گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی پارک‌جنگلی سراوان رشت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-09-23
پارک جنگلی سراوان رشت

پارک‌جنگلی منطقه‌‌ای وسیع است که طبیعتی دست ‌نخورده و مهار نشده با چاشنی درختان قدیمی دارد و معمولاً برای حفظ محیط‌زیست مخصوص این منطقه‌ ها، از آن محافظت می‌ کنند. پارک‌جنگلی سراوان رشت یکی از معروف‌ترین و درعین‌حال زیباترین پارک‌های جنگلی ایران است که کمتر کسی از آن نشنیده است.

در هر فصلی می‌توانید به این پارک جنگلی سفر کنید. اما بهترین زمان سفر می‌تواند فصول بهار، پاییز و زمستان باشد که سه رنگ مختلف میهمان طبیعت این پارک می‌شود و مناظری ایجاد می‌کند که روحی دوباره به انسان می بخشد و چشمان آدمی را نوازش می‌کند.
شما می‌توانید از اتوبان رشت _ تهران به پارک جنگلی سراوان بروید. فاصله جنگل سراوان تا شهر رشت حدوداً ۲۰ کیلومتر است. نزدیک‌ترین فرودگاه به پارک جنگلی سراوان فرودگاه سردار جنگل رشت است. فاصله جنگل سراوان تا فرودگاه سردار جنگل نیز حدوداً ۲۵ کیلومتر است. برای گردش در این پارک نیاز به راهنما وجود ندارد، اما باید مراقب حیوانات باشید.
اگر طرفدار مسیریابی اینترنتی هستید، خیال‌تان از بابت آنتن‌دهی موبایل راحت باشد. برای رسیدن به جنگل نیاز به پیاده‌روی خاصی ندارید و به‌محض پیاده شدن از اتومبیل تان خود را در دل جنگل جذاب و پر رمز و راز می‌بینید.
در پارک جنگلی سراوان امکاناتی مثل رستوران، سرویس بهداشتی و سوپرمارکت وجود دارد و اقامتگاه بوم‌گردی بومیت در نزدیکی این مکان دیدنی، به جهت پذیرایی از شما قرار گرفته است. البته آلاچیق‌هایی نیز در محوطه پارک برای اجاره وجود دارند.
اگر به پارک جنگلی سراوان سفر کردید حتماً از جاذبه‌های دیدنی اطراف آن مثل موزه میراث روستایی گیلان دیدن‌کنید.

پارک‌جنگلی سراوان رشت را بیشتر بشناسیم

پارک‌جنگلی سراوان رشت به وسعت 1500 هکتار از جاذبه‌های طبیعی و بی‌‌نظیر شهرستان رشت از توابع استان همیشه سرسبز گیلان می‌ باشد. البته سراوان نام روستایی حاصل خیز، کوهستانی و خوش آب‌وهوا از توابع شهرستان رشت است که پارک جنگلی سراوان در همسایگی آن قرار گرفته است. این پارک جنگلی از قدیمی ترین پارک‌های جنگلی در استان گیلان است که جزو مجوعه های غنی از گونه‌های نادر گیاهی است که ذخایر ژنتیکی و چشم‌اندازه های فوق‌العاده آن نیز زبان زد است.

فاصله کوتاه این پارک تا شهرستان رشت باعث‌شده است که به‌راحتی بتوان از این پارک جنگلی زیبا دیدن کرد و البته این موضوع به اهمیت این پارک نیز افزوده است.
این پارک تنها محل رشد درختان نیست. در پارک جنگلی سراوان می‌توانید برکه‌ای زیبا را مشاهده کنید که توسط نوعی گیاه که کاملاً روی آن را پوشانده است، سبز رنگ دیده می‌شود. در این برکه می‌توانید با پدالو ها دقایقی را روی این منظره بی‌نظیر مشغول عکاسی و تفریح شوید.
قبل از سفر و یا بازدید از این منطقه حتماً وضعیت آب‌وهوایی یا امکان تردد جاده‌ای را بررسی کنید. فراموش نکنید که در جنگل آتش روشن نکنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×