گیلان، زیباکنار
0133416

کیاشهر کجاست ؟ شهر پیوند طبیعت سبز با ساحل

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1396-12-16
کیاشهر کجاست

کیاشهر کجاست ؟ یکی از دیدنی‌ترین و بکرترین مناطق شمالی ایران بدون تردید شهر کیاشهر استان گیلان است. این شهر که قبلا با نام فرحناز شناخته می‌شد در فاصله 17 کیلومتری آستانه اشرفیه و 50 کیلومتری رشت قرار دارد. با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش در زیباکنار همراه شوید تا کیاشهر را بیشتر بشناسید.

برای رسیدن به این بندر و ساحل دوست‌داشتنی و بکر باید از جاده‌هایی فوق‌العاده دیدنی عبور کنید. سفید رود مظهر آرامش  و وقار استان گیلان با طی مسیری پر پیچ و خم پی از اینکه از دو منشا یعنی کوه‌های طالقان و کوه‌های شمال زنجان تغذیه شد سرانجام به میعادگاه خود یعنی دریای خزر می‌رسد و به این دریا پیوند می‌خورد. محل پیوند این سفید رود با دریا بندر کیاشهر است.

سفید رود، رودی عظیم و تقسیم‌کننده کیاشهر  به دو بخش غرب و شرق است. عمده ادارات دولتی در قسمت شرقی و مردم محلی در قسمت غربی ساکن هستند. کیاشهر دارای طبیعتی زیبا و دست‌نخورده است که با چندین روستای زیبا با نام‌های دستک، سالکده، لسکوکلایه، لب دریا و امیر کیاسر بیشتر خودنمایی می‌کند. اگر از عاشقان طبیعت هستید و برای مسافرت شمال آماده می‌شوید حتماً از این مناطق و روستاها دیدن‌کنید تا طعم واقعی شمال گشتن و گشت‌وگذار در این منطقه زیبا را درک کنید.

البیته کیاشهر بیشترین آوازه خود را مدیون برنج عالی این منطقه است و شاید اغلب مردم کشور این منطقه را برای اولین بار با طعم برنج این منطقه شناختند. کشاورزی و دامداری از عمده فعالیت‌های مردم این منطقه است و ماهی‌های تازه دریایی را می‌توانید در رستوران‌های محلی این منطقه با دست پخت‌های محلی تجربه کنید.

پارک ملی بوجاق که تالاب بین‌المللی و درخشان بوجاق را هم در دل خود جای داده است در سمت غرب کیاشهر واقع‌شده است و هر ساله به‌خصوص در فصول سرد سال دیدن پرندگان زیبای مهاجر در این منطقه حال‌وهوایی دیگر دارد. در سمت شرق اما میعادگاه و پیوند رودخانه سفید رود و دریا و در سمت غرب پارک ملی و تالاب بوجاق این منطقه را در نوع خود در دنیا منحصربه‌فرد کرده است.

به‌لطف این همه زیبایی طبیعی و آب‌وهوای فوق‌العاده می‌توان گفت کیاشهر قطب گردشگری گیلان و شمال کشور شده و هر روز بر تعداد علاقه‌مندان به بازدید و گردش و حتی سرمایه‌گذاری در این منطقه افزوده می‌شود.

در قسمت شرقی تالاب بوجاق فضایی فراهم شده سرشار از زیبایی و امکانات خاص گردشگری  و توریستی که با یک پل چوبی به ساحل شنی و ماسه‌ای دریا ختم می‌شود. چشم‌اندازه های این منطقه برای گرفتن عکس‌های هنری و داشتن خاطرات به یاد ماندنی  و عاشقانه بدون تردید بهترین مناظر هستند.

راه‌های دسترسی به کیاشهر

راه‌های آسفالته و میان بر زیادی برای رسیدن به شهر ساحلی کیاشهر وجود دارد که البته اغلب مسافران ترجیح می‌دهند از مسیر شهرستان آستانه اشرفیه به کیاشهر سفر کنند.  اما برای رسیدن به این شهر می‌توان از غرب و از سمت بندر انزلی، زیبا کنار، لشت نشا و از سمت شرق از لاهیجان، دهشال، لسکوکلایه، لب دریا، امیر کیاسر یا مسیر های رودبنه، دهکاء، لنگرود، چمخاله و … به این منطقه رسید.

اگر از سمت مرکز و جنوب ایران و جاده تهران به‌سمت شمال حرکت می‌کنید برای اینکه به کیاشهر برسید  باید از جاده قزوین رشت و  سه راه سنگر و کمربندی لاهیجان به این سمت تغییر مسیر بدهید. سپس از شهرهای سنگر، کوچصفهان و آستانه اشرفیه می‌توانید وارد کیاشهر شوید.

کیاشهر اماکن زیارتی هم دارد مانند بقعه آقا سید ابو جعفر یا آقا سید زکریا را نام برد. در کیا شهر همچنین یک بندر چندمنظوره و یک پارک جنگلی قرار دارد  که امکانات تفریحی بیشتری را به این بندر داده است. بندر کیاشهر از نوع بنادر صیادی است و آنقدر کیفیت دارد که برای کناره‌گیری شناورهای تفریحی و صیادی به‌عنوان یکی از بهترین بنادر ایران بتوان آن را نام برد.

بندر کیاشهر یکی از بنادر تاریخی ایران نیز محسوب می‌شود. فعل و انفعالات تاریخی زیادی در این منطقه به وقوع پیوسته که ذکر آنها در این مقوله نمی‌گنجد.  روسیه اولین بار پایگاه خود را برای صید خاویار از دریای خزر در این منطقه بنا کرد زیرا ارزش خاوریار این منطقه بسیار زیاد  است.

درختان سالخورده و کهن پارک جنگلی  این منطقه خود یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کیاشهر شناخته می‌شود. همچنین ساحل کیاشهر به‌عنوان یکی از ساحل‌های تمیز و مناسب برای شنا و تفریحات دریایی است.

کیاشهر محل اجتماعی از حیوانات و گیاهان خاص نیز است  که به‌خصوص در غرب رودخانه سفید رود می‌توان شاهد آنها بود.

اگر به‌دنبال مکانی هستید که بتوانید طبیعت‌گردی کنید، آرامش را تجربه کنید و بهترین خاطرات را برای خود را جاذبه‌های گردشگری فراوان و ناب داشته‌باشید بدون تردید بندر و شهر کیاشهر برای این اتفاق بهترین انتخاب هستند.

خرید ویلا در نزدیکی کیاشهر

منطقه کیاشهر در مجاورت بندر انزلی و شهر زیبای زیباکنار است که هر دو به‌عنوان مناطق آزاد معتبر ایران شناخته می‌شوند. ساخت‌وساز ویلاهای بی‌شماری در این منطقه در سال‌های اخیر اتفاق افتاده ولی برای خرید ویلا در شمال بی تردید هیچ منطقه‌ای آب‌وهوای منطقه کیاشهر و زیبا کنار و دنجی و راحتی این منطقه را نخواهد داشت.

ساخت شهرک‌های ساحلی آرش در منطقه زیبا کنار و انزلی با انواع مجتمع‌های ویلایی با بهترین امکانات و مصالح و رعایت همه استانداردهای بین‌المللی در این شهرک ها که البته لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرک‌های ساحلی محسوب می‌شوند وقتی در نزدیکی و مجاورت منطقه‌ای به‌نام کیاشهر باشد بدون تردید سرمایه‌گذاری بی‌نظیری خواهد بود.

برای خرید ویلا در زیبا کنار و مجاورت کیاشهر بهتر است با شرکت انبوه‌سازان آرش به‌عنوان معتبرترین و قانونی ترین شرکت انبوه‌ساز در شمال کشور مشورت نمایید. ما آماده خدمت‌رسانی به شما در راستای انتخاب بهترین ویلا در شمال با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت به‌صورت نقد و اقساط هستیم.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×