گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی مکان‌های دیدنی بندرانزلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-31
مکان های دیدنی بندر انزلی

بندرانزلی یکی از زیباترین بندرهای اقتصادی کشور محسوب می‌شود که علاوه بر مزایای اقتصادی که در زمینه های صادرات و واردات برای کشور مفید است بلکه به‌خاطر چشم‌اندازهای بی‌نظیری که دارد باعث‌شده است سالانه افراد زیادی برای بازدید مکان‌های دیدنی بندر انزلی به این شهر سفر کنند.مناطق دیدنی بندر انزلی منحصر به منطقه های طبیعی نمی‌شود بلکه شما می‌توانید از معماری‌های بی‌نظیر ساخته‌شده در بندر انزلی نیز دیدن فرمایید.

مکان‌های دیدنی بندرانزلی :

  • تالاب انزلی :

    شاید اولین مکان‌های دیدنی بندر انزلی است که به شما برای دیدن پیشنهاد می‌شود، تالاب انزلی است. وجود تنوع زیستی در این نالاب به‌دلیل مهاجرت پرنده های مختلفی است که در تمامی فصول سال سری به این تالاب می‌زنند.البته زیبایی‌های این تالاب محدود به دیدن نمی‌شود بلکه شما با انجام تفریحاتی مانند قایق رانی، اسکی و … می‌توانید هیجان بی‌نظیری را نیز تجربه کنید. این تالاب یکی از وسیع ترین تالاب های سطح جهان است (وسعت این تالاب به اندازه 1 سوم مساحت کلی بندر انزلی است که از طریق 5 آب راه به دریای کاسپین یا خزر ریخته می‌شود.)، که 2 ویژگی برجسته دارد. یکی تنوع زیستی که رد این نالاب وجود دارد و دیگر وجود گل‌های نیلوفر آبی در سطح این تالاب.

مکان‌های دیدنی بندر انزلی

  • ساحل بندر انزلی :

    بسیاری از سواحل ناحیه شمالی کشور به‌صورت خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما ساحل بندر انزلی در اختیار عموم و آزاد قرار داده شده است تا شما بتوانید بدون هیچ محدودتی از آرامش موجود در این ناحیه استفاده کنید.

مکان‌های دیدنی بندر انزلی

  • موج‌شکن بندرانزلی:

    در کنار ساحل بندر انزلی ساختمان‌های زیادی بنا شده‌اند که در نتیجه محل عبور و مرور بسیاری از افراد است. همان‌طور که می‌دانید هر جا که ساحل و دریا باشد، خطرات ناشی از موج‌‌های دریا نیز وجود دارد. برای جلوگیری از بروز هر اتفاقی ناشی از موج‌‌های قوی دریا موج‌شکنی در سال 1293 به طول 520 متر ایجاد کرده‌اند که اکنون علاوه براینکه جزء مکان‌های دیدنی بندرانزلی است، مسیری برای پیاده‌روی نیز است. البته هم‌اکنون 2 موج‌شکن دیگر در نزدیکی‌های ورودی تالاب ایجاد شده است.

  • بلوار بندرانزلی:

    با توجه به وسعیت 30 هکتاری این منطقه شاید نام پارک شایسته آن نباشد ولی این بلوار یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های بندرانزلی محسوب می‌شود که در کنار موج‌شکن‌های کناری ساحل بنا شده است. این پارک چیزی حدود 90 سال قدمت دارد. در این منطقه برای آسایش گردشگران و مسافران آلاچیق‌های متعددی در آن تعبیه کرده‌آند که همگی دارای چشم‌اندازهای زیبای انواع درختان و گیاهان است.

  • موج‌شکن غازیان:

    این موج‌شکن تفاوت خاصی با سایر موج‌شکن ها ندارد جز این که دارای طول 750 متری است و در طول ساخت‌وساز هایی که در این شهر انجام‌شده است، این موج‌شکن نیز در معرض دید دیگر نیست!

مکان‌های دیدنی بندر انزلی

  • پل بندرانزلی:

    در گذشته برای این که افراد از بندر انزلی به میان پشته بروند مجبور بودند که از روش‌های آبی مانند قایق استفاده‌کنند. اما با ایده‌ایجاد پل تا حد بسیاری زیادی این رفت‌وآمد برای عموم راحت‌تر شد. این پل از جنس بتن و آهن است که توسط شرکت‌های آلمانی و سوئدی در سال 1314 شروع به احداث کردن شد و بعد از 2 سال نیز اتمام یافت. برای راحتی در عبور و مرور کشتی‌ها یکی از دهانه‌های این پل را به‌صورت متحرک تعبیه کرده‌اند. ارتفاع این پل چیزی حدود 5.6 متر از سطح آب است و طول آن 50 متر است.

  • پل غازیان:

    مشابه با پل بندرانزلی این پل نیز برای ایجاد راه ارتباطی بین بندر انزلی و غازیان ایجاد شده است. طول این پل 210 متر است و دارای 5 دهنه است که یکی از آن‌ها نیز متحرک است. این پل دارای ارتفاع 85.5 متر از سطح آب است.

مکان‌های دیدنی بندر انزلی

مکان‌های دیدنی بندر انزلی – شهرک‌های ویلایی آرش

  • کاخ میان پشته:

    این بنا یکی از بناهای قدیمی و مکان‌های دیدنی بندرانزلی است که دارای ساختمانی سفید رنگ با معماری بی‌نظیر است. این کاخ در حال حاضر یکی از موزه‌های نظامی این شهر است که انواع سلاح‌های سرد و گرم در آن برای نمایش عموم قرار داده‌اند.

مکان‌های دیدنی بندر انزلی

  • حافظیه بندرانزلی با موزه جیگا:

    این بنا شبیه با حافظیه شیراز است که در سال 1311 به سفارش شهرداری بندر انزلی توسط یک شرکت آلمانی ساخته‌شده. در دوران قبل از انقلاب از این بنا برای برگزاری انواع کنسرت های موسیقی استفاده می‌شده است ولی اکنون برای برگزاری موزه و نمایشگاه های هنری استفاده می‌شود.

مکان‌های دیدنی بندر انزلی

  • دهکده ساحلی بندرانزلی:

    این دهکده نیز یکی از پارک‌های وسیع شهر بندر انزلیدرنظرگرفته می‌شود که در سال 1348 ساخته‌شده است. چشم‌اندازهای طبیعی و بی‌بدیلی در این دهکده می‌توانید پیدا کنید.

 

10مورد گفته‌شده در بالا را می‌توان جزء مکان‌های دیدنی زیبا کنار در نظر گرفت که به‌صورت طبیعی و یا ساخته‌شده توسط انسان بسیار ارزش دیدن دارند. اما بازار های مختلفی که در بندر انزلی وجود دارند نیز سهم زیادی در افزایش جذابیت این شهر دارند. بازار های بندر انزلی در مناطق مختلف این شهر مانند ساحل برگزار می‌شوند که اغلب ساختار سنتی و قدیمی‌دارند. در این بازار ها می‌توانید انواع مختلف کالا چه سنتی، پوشاکی، آرایشی و … را پیدا کنید.

اغلب این بازارها برای رعایت حال مخاطبان خود به گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که شما به‌راحتی دسترسی به پارکینگ و سایر امکانات رفاهی مانند اغذیه فروشی  و …  را فراهم می‌کنند.

همراهان عزیز با توجه به‌شرایط ویژه‌ای که بندرانزلی دارد اگر قصد خرید ویلا و یا زمین در این منطقه را دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت از مشاوره های 24 ساعته و تجربه 15 ساله شرکت انبوه‌سازان آرش استفاده نمایید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×