گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کیاشهر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-13
جاذبه‌های گردشگری کیاشهر

با جاذبه‌های گردشگری کیاشهر آشنا شویم…فصل بهار و تابستان، شروع سفر به استان‎های شمالی است و کیاشهر یکی از شهرهای بکر و دیدنی استان گیلان، به‌دلیل نزدیکی به بندر انزلی، لاهیجان و آستانه اشرفیه یکی از قطب‌های گردشگری این خطه محسوب می‎شود. با انتخاب این بخش از ایران برای سفر و با اقامت در هتل و ویلاهای ساحلی این شهر بندری لحظات به یادماندنی را تجربه کنید. علاوه بر خرید محصولات کشاورزی طبیعی و با کیفیت همچون برنج و بادام‌زمینی از جاذبه‌های گردشگری کیاشهر نیز دیدن‌کنید و در کنار خانواده اوقات خوشی را بگذرانید.

مسیرهای ورودی به کیاشهر

از سمت غرب با گذر از بندر انزلی، زیباکنار و لشت نشا و از قسمت شرق با گذر از لاهیجان، لنگرود و چمخاله به این شهر زیبا خواهید رسید. اگر قصد دارید از سمت تهران وارد این شهر شوید، بعد از پلیس‌راه رشت قزوین و عبور از شهرهای سنگر، کوچه اصفهان، لشت نشا و زیباکنار به این شهر خواهید رسید.

جاذبه‌های گردشگری کیاشهر

پل چوبی

از نقاط گردشگری می‌توان به پل چوبی به طول یک کیلومتر و عرض 2.5 متر در تالاب بوجاق اشاره کرد که نیزارهای وسیع در اطراف این پل، آن را احاطه و زیبایی منطقه را دوچندان کرده‎اند. این پل چوبی که از بین تالاب بین‌المللی عبور می‌کند ساحل را به پارک جنگلی متصل می‌کند. پل چوبی کیاشهر ۱۷ کیلومتر با شهر دیدنی آستانه اشرفیه و ۵۰ کیلومتر با رشت فاصله دارد.

ساحل

برای تماشای دریا به ساحل ماسه‌ای کیاشهر بروید. در این ساحل زیبا برای رفاه حال گردشگران آلاچیق‌های متعددی ساخته‌شده است که می‌توانید ساعت‌ها در آلاچیق به تماشای دریا نشسته و از منظره زیبای بازی کودکان در آب و ساحل لذت ببرید. همچنین چندین وسیله بازی کودکان در ساحل قرار دارد که بچه‌ها می‌توانند چند ساعتی سرگرم شوند. در ساحل ماسه‌ای این شهر علاقه‌مندان می‌توانند با ماسه اشکال مختلفی در حجم‌های بزرگ بسازند.

نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران و بوفه نیز جهت خدمات‌رسانی به مسافران دایر شده است. اگر قصد خرید سوغات دارید، می‌توانید از مغازه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، باکیفیت‌ترین اجناس را تهیه و به عزیزان خود هدیه دهید. امکاناتی همچون پیست موتورسواری،جت‌اسکی، قایق‌سواری، موتور چهارچرخ برای علاقه‌مندان این تفریحات در ساحل در نظر گرفته‌شده است و گردشگران می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند. هرساله مسافران زیادی از این ساحل ماسه‌ای دیدن و از امکانات آن استفاده می‌کنند، ساحل بندر کیاشهر نزدیک‌ترین ساحل به آستانه اشرفیه است.

تالاب کیاشهر

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کیاشهر تالاب بین‌المللی بوجاق است که در شمال این شهر نزدیک به ۲۰۰ هکتار وسعت دارد که بخش عظیمی از آن را نیزارهای وسیع پوشانده‌اند. می‌توانید سوار بر قایق‌های تفریحی شوید و از میان نیزارها عبور کرده و از آرامش تالاب و فضای زیبای آن استفاده کنید. این تالاب حفاظت‌شده در فصل زمستان پذیرای بسیاری از پرندگان مهاجر است، روند مهاجرت پرندگان به این زیستگاه طى سال‌هاى اخیر افزایش یافته است. تالاب بوجاق از معدود زیستگاه‌هاى فک خزرى تنها پستاندار دریاى خزر است، همچنین بیش از ۵۰ گونه آبزی ازجمله ماهی سفید، کپور، اردک ماهی و ماهی کاراس نیز در این تالاب وجود دارد.

پارک ملی بوجاق

این پارک ملی خشکی-دریایی وسعتی بالغ بر ۳۲۶۰ هکتار دارد که حدود 1۶۰۰ هکتار آن محوطه دریایی

و حدود ۱۶۰ هکتار محوطه تالابی و بقیه آن محوطه خشکی شامل زمین‌های ساحلی، جلگه‌‌ای و علفزار است. از جمله پرندگان این پارک ملی می‌توان به انواع قو، غاز، مرغابی و فلامینگو اشاره کرد. همچنین تعداد گونه‌های گیاهی شناسایی شده در این پارک نزدیک به ۲۴۸ گونه است. پارک ملی بوجاق یکی از جاذبه‌های گردشگری کیاشهر با کاربری گردشگری و طبیعت‌گردی در محدوده منطقه آزاد قرار گرفته است.

پارک جنگلی

این پارک جنگل بی‌نظیر با درختان سربه‌فلک‌کشیده در نزدیک پل چوبی و تالاب قرار دارد. در فضای بین مزارع برنج و خط ساحلی شهر، پارک جنگلی با پوشش درختان توسکا منظره‌ای بی‌بدیل را ایجاد کرده است. این جنگل با درختان چندین ساله و چشم‌انداز بی‌نظیر از سمت شمال با ساحل و از سمت جنوب منتهی به بافت شهری می‌شود. از بزرگ‌ترین لذت‌های سفر پیک‌نیک در دامان طبیعت است، یک روز را در کنار خانواده، زیر سایه درختان سربه‌فلک‌کشیده، در گوشه‌ای از این جنگل پهناور خوش بگذرانید.

روستاگردی منطقه کیاشهر

با گشت‌وگذار در روستاهای بزرگی چون دستک، سالکده و چندین روستای دیگر در کیاشهر با آداب و سنن این مردم مهربان و خونگرم آشنا شوید. گستره‌ای کوچک اما سرشار از زیبایی و آرامش، همراه با مردمانی مهمان‌نواز که با لبخند و روی خوش از شما استقبال می‌کنند.

غذاهای محلی

انواع غذاهای محلی مانند باقلاقاتق، میرزا قاسمی، ترش‌تره، خورش آلو مسما، واویشکا، سیر قلیه، اناربیج، کباب ترش، آش ترش، ماهی شکم پر و پلو کباب را می‌توانید در بهترین رستوران‌های محلی این شهر میل کنید و از طعم لذیذ آنها لذت ببرید. طعم دلپذیر این غذاهای شمالی یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کیاشهر محسوب می‌شود.

بازارگردی

به‌دلیل اینکه این شهر یک بندر صیادی است، شناورهای زیادی در ساحل به‌چشم می‌خورند که به صید ماهی مشغول هستند و می‌توانید انواع ماهی‌های تازه را از بازار ماهی‌فروشان خریداری کنید. سبزیجات تازه، انواع تولیدات بومی روستایی مانند پنیر محلی، ماست محلی، دوغ محلی، ترشیجات، انواع سبزیجات و زیتون را نیز می‌توانید از چهارشنبه بازار این شهر تهیه کنید. فروشندگان زن با لباس‌های محلی و شور و نشاط خاصی به فروش صنایع‌دستی می‌پردازند.

مکان‌های زیارتی

در قسمت ورودی کیاشهر از سمت غرب، در مسیر جاده چمخاله بقعه زیارتی آقا سید ابوجعفر قرار دارد، با زیارت این بقعه متبرکه وارد شهر می‎شود.

نتیجه‌گیری جاذبه‌های گردشگری کیاشهر

با‌توجه به‌شرایط آب‌وهوایی و امکانات تفریحی، بندر کیاشهر سالانه پذیرای بسیاری از مسافران از تمام نقاط ایران است. هم‌جواری جنگل، تالاب و دریا منظره‌ای کم‌نظیر را ایجاد کرده‌است و تلاقی دریا و سفیدرود را نیز می‌توانید در این شهر مشاهده کنید. سفیدرود، کیاشهر را به دو قسمت شرق و غرب تقسیم کرده است، در قسمت شرق ادارات دولتی و در قسمت غرب خانه‌های مسکونی قرار دارند. این شهر به‌دلیل ساحلی بودن هوای شرجی دارد و زیستگاه مهمی برای پرندگان مهاجر به‌شمار می‌آید. با گشت‌وگذار در این شهر زیبا و استشمام عطر خوش برنج شالیزارها خاطره‌ای خوش و به یادماندنی بسازید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×