گیلان، زیباکنار
0133416

همه‌چیز درباره خرید ویلا جنگلی زیباکنار

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-14
خرید ویلا جنگلی زیباکنار

همه‌چیز درباره خرید ویلا جنگلی زیباکنار را با هم بخوانیم… یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی برای خرید ویلا داخل شهرک زیباکنار، مشخص کردن نوع ویلایی است که مد نظر دارید. یکی از رایج‌ترین ویلاها در شمال ویلاهای جنگلی هستند که مزایایی منحصربه‌فرد دارند و با دانستن این مزایا می‌توانید بهترین ویلا جنگلی زیباکنار را خریداری کنید.

آشنایی مختصری با انواع جنگل

سازمان کشاورزی بین‌الملل جنگل را این‌گونه تعریف می‌کند: سیستم‌های اکولوژیکی با حداکثر پوشش درختی که بیشتر از درختان و گیاهان وحشی و خاک طبیعی تشکیل شده است و از آن برای مصارف کشاورزی استفاده نمی‌شود. شرایط اقلیمی و محیطی موجب ایجاد تنوع در انواع گونه‌های گیاهی و جانوری جنگل‌ها می‌گردد و با توجه به این نکته، جنگل‌ها به پنج دسته تقسیم می‌شوند:

  • جنگل‌های مرطوب گرمسیری یا بارانی
  • جنگل‌های خشک گرمسیری یا جنگل‌های کاج
  • جنگ‌های نیمه‌گرمسیری
  • جنگل‌های سوزنی برگ شمالی
  • جنگل‌های معتدل خزری

جنگل‌های شمال ایران، همان جنگل‌های هیرکانی و کاسپین هستند که ویژگی‌های گوناگونی دارند. اکنون که با انواع جنگل آشنایی پیدا کرده‌اید، می‌توانید با اطلاعات جامع و کامل شرایط خرید ویلا جنگلی زیباکنار را بررسی کنید.

ویلا جنگلی زیباکنار

زمانی که به سمت شمال سفر می‌کنید، با دیدن پوشش جنگلی نزدیک شدن به مقصد را حس می‌کنید زیرا یکی از مهم‌ترین خصوصیات شمال، پوشش باطراوت و سرسبز جنگلی آن است. ویلاهای جنگلی تنوع زیادی دارند و با خرید ویلا جنگلی زیباکنار، می‌توانید کوه‌ها، جنگل‌ها و درخت‌های انبوه را در چشم‌انداز خود داشته‌باشید و از محیط آرام و دنج ویلای خود لذت ببرید.

ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی آب‌وهوای شرجی کمتری دارند و هوای آن‌ها همیشه مطبوع و تازه است. به‌خصوص زمانی که باران می‌بارد و می‌توانید از صدای برخورد قطرات باران بر زمین پوشیده از برگ لذت ببرید.

اگر به‌دنبال خرید ویلا داخل شهرک زیباکنار هستید، خرید ویلای جنگلی بهترین گزینه است. کافی است خود را در جنگلی روستایی داخل ویلایی دنج تصور کنید که دورتادور آن با درختان پوشیده شده و به‌جای سر و صدای ماشین‌ها و شهر، با صدای بارش باران بر شاخ و برگ درختان به خواب می‌روید. همین تصور کافی است تا هر کسی را نسبت به خرید ویلای جنگلی علاقه‌مند و مشتاق سازد.

امکانات و مزایای ویلا جنگلی زیباکنار

معمولاً ویلاهای جنگلی به‌دلیل داشتن فاصله با شهر و قرارگرفتن در بافت‌های روستایی، نسبت به ویلاهای دیگر مانند ساحلی، کوهستانی و … قیمت‌های مناسب‌تر و خریداران بیشتری دارند.

اما این تصور که ویلاهای جنگلی از امکانات رفاهی دور هستند اشتباه است زیرا سازنده‌ها حاضر نیستند در محیطی سرمایه‌گذاری کنند که در آن امکانات رفاهی و امنیتی وجود نداشته باشد. همچنین با توسعه ویلاسازی در شمال، مناطق شمالی به تمامی امکانات رفاهی از جمله هایپرمارکت، لباس‌فروشی، اینترنت پرسرعت انواع سیم‌کارت‌ها و ADSL، امکانات بهداشتی، دوربین مداربسته و … مجهز شده‌اند. خرید ویلا جنگلی زیباکنار مزایای دیگری نیز دارد، از جمله:

  • آرامش: همانطور که پیش‌تر گفته شد، داشتن آرامش یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ویلای جنگلی است.
  • تنوع ویلاها: در مناطق شمالی کشور و به‌خصوص زیباکنار جنگل‌های فراوان و متنوعی وجود دارد. تعدد جنگل‌ها موجب ایجاد تنوع در ویلاها و نحوه ساخت آن‌ها خواهد شد.
  • ارزان‌بودن:‌ مهم‌ترین دلیل ارزان‌بودن این ویلاها دور بودن از مرکز شهر و کاهش میزان دسترسی آن‌هاست. اینکه بتوانید با هر بودجه‌ای اقدام به خرید ویلا جنگلی زیباکنار کنید، یکی از مهم‌ترین مزایای ویلای جنگلی محسوب می‌شود.

دلایل مناسب بودن ویلا جنگلی زیباکنار

ویلاهای جنگلی با توجه به اسمشان، طبیعتاً در محیط کوهپایه‌ای و جنگلی ساخته می‌شوند. به‌دلیل تعداد زیاد پلاک‌های زمین و همچنین پایین بودن قیمت زمین در این نواحی، هزینه خرید ویلا جنگلی نسبت به جاهای دیگر مانند نواحی ساحلی پایین‌تر است.

به‌دلیل پایین بودن قیمت زمین در نواحی جنگلی، سازنده برای ساخت ویلا در جنگل نیاز به هزینه زیادی ندارد و می‌تواند هر متراژی که نیاز دارد را با مبلغی مناسب خریداری کرده و در آن ساخت‌وساز را آغاز کند.

نکات مهم در ساخت‌وساز ویلا جنگلی زیباکنار

یکی از نکات جالب درباره ساخت‌وساز ویلا جنگلی زیباکنار این است که معمولاً سازنده‌ها گروه ثابتی از استادکارها را دارند که همیشه با آن‌ها همکاری می‌کنند. علاوه بر این، استادکارهایی که در مناطق جنگلی و کوهپایه‌ای ساخت‌وساز انجام می‌دهند هزینه کمتری نسبت به استادکارهای ویلاهای ساحلی دریافت می‌کنند.

نکته مهمی که باید درمورد خرید ویلا در زیباکنار به‌خاطر داشته‌باشید، این است که سازنده برای ساخت ویلا به‌جای شهرداری از دهیاری که مامور دولت است،‌ مجوز می‌گیرد و این موضوع نیز هزینه‌های او را کاهش می‌دهد.

امنیت ویلا جنگلی در زیباکنار

اگر تصمیم دارید ویلای خود را داخل یا نزدیک جنگل بنا کنید، نکاتی وجود دارد که باید حتماً هنگام تصمیم‌گیری آن‌ها را مورد توجه قرار دهید. یکی از مهم‌ترین نکات هنگام گرفتن چنین تصمیمی، فراهم کردن امنیت ویلا و کسب اطلاعات درباره میزان امنیت محل ساخت ویلا است.

پس توصیه می‌شود که پیش از اقدام به خرید، حتماً این شرایط را مورد بررسی قرار دهید. همچنین بهتر است ویلایی که خریداری می‌کنید به بقیه ویلاها و خانه‌های اطراف نزدیک باشد. بهترین و راحت‌ترین حالت خرید ویلا جنگلی زیباکنار، این است که ویلا را در مناطق روستایی بخرید که در اطراف آن خانوارهای زیادی ساکن هستند. با توجه به اینکه ویلاهای جنگلی معمولاً در دل جنگل‌ها یا کوه‌ها بنا می‌شوند، بهتر است ویلایی را انتخاب کنید که حصار و دیوار بزرگ و اختصاصی دارد.

بهترین فصل برای خرید ویلای جنگلی در زیباکنار

جنگل‌ها در هر فصل طراوت خود را دارند. در فصل بهار مملو از شور و هیجان زندگی و در تابستان دارای هوای خنک و مطبوع هستند. آن‌ها در پاییز پر از رنگ‌های زیبا می‌شوند و در زمستان نیز با بارش برف و باران سکوت و آرامشی توصیف‌ناپذیر به‌همراه دارند. با در نظر گرفتن تمام این‌ها، برای بهره‌مندی کامل از جنگل و لذت‌بردن از آن، توصیه می‌شود در فصل بهار و تابستان یا اوایل پاییز جهت خرید ویلا اقدام نمایید.

جمع‌بندی

در نهایت ما به شما توصیه می‌کنیم که هر زمان قصد داشتید ویلا جنگلی زیباکنار خریداری کنید، علاوه بر در نظر داشتن نکات بالا، بهتر است با یک متخصص در این زمینه نیز مشورت کنید. با مشورت گرفتن از یک متخصص یا مشاور املاک، می‌توانید بسیاری از ریسک‌ها و مشکلات احتمالی خرید ویلا را کاهش دهید و بهترین تصمیم را بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×