گیلان، زیباکنار
0133416

استحکام بنای ملک در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
استحکام بنای ملک در شمال

‌استحکام بنای ملک در شمال و سازه ویلا به قدری مهم است که به‌محض اتمام پروژه و اقدام برای دریافت پایان کار اولین چیزی که از سمت سازمان‌های بالادست همچون شهرداری جهت صدور پایان کار چک می‌شود، استحکام بنا است.

طی این فرآیند یک مهندس خبره از سازه ویلا بازدید به عمل می‌آورد و استحکام بنا را از لحاظ فنی چک می‌کند. چنانچه مورد مشکوک و غیر اصولی در زمینه استحکام بنا به‌چشم نخورد سازه مورد تایید مهندس مذکور قرار می گرد. لازم به ذکر است حساسیت این موضوع به‌قدری بالاست که تمامی عواقب پیش آمده در حین بهره‌برداری به عهده این فرد است. البته استحکام بنا در موارد دیگر مانند تغییر کاربری و مرمت نیز کاربرد دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا موضوع استحکام بنای ملک در شمال را با هم بررسی کنیم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برگه استحکام بنای ملک در شمال و کاربرد آن

برگه استحکام بنای ملک در موارد مختلفی بایستی اخذ شود، در ادامه خواهیم گفت که در چه مواردی نیاز به دریافت برگه استحکام بنا است اما اصلاً برگه استحکام بنا چیست؟ در واقع برگه استحکام بنای ویلا برگهای است که از طرف یک مهندس ناظر معتبر به مهر و امضا و تایید می‌رسد و در آن ذکر می‌شود که ویلای مورد نظر از لحاظ استحکام مورد تایید است. لازم به ذکر است که هرگونه مشکل و عواقبی که بعدها برای ویلا رخ دهد به عهده این فرد است.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بررسی ایستایی ویلا توسط مهندس ناظر

یکی از مهم‌ترین وظایف مهندس ناظر به‌هنگام بررسی استحکام بنا چک‌کردن ایستایی بنای ویلا و تطبیق‌دادن مدارک آن با نقشه‌های موجود است. چنانچه تداخلی بین این دو وجود نداشته باشد از منظر مهندس ناظر نیز ایستایی قابل تایید است.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آیا انجام آزمایش توسط مهندس ناطر لازم است؟

در تمامی موارد بررسی استحکام بنا نیاز به انجام آزمایش توسط مهندس ناظر نیست بلکه تنها در مواردی آزمایش های لازم صورت می‌گیرد که مهندس ناظر حساس نیاز به آزمایش کند. در این صورت برای چک کردن میزان مقاومت ویلا دست به آزمایش های فنی خواهد زد.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بازدید از چاه های ساختمان توسط مهندس ناظر

از آنجایی که اخبار زیادی در ارتباط با حادثه ساز شدن چاه های ویلا می شنویم مهندس ناظر بایستی از چاه های ویلا بازدید کامل به عمل آورد و ایمنی آن‌ها را چک کند. لازم به ذکر است که عدم وجود استانداردهای لازم در چاه های ساختمان باعث بروز بسیاری از صدمات جدی به ایمنی ساختمان خواهد شد بنابراین این مورد باید بسیار دقیق و اصولی چک شود.

بازرسی جداگانه بخش‌های مختلف ویلا توسط مهندس ناظر

بخش‌های مختلف ویلا باید به‌طور جداگانه مورد بازرسی و بازدید قرار گیرد تا از ایمنی آن‌ها اطمینان حاصل شود. به‌عنوان مثال بخش‌هایی مانند راه‌پله‌ها، پارکینگ، سقف و چارچوب‌ها باید به‌طور کامل بازرسی شوند. لازم به ذکر است که حتی سنگ‌هایی که در محل ویلا مورد استفاده قرار گرفته است نیز باید به‌ طور کامل چک شود.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بررسی کامل مخاطرات طبیعی و احتمال تخریب سازه

هر مشکلی که مخاطرات طبیعی می‌توانند برای ویلا ایجاد کنند باید توسط مهندس ناظر بررسی و چک شود. به‌عنوان مثال در صورت بروز سیل و طوفان و زلزله بایستی ایمنی و استحکام بنا به‌قدری باشد که در برابر این عوامل تاب بیاورد. احتمال شکست‌خوردن دیوارها، احتمال پوسیدگی سقف و ناودان، ترک و ریزش سقف، همگی باید توسط مهندس ناظر بررسی شود. چنانچه احتمال وجود خطراتی مانند ریزش سنگ‌های نما یا یا شل شدن، تغییر رنگ و افتادن متریال‌های مورد استفاده در بخش‌های خطرساز ویلا وجود داشته باشد تا زمانی که صاحب ویلا اقدام به رفع این موارد نکند برگه استحکام بنا صادر نخواهد شد.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در چه مواردی دریافت برگه استحکام بنا برای ویلا لازم است؟

  • در صورتی که یک ویلا بسیار قدیمی است و دارای گواهی پایان کار نباشد، باید از منظر استحکام بنا مورد تایید مهندس ناظر قرار گیرد و برگه تاییدیه برای آن صادر شود. همچنین اگر ویلای شما به تازگی ساخته‌ شده باشد و برای دریافت گواهی پایان کار آن اقدام کرده‌اید، نیاز است تا پیش از آن برای دریافت برگه تایید استحکام بنا اقدام کنید. این تاییدیه پیش‌نیاز دریافت پایان کار است.
  • در مواردی که مهندس ناظر ساختمان در نیمه‌ پروژه، آن را رها کند، در انتها باید از یک مهندس ناظر برای تایید استحکام بنای ملک کمک گرفت. این مهندس از سمت شهرداری معرفی می‌شود و در طی یک بازدید تمامی موراد فنی را چک می‌کند.
  • در صورتی که قصد دارید ویلای خود را نوسازی کنید و تعمیراتی در حجم وسیع روی ویلا اجرا کنید، باید درنهایت اقدام به دریافت برگه استحکام بنا برای ویلای خود نمایید تا مهندس مربوطه ایمنی ساخت، اصولی‌بودن تعمیرات و استحکام بنا را چک کند.
  • چنانچه طبقات جدیدی به ویلای خود اضافه کرده‌اید، باید برای دریافت برگه استحکام بنا اقدام نمایید. چراکه ممکن است افزودن طبقات موجب کاهش سطح ایمنی و تقلیل استحکام ملک شود.
  • چنانچه در حین ساخت پروژه ویلا بخشی از نقشه تغییر کند و تغییراتی صورت بگیرد، باید اقدام به اخذ برگه استحکام بنا نمایید. به‌عنوان مثال حذف یک دیوار و یا افزودن یک ستون
  • گاهی اوقات ممکن است مهندس ناظر با تشخیص شخصی خود این مورد را لازم بداند.
  • اگر قصد دارید بخش از ویلای خود را تخریب کنید، باید اقدام به دریافت برگه استحکام بنا نمایید. اصولی‌بودن تخریب بسیار مهم است. نحوه تخریب باید به گونه‌ای باشد که ایمنی و استحکام ویلا زیر سوال نرود.
  • عدم‌منطبق‌بودن وضعیت موجود و نقشه‌های تصویب‌شده ویلا نیز از دیگر مواردی است که شما را ملزم به دریافت برگه استحکام بنا خواهد کرد.

هزینه برگه استحکام بنا چقدر است؟

هزینه برگه استحکام بنا به‌طور سالانه متغیر است و توسط ارگان های مربوطه تعیین می‌شود اما به‌طور کلی می‌توان این هزینه را متناسب با تعداد طبقات ویلا دانست. هرچه تعداد طبقات ویلا بیشتر باید هزینه برگه استحکام بنا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چه مدارکی برای دریافت برگه استحکام بنا لازم است؟

اگر شما صاحب ویلا هستید و می‌خواهید برگه استحکام بنا را دریافت کنید بایستی یک سری مدارک را به مهندس ناظر تحویل دهید. دقت داشته‌باشید که این مدارک کامل باشد تا روند بررسی استحکام بنا با سرعت بیشتری انجام شود. این مدارک عبارتند از گواهی پایان کار قبلی، یک عکس واضح از وضعیت فعلی ویلا، یک عدد کپی از سند ویلا و کپی مدارک کامل شناسایی مالک یا وکیل رسمی وی. در صورتی که این مدارک را تمام و کمال تحویل دهید ویلای شما مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چه مراحلی برای دریافت برگه استحکام بنای ویلای در شمال لازم است طی شود؟

در اولین مرحله از فرآیند صدور برگه استحکام بنا مهندس ناظر بایستی از ویلای شما بازدید کاملی به عمل آورد و تمامی اصول فنی و ایمنی را چک کند.

گام بعد، مهندس مربوطه برای ویلای شما یک پرونده تشکیل می‌دهد و تمامی مدارک لازم و گفته‌شده طبق قانون را از شما دریافت می‌کند.

در این مرحله مهندس ناظر موظف است که گزارش فنی بازدید از ویلا را به‌طور جامع ارائه دهد و این گزارش در دفاتر خدمات الکترونیک به‌ثبت می‌رسد.

گام بعدی برگه استحکام بنا همراه با مهر و امضای رسمی مهندس ناظر و تایید صاحب ویلا یا وکیل رسمی او در دفاتر اسناد رسمی تحویل می‌شود. از طرفی برگه استحکام بنا به‌ همراه گزارشی که مهندس ناظر تنظیم کرده بود، توسط خود او به دفتر خدمات الکترونیک تحویل داده می‌شود تا ثبت سیستمی‌ گردد.

بعد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط صاحب ویلا به مرحله آخر که دریافت برگه سبز اتمام عملیات است خواهید رسید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

از جمله مهمترین مسائلی که در ویلاهای شمال باید به آن دقت شود ایمنی است. به‌ قدری که این روزها ویلاهای فاقد ایمنی و در حوزه‌های خطرساز ساخته می‌شود حساسیت و دقت روی برگه استحکام بنا بالا رفته است. طی دریافت این برگه تمامی مواردی که باید برای ایمنی ویلای چک شود توسط مهندس ناظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تا زمانی که عوامل خطر ساز توسط صاحب ویلا مرتفع نگردند هیچ‌گونه اقدامی در راستای صدور برگه استحکام بنا صورت نخواهد گرفت. بنابراین اگر قصد ساخت ویلا در شمال را دارید سعی کنید تمامی گام های ساخت‌وساز را طبق اصول ایمنی و فنی پیش ببرید تا در زمان دریافت برگه استحکام بنا دچار مشکل نشوید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×