گیلان، زیباکنار
0133416

دکوراسیون مدرن ویلاهای شمال چگونه است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-16
دکوراسیون مدرن ویلاهای شمال

دکوراسیون مدرن ویلاهای شمال چگونه است؟ ویلاها در ایران و در شمال کشور به دو سبک مختلف کلاسیک و مدرن ساخته می‌شوند. هر سبکی طرفداران خاص خودش را دارد. اما در حال حاضر اغلب افراد خصوصا کسانی که ویلای دوبلکس دارند ترجیح می‌دهند ویلایشان را به‌صورت مدرن یا در اصطلاح عام لاکچری بسازند.

ساخت ویلای لوکس نیازمند رعایت نکاتی است. در ادامه مقاله به این نکات اشاره خواهیم کرد. اگر شما هم قصد دارید تا ویلای خودتان را لوکس بسازید یا ویلایی را که دارید تعمیر کنید و به‌صورت لوکس درآورید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

سرویس بهداشتی

تنوع رنگ در حوزه‌ی کاشی، روشویی و اکسسوری‌های مربوط به سرویس بهداشتی حمام و توالت بسیار بالا است. برای جلوگیری از سردرگمی در انتخاب طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند تا از قانون 60-30 استفاده کنید. این قانون بیان می‌کند که شما باید یک رنگ را به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید. 60 درصد فضا را با آن رنگ پر کنید.

برای انتخاب این رنگ چون فضای حمام و دست‌شویی اغلب کوچک هستند، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. چون فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. پیشنهاد می‌شود تا از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود.

رنگ اصلی که انتخاب می‌کنید را برای رنگ دیوارها، کف و سقف حمام و توالت استفاده کنید. بیش‌ترین رنگ‌های پرکاربرد رنگ سفید، بژ، آبی پاستیلی و صورتی روشن هستند.

عوض کردن وان هزینه‌بر است. بهتر است در انتخاب وان از رنگ‌هایی استفاده کنید که همیشه زیبا و به‌روز باشند. مثل سفید و رنگ‌های روشن. یکی از اصول در طراحی درست این است که باید طرحی که برای پرده، جای صابون، سطل زباله و کاغذدیواری استفاده می‌کنید با یکدیگر هماهنگ باشند، این کار نقش مهمی در زیبایی دارند. دکوراسیون مدرن ویلاهای شمال

بعد از انتخاب رنگ اصلی و اختصاص‌دادن 60درصد فضا به آن باید یک رنگ مشابه را به‌عنوان رنگ ثانویه برای 30درصد دیگر فضا انتخاب کنید. رنگ ثانویه را نباید برای دیوارها و کف استفاده کنید، باید برای وان، سرویس، پرده و یا دوش از رنگ ثانویه استفاده کنید.

هنوز ده درصد از فضای سرویس شما خالی است. پیشنهاد می‌شود این ده درصد را با رنگ‌های جذاب و شاد پر کنید. این ده درصد شامل سرویس صابون، آینه، حوله می‌شود.

 امکانات رفاهی

در حداقل پایان طیف الزامات، یک ویلای لوکس باید یک استخر شنا، در کارکنان خانه، یک منطقه غذاخوری کاملاً بزرگ، یک فضای غذاخوری کاملاً مجهز، یک آشپزخانه کاملاً مجهز و یک آشپزخانه مدرن باشد. این اتاق‌ها باید طراحی و با توجه دقیق به جزئیات و تخصیص ثروت، مجهز به تمام امکانات و تجمل مورد انتظار زندگی مدرن، مانند سیستم سرگرمی و دسترسی به اینترنت (بسته به مکان)، طراحی و مبله شوند.

ویلاهای لوکس عالی اغلب شامل یک سالن سینما اختصاصی برای تجربه تئاتر سینما خصوصی، سالن‌های ورزشی سرگرمی، سالن‌های اختصاصی ورزشی، و سالن‌های اختصاصی برای کسب‌وکارهای کوچک، تنیس و بسکتبال برای ورزشکاران و هواداران ورزشی و حتی زمین‌های کوچک گلف می‌شوند.

خدمات

یک ویلای مجلل، یک کالای لوکس واقعی بدون یک کارمند واجد شرایط و اختصاصی برای اداره امکانات و ایجاد محیطی برای آرامش بدون تلاش است که مشخصه یک تجربه خوب مهمانی است.

برای اینکه همه‌چیز را برای انفیه نگه دارید، یک ویلای با کیفیت پرسنل و مستخدمین،، آشپزها، مدیر ویلایی و دربان برای رسیدگی به نیازهای فردی و ترتیبات اضافی، و حتی پرسنل اضافی از قبیل امنیت، رانندگان، مراکز درمانی، مربیان ورزشی و بیشتر، بسته به امکانات موقعیت فردی تشکیل شده‌ است.

برای اطمینان از اینکه بهترین اقامت ممکن است، کارکنان باید به مراقبت از ویلا و رضایت میهمانان اختصاص داده شوند. در حالی که مهمانان نمی‌توانند با تمام پرسنل خود ارتباط برقرار کنند، همه آن‌ها باید دوستانه و صمیمی با مهمان‌ها باشند و در ارتباطات خود و با پشت‌کار به کارشان علاقه‌مند باشند.

آن‌ها همچنین باید قادر به ارتباط خوب با زبان انگلیسی با مهمان‌های خارجی باشند.

چیدمان دکوراسیون داخلی

قوانین و اصول مختلفی برای طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی وجود دارد. برای ایجاد یک چیدمان درست و اصولی باید با این قوانین آشنایی داشته باشیم و آن‌ها را درست به‌کار ببریم.

باید برای ایجاد هماهنگی بین اجزا در یک فضا بتوانیم اشتراکاتی را در بین اجزا برقرار کنیم. در ادامه تعدادی از نکات مهمی که در هنگام چیدمان داخلی باید آن را رعایت کنیم را بیان می‌کنیم. با رعایت همین نکات کوچک می‌توانید دکوراسیونی زیبا و منحصربه‌فرد درست کنید.

اولین نکته‌ این که بسته به فضای اتاقی که در اختیار دارید از مبلمان مناسب استفاده کنید. تعداد زیاد مبل در یک فضا نشان زیبایی نیست. باید به این نکته توجه‌ کنید که یک اتاق پر از مبل با یک اتاق که مبلمان شیکی دارد تفاوت زیادی با هم دارند.

استفاده از مبلمان بزرگ و زیاد نشان زیبایی نیست. مبلمان شما باید با فضایی که در اختیار دارید متناسب باشند. مبلمان نباید فضای اتاق شما را اشغال کنند. باید به تعدادی مبل دریک اتاق باشد که رفت‌وآمد آسان باشد.

در مرحله بعدی باید مبلمان را در فضایی که در اختیار دارید درست چیدمان کنید. مثلاً ممکن است شما در یک فضای بیست‌متری تنها دو مبل داشته‌ باشید. اما اگر همین دو مبل را درست در فضا جایگذاری نکنید، نمی‌توانید احساس آرامش از محیط اطراف خود بگیرید.

واقعیت این است که هیچ قاعده کلی برای بیش‌ترین میزان استفاده از فضای اتاق وجود ندارد. این کار بیشتر بر اساس تجربه شخصی است که طراحان داخلی بر اساس تجربه و سابقه‌ای که دارند از آن استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که نباید به گونه‌ای طراحی اتاق را انجام دهید که اتاقتان کوچک‌تر از حد معمول به‌ نظر بیاید.

جمع‌بندی

نکته‌ی بعدی این است که در طراحی خود یک تم خاص را در پیش بگیرید و لوازم خود را بر اساس تم خریداری کنید، این به این معنی نیست که اجزا کاملاً یک شکل و یک مدل باشند.

شما می توانید تنوع داشته‌ باشید اما یک تم کلی خاص را در پیش بگیرید. به‌عنوان مثال طراحی شما بر اساس اصول مینیمال باشد. داشتن یک تم خاص به این معنی نیست که شما باید برای ایجاد هماهنگی تمام وسایل موردنظرتان را از یک فروشگاه خریداری کنید.

ابتدا فضایی را که در اختیار دارید ببینید، و یک تصویر ذهنی کلی از چیدمانی که می‌خواهید به آن برسید را در ذهن خود داشته‌ باشید. بی‌مهابا دست به خرید نزنید. اگر تصویر ذهنی درستی از چیدمان موردنظرتان نداشته‌ باشید نمی‌توانید خرید درستی انجام دهید.

هر نوع سبکی که برای طراحی در پیش می‌گیرید، چه سنتی باشد چه مدرن و یا کلاسیک می‌توانید از رنگ مشکی در آن استفاده کنید. استفاده از رنگ سیاه به اتاق عمق می‌بخشد و هیچ رنگ دیگری این قابلیت را ندارد.

این نکته به این معنی نیست که فضای خود را کاملاً با رنگ مشکی طراحی کنید، به این معنی است که در طراحی خود از پرده، فرش یا حتی تابلویی استفاده کنید که در آن رنگ مشکی به‌کار رفته باشد. درست است که بین عموم افراد استفاده از رنگ مشکی مقبولیت ندارد، اما در طراحی تأثیر زیادی دارد.

اگر در طراحی دکوراسیون خود از رنگ‌های خنثی و سرد استفاده کنید در پایان دکوراسیون شما سرد و بی‌روح خواهد بود. راه چاره آسان این است که گل و چوب طبیعی در فضا به‌کار ببرید. این کار تعادل را دوباره در فضا ایجاد می‌کند و فضا دیگر احساس سردی منتقل نخواهد کرد.

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده دکوراسیون ویلایتان را تغییر دهید و آن را به یک ویلای لوکس تبدیل کنید. طراحی داخلی مناسب در ویلاهای لوکس حرف اول را می‌زند به‌همین دلیل سعی کردیم تا در این متن تمام نکات مربوط به طراحی داخلی ویلا را بررسی کنیم.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×