گیلان، زیباکنار
0133416

شهر چابکسر یکی از شهرهای نام آشنای شمال ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-11
شهر چابکسر

اگر به‌طبیعت علاقه‌مند هستید، چابکسر رو انتخاب کنید چون نزدیکترین فاصله کوه به دریا رو داره و توی هر لحظه که هوس کوه، دریا، جنگل، رودخونه، آبشار یا ساحل به سرتون بزنه می‌تونید بدون فوت وقت بهش برسید. می‌دونید این ویژگی چه نعمتی با خودش به‌همراه داره؟ آب‌وهوای منحصربه‌فرد …

مطمئن باشید هرگز از انتخاب این منطقه برای یک سفر لذتبخش پشیمون نمی‌شید. راه ورودی به چابکسر از کنار ساحل می‌گذره. شیشه ماشین رو پایین بدید، یک نفس عمیق بکشید و … اجازه بدید بوی خوب ِ رطوبت و برنج توی ذهنتون ثبت بشه.

حتماً در امتداد جاده سرولات و از مسیر بلوار دریا، سری به ساحل اصلی چابکسر بزنید. شگفت آوره! اونجا جزو معدود ساحل‌هایی هست که پوشش گیاهی سبز رو کنار دریا می‌بینید. توی ساحل ماسه‌ای قدم‌زدن، هوای مطلوب و جاذبه‌ی دریای خزر شمارو برای چند هفته شارژ و سرحال نگه‌می‌داره. کیلومترها ساحل و زیبایی در چابکسر وجود داره که فقط با گشتن و دیدن و لمس کردنش می‌تونید متوجه بشید، از چه احساسی صحبت می‌کنم. روی ماسه‌های قدم بزنید، لحظاتی (و یا حتی پیشنهاد می‌کنم ساعت‌هایی) رو به تماشای دریای بیکران بنشینید، تماشای مرز آسمان و دریا زمان طلوع یا غروب خورشید آدم رو در رویا فرو می‌بره و حس رهایی در رگ‌هاش جاری می‌کنه. بعد از اون کافیه سرتون رو برگردونید، چشم‌اندازی بی‌نظیر از جنگل‌های گیلان شما رو محو خواهد کرد.

 

چابکسر

 

پیشنهاد می‌کنم ساحل چابکسر رو صبح زود از دست ندید. خورشید از زاویه‌ای طلوع می‌کنه که هم زمان، امکان مشاهده پرتو‌های نورش از دریا و لابه‌لای کوه‌ها وجود داره … طبیعت زیبای آخرین شهر گیلان رو باید دید و با لحظه‌های نابش خاطره ساخت. از نظر بعضی توریست‌ها سواحل چابکسر سراسر اعجاب‌انگیزه چرا که آفتاب و ساحل و دریا، خیلی عالی کنار هم قرار گرفتن.

بگذریم، چابکسر فقط ساحل نیست. اینبار کمی از ساحل فاصله می‌گیریم. اون طرف جاده که بخش عمده‌ی شهر هم در اون قسمت قرار داره، به کوچه پس کوچه‌های چابکسر برید و از بازار روزش خرید کنید. توصیه می‌کنم مواد ارگانیک و محلی و تازه‌ی این شهر رو از دست ندید. مخصوصاً کیوی! بله کیوی. این شهر به‌خاطر موقعیت مکانی خاصش، علاوه بر شالیزار و مزارع مرکبات و چای، درخت کیوی هم داره. شب رو توی شهر اقامت داشته‌باشید و درباره طبیعت ارتفاعات چابکسر رویاپردازی کنید که هرچی بگم از زیبایی‌هاش کم گفتم.

از مسیر جاده سرولات می‌تونید به روستای سرولات برید. یادتون باشه در ابتدای مسیر عمیق نفس بکشید، بوی باغ‌های پرتقال روحتون رو جلا میده. این جاده از بین جنگل‌ها و کوه‌ها و رودخانه‌ها عبور می‌کنه، هر کجای از این مسیر می‌تونید بیاستید و یک لیوان چای بنوشید و ریه‌های خودتون رو از هوای خوب پر کنید. بالای جاده به روستای سرولات می‌رسید، هر جا که چشم بچرخونید جنگل و زیبایی خواهید دید. اگر در محلی قرار بگیرید که به دریا دید داشته باشه بهتون قول میدم منظره‌ی بی‌نظیری توجهتون رو جلب خواهد کرد. از بالای این روستا، تماشای دامنه‌های سبز البرز که به دریا منتهی شدن و میون رنگ سبز، شیروونی خونه‌های رنگارنگ جلوه خاصی به این منظره داده.

می‌تونید تصور کنید که این تصویر و طبیعت و دریا چقدر حال آدم رو خوب می‌کنه، مخصوصاً برای افرادی که توی شهرها با شلوغی و دود و صدا دست و پنجه نرم می‌کنن.

 

چابکسر

 

وقتی تا بالای روستای سرولات رفتید برای یک وعده غذای خوشمزه شاید بیشتر افراد به شما رستوران خاورخانم رو معرفی کنن، رستورانی با غذاهای محلی خوشمزه و منظره‌ای رویایی. البته روبه‌روی رستوران خاورخانم، رستوران لطفی قرار دارخ که اگر دوست داشتید طعم اصیل غذاهای شمالی رو امتحان کنید حتماً سری به این رستوران بزنید. این رستوران، چشم‌اندازی به‌سمت کوه‌های سرسبز سرولات داره و از طرفی هم میشه از بین دره‌ی سرولات، شهر چابکسر و در امتداد اون دریا رو دید.

در چابکسر یک مسیر زیبای جنگلی دیگه هم وجود داره به‌نام جنگلسرا که هم از روستای سرولات به این منطقه راه داره هم از خود شهر چابکسر، جاده‌ی جنگلسرا محسور کننده‌اس. خوب چشماتون رو برای دیدن مسیر و این جاده‌ی جنگلی آماده کنید، طبیعت پر درخت و زیبای این جاده به هیچ مسافری امون نمیده چشم ازش برداره. دستتون رو از پنجره بیرون ببرید و اجازه بدید انرژی درختان و هوای ارتفاعات در شما جاری بشه. جنگلسرا یک روستای کوچک هستش که اگر توش قدم بزنید از آرامش سرشار می‌شید. با محلی‌ها هم صحبت بشید تا ببینید مردمان این منطقه چقدر شیرین و مهمان‌نواز هستند.

اگر کمی از چابکسر فاصله بگیریم توی منطقه اوشیان به مجتمع ساحلی گلسرخ می‌رسیم، ساحل گلسرخ ماسه‌ای و تمیزه. برای یک روز هیجان‌انگیز انتخاب مناسبی خواهد بود. دلی به دریا بزنید، اگر اهل شنا هستید اینجا می‌تونید یک قایق اجاره کنید و از ساحل فاصله بگیرید و تو قسمت تمیزتری از دریای خزر شنا کنید. این نوید رو به کسایی که تجربه شناکردن توی دریا رو ندارن یا می‌ترسند و حتی برای کسایی که شنا بلد نیستند بدم که می‌تونید از صاحب قایق خواهش کنید بهتون جلیقه نجات بده تا با خیال راحت بپرید وسط آب و انرژی بی‌انتهای دریای خزر رو جذب کنید. البته نزدیک ساحل هم امکان شناکردن وجود داره و حتی برای اینکه خیال مسافران راحت باشه در این مجموعه ناجیان همیشه برای مراقبت حضور دارن.

 

چابکسر

 

اوشیان چابکسر پر از چشمه‌های آب گرمه، مثل چشمه دمکش. برای اینکه هم‌زمان حال جسم و روحتون رو بهتر کنید توصیه می‌کنم حتماً به این چشمه سر بزنید. نکته جالب در این چشمه اینه که همیشه جاری نیست، گاهی در حال جوشیدن و گاهی کاملاً خشکه. اگر زمانی به‌چشمه رسیدید که آرام بود روی سنگ‌های اون قسمت بنشینید به صدای پرندگان و درختان گوش بدید و از مناظر لذت ببرید و اگر از چشمه آب جاری بود، هم‌زمان که از صدای آب در حال جوشیدن لذت می‌برید کمی هم از آب چشمه دمکش بنوشید که خواص بسیاری داره.

برای سفر به چابکسر هم می‌تونید هیجان رو تجربه کنید هم لذت و آرامش و سکوت. از این رو این شهر جایی برای خوش گذروندن و فاصله گرفتن از خستگی‌ها رو روزمرگی‌هاس. حتماً برای این سفر برنامه‌ریزی کنید …

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×