گیلان، زیباکنار
0133416

چه کار کنیم یک ویلا در گیلان بیشتر عمر کند؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1396-12-14
یک ویلا در گیلان

ویلا گیلان در کنار سایر سازه‌های بتنی و فولادی ساخته‌شده در استان گیلان به‌دلیل شرایط جوی و رطوبت بالا، همیشه در معرض تخریب و استهلاک قرار دارند و ممکن است آسیب ببینند. اما با وجود این شرایط، راهکارهای مختلفی برای محافظت از ویلا وجود دارد که می‌تواند عمر ویلا را بیشتر کند و از تخریب سریع آن جلوگیری کند. در واقع مراقبت مداوم در کنار راه‌های پیشگیری بهترین شیوه برای مراقبت از یک ویلا هستند و خریداران ویلا در گیلان باید این اصول را به بهترین شکل اجرایی کنند تا مدت‌زمان بیشتری از آن استفاده‌کنند.

مراقبت از ویلا گیلان می‌تواند شامل برنامه‌های مختلفی شود و هرکدام به زیرساخت‌های مناسبی نیاز داشته باشد. در عین حال، هزینه‌این مراقبت‌ها چندان بالا نیست و برخی از آنها تنها نیاز به بررسی و تعمیر دارند بنابراین توصیه ما این است که اصول مراقبت از یک ویلا، به خصوص ویلا شمال کشور و استان گیلان را فرا بگیرید و بند به بند آنها را اجرا کنید. اجرای این اصول نه‌تنها عمر ویلای شما را بالا می‌برد، بلکه از لحاظ اقتصادی و زیبایی شناختی نیز به‌سود ویلای شما خواهد بود.

بنابراین با توجه به اهمیت موضوع مراقبت از ویلا گیلان، در ادامه چند روش ساده و در عین حال کارآمد ذکر خواهیم کرد که می‌تواند عمر سازه شما را چند برابر بیشتر کند. پس با ما همراه باشید!

دیوار ویلا در گیلان را در برابر رطوبت عایق کنید!

اولین و شاید مهم‌ترین عاملی که می‌تواند ویلا گیلان را به سدت تحت تأثیر قرار دهد و دیوارهای آن را خراب کند، رطوبت بالای این مناطق است. رطوبت بالا و شرجی بودن استان گیلان باعث می‌شود که این رطوبت به‌راحتی به داخل دیوارها نفوذ کرده و به‌مرور زمان آنها را تخریب کند. این وضعیت در مورد ویلاهای ساحلی شدیدتر است و حتی می‌تواند سرعت بیشتری داشته باشد. به‌همین دلیل هنگام خرید ویلا در گیلان به آنها توصیه می‌شود که ویلاهای نوساز و استاندارد را انتخاب کنند.

برای فرار از تخریب دیوارهای ویلا در گیلان، عایق‌های رطوبتی بهترین گزینه هستند. اگر در جریان ساخت‌وساز ویلای خود قرار دارید حتماً از سازنده یا پیمانکار بخواهید که از یک لایه عایق برای دیوارها استفاده کند. اما اگر اخیراً ویلای خود را خریده‌اید و می‌خواهید آن را در برابر رطوبت بیمه کنید، توصیه ما این است که به‌سرعت دیوارهای خارجی آن را رنگ‌آمیزی کنید. رنگ‌آمیزی دیوار با رنگ‌های ضد آب و عایق باعث می‌شود که آب به داخل دیوار جریان نداشته باشد و از استحکام ویلا اطمینان داشته‌باشید. البته رنگ‌آمیزی می‌تواند ویلا را زیباتر کند، مگه نه؟!

از پنجره‌های دو جداره استفاده کنید!

پنجره‌های دوجداره عایق‌های عالی برای حرارت و صدا هستند و فلسفه استفاده از آنها نیز به‌همین دو عامل برمی‌گردد. اما فراموش نکنید که این پنجره‌ها از یک لایه عایق بسیار محکم سود می‌برند که می‌تواند شدیداً به‌سود ویلا در گیلان باشد. پنجره‌های آلومینیومی در برابر رطوبت مقاوم هستند، اما اکثر آنها فاقد این لایه عایق هستند و رطوبت را از خود عبور می‌دهند، پنجره‌های آهنی هم که در رطوبت تعریفی ندارند. وجود عایق در پنجره‌های دوجداره بدین معنی است که رطوبت به بخش داخلی ساختمان نفوذ نمی‌کند و وسایل و تجهیزات ویلا دچار خوردگی نمی‌شوند.

از کاشت درخت در نزدیک ساختمان ویلا گیلان یا دیوارها خودداری کنید!

شاید کاشت درخت نارنج، پرتقال یا نارنگی در حیات ویلا گیلان گزینه‌ایده‌آلی به‌نظر برسد و بسیاری از خریداران دوست داشته‌باشند از این خصلت شهرهای شمالی کشور نهایت بهره را ببرند. اما نباید فراموش کرد که رشد درختان در این منطقه بسیار بالاست و به‌دلیل شرایط خاص آب‌وهوایی نباید زمان زیادی در انتظار بزرگ شدن این درختان صبر کرد. اگرچه داشتن این درختان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، اما فراموش نکنید که این کار بیش از آنکه خوشایند باشد، می‌تواند خطرناک باشد و سازه ویلا را تحت تأثیر قرار دهد.

اگر تابه حال در ویلا یا منزل خود درخت کاشته باشید، متوجه شده‌اید که ریشه این درختان تا چه اندازه می‌تواند قوی و مخرب باشد. بنابراین اگر دوست دارید ویلا گیلان شما بیشتر عمر کند، از کاشتن درخت در نزدیکی دیوارها ویلا خودداری کنید. رشد سریع درخت و ریشه‌های آن باعث نفوذ آنها به لایه‌های زیرین زمین می‌شود و این رشد مطمئناً به فونداسیون ساختمان نیز کشیده خواهد شد. در این صورت دو گزینه بیشتر نخواهید داشت: یا باید درخت را قطع کنید و رشد آن را متوقف کنید، که چندان کار جالبی نیست، یا شاهد خراب‌شدن دیوارهای ساختمان خود باشید. انتخاب با شماست!

هنگام خروج از ویلا، فلکه اصلی آب، برق و گاز را قطع کنید!

یکی دیگر از خطرات بالقوه که سلامت ویلا گیلان را تهدید می‌کند و ناشی از فراموشی ما است، قطع نکردن فلکه اصلی آب، برق و گاز است. کسانی که ویلا در شمال کشور و استان گیلان می‌خرند، قصد اقامت دائمی در آن را ندارند و نهایتاً چند روز به خصوص را در آن سپری می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود ویلا به مدت طولانی خالی بماند و کسی به آن سر نزند. باز گذاشتن فلکه آب، برق و گاز می‌تواند خطرات بزرگی برای ویلا ایجاد کند. با توجه به‌شرایط آب‌وهوایی منطقه، احتمال افت فشار یا تغییر وضعیت هرکدام از این منابع وجود دارد و اگر تحت کنترل قرار نداشته‌باشند می‌توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند.

توصیه ما این است که قبل از ترک ویلا گیلان، حتماً جریان اصلی آب، برق و گاز را قطع کنید و شرایط ایمن را برقرار کنید.

نصب دوربین مداربسته فراموش نشود!

استفاده از دوربین مداربسته در ویلا در گیلان شاید نقش پیشگیرانه نداشته باشد، اما می‌تواند شرایط را تحت کنترل قرار دهد و شما را از اتفاقاتی که در ویلا رخ می‌دهد مطلع کند. همان‌طور که در بالا عنوان شد، معمولاً گردشگران زمان کمی در ویلا حضور دارند، اما در نبود آنها استفاده دوربین مداربسته می‌تواند آنها را مطلع کند. اگر در نبود شما مشکلی برای ویلا رخ دهد یا شرایطی پیش آید که احتمال تخریب ویلا را بالا ببرد، می‌توانید با اتخاذ تصمیم مناسب از این مشکل جلوگیری کنید.

البته راه‌های دیگری برای مراقبت از ویلا در گیلان، مانند استخدام یک مستخدم، نیز وجود دارد که به‌سلیقه صاحب ویلا بستگی دارد. اجرای 5 مورد فوق‌الذکر می‌تواند عمر ویلای شما را افزایش دهد و زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

رسالت ما در شرکت انبوه‌سازان آرش ایجاب می‌کند که با فراهم آوردن شرایط مناسب، زمینه استفاده بهینه شما از ویلا گیلان را فراهم آوریم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد ویلاهای استان گیلان با ما در تماس باشید و اطلاعات ویلاهای مختلف را از وب‌سایت ما دریافت کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×