گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه‌های جنگلی و بومگردی گیلان قسمت 7

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-28
اقامتگاه های بومگردی و جنگلی گیلان 8

اقامتگاه‌های جنگلی و بومگردی گیلان قسمت 7

تا به حال  زندگی چند روزه را در محیطی روستایی و بکر تصور کرده‌اید ؟ با اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی طعم زندگی واقعی به سبک و روش اصیل و سنتی را تجربه می‌کنید. حال تصمیم با شماست که آیا تمایل دارید سفری نو به خانه‌ای روستایی داشته‌باشید ؟ چنانچه پاسخ تان به این سوال مثبت است، پیشنهاد می‌کنیم در این متن نیز در ادامه مقالات معرفی مکان‌های گردشگری و بوم‌گردی گیلان با ما همراه باشید.

اقامتگاه بوم‌گردی گیشار ( در چابکسر )

گیشار در روستای قاسم آباد سفلی قرار دارد. این روستا در بخش چابکسر از توابع شهرستان رودسر قرار گرفته است. اقامتگاه گیشار با زیر بنای ۱۲۰ متر مربعی و در دوطبقه در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع بنا شده است. مصالح مورد استفاده در ساخت گیشار، مصالحی بعضاً سنتی مانند گچ، گل و خاک رس و چوب‌های نراد است. این بنا ۲ اتاق و سرویس بهداشتی اختصاصی دارد که مجموعا ظرفیت میزبانی از۲۰ نفر را دارد.

خانه سنتی گیشار در دل شالیزارهای سرسبز، باغات کیوی و گل و گیاهان مختلف قرار دارد. در محوطه‌این اقامتگاه آلاچیق، استخر ماهی و پدالو برای قایق‌سواری شما قرار دارد. اقامتگاه بوم‌گردی گیشار به شما فرصت امتحان‌کردن انواع غذاهای محلی و بومی را می‌دهد. همچنین می‌توانید از کلوپ دریایی با امکانات مختلفی مثل : جت اسکی، چتر پرواز و موتور چهارچرخ و. .. استفاده کنید.

خانه روستایی گوهررود ( در رودبار )

خانه گوهررود در روستای نصفی قرار دارد. روستای با صفای نصفی از توابع شهرستان رودبار استان گیلان است. رودبار را همه به‌نام شهر زیتون می‌شناسند. سرزمینی که به‌دلیل قرارگیری در کوهپایه های همیشه سرسبز گیلان، هر زمان از سال حس تازگی و طراوت را به شما هدیه می‌کند. خانه روستایی گوهررود از شهرستان رودبار تنها ۲۰ کیلومتر و از کلان شهر رشت نیز حدوداً ۵۵ کیلومتر فاصله دارد .

گوهررود در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر با زیر بنای ۲۲۰ متر مربعی بنا شده است .اقامتگاه  دارای ۴ کلبه سنتی و دنج و ۱ سوئیت اقامتی است که در مجموع حداکثر ظرفیت میزبانی از ۱۵ نفر را به‌صورت همزمان دارد. نمای  خانه روستایی گوهررود سنتی بوده و با قرارگرفتن در روستایی سرسبز و طبیعت بکر، فرصت بودن در آب‌وهوای کوهستانی را به شما هدیه می‌کند. این نیز موهبتی برای مسافران است تا از گرمای طاقت فرسای تابستان فرار کنند .

اگر به این جا سفر کردید مطمئن باشید که طبیعت روستا، برکه ماهیگیری کوچکش و کوه‌های پوشیده از رنگ سبز، تصویر زیبا و دل‌انگیز شمال را به شما نشان می‌دهند، که از جذاب‌ترین بخش‌های اقامت تان خواهد بود. البته با سفر به این کلبه دنج که در دل این همه زیبایی قرار گرفته است، می‌توانید با فاصله اندک به تپه تاریخی و مشهور مارلیک سفر کنید و از این جاذبه تاریخی قدیمی بازدید کنید.

اقامتگاه‌های جنگلی و بومگردی گیلان

اقامتگاه بوم‌گردی گلبند ( در رودبار )

گلبند اقامتگاهی در نزدیکی امام‌زاده هاشم است که در روستای میرزا گلبند قرار دارد. میرزا گلبند روستایی در شهرستان رودبار استان گیلان است. این اقامتگاه در ۱ طبقه و در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع بنا شده است. گلبند دارای ۲ اتاق اقامتی به‌همراه تراس است که مجموعا ظرفیت میزبانی از ۱۰ نفر را دارد.

این اقامتگاه بوم‌گردی معماری گیلکی زگالی دارد و در مسیر اتوبان رشت قزوین قرار دارد. چیدمان این مکان نیز سنتی است و چشم‌انداز بسیار زیبایی به‌سمت شالیزارهای سرسبز اطراف خود دارد.

پشت اقامتگاه گلبند جنگل‌های بکر هیرکانی، رودخانه و آبشاری زیبا قرار دارد که همراه با فرصت گشت‌وگذار، خاطره اقامتی به یادماندنی را برایتان رقم می‌زند. اگر به گلبند رفتید فراموش نکنید تا از جاذبه‌های گردشگری اطراف اقامتگاه مثل : امام‌زاده هاشم، دریاچه عروس، دریاچه سد بیجار، غار دربند رشی و. . .  نیز دیدن‌کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×