گیلان، زیباکنار
0133416

قیمت ویلاهای مدرن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-11-24
قیمت ویلاهای مدرن

قیمت ویلاهای مدرن چقدر است؟ ویلاسازی در شمال کشور یکی از شغل‌های پرطرفدار است و اغلب افراد در حال حاضر ترجیح می‌دهند تا در شمال کشور به ساخت ویلا بپردازند و با این کار علاوه بر کسب درآمد، از آب‌وهوای مناسب این قسمت از سرزمینمان بهره ببرند.

ویلاها در شمال کشور دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس نوع مصالح، نوع ساخت و موارد دیگر به دسته‌‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از دسته‌بندی‌ها برای جداسازی ویلاهای مختلف از هم تقسیم‌ ویلاها بر اساس مدرن و یا کلاسیک‌بودن ساخت است.

در ادامه مقاله به انواع ویلاهای مدرن و قیمت آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اگر شما هم قصد خرید ویلا دارید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

ویلای مدرن

ویلاهای مدرن برای افرادی مناسب هستند و توصیه می‌شوند که دوست دارند در خانه‌های مدرن و شیکی زندگی کنند. تمامی ویلاهای مدرن براساس اصول خاص و مدرن طراحی می‌شوند و سبک ساخت آن‌ها کاملاً با ویلاهای قدیمی و کلاسیک متفاوت است.

طراحی و معماری در ساخت این دسته از ویلاها حرف اول را می‌زند و برای ساخت آن‌ها حتماً به تیم مهندسی و معماری قوی نیاز دارید و خودتان نمی‌توانید به‌تنهایی این مدل از ویلاها را بسازید. حتی مصالحی که در ساخت ویلاهای مدرن به‌کار می‌روند، با ویلاهای کلاسیک متفاوت هستند.

در طراحی ویلای مدرن هیچ ردپایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات نیست. ویلاهای مدرن کاملاً براساس اصول زیبایی‌شناسی بصری مانند تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز ساخته می‌شوند و سلیقه و علایق شخصی در ساخت این دسته از ویلاها دخیل نیست.

ویژگی ویلای مدرن

ویلاهای مدرن برخلاف تصور عمومی پیچیده نیستند و بسیار سادهاند و فهم آن‌ها برای بینندگان بسیار آسان است. در طراحی ویلای مدرن هیچ المانی برای اینکه چیزی را به رخ بکشد به‌کار نرفته و همه‌چیز همانی است که هست.

این مهم‌ترین نکته‌ای است که در هنگام ساخت و یا خرید ویلای مدرن باید مدنظر داشته‌ باشید. برخی از افراد تنها به‌دلیل اسم مدرن‌بودن سراغ خرید و یا ساخت ویلای مدرن می‌روند و بعد از ساخت از سادگی آن ناراحت می‌شوند. در حالی که اصل اساسی در ساخت ویلای مدرن همین سادگی و به رخ نکشیدن اجزای به‌کاررفته در ویلا است.

اگر می‌خواهید ویلایی که دارید بسیار مجلل باشد، به‌سراغ ویلاهای مدرن نروید.

سبک مدرن در ویلاسازی

  • ویژگی اصلی در نمای ویلاهای مدرن حذف تزئینات، ساده‌تر شدن عناصر و جزییات و کاربرد ساده و صریح فرم‌ها در نما است. در نمای ویلاهای مدرن رنگ‌ها و طراحی‌های مجلل و برجسته به‌چشم نمی‌خورد.
  • در ساخت ویلاهای مدرن معمولاً از سه ماده چوب، سنگ و شیشه استفاده می‌شود. و مواد دیگر برای ساخت ویلای مدرن توصیه نمی‌شوند.
  • در ویلاهای مدرن از شکل‌های مکعبی و گوشه‌دار بسیار استفاده می‌شود و اشکال دایره‌ای در ساخت این دسته از ویلاها به‌کار نمی‌روند. به‌عنوان مثال ویلاهای مدرن دارای پنجره‌های بزرگ و مکعبی‌شکل هستند.
  • یکی از مولفه‌های اصلی در ساخت ویلاهای مدرن نور است ورود نور به ویلا در ساخت ویلای مدرن بسیار حائز اهمیت است و حرف اول را می‌زند.

نقش نور در این سبک

اهمیت نور در ساخت ویلای مدرن به حدی است که حتماً در ابتدای ساخت ویلا باید جهت تابش نور خورشید بررسی شود و براساس آن فضاهای ویلا طراحی شوند. اگر قسمت‌های مختلف ویلای مدرن نور کافی نداشته‌ باشند، فضای ویلا بی‌روح و کسل‌کننده است.

در واقع در ویلاهای مدرن اصل بر این است که از نور طبیعی برای تأمین روشنایی ویلا استفاده شود. این ویلاها از نظر اقتصادی نیز نسبت به ویلای کلاسیک پتانسیل بالاتری دارند. ویلاهای مدرن نسبت به ویلاهای کلاسیک به نگهداری و تعمیرات بسیار کمتری نیاز دارند.

ویلاهای مدرن را به‌صورتی می‌سازند که انرژی کمتری در حین ساخت و پس از ساخت آن‌ها مصرف شود و تأثیرات زیست‌محیطی کمتری نیز بر روی طبیعت دارند.
امکان ایجاد تغییرات در چیدمان و سبک طراحی ویلاهای مدرن بسیار راحت‌تر از ویلاهای کلاسیک است. شما می‌توانید به‌راحتی چیدمان داخلی فضای ویلا را تغییر دهید، جای مبل‌ها و تلویزیون‌ها را عوض کنید و بدون هیچ هزینه اضافه‌ای یکنواختی را از بین ببرید.

محل قرار‌گیری ویلا

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در هنگام خرید ویلا به آن توجه‌ داشته‌ باشید، محل قرار‌گیری ویلا است. ویلا باید از نظر جغرافیایی در محلی قرار داشته باشد که احتمال آسیب‌های طبیعی حداقل ممکن باشد. ویلا باید در مکانی مستحکم و مطمئن و امن ساخته شود.

احتمال آسیب‌دیدن ویلاهایی که در حریم رودخانه هستند، بسیار بالا است و این دسته از ویلاها زیربنای محکمی ندارند و سست هستند. ویلاهایی که بر روی خاک سست بنا می‌شوند نیز پایه و زیربنای محکمی ندارند و با کوچک‌ترین سیلاب از بین می‌روند.

این موارد باعث ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای شما می‌شود و هیچ‌کس حتی بیمه خسارتی به شما پرداخت نخواهد کرد.

مصالح به‌کاررفته

علاوه بر این منطقه جغرافیایی که ویلا در آن قرار گرفته است، نوع مصالح به‌کاررفته در ساخت نیز مؤثر است. برای ساخت برخی از ویلاها از مصالح بی‌کیفیت استفاده می‌شود یا سازندگان ویلا افراد ماهری نیستند. هنگام خرید سعی کنید تا اطلاعات کاملی از سازنده و نوع مصالح به‌کاررفته به‌دست آورید.

هرگز عجله نکنید و تمام جوانب را بسنجید. برخی افراد برای فروختن ویلاهای بی‌کیفیت یا مشکل‌دار از تخفیف بالا استفاده می‌کنند تا خریدار را وسوسه کنند که هرچه زودتر هزینه را پرداخت کند.

اگر مواد به‌کاررفته در ساخت ویلا مناسب نباشند، حتی اگر ویلا در زمین مناسبی بنا شود، استحکام و مقاومت کافی را ندارد.

ساحلی یا جنگلی

اینکه ویلای ساحلی برای شما مناسب است یا ویلای جنگلی، کاملاً امری سلیقه‌ای است و بستگی به روحیه و هدف شما از خرید ویلا دارد. برخی از افراد دوست دارند تا غروب خورشید را تماشا کنند برای این افراد ویلای ساحلی انتخاب مناسبی است.

برخی دیگر از افراد ترجیح می‌دهند تا از طبیعت بکر و دست‌نخورده شمال بهره ببرند و صبحشان را با صدای پرنده‌ها شروع کنند. برای این افراد ویلای جنگلی انتخاب مناسبی است. نمی‌توان به‌صورت مطلق گفت که ویلای ساحلی خوب است یا جنگلی. هرکدام از ویلاها با توجه به نوع نیاز شما می‌توانند خوب یا بد باشند.

معمولاً ویلاهای ساحلی در نزدیکی دریا ساخته می‌شوند و به امکانات رفاهی و شهری دسترسی بهتر و بیشتری دارند. علاوه بر این چشم‌انداز آن‌ها کاملاً به سوی دریا است.

در مقابل، ویلاهای جنگلی را معمولاً در دل جنگل می‌سازند و به‌دلیل اینکه از دریا دور هستند، نمی‌توان غروب و چشم‌انداز دریا را تماشا کرد. همچنین به‌دلیل دوری از دریا در فصل‌های گرم، شرجی‌بودن و رطوبت ویلای ساحلی را ندارند. اما در مقابل به‌دلیل دورری از فضای شهری دسترسی محدودی به امکانات دارند.

عوامل تأثیرگذار در قیمت تمام‌شده ویلاهای مدرن

عوامل مختلفی باعث می‌شوند تا قیمت تمام‌شده ساخت ویلاهای مدرن با سایر ویلاها متفاوت باشد که در ادامه به مهم‌ترین این عوامل اشاره خواهیم کرد.

نرخ ارز

یکی از موارد مهم که باعث تعادل در قیمت تمام‌شده ساخت‌وساز در کشور می‌شود، نرخ ارز است. بسیاری از مصالحی که برای ساخت‌وساز در شمال کشور به‌کار می‌برند، وارداتی هستند.

در ساخت ویلاهای مدرن به‌دلیل نوع ویلا این مصالح به حداکثر میزان خود می‌رسد. به‌همین دلیل قیمت تمام‌شده ساخت ویلاهای مدرن به مراتب بیشتر از سایر انواع ویلا در شمال کشور است .

در سال‌های اخیر نرخ دلار روزانه تغییر می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا قیمت تمام‌شده ساخت ویلاهای مدرن در شمال کشور نسبت به سال‌های گذشته بیشتر باشد. در حال حاضر ویلای مدرن در شمال کشور با توجه به مساحت قیمتی بین 1میلیارد تومان تا 5میلیارد تومان دارد.

نوع مصالح

هر چه قدر که مصالح به‌کاررفته در ساخت ویلا باکیفیت‌تر باشند، قیمت تمام‌شده ساخت ویلا بالاتر می‌رود. اگر مواردی که برای طراحی دکوراسیون مدرن ویلا به‌کار برده می‌شوند وارداتی باشند، این هزینه به حداکثر میزان خود می‌رسد.

ظاهر و زیبایی ویلا

ظاهر ویلا یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید باید مدنظر قرار دهید. برخی از افراد دوست دارند تا از ویلا ساحل یا جنگل یا غروب خورشید را تماشا کنند. باید در هنگام خرید چشم‌انداز ویلا را چک کنید تا با توجه به معیارهای شما باشد.

هرگز ظاهر ویلا را به‌تنهایی به‌عنوان معیار اصلی مدنظر قرار ندهید. چراکه ویلاهایی ساخته می‌شوند که ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارند، اما در عمل استحکام بسیار کمی‌ دارند و از مصالح باکیفیت در ساخت آن‌ها استفاده نکرده‌اند.

شاید بتوان ظاهر ویلا را تغییر داد، اما نمی‌توان زمین، مصالح، و محل قرارگیری ویلا را به‌راحتی تغییر داد.

نتیجه‌گیری

به‌طور کلی هزینه خرید ویلاهای مدرن به‌دلیل امکاناتی که دارند، بیشتر از سایر انواع ویلاها است. شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ است.

اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید، شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×