بوده است و همین موضوع به سر سبزی همیشگی زیباکنار کمک زیادی کرده است.

گویش و شغل مردم زیباکنار :

مردم این منطقه عمدتاًبه شغل کشاورزی و ماهیگیری مشغول بوده و دارای گویش گیلکی هستند.

مکان‌های دیدنی زیبا کنار :

هتل زیباکنار :

این هتل در دوران پهلوی برای سران دولت و مهمان های خارجی جهت سکونت و پذیرایی مورد استفاده قرار می گرفته است.

کاخ قطبی :

این بنا دارای معماری مدرن است که در اواخر دوران پهلوی، توسط دایی شهر بانو به‌نام رضا قطبی ساخته شد. این کاخ در واقع تنها جایی برای تفریح و خوشگذرانی شاهزاده ها بوده است.

متاسفانه یا خوشبختانه!! این دو بنای دیدندی دیگر وجود ندارند و بعد از انقلاب تغییر کاربری دادند. هتل زیبا کنار به مرکز آموزشی سیدالشهدا و کاخ قطبی هم به مجتمع آموزشی رفاعی صدا و سیما زیبا کنار تغییر یافت!

رودخانه اوشمک :

این رودخانه با طول تقریبی 8 کیلومتر از دل زیبا کنار می‌گذرد که علاوه بر داشتن زیبایی بیش از اندازه فرصت ماهیگیری را برای افراد محلی و مسافران فراهم می‌کند.

پارک ملی بوجاق :

این پارک به‌عنوان یکی از تالاب های بین‌المللی در سطح جهان شناخته می‌شود که زیستگاه انواع پرندگان و آبزیان است. از جمله پرنده هایی که در این پارک می‌توانید مشاهده کنید عبارت هستند از : غاز خاکستری، عروس غاز، فلامینگو ،پلیکان، آوست چوب پا، باکلان، انواع حواصیل، اکراس، کله سبز، خوتکا، اردک ارده ای، کفچه نوک، آنقوت، تنجه، نوک پهن، کشیم، قو، طاووسک، بحری، لیل، سنقر تالابی، خروس کولی، چنگر، آبچلیک، گیلانشاه، کاکایی ،اردک سرحنایی ،گیلار و

البته وجود این آبزیان و پرندگان تنها جاذبه این پارک نیست. اگر به تفریحاتی مانند شنا، قایق‌سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، ماهی‌گیری، فوتبال و سوالیبال ساحلی علاقه دارید دیدن این منطقه را از دست ندهید.

سفر به زیباکنار

 

در سفر به زیباکنار شما می‌توانید به منطقه های تفریحی زیر نیز بروید  :

  • ساحل زیبای حاجی بکنده
  • ساحل مروارید
  • منطقه تجاری و مراکزتفریحی کاسپین
  • موزه و مردابهای زیبای انزلی
  • پارک جنگلی کیاشهر
  • پل چوبی کیاشهر
  • ساحل چمخاله
  • آستانه اشرفیه

 

با توجه با پتانسیل های منطقه ساحلی زیباکنار، شرکت انبوه‌سازان آرش این منطقه را برای ساخت‌وساز همراه با مجوز قانونی انواع ویلاها مناسب دانسته و ویلاهای مختلفی با طرح‌های گونانون در این منظقه چه به‌صورت اختصاصی و چه به‌صورت شهرکی ساخته است. در صورتی که در این رابطه نیاز به مشاوره در رابطه با خرید ویلا در زیباکنار دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×