گیلان، زیباکنار
0133416

بهترین و زیبا‎ترین مراکز خرید بندرانزلی کدامند؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-25
مراکز خرید بندر انزلی

بهترین و زیبا‎ترین مراکز خرید بندرانزلی کدامند؟ بندرانزلی یکی از بنادر قدیمی و زیبای ایران است که همواره مقصد گردشگران و توریست‎های داخلی و خارجی بوده است.

بندرانزلی مناطق زیبا و جذابی همچون آکواریوم منطقه آزادانزلی، بازارچه‎ها و مراکز خرید بندرانزلی را برای سیر و سیاحت و تفریح گردشگرانش در بر دارد. اگر راهی این شهر زیبا و خوش آب‎و‎هوا هستید، حتماً قبل از سفر خود این مطلب را مطالعه کنید.

اماکن دیدنی و گردشگری بندرانزلی چه جاهایی هستند؟

یکی از قسمت‎های مهم و پرماجرای هر سفری آشنایی با مقصد است. به‌همین خاطر ما تصمیم گرفتیم، در ادامه شما را با برخی از اماکن دیدنی و گردشگری شهر ساحلی انزلی آشنا کنیم:

  • برج ساعت بندر انزلی

این برج که با نام مناره این بندر هم شناخته می‎شود. این برج 28 متری در سال 1194 با هدف ایجاد نور و روشنایی در تاریکی شب برای دریانوردان ساخته شد. البته پس از سال‎ها، ساعتی روی آن نصب کردند و به‌همین خاطر این برج با نام برج ساعت انزلی معروف شد و امروزه افراد زیادی آن را با این نام می‎شناسند.

  • پارک جنگلی بندر انزلی

سفر به استان‎های شمالی با دیدوبازدید از جنگل‎ها، درخت‎ها و گل‎ها در کنار استفاده از آب‎و‎هوای خوب این شهر گره خورده است. پیشنهاد ما به شما راه‎پیمایی‎ طولانی با افراد حرفه‎ای در این جنگل‎های زیبا و تنفس هوای تمیز این جنگل‎ها است.

  • آکواریوم منطقه آزادانزلی

اگر خواهان تماشای شگفتی‎های زیر دریا هستید، پیشنهاد ما بازدید از این آکواریوم است. این منطقه تفریحی در سال 1397 در مساحت 10000 مترمربع احداث شد. علاوه بر آکواریوم، اماکن تفریحی مانند رستوران، مکان اقامتی، باغ خزندگان، شهربازی، سالن بولینگ و… نیز در این مرکز تفریحی وجود دارند.

  • سواحل زیبای دریای کاسپین

از هرچه بگذریم، گذر از ساحل زیبای انزلی، امری ناشدنی است. سواحل زیبای دریای کاسپین همواره جزء مقاصد گردشگران داخلی بوده‌است. سفر به این بندر، بدون دیدار از دریا و ساحل زیبای این شهر دور از ذهن به‌نظر می‎رسد.

شما می‎توانید در سواحل بندرانزلی، موج‎شکن‎های قدیمی را که همچون سرعت‎گیر برای کشتی‎ها عمل می‎کردند، را مشاهده کنید. امروزه، این موج‎شکن‎ها کارایی زیادی ندارند و معمولاً از آنها برای ثبت عکس‌های دوستانه و خانوادگی استفاده می‎شود.

  • بلوار ساحلی انزلی

بلوار ساحلی انزلی که در نزدیکی مرکز خرید تجاری کاسپین قرار گرفته است، در سال 1307 تأسیس شده است. این بلوار وجه زیبا و جذابی به سواحل انزلی داده است. شما می‎توانید بوی نارنج و پرتقال را از درختانی که در این مکان قرار دارند، استشمام کنید. این بلوار مکانی عالی برای پیاده‎روی در کنار ساحل و لذت‌بردن از آب‎وهوای خوش این منطقه است.

  • تالاب‎های انزلی

تالاب‎های انزلی، نام انزلی با مرداب‎ها و تالاب‎های زیبایش گره خورده است. اگر به مرداب‎های زیبا و جذاب این بندر نرفته‎اید، در سفر بعدی‌تان این مقصد را برای گشت‎وگذار در نظر بگیرید. این تالاب‎ها حدوداً 280 کیلومتر مربع مساحت دارند و در عمق آنها 1.5 تا 2.8 متر مربع است.

  • کاخ موزه انزلی

و مورد آخر، کاخ موزه انزلی که با نام کاخ میان پشته هم شناخته می‎شود. این کاخ که از آثار تاریخی معروف شهر انزلی است، بین دو پل غازیان و انزلی واقع‌شده است. این کاخ را با نام کاخ سلطنتی هم می‎شناسند. امروزه، این کاخ محلی برای نگهداری لوازم و آثار تاریخی است.

بهترین و بزرگترین مراکز تجاری بندرانزلی

پس از اینکه با مکان‎های گردشگری و تفریحی بندر انزلی آشنا شده‎اید. بد نیست، نگاهی هم به بهترین و بزرگترین مراکز تجاری بندر انزلی داشته باشیم. شما می‎توانید در سفر تفریحی بعدی خود به این مراکز تجاری مراجعه کرده و سوغاتی‎ها و لوازم مورد نیازتان را از آنجا خریداری کنید. بهترین و بزرگترین مراکز تجاری انزلی شامل موارد زیر هستند:

  • مرکز خرید ونوس

مرکز خرید ونوس، در سال 1385 با هدف تامین مواد مورد نیاز بازار فعالیت‎های خود را در عرصه تجاری آغاز کرد. این مرکز خرید سه طبقه که 800 غرفه در خود جای داده است، مساحتی حدوداً 52 هزار متر مربع دارد. در این مرکز رستوران، بانک، بوفه، نمازخانه، کافی‎شاپ و… برای استفاده عموم وجود دارد.

  • مرکز خرید کاسپین

مرکز خرید کاسپین، که در نزدیکی خط ساحلی انزلی قرار دارد. علاوه‎بر اینکه، محلی برای خرید و تفریح است، مکانی برای لذت‌بردن از ساحل و دریا هم است. معمولاً قیمت خرید اجناسی که در این مرکز خرید وجود دارند، به‌دلیل نزدیکی آن به دریا بسیار کمتر از دیگر مراکز خرید بندر انزلی است.

  • مرکز خرید ستاره شمال

مرکز خرید ستاره شمال، که اولین مرکز خرید بندر انزلی است. از مساحتی به طول 21 هزار مترمربع برخوردار است. این مرکز خرید در شش طبقه ساخته‌شده است و در منطقه حسن رود انزلی واقع‌شده است.

  • بازار پردیس

بازار پردیس که با نام بازار روس‎ها هم شناخته می‎شود، از مرکز خریدهای معروف بندر انزلی است. شما می‎توانید با هزینه متوسط مرغوب‎ترین اجناس همسایگان شمالی ایران را در این مرکز خرید پیدا کنید.

  • بازار گیلان

بازار گیلان، مرکز خرید سرپوشیده انزلی است. این بازار در سه طبقه و با غرفه‎هایی متصل به یکدیگر ساخته‌شده است. شما می‎توانید لوازم مورد نیازتان همچون وسایل کودک، لباس، وسایل تزئینی و… را از این مرکز خرید تهیه کنید.

  • بازار سپه

این بازار که در یکی از مناطق قدیمی و شناخته‌شده انزلی قرار دارد، علاوه‎بر اینکه محلی برای خرید است، محلی برای تماشای بازارچه‎های قدیمی ایران هم است. بازار سپه در نزدیکی اماکن دیدنی مانند برج ساعت، بانک روس و… قرار دارد.

در گذشته، خیابان سپه محلی برای گشت‎وگذار اروپاییانی که در ایران زندگی می‎کردند، بوده است. پس اگر راهی بندر انزلی شده‎اید، بازدید از خیابان سپه را از دست ندهید.

  • شنبه بازار

شنبه بازارها نیز در استان‎های شمالی همچون گیلان پابرجا هستند. شما می‎توانید در اول هفته برای خرید ماهی، میوه‎ها و سبزی‎های تازه، و یا ترشی‎های محلی راهی این بازارها شوید. این بازارها علاوه‎بر اینکه محلی برای خرید هستند، محلی برای دیدن آداب‎ورسوم و نحوه زندگی مردم استان‎های شمالی هم هستند.

جمع‎بندی بهترین و جذاب‌ترین مراکز خرید بندرانزلی

در آخر، امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. حتماً از لیست فوق مانند اماکن دیدنی، گردشگری و مراکز خرید بندرانزلی در سفر بعدی خود به انزلی بهره ببرید.

در صورت تمایل به پیش‌خرید یا خرید اقساطی ویلا در شهرهای شمالی به خصوص در زیباکنار گیلان با کارشناسان بخش فروش شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×