گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات خرید زمین در شمال کشور

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-21
خرید زمین در شمال کشور

 تقریباً تمام افراد به‌دنبال این هستند که بتواند به سرمایه فعلی خود اضافه کنند. در طول زندگی ما همواره کار کرده و تلاش می‌کنیم درآمد خود را برای یک سرمایه‌گذاری موفق کنار بگذاریم. اما واقعاً برای یک سرمایه‌گذاری موفق باید چه کاری انجام داد؟ برخی از افراد خرید ملک و زمین را روشی موثر در سرمایه‌گذاری می‌دانند خصوصا اگر خرید زمین در شمال کشور باشد!

بهترین سرمایه‌گذاری

برای سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند پول خود را در بانک گذاشته و از طریق سودی که به آن تعلق می‌گیرد به سرمایه خود اضافه کنند. اما من روش بهتری را به شما پیشنهاد می دهم. از دوران کودکی من به یاد دارم که بزرگتران برای سرمایه‌گذاری خرید ملک را بهترین گزینه می‌دانستند. چرا که با انتخاب این روش، سرمایه شما به‌هیچ‌وجه از بین نمی‌رود، ارزش آن کاهش نمی‌یابد و یا توسط برخی از افراد دزدیده نمی‌شود.

بنابراین سرمایه‌گذاری شما همیشه موجودیت دارد و شما نگران ازبین‌رفتن آن نخواهید بود. همچنین تجربه نشان داده است که با گذر زمان‌ بر ارزش ملک خریداری‌شده افزوده می‌شود و این می‌تواند برای شما نتیجه مثبتی محسوب شود. اما باید برای خرید ملک خود حواستان به موارد زیادی باشد تا ضرر نکنید. انتخاب موقعیت زمین اصلی‌ترین نکته‌ای است که باید هنگام خرید زمین در نظر بگیرید.

خرید زمین در شمال کشور

برخی از افراد پیشنهاد می‌دهند برای سرمایه‌گذاری خرید زمین در شمال کشور می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته که این مسئله خیلی هم بی‌راه نیست. با خرید زمین در شمال کشور علاوه بر این که بعد از مدتی به سرمایه شما افزوده می‌شود، می‌توانید تصمیم به ساخت ویلایی در آن بگیرید و برای اوقات فراغت خود مکانی را آماده کنید.

حتی در صورتی که شما تصمیم داشته‌ باشید در زمین خریداری‌شده ملکی بنا کنید، باز هم می‌توانید نتیجه مثبتی از سرمایه‌گذاری خود دریافت کنید.

شمال کشور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و زیبایی‌های بی‌نظیری که دارد همیشه انتخاب اول افراد برای مسافرت بوده است. محلی که می‌توانید با بودن در آن آرامش بی همتایی را تجربه کنید.

اما اگر شما می‌خواهید نتیجه سرمایه‌گذاری شما افزایش سرمایه باشد باید دقت کافی داشته باشد چرا که با خرید زمین در هر منطقه‌ای از شمال لزوماً سرمایه‌گذاری موفقی نخواهید داشت. انواع مختلفی زمینه در شمال وجود دارد. در حالت کلی این زمین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، زمین‌هایی که کاربری آن‌ها تنها به‌صورت کشاورزی است و دسته دیگری که اجازه ساخت‌وساز را دارند.

شما به‌عنوان یک فرد غیربومی ممکن است که از کاربری زمین اطلاعات کافی نداشته‌باشید و همین مسئله ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

هنگام خرید ویلا در شمال به چه نکاتی باید توجه کنیم :

  • اخیراً در مناطق شمالی کشور شاهد این مسئله بوده‌ایم که بسیاری از زمین‌ها به‌صورت غیررسمی تغییر کاربری داده‌اند. بنابراین یک زمین کشاورزی را در قالب یک زمینی که اجازه ساخت‌وساز دارد به شما می‌فروشند. زمانی شما متوجه مشکل این زمین خواهید شد که می‌خواهید شروع به ساختن در آن کنید. بنابراین برای خرید زمین در شمال قبل از هر چیزی باید از سازمان‌های مربوطه در مورد کاربری زمین استعلام بگیرید تا این قضیه به‌وضوح برای شما روشن شود.

 

  • چالش بعدی که شما با آن روبه‌رو هستید سند زمین است. خرید ویلای سنددار در شمال می‌تواند از هر جهتی خیال شما را راحت کند. بهترین نوع سند نیز، سند ثبتی است که برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. در شمال برخی از زمین‌ها با سند تک‌برگ به فروش می‌رسند که معمولاً این نوع زمین‌ها اجازه ساخت‌وساز را دارند ولی به‌عنوان مثال در سند شورایی ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید. از طرف دیگر برخی از افراد سودجو زمین‌هایی که دارای سند نیستند را به شما می‌فروشند! بنابراین علاوه بر این که از درست بودن سند توسط سازمان ثبت و احوال می‌توانید مطمئن شوید حتماً خودتان نیز در مورد زمین از محلیان منطقه پرس و جو کنید.

 

  • بعد از مسئله کاربری و سند زمین، موقعیت جغرافیایی آن را تعیین کنید. ارزش یک زمین به گزینه‌های مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان مثال ساحلی یا کوهستانی‌بودن، میزان نزدیکی زمین به ساحل، دسترسی به امکانات رفاهی و… یکی از بهترین مناطقی که همواره مورد توجه همگان بوده است زیباکنار است. زیباکنار در منطقه آزاد انزلی قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید بندرانزلی سومین بندر فعال کشور است. همین موضوع به ایده‌آل‌بودن شرایط اقتصادی این منطقه کمک می‌کند.

سخن آخر

با شرکت انبوه‌سازان آرش، سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی، با داشتن تجربه‌ای بیش از 14 سال در زمینه خرید و فروش زمین در شمال می‌تواند راهنمای شما باشد. حوزه تخصصی که شرکت آرش برای فعالیت خود انتخاب کرده است منطقه بهشتی زیبا کنار است. در صورتی که شما به‌دنبال سرمایه‌گذاری از طریق خرید زمین در شمال کشور هستید همین الان با مشاوران ما تماس بگیرید …

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×