گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه بومگردی چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-16
اقامتگاه بومگردی چیست؟

اقامتگاه بومگردی چیست؟ تابه‌حال زندگی چندروزه را در محیطی روستایی و بکر تصور کرده‌اید؟ با اقامت در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی طعم زندگی واقعی به سبک و روش اصیل و سنتی را تجربه می‌کنید. حال تصمیم با شماست که آیا تمایل دارید سفری نو به خانه‌ای روستایی داشته‌باشید؟ چنانچه پاسخ‌تان به این سوال مثبت است، پیشنهاد می‌کنیم در این متن با ما همراه باشید چون قصد داریم تا از تعریف و سبک اینگونه اقامت‌گاه‌ها برایتان بگوییم.

معنای اقامتگاه بومگردی چیست؟

این واژه امروزه در بین گردشگران داخلی و خارجی دوستداران زیادی یافته‌است. به‌طوری که این واژه هم‌اکنون در گردشگری نه فقط به‌شکل سنتی، بلکه مدرن دیده می‌شود و در گسترش و رونق دادن به صنعت توریسم تأثیر زیادی داشته است.

واژه بوم‌گردی در واقع به گردشگری گفته می‌شود، که به قصد بازدید از یک منطقه به سفر رفته تا دنیا و جذابیت‌های جدیدی را کشف کند. اما به گونه‌ای که محیط طبیعی منطقه آسیبی نبیند.

اقامتگاه بوم‌گردی

اقامتگاه‌ بوم‌گردی شباهت به هتلی سنتی و کوچک دارد که جهت پذیرایی از دوست داران طبیعت و محیط‌زیست طراحی شده است به‌طوری که با رفتن به این مکان‌ها می‌‌توانید به‌راحتی فضای قدیمی و آداب و رسوم مناطق مختلف را دیده و حتی چند روزی در آن زندگی کنید. این تجربه از جمله جذابیت‌های پیش روی شما برای مسافرت است که قطعاً از انتخاب آن لذت می‌برید.

این اقامتگاه ها توسط اهالی بومی و محلی اداره می‌شود که سعی داشته‌اند تا با تزیین زیبای اتاق‌ها و دکوراسیون، به سبک سنتی، خاطراتی خوش برای میهمانان خود فراهم آورند. تجربه زندگی در کنار مردم روستایی و بودن در آرامش بینظیر این مناطق، در کنار غذا های خوشمزه محلی و سالم، از جمله مهم ‌ترین دلایلی است که بی‌شک شما را به این نوع از مکان‌های اقامتی جذب خواهد کرد.

در اقامتگاه بوم‌گردی امکان امتحان غذا های محلی و قدیمی را دارید که در ظرف‌های مخصوص هر منطقه برایتان سرو می‌شوند. این فضا و دکوراسیون و حتی شکل ظروف، علاوه بر اینکه طعم این غذا ها را دو چندان می‌کند، تصویر جدیدی در خاطرتان ثبت می‌کند.

این اقامتگاه ها امکاناتی برای سکونت و غذا به شما ارائه می‌کنند. بدین گونه که در کنار امکانات اولیه تورهای گشت‌وگذار متناسب با منطقه به شما پیشنهاد می‌دهند. مثلا اگر اقامتگاهی در شمال کشور انتخاب کرده باشید، می‌توانید تور کوه یا جنگل را انتخاب کنید. اگر هم به مناطق بیابانی سفر کردید، شتر سواری و بیابان گردی را به شما پیشنهاد می‌کنند و اگر هم به جنوب سفر کرده‌اید، حتماً تور ها به‌صورت لنج سواری، ماهی‌گیری، تفریحات آبی و. . .  خواهد بود.

اقامتگاه‌های بومگردی طرحی سنتی و بومی‌ دارند

اصل هدف از شکل‌گیری اقامتگاه بوم‌گردی در کشور ایران این بوده است که گردشگران عزیز با فرهنگ بومی هر منطقه شهری یا روستایی آشنا شوند. به‌همین دلیل عجیب نیست که طراحی‌ها و دکوراسیون و نمای خانه‌ها، توجه هر گردشگری را به‌خود جلب می‌کند. البته جالب است بدانید که اقامتگاه‌های بوم‌گردی فقط منحصر به بناهایی قدیمی سنتی نمی‌شود. یک چادر عشایری که نمایانگر سبک زندگی خاص عشایران عزیز است هم اقامتگاه بوم‌گردی محسوب می‌‌شود.

دکوراسیون و نمای اقامت‌گاه‌های بومگردی خاص است

فرصت بودن در محیطی سنتی اما با طراحی زیبا با اقامت در این مکان‌ها به‌شما داده‎می‌شود. معمولاً در دکور این اقامتگاه‌‌ها سعی شده تا نشانه‌هایی از منازل همان منطقه را نمایش دهد. پس وجود صنایع‌دستی، نوع و آداب سفره و غذاخوردن و … تماماً با منطقه مورد نظر تطابق دارد.

اگر از محل‌ های اقامتی مجلل خسته شده‌ اید و به‌دنبال مکانی متفاوت برای اقامتی پر خاطره هستید، اقامتگاه بومگردی را انتخاب کنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×