گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات مربوط به مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-19
مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته

در مقاله معرفی انواع ویلاهای پیش‌ساخته‌شده، ما به‌طور کلی در رابطه با این نوع سازه‌ها اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم اما در این مقاله می‌خواهیم به معرفی مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب درستی هنگام خرید ویلا در شمال داشته باشد.

در رابطه با ویلاهای پیش‌ساخته مسئله‌ای که وجود دارد این است که شما کجا می‌خواهید آن‌ها را بنا کنید. در واقع شرایط زمین باید به ونهای مشخص باشد تا بتوانید سازه را بنا کنید. این مسئله به مقرارت محلی شهری است که قصد بارگذاری سازه را دارید. پس این مسئله یکی از محدودیت‌هایی است که در رابطه با ویلاهای پیش‌ساخته قرار دارد. اما بپردازیم به مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته از تمامی جوانب!

 

مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته کدام هستند :

  • به‌صرفه از نظر مباحث انرژی

در مقاله قبلی بیان کردیم که در میان انواع ویلاهای پیش‌ساخته، ویلاهی مدولار مورد توجه بسیاری قرار گرفته است چرا که شما برای استفاده از این نوع سازه نیاز نیست هیچ کار اضافه تری انجام دهید. از طرف دیگر این نوع ویلاهای پیش‌ساخته، به‌شدت از نظر میزان مصرف انرژی بهینه هستند چرا که از پنجره‌های پیشرفته، سیستم عایق‌بندی مناسب و … بهره‌مند هستند. همچنین این نوع خانه‌ها در برابر بلایای طبیعی بسیار مقاوم هستند و این مورد در محبوبیت آن‌ها بسیار موثر است.

  • ساخت سریع :

یکی از امکاناتی که ویلاهای پیش‌ساخته در اختیار شما قرار می‌دهند این است که ظرف چند روز شما می‌توانید به ویلای خود دسترسی پیدا کنید. چرا که شما تنها نیاز است که المان‌های مختلف ویلا را سر هم کنید اما در صورتی که از نوع مدولار استفاده نمایید دیگر نیازی نیست که حتی زمانی برای انجام این کار صرف کنید و طی چند روز می‌توانید در ویلای مورد علاقه خود اقامت کنید.

  • مقرون‌به‌صرفه :

برای استفاده از ویلاهای پیش‌ساخته‌شده شما چون زمان کنتری سرف می‌کنید بنابراین هزینه کمتری برای کارگر خرج می‌کنید. علاوه بر این چون این نوع سازه‌ها از سیستم عایق‌بندی بهینهای استفاده می‌کنند، سیستم گرمای و سرمایش ویلا هزینه‌ای کمی را برای شما خواهد داشت. البته بسته به این که شما چه تغییراتی در ظاهر ویلا ایجاد می‌کنید هزینه‌های شما افزایش یا کاهش می ‌یابد.

  • قابلیت حمل نقل :

با استفاده از ویلاهای پیش‌ساخته شما این امکان را خواهید داشت که به‌راحتی کل ویلای خود را از مکانی به مکان دیگر تنها با استفاده از یک جرثقیل منتقل کنید.

  • هزینه‌های زمین :

اگر می‌خواهید شما از این نوع ویلا استفاده کنید باید، زمین آن را داشته‌باشید. همچنین وجود مجوزهای لازم برای بنای این ویلا الزامی است. بعد از ان باید به‌دنبال تامین آب و برق و گاز بریا ویلای خود باشید. همچنین باید از جنس و نوع خاک اطمینان حاصل کنید تا مطمئن شوید زمین توانایی و تحمل این سازه را خواهد داشت.

  • پرداخت تمامی هزینه یک جا :

داشتن ویلا برای تمامی ما می‌تواند هزینه‌های زیادی داشته باشد. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که ساخت ویلا را از ابتدا خودشان آغاز کنند تا مجبور نباشند هزینه ویلا را یک جا پرداخت کنند. این مسئله در رابطه با ویلاهای پیش‌ساخته وجود ندارد چرا که شما باید بسیاری از هزینه‌های مورد نیاز را همان ابتدا پرداخت کنید چرا که ویلای شما تقریباً تکمیل و آماده است.

  • وجود ناهمواری و مشکلات تأسیساتی :

در برخی موارد ممکن است که سازه دارای مشلات ساختاری و ناسازگاری با زمین شما باشد همچنین ممکن است که برقراری امکانات برقی و آبی برای سازه مشکل بنا بر منطقه مورد نظر شما مشکل باشد. پس شما قبل از انتخاب خود باید حتماً شرایط زمین و سازه را با هم مورد توجه قرار دهید. هرچند که استفاده از ویلاهای پیش‌ساخته به‌طور کلی برای ناحیه هایی مناسب است که شما دسترسی راحتی برای بردن مصالح ساختمانی ندارید.

مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته

همراهان عزیز با توجه به مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته، در نهایت هزینه نهایی استفاده از ویلاهای پیش‌ساخته به‌طور مستقیم به‌خود شما بستگی دارد. این که ویلای مورد نظر شما چه ویژگی‌ها و امکاناتی داشته باشد تأثیر مستقیمی در هزینه‌های شما خواهد داشت.

مسئله مهمی که باید به آن توجه‌داشته‌باشید این است که علاوه بر این که از نحوه درستی ساخت سازه باید مطمئن باشید، از یک مهندس ناظر نیز استفاده کنید تا در هنگام بنای ویلا نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهد.

توجه‌داشته‌باشید که این نوع ویلاها نیاز به نگهداری زیادی دارند چرا که بروز هر مشکلی در سقف و یا دیوارهای آن می‌تواند مشابه با یک ساختمان معمولی برای شما مشکل ساز شود. بنابراین همواره باید به دیوارها، پنجره‌ها، سیستم تهویه هوا و … مربوط به ویلاهای پیش‌ساخته توجه‌داشته‌باشید.

مخاطبان گرامی با توجه به مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته در صورتی که تمایل دارید ساخت ویلای خود در یکی از شهرهای شمالی کشور مانند رشت، زیباکنار، بندر انزلی و … آغاز کنید می‌توانید هم‌اکنون با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با متخصصان شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش ،در ارتباط باشید و از تجربه بیش از 15 ساله ما برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمایید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×