گیلان، زیباکنار
0133416

اشتباهات فروش ملک که فروشنده‌ها نمی‌دانند

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
اشتباهات فروش ملک

برخی افراد تصور می‌کنند که فقط برای خرید خانه و ملک باید حواسش‌ان را جمع کنند و فروش آن را بسیار ساده می‌انگارند. تصور آن‌ها بر این است که اگر قرار باشد در فرآیند خرید و فروش ملک کلاه سر کسی برود، خریدار است نه فروشنده. بنابراین خیال‌شان راحت است که خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و به نکته خاصی در این بین دقت ندارند.

اشتباهات فروش ملک

فروش ملک نیز به اندازه خرید آن مهم و حیاتی است. چنانچه در فروش ملک مرتکب اشتباهی شوید، راه برگشتی نخواهید داشت و به احتمال زیاد متضرر خواهید شد. بنابراین برای فروش ملک ناآگاهانه قدم برندارید و پیش از اینکه دست به فروش ملک خود بزنید، تمام زیروبم‌های این مسیر را بررسی کنید و از اشتباهات فروش ملک پرهیز کنید.

جلوگیری از ارتکاب به اشتباهات مختلف در حین فرآیند فروش ملک باعث می‌شود معامله‌ای سالم و پرسود داشته‌ باشید که در آن هر دو طرف معامله دست پر از این میدان به در می‌آیند. پس اگر قصد فروش ملک خود را دارید، ولی نمی‌دانید که در این بین باید به چه نکات مهمی در فروش ملک دقت داشته‌ باشید، در ادامه با ما همراه باشید. ما شما را با این نکات مهم و ارزشمند و اشتباهات فروش ملک آشنا خواهیم کرد.

اشتباه اول؛ ملک خود را تعمیر نکرده به فروش برسانید

اگر می‌خواهید ملک خود را به فروش برسانید و به این موضوع اشراف دارید که بخش‌هایی از ملک نیاز به تعمیر دارد، باید ابتدا نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید و بعد ملک را به فروش برسانید. ممکن است تصور کنید هزینه‌های تعمیر ملک برای شما سنگین تمام خواهد شد و یا اصلاً چه کاری است وقتی که قصد فروش ملک را دارید آن را تعمیر کنید؟ اما بدانید و آگاه باشید که ارزش و قیمت ملک تعمیرنشده به‌ شدت با افت همراه است.

خودتان را در جایگاه خریدار قرار دهید و تصور کنید برای بازدید از یک ملک وارد آن شده‌اید که بخش‌هایی از آن دچار خرابی است. مطمئناً در نگاه اول توی ذوق‌تان می‌خورد و از فروشنده می‌خواهید بابت خرابی‌های موجود از قیمت ملک بکاهد. چراکه این ملک دارای خرابی‌های متعدد است و قطعاً در حد یک ملک نو نیست. پس قاعدتاً شما هم حاضر به پرداخت هزینه‌ای به اندازه یک ملک نو برای آن نیستید. اما اگر خرابی‌های ملک را تعمیر کنید، می‌توانید ارزش ملک خود را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به‌ حالت ایده‌آل خود باز گردانید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اشتباه دوم؛ قیمت‌گذاری اشتباه انجام دهید

برای اینکه معامله‌ای پرسود را از فروش ملک خود به انجام برسانید باید واقع‌بین باشید. با گذاشتن قیمت بسیار پایین روی ملک مطمئناً به جیب خودتان جفا کرده‌اید و در این بین متضرر خواهید شد و با قیمت‌گذاری بالا نیز موجب خواهید شد تا مشتریان به‌ جای خرید ملک شما سراغ خرید ملک‌های اطراف بروند. چراکه قیمت‌گذاری شما بیش از حد ایده‌آل است و آن‌ها می‌توانند با سرمایه‌ای کمتر در جوار ملک شما اقدام به خرید ملک نمایند. بنابراین چرا باید ملک شما را برگزینند؟ اینگونه ملک شما به فروش نخواهد رفت.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اشتباه سوم؛ قرار دادن تصاویر بی‌کیفیت از ملک در شبکه‌های اجتماعی

این روزها افراد برای خرید ملک دست به دامان شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. کافی است نام خرید ملک در فلان شهر را جستجوی کنید، تا خیل عظیمی از نتایج جستجو برای شما به نمایش درآید. اولین چیزی که چشم مخاطبان را به‌ خود جلب می‌کند ظاهر ملک شما است. ممکن است ملک شما ملکی زیبا و شیک باشد اما به‌ خاطر قراردادن عکس‌های بد و بی‌کیفیت موجب دلزده‌شدن مشتریان شوید و آن‌ها حتی رغبت نکنند که برای دیدن ملک شما از نزدیک اقدام کنند.

اما اگر عکس‌هایی با یفیت و شیک اما واقع‌بینانه و بدون روتوش از ملک خود قرار دهید، موجب می‌شوید تا رغبت مشتریان برای بررسی سایر ویژگی‌های ملک شما و برداشتن گام‌های بعدی بیشتر شود. برای این منظور می‌توانید از یک عکاس حرفه‌ای بخواهید تا یک روز با دوربین خود در ملک شما حاضر شود و چند عکس با کیفیت از گوشه کنار آن ثبت کند. اینگونه می‌توانید حقیقت ملک خود را به نمایش بگذارید و موجب جذب مشتریان شوید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اشتباه چهارم؛ قبل از بازدید مشتری ملک را تمیز نکرده‌اید

اگر می‌دانید که قرار است به زودی ملک را به یک مشتری نشان دهید، سریعاً نسبت به تمیزکردن ملک اقدام کنید. تأثیری که یک ملک کثیف و به‌هم‌ریخته می‌تواند روی منفی‌کردن نظر مشتری بگذارد را دست کم نگیرید. اگر در ظرفشویی ظرف‌هایی کثیف دارید نسبت به شستن و مرتب‌کردن آن‌ها اقدام کنید. برای اینکه مشتری حس و حال مثبت و خوبی از ملک شما دریافت کند، باید احساس صمیمیت و گرمایی که در خانه موج می‌زند را کاملاً حس کند و این حس از یک خانه کثیف و به‌هم‌ریخته هرگز دریافت نخواهد شد.

لوازم بازی کودکان را جمع‌آوری کنید، فرش‌ها را مرتب کنید و جاروبرقی بکشید، سرامیک‌ها را برق بیندازید، پرده‌ها را باز بگذارید تا نور طبیعی راه خود را به درون خانه باز کند و همه‌چیز را مرتب و سر جای خود قرار دهید. تصور کنید که یک مهمان مهم قرار است به خانه شما بیاید بنابراین هر نقطه از خانه را که فکر می‌کنید این مهمان ممکن است بازدید نماید تمیز کنید تا خیال‌تان از این بابت آسوده باشد و بتوانید تأثیر مثبتی روی نظر مشتری بگذارید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اشتباه پنجم؛ به ملک خود وابستگی عاطفی بیش از حدی داشته‌ باشید

ممکن است شما برای سال‌های سال در یک خانه زندگی کرده باشید و خاطرات شیرین و هیجان‌انگیزی را در این خانه تجربه کرده باشید، اما این‌ها نمی‌تواند دلیل خوبی برای عدم دل‌کندن از یک ملک باشد. چنانچه مشتری به ملک شما وارد شد باید این تصور را داشته‌ باشید که به زودی قرار است از این ملک خارج شوید بنابراین اینگونه راحت‌تر می‌توانید از ویژگی‌های خوب آن تعریف کنید و مشتری را برای خرید ملک ترغیب نمایید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اشتباه ششم؛ شما متکلم وحده هستید و اجازه نمی‌دهید خریدار سوال بپرسد

شما باید در مورد ویژگی‌ها و مزایای ملک خود به‌طور واقع‌بینانه صحبت کنید. بنابراین از به زبان آوردن جملاتی که ممکن است ملک شما را زیر سوال ببرد خودداری کنید. سعی کنید مزایای ملک‌تان را به‌طور وقع‌بینانه شرح دهید و اصطلاحاً بر سر ملک نکوبید. اینکه چگونه از این مزایا سخن می گویید بسیار مهم است. اجازه دهید تا خریداران از شما سوالاتی بپرسند و بعد در خلال جوابی که به آن‌ها می‌دهید از این مزایا بگویید. چنانچه بخواهید بی‌مقدمه سراغ گفتن این ویژگی‌ها بروید ممکن است شک و شبهه‌هایی در دل خریدار ایجاد کنید و باعث شوید تا او تصور کند که شما در حال بازارگرمی می‌باشید. بنابراین اجازه دهید تا خریدار هم سوالاتی بپرسد و گفتگو بین شما شکل بگیرد.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اشتباه هفتم؛ شما در حال بزرگنمایی از مزایای ملک هستید

موضوعی که می‌تواند بعدها برای شما مشکل‌ساز شود تعریف‌کردن بیش از حد از مزایای ملک است. چنانچه شما از مزایایی سخن بگویید که بعدها مشتری متوجه شود چنین مزایایی در کار نبوده و یا شما بیش از حد بزرگنمایی کرده‌اید، ممکن است از شما شاکی شود و در نهایت شما خود را بدنام کنید. بنابراین در مورد چیزی زیاده از حد سخن نگویید و سعی کنید از واقعیت‌ها اما به‌ شکلی هدفمند و درست سخن بگویید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اشتباه هشتم؛ شما قصد مخفی کردن عیوب و نواقص ملک را دارید

به فروش‌رساندن یک ملک آن هم به هر قیمتی کاری بس اشتباه است. تصور نکنید که سریع‌تر به‌فروش‌رساندن ملک یک امتیاز است. خیر. اگر می‌خواهید با مخفی‌کردن ایرادات و نواقص ملک آن را سریع‌تر به فروش برسانید، بدانید که این کار شما نامی جز کلاهبرداری ندارد. این موضوع می‌تواند بعدها برای شما مشکلات قضایی ایجاد کند. چراکه مشتری می‌تواند از شما بابت این پنهان‌کاری شکایت کند.

مشکلاتی مانند نشتی‌دادن آب از سقف یا دیوارها، ترک‌برداشتن لوله‌ها، خراب‌بودن شیرآلات، وجود عیب و ایراد در سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی همگی می‌توانند جزو مواردی باشند که عدم بیان‌کردن آن‌ها در حکم مخفی ‌اری است. مخفی‌کردن این موارد می‌تواند منجر به فسخ‌شدن معامله در آینده شود بنابراین صادقانه پیش بروید و هیچ موضوعی را از خریدار مخفی نکنید تا خیال‌تان از بابت قانونی‌بودن معامله راحت باشد.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

برای به فروش رساندن ملک خود نیازی نیست تا راه‌هایی عجیب و غریب را در پیش بگیرید. همین که صادق باشید و با نیتی سالم وارد معامله شوید می‌توانید ملک خود را به‌ درستی به فروش برسانید. بسیار مهم است که در حین فروش ملک از نکات مهم و ارتکاب اشتباهات فروش ملک  که در بالا گفته شد پیروی کنید تا خیال‌تان از هر بابت مطمئن باشد. شک نداشته‌ باشید که صداقت می‌تواند کلید موفقیت شما در یک معامله پرسود باشد.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

 

 

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×