گیلان، زیباکنار
0133416

اصول طراحی پارکینگ برای ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-17
پارکینگ برای ویلا شمال

شاید تصور کنید طراحی ویلای شمال فقط در یک نمای خاص و دکوراسیون داخلی شیک و تعدادی از امکانات رفاهی خلاصه می‌شود اما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی ویلای شمال را فراموش نکنید. طراحی پارکینگ برای ویلا که در ارتباط مستقیم با محوطه‌سازی ویلا است و صاحبان ویلا اغلب در مورد آن دچار چالش می‌شوند. طراحی پارکینک هم داستانی دارد. در ادامه قصد داریم اصول طراحی پارکینگ برای ویلای شمال را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نکات ضروری برای طراحی پارکینگ برای ویلا شمال

طراحی پارکینگ مسقف برای ویلای شمال

شمال است و بارش‌های وقت و بی‌وقت باران در شهرهای آن. تصور کنید همین امروز ماشین خود را از کارواش آورده‌اید و در پارکنیگ ویلا پارک نموده‌اید که به ناگاه یک باران تند و ناگهانی شروع به بارش می‌کند. ممکن است این بارش بعد از نیم ساعت یا یک ساعت متوقف شود. اما آنچه که درنهایت نصیب شما می‌شود رد قطرات گل آلود آب بر بدنه ماشینی است که به تازگی از کارواش آورده‌اید. طبیعی است که اغلب افراد روی خودروی شخصی خود حساسیت بالایی داشته‌ باشند.

شاید شما هم یکی از همان افراد باشید. بنابراین باید پارکنیگ ویلای شمال را به هزار و یک دلیل که مهم‌ترین دلیل آن بارش‌های پیاپی باران و تابش بی‌وقفه نور خورشید در روزهای تابستان است، مسقف طراحی کرد. چنانچه این سایبان متحرک باشد بهتر است. با این حال می‌توان سایبان ثابت نیز برای پارکینگ طراحی نمود.

طراحی پارکینگ میهمان برای ویلای شمال

بسیاری از افرادی که در شمال ویلا دارند در سفرهای مختلف خود مهمانانی را دعوت می‌کنند که آن‌ها نیز با خودروی شخصی خود به ویلا سفر می‌کنند. بنابرین باید جایگاه مشخصی برای پارکینگ مهمان وجود داشته باشد تا مهمانان شما دچار دردسر نشوند و بتوانند به‌ راحتی خودروی خود را جابجا کنند و آن را در مکان امن و مشخصی قرار دهند. در نظر گرفتن پارکینگ مهمان می‌تواند یکی از اصولی باشد که در طراحی پارکینگ باید مورد توجه قرار گیرد.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

اهمیت‌دادن به متریال و ظاهر سایبان طراحی‌شده برای پارکنیگ

 یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که در محوطه ویلا روی چشم‌انداز کلی محوطه تأثیرگذار است سایبان پارکینگ است. بنابراین در طراحی آن باید از متریال‌های مناسبی استفاده شود. همچنین وجود هارمونی بین سایبان پارکنیگ، آلاچیق و سایبان حیاط می‌تواند به زیباترشدن محوطه کمک کند. بنابراین در مورد تعبیه و طراحی سایبان پارکنیگ نباید بی‌توجه بود.

ظاهر این سایبان اهمیت بالایی دارد و باید به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی شود. شما می‌توانید در طراحی این سایبان از اشکال هندسی خاص، فرم‌های هنری و زوایای منحنی استفاده کنید تا هارمونی بیشتری با سبک طراحی ویلای شما داشته باشد.

درنظرگرفتن دیوار برای پارکینگ‌های روباز

شما می‌توانید این اصل را در طراحی پارکینگ ویلا در نظر بگیرید و یا می‌توانید نسبت به آن توجه کم‌تری داشته‌ باشید. اما برای مواردی که پارکینگ روباز است و برای آن سقفی از جنس پی‌وی‌سی یا پلی‌کربنات تهیه کرده‌اید، بد نیست دیوارهایی نیز از همین جنس برای پارکینگ در نظر بگیرید تا خودروی خود را از هر جهت از تابش آفتاب و سرمای یخبندان زمستانی حفظ کنید.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

درنظرگرفتن کفپوش مناسب برای پارکینگ ویلا

در انتخاب کفپوش مناسب برای پارکینگ ویلا باید به نکات مهمی همچون میزان فشار واردشده به زمین، بار ترافیک، هزینه اجرای کفپوش و سبک طراحی ویلا دقت کرد. به‌ طور عمده در ویلاهای شمال کفپوش‌هایی مانند اپوکسی، پلی‌اورتان، بتن، موزاییک و سنگ‌های طبیعی و مصنوعی همچون تراروتن در نظر گرفته می‌شود.

دقت داشته‌ باشید که بهتر است کفپوش پارکینگ به گونه‌ای باشد که رفت‌وآمد ماشین نیز راحت‌تر صورت پذیرد. به‌عنوان مثال برخی از ویلاهای شمال دارای کفپوش سنگریزه هستند و این سنگریزه‌ها ممکن است لابه‌لای لاستیک‌های ماشین گیر افتند و یا رفت‌وآمد ماشین را دشوار سازند بنابراین سعی کنید از کفپوش‌های مناسبی برای پارکنیگ استفاده کنید تا آسیب کمتری نیز به‌ خودروی شما وارد شود.

درنظرگرفتن درب ورودی ایمن برای پارکینگ

این موضوع از واجبات است و به ایجاد ایمنی بیشتر در ویلای شما کمک می‌کند. سعی کنید درب پارکینگ را متناسب با نمای ویلا و سبک طراحی آن در نظر بگیرید تا به زیبایی هر چه بیشتر ویلا نیز کمک کنید. درب‌های پارکینگ بهتر است دارای شکاف نباشد و از بیرون به داخل ویلا دید نداشته‌ باشند. اگر می‌خواهید امنیت بیشتری برای پارکینگ خود مهیا کنید سعی کنید از درب‌های میله‌ای و درب‌هایی که دارای ارتفاع کمی است برای پارکینگ ویلا استفاده نکنید. به‌ ویژه اگر خودروی خود را همیشه در پارکینگ پارک می‌کنید. سعی کنید درب‌هایی را انتخاب کنید که یکپارچه هستند و به‌هیچ‌عنوان از بیرون آن‌ها نمی‌توان درون پارکینگ را رویت کرد.

برای خرید ویلا در متل قو با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نورپردازی فضای پارکینگ ویلا

از جمله مهم‌ترین اصولی که در طراحی پارکینگ ویلا باید به آن دقت کرد طراحی یک سیستم روشنایی مناسب برای پارکینگ است. در واقع نورپردازی داخل پارکینگ باید به گونه‌ای باشد که هم فضای داخلی پارکینگ را جذاب‌تر کند و هم نور کافی برای عبور و مرور شما در هنگام شب را فراهم نماید. شما می‌توانید چراغ‌های پارکینگ را در شب روشن بگذارید و به‌‌عنوان بخشی از نورپردازی محوطه به آن بنگرید. استفاده از کناف درون پارکینگ ویلا می‌تواند طراحی داخلی پارکینگ را جذاب‌تر کرده و نورپردازی را برای شما ساده‌تر کند.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

پارکینگ ویلا تنها یک بخش برای قراردادن خودرو در آن نیست بلکه به‌‌عنوان یکی از بخش‌های مهم در محوطه‌سازی ویلا به‌ حساب می‌آید. بنابراین باید طراحی آن را به‌ شکلی اصولی و مطابق با استانداردهای ساخت پارکینگ انجام داد. هر چه طراحی پارکینگ ویلا زیباتر و اصولی‌تر باشد نه‌ تنها محوطه ویلا جذاب‌تر خواهد شد بلکه ایمنی ویلا نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. بنابراین به‌ هنگام طراحی پارکینگ ویلا به اصول گفته‌شده در این مطلب دقت کافی داشته‌ باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×