گیلان، زیباکنار
0133416

ضمانت‌های فروشنده به خریدار ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
ضمانت‌های فروشنده به خریدار ویلا

وظیفه شماست که بتوانید با آگاهی تمام فروشندگان صادق را تشخیص دهید و انتخاب کنید و از ضمانت‌های فروشنده به خریدار ویلا آگاهی داشته باشید.

اگر آهنگ خرید ویلا در شمال را نموده‌اید و عزم‌تان را جزم کرده‌اید که در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا و رویایی در شمال ویلا بخرید، پیش از هر چیز به شما هشدار می‌دهیم که سراغ فروشندگان معتبر بروید. قبل از اینکه بخواهید گزینه‌های خرید ویلا را بررسی کنید، دقت کنید که فروشنده اصلی این ویلا کیست و اعتبار آن در چه حد است؟ فروشندگان متقلب همیشه و همه‌جا در کمین خریدارن ساده نشسته‌اند. بنابراین وظیفه شماست که بتوانید با آگاهی تمام فروشندگان صادق را تشخیص دهید و انتخاب کنید و از ضمانت‌های فروشنده به خریدار ویلا آگاهی داشته‌باشید .

ضمانت فروشنده به خریدار ویلا

فروشندگان ویلا در شمال پیش از فروش ویلا بایستی ضمانت‌هایی به خریداران ویلا ارائه دهند. برخی از فروشندگان که در پوشش فروشنده ظاهر می‌شوند، در واقع کلاهبرداری بیش نیستند، به زیرکی هرچه تمام از زیر این ضمانت‌ها شانه خالی می‌کنند. بنابراین این وظیفه شماست که به‌عنوان خریدار ویلا نسبت به این ضمانت‌ها آگاهی کافی داشته‌ باشید و با نگاهی شفاف رو به جلو قدم بردارید.

هرچه آگاهی شما در این زمینه کمتر باشد، احتمالاً اینکه از سادگی و عدم آگاهی شما سوءاستفاده شود بیشتر خواهد بود. مگر اینکه شانس آورید و به فروشنده‌ای خوش‌انصاف و درستکار برخورد کنید. اما انسان‌ها همیشه خوش‌شانس نیستند و این قاعده برای شما نیز صدق می‌کند. بنابراین دانش و آگاهی خود را در زمینه خرید قانونی ویلا در شمال افزایش دهید، تا بتوانید معامله‌ای پرسود را به ثمر برسانید و خدای ناکرده متحمل ضررهای سنگین نشوید.
در ادامه خواهیم گفت که ضمانتی که فروشنده به خریدار ویلا در شمال باید ارائه دهد، چیست. پس اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید می‌خواهید این مسیر را به‌ شکلی درست و قانونی طی کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

مفاد قرارداد را کامل بخوانید

یکی از زمینه‌های بروز مشکلات و مسائل حقوقی در خرید ویلا این است که، یا مفاد قرارداد به‌شکلی زیرکانه توسط بنگاه‌دار و فروشنده تنظیم‌ شده است. یا اینکه شما بدون خواندن کامل این مفاد، اقدام به عقد قرارداد نموده‌اید. در هر دو حالت شما تقصیر کمی ندارید. چراکه پیش از عقد قرارداد، باید حتماً تمام مفاد آن را به‌ دقت مطالعه کنید و در صورتی که هر قسمت آن دارای شبهه بود و یا مورد پذیرش شما نبود، آن را به فروشنده اعلام دارید.

شما می‌توانید از یک کارشناس حقوقی برای این امر بهره بگیرید. این کار باعث می‌شود تا دقت بیشتری در عقد قرارداد اعمال شود و احتمال اینکه فروشنده از ضمانت‌های فروش ویلا فرار کند، به صفر برسد.چراکه برخی ضمانت‌ها باید در مفاد قرارداد ذکر شود. عدم ذکر آن‌ها یعنی ضرری که تماماً متوجه شما خواهد بود. بنابراین کمک‌گرفتن از کارشناسان متبحر را فراموش نکنید. چراکه خرید ویلا کم سرمایه‌ای نیاز ندارد و مطمئناً برای این سرمایه برنامه‌ای چیده‌اید.

سند شورایی و قولنامه در خرید ویلای شمال چه تفاوتی دارند؟

اغلب قرادادهایی که برای خرید ویلا در شمال تنظیم می‌شوند در قالب قولنامه هستند. اما فراموش نکنید که قولنامه‌ها اسنادی عادی هستند و نمی‌توان خیلی روی اعتبار آن‌ها حساب باز کرد. در واقع سندهای شورایی دارای اعتبار بیشتری از قولنامه هستند. سندهای شورایی ممهور به مهر و امضای شورای اسلامی و شاهدانی معتبر هستند که اصالت آن‌ها توسط ماموران قانونی دولت مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرند.

نکته مهم و ظریف که در مورد سند شورایی و قولنامه وجود دارد، این است که به‌ واسطه سند شورایی می‌توان اقدام به دریافت سند رسمی و تک‌برگ نمود، چیزی که امکان آن توسط قولنامه در مورد خرید ویلا در شمال وجود ندارد.

بنابراین فروشنده در هنگام فروش ویلای شمال و تنظیم اسناد قولنامه بایستی بنچاق ملک را به خریدار ارائه دهد. این در واقع یکی از ضمانت‌هایی است که حسن نیت فروشنده را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که در ارائه ضمانت‌ها صادقانه عمل می‌کند.

به‌طور کلی سند شورایی برای خرید ویلا در شمال بهتر است چرا که دارای مزایای زیر است:

  •  شامل هزینه‌های مالیات و عوارض شهرداری نمی‌شود، بنابراین هزینه اضافی روی دست شما نخواهد گذاشت.
  •  چنانچه قصد انتقال سند را داشته‌ باشید، این کار برای شما بدون دریافت هزینه و به‌صورت رایگان در دفترخانه‌های رسمی انجام می‌شود.
  •  رسمیت و اعتبار معامله در صورت ارائه سند شورایی بسیار بیشتر است.

بنابراین اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید و برای تنظیم قولنامه اقدام کرده‌اید، فروشنده بایستی به‌عنوان ضمانت، بنچاق ویلا را به شما ارائه دهد. با این حال توصیه می‌شود که اقدام به تنظیم سند شورایی نمایید تا اعتبار معامله شما بیشتر شود.

ارائه ضمانت در مورد عدم گروبودن سند در بانک یا بابت بدهی

پیش از هر چیز باید گفت که در زمان عقد قرارداد تمامی جزئیات ویلا موبه‌مو باید در قولنامه یا سند ذکر شود و این جزئیات بایستی عیناً با واقعیت در تطابق باشد. پیشنهاد می‌شود که وجه التزام قابل‌توجهی برای انتقال سند، کیفیت ساخت ویلا و شیوه پرداخت مبلغ در نظر گرفته‌ شود.
فروشنده ملزم است تا تمامی مفاد موجود در قولنامه را موبه‌مو اجرا نماید. بنابراین اگر نیاز به درج‌شدن مورد خاصی در قولنامه هست باید آن را اظهار کنید، در غیر این صورت فروشنده الزامی برای اجرای آن ندارد.

فروشنده موظف است تمامی ویژگی‌ها و مشخصات مندرج در سند را عیناً طبق واقعیت عنوان کند و ذره‌ای در آن کم و کاستی لحاظ نکند. خریدار ویلا نیز ملزم است تا این مشخصات را با واقعیت تطابق دهد.

همچنین فروشنده باید ضمانتی معتبر به خریدار دهد که سند ویلا گرو بانک یا هرگونه بدهی، توقیف یا وثیقه نیست. باز هم توصیه می‌شود که از تنظیم قولنامه خودداری کنید و اقدام به تنظیم یک سند با کد رهیگری معتبر نمایید تا بتوانید تمامی ضمانت‌های فروشنده را بعد از خرید ویلا پیگیری کنید.

ارائه ضمانت بابت اصولی‌بودن ساخت ویلا

فروشنده ویلا ملزم است تا ضمانتی محکم بابت سلامت سیستم‌های داخلی ویلا اعم از برق‌کشی، لوله‌کشی، سیستم‌های گرمایشی و سیم‌کشی‌ها بدهد. همچنین در مورد اصولی‌بودن ساخت ویلا و اجرای استانداردها در ساخت آن بایستی ضمانت دهد. چرا که این موارد تا زمانی که خریدار وارد ویلا نشود واز سیستم‌های آن استفاده نکند مشخص نخواهد شد. بنابراین باید ضمانت سلامت و اصالت این سیستم‌ها داده شود و در صورت عدم صداقت فروشنده، وجهی بابت جریمه و تخلف در نظر گرفته‌ شود، و یا حتی در برخی موارد قرارداد فسخ می‌شود.

چنانچه ویلا دارای عیب و نقصی است، فروشنده باید اعلام کند

وجود هرگونه عیب و نقص در ساختار ویلا و سیستم‌های آن باید توسط فروشنده اعلام شود. همچنین اگر در مورد توابع، ملحقات و مشاعات نکته‌ای وجود دارد، فروشنده بایستی آن را بیان کند و در مفاد قرارداد درج نماید. به‌عنوان مثال مشاعات آب، برق، پارکینگ، انباری و غیره. این‌ها مواردی هستند که می‌توانند در تصمیم خریدار برای خرید ویلا تأثیرگذار باشند. بنابراین ذکر آن‌ها توسط فروشنده الزامی و به‌ نوعی ارائه ضمانت است.

تمامی مالکان باید قرارداد را امضا کنند

اگر تعداد مالکان ویلا متعدد است و تنها یکی از آن‌ها برای فروش ویلا اقدام نموده، بایستی در ذیل قرارداد امضای تمام مالکان دیگر نیز وجود داشته باشد. بنابراین اگر تنها با یک نفر طرف حساب‌ شده‌اید، آن فرد به‌عنوان نماینده باید ضمانت دهد که سایر مالکان نیز در جریان این فروش هستند و رضایت کامل دارند. درصورتی‌که وکیل از طرف تمامی مالکان وارد جریان فروش ویلا شده باشد، نیز بایستی وکالت‌نامه رسمی خود را به‌‌عنوان نشانی از ضمانت به خریدار نشان دهد.

نتیجه‌گیری

خرید ویلا در شمال نیاز به سرمایه قابل‌توجهی دارد. بنابراین نباید خرید ویلا در شمال را سرسری بگیرید و بدون داشتن پیش‌زمینه و آگاهی اقدام به خرید ویلا نمایید. توصیه می‌شود که قراردادتان را در دفاتر ثبت اسناد رسمی و قانونی ببندید و پیش از اقدام به معامه در مورد رسمیت دفتر اطمینان کافی کسب کنید.

به‌هیچ‌وجه اقدام به خرید ویلایی نکنید که ارتباط حضوری با فروشنده آن نداشته‌اید. چراکه این نوع از فروش ویلا می‌تواند نوعی کلاهبرداری باشد. بنابراین پیش از خرید ویلا، فروشنده موظف است تمامی اسناد و مدارک شناسایی خود را در اختیار خریدار قرار دهد، تا خریدار نسبت به معتبربودن اطلاعات او و تطبیق‌دادن این اطلاعات، با اطلاعات موجود در سند ویلا و مشخصات مالک اطمینان حاصل نماید.

امید است تا معامله‌ای شیرین و معتبر برای خرید ویلا در شمال داشته‌ باشید. اما پیش از خرید ویلا، این شما هستید که به میزان زیادی موظفید تا نکات مربوط به خرید قانونی ویلا را چک کنید و با آگاهی کامل قدم بردارید، چرا که فروشندگان متقلب همواره در کمین نشسته‌اند. این شما هستید که باید مراقب باشید فریب آن‌ها را نخورید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×