گیلان، زیباکنار
0133416

ویژگی‎ها و مشخصات خرید برنج مرغوب گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-13
خرید برنج گیلان مرغوب و اعلا

ویژگی‎ها و مشخصات خرید برنج مرغوب گیلان چیست؟ اگر در پی آن هستید که درجه‌یک‎ترین و مرغوب‎ترین برنج ایرانی را تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما برنج گیلان است.

شما می‎توانید این نوع برنج را برای مصارف خانگی یا متناسب با شغلتان ( رستوران، مطبخ  و…) خریداری کرده و از آن استفاده کنید. برنج شمال، به‌دلیل عطر و طعم فوق‎العاده‎اش طرفداران خاص خود را دارد.  به‌همین علت، ما تصمیم گرفتیم، شما را در ادامه با مزایای مصرف برنج، قیمت خرید برنج اعلا، انواع برنج شمال و نحوه خریداری کردن این محصول  آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا به اطلاعات ذکر شده دست یابید.

7 مورد از مزایای مصرف برنج

همانطور که می‎دانید برنج بخش بزرگی از سفره‎ها و غذاهای ایرانی را به‌خود اختصاص داده است. معمولاً، برنج را با غذاهایی همچون قورمه‎سبزی، قیمه، فسنجان، قلیه‎میگو، ماهی سفید گیلان و یا حتی رشته‎پلو مصرف می‎کنند. این مسئله باعث شد، ما نگاهی به مزایای مصرف برنج بیندازیم و شما را با خواص فوق‎العاده این محصول دوست‎داشتنی و خوشمزه آشنا کنیم. از مزایای مصرف چندین وعده برنج در طول هفته می‎توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. مصرف دو تا سه وعده برنج در طول هفته باعث افزایش رشد موها می‎شود. طبق تحقیقات انجام گرفته، برنج به افزایش زیبایی و پرپشتی موها کمک زیادی می‎کند.
  2. طبق بررسی‎های انجام گرفته مصرف برنج می‎تواند به کنترل دیابت کمک زیادی کند. البته، توجه‌داشته‌باشید، مصرف این ماده غذایی باید اصولی باشد والا مضراتی برای سلامتی مخصوصاً در سنین بالا به‌وجود می‎آورد.
  3. برنج سرشار از ویتامین‎ها و مواد معدنی است. علاوه بر این، برنج سرشار از آنتی اکسیدان‎ها است، به‌همین علت به بهبود سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای عمومی بدن کمک فراوانی می‎کند.
  4. همانطور که بالاتر گفتیم، برنج آنتی‎اکسیدان‎های فراوانی دارد. وجود این آنتی‎اکسیدان‎ها خطر ابتلا به سرطان و بیماری‎هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‎دهند.
  5. برنج باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‎شود. برنج از فیبر زیادی برخوردار است به‌همین خاطر، زمانی که آن را استفاده می‎کنید، سیستم داخلی بدنتان بهتر عمل می‎کند.
  6. مصرف چند وعده برنج در هفته از سکته قلبی و کلسترول بالای خون جلوگیری می‎کند. طبق بررسی‎های انجام گرفته فیبر زیاد برنج منجر به کاهش کلسترول و در نهایت کاهش سکته قلبی می‎شود.
  7. اگر دچار یبوست هستید، توصیه ما به شما مصرف برنج است. فیبر بالای موجود در این ماده غذایی منجر به از بین رفتن یبوست و مشکلات موجود در دستگاه هاضمه می‎شود.

انواع برنج شمال

عکس 1

پس از اینکه با مزایای مصرف برنج به‌صورت کلی آشنا شده‎اید، بدنیست نگاهی به انواع مختلف برنج شمال همچون استان‎های گیلان داشته باشیم. از جمله انواع متنوع برنج گیلان می‎توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • برنج دانه بلند، آن را برنج صدری هم می‎خوانند. برنج صدری، انواع متنوعی همچون صدری دم‎سیاه، صدری دم‎زرد، برنج سالاری، صدری شاه‎پسند، صدری دم‎قرمز، صدری دم‎سفید، صدری هاشمی و … دارد. برنج صدری، خوش عطر و بو، خوش‎طعم و دانه‎بلند و مخصوص پذیرایی در مجالس و مهمانی‎ها است. معمولاً این برنج را با ماهی سفید گیلان، یا خورشت‎های محلی سرو می‎کنند.
  • برنج دانه متوسط که با نام برنج بی‎نام هم شناخته می‎شود. از جمله انواع مختلف برنج بی‎نام می‎توان به برنج طارم – هاشمی و برنج علی کاظمی اشاره کرد.
  • برنج دانه کوتاه یا چمپا، که طرفداران خاص خود را دارد، انواع متنوعی مانند چمپای نازک، چمپای خمیده، چمپای سفید، شاهک و غیره دارد. این برنج برای مصارف روزانه و یا استفاده در سوپ‎ها و دسرهایی همچون شله‎زرد یا شیربرنج مناسب است.

از کجا بهترین برنج گیلان را خریداری کنم؟

همانطور که متوجه شده‎اید، برنج استان‎های شمالی ایران مانند گیلان انواع متنوعی دارد که به‌دلیل طعم و عطر منحصربه‌فردشان طرفداران زیادی دارند. همین مسئله باعث‌شده که افراد زیادی خواهان خرید بهترین برنج باشند. حالا سوالی که برای ما به‌وجود می‎آید، درباره چگونگی خرید بهترین برنج گیلان است. برای پاسخ به این سوال باید گفت شما می‎توانید به دو صورت حضوری و غیرحضوری نسبت به خرید باکیفیت‎ترین برنج‎های اعلای شمال اقدام کنید.

در شیوه خرید حضوری می‎توانید به مرکز مدنظرتان مراجعه کرده و پس از بررسی انواع مختلف برنج‎های موجود در مغازه نسبت به خرید محصول مدنظرتان اقدام کنید. این در حالی است، که در شیوه خرید غیرحضوری می‎توانید از طریق وب‎سایت‎های مختلفی همچون وبسایت فروش اینترنتی برنج ما نسبت به خرید این محصول خوشمزه و خوش‎عطر اقدام نمایید.

قیمت خرید مرغوب‎ترین برنج گیلان

قیمت خرید برنج براساس عوامل مختلفی معین می‎گردد. از عوامل مهم و اساسی که منجر به تعیین قیمت برنج می‎شوند، می‎توان به موارد ذیل اشاره کرد:

عکس 2

  • طعم برنج

از جمله فاکتورهای مهمی که باعث افزایش یا کاهش قیمت برنج می‎شود، می‎توان به طعم و مزه برنج اشاره کرد. هرچه برنج خوشمزه‎تر و زودپخت‎تر باشد، قیمت خرید آن بیشتر است.

  • عطر برنج

عطر و بوی برنج بسیار خاص و دوست‎داشتنی است. به‌همین خاطر، معمولاً برنج‎هایی که از عطر و بوی خوش و زیادی برخوردار هستند، قیمت بالاتری هم در مقایسه با انواع بی‎بو یا کم‎بوی آن دارند.

  • قد و اندازه برنج

مورد سومی که باعث بالا رفتن قیمت برنج می‎شود، قد و اندازه برنج است. برنج‎ها در اندازه‎های بلند، متوسط و کوتاه در بازارهای فروش موجود هستند. خرید برنج گیلان مرغوب و اعلا

 برنج‎های قدبلند یا اصطلاحاً دانه بلند، معمولاً ظاهری زیبا و چشم‎نواز دارند. به‌همین خاطر، در مجالس و مراسمات بیشتر از این نوع برنج در مقایسه با انواع دیگر استفاده می‎شود. صدالبته، قیمت خرید این نوع نیز بالاتر است.

شما می‎توانید براساس موارد فوق نسبت به خرید برنج‎های متنوعی اقدام کنید. البته پیشنهاد ما به شما خرید برنج‎های دانه متوسط و کوتاه برای مصارف روزانه و برنج‎های دانه بلند برای مجالس و مهمانی‎هایتان است. اینگونه، شما می‎توانید محصولات را متناسب با بودجه خود خریداری کرده و از آنها براساس نیازهایتان نهایت استفاده را ببرید.

عکس 3

نتیجه‎گیری ویژگی‎ها و مشخصات خرید برنج گیلان مرغوب و اعلا

در پایان، امیدواریم این مقاله به سوالات مختلف شما درباره انواع مختلف برنج‎های شمالی همچون برنج گیلان پاسخ داده باشد. شما می‎توانید حین خرید برنج مدنظرتان از این اطلاعات به‌منظور دستیابی به مرغوب‎ترین و بهترین محصول متناسب با نیازهایتان استفاده کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×