گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی گیلان قسمت 5

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-27
اقامتگاه-های-بوم-گردی-و-سنتی-گیلان-arash

اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی گیلان قسمت 5

اقامتگاه‌های بوم‌گردی مکان‌های اقامتی هستند که عمدتاًتوسط اهالی بومی و محلی اداره می‌شود و این افراد سعی داشته‌اند تا با تزیین زیبای اتاق‌ها و دکوراسیون، به سبک سنتی و اصیل، خاطراتی خوش برای میهمانان خود فراهم آورند. در ادامه با ما همراه باشید تا مکان‌های بومگردی و سنتی و اقامتی گیلان را به شما معرفی کنیم.

اقامتگاه بوم‌گردی ماه ‌سو ( در انزلی )

این اقامتگاه در سال ۱۳۹۸ شروع به‌کار کرده است. در این مکان شما می‌توانید در اتاق‌های اقامتی که هرکدام نامی خاص دارند و با سلایق متفاوت چیده شده‌اند، روزهای سفرتان را بگذرانید. علاوه بر این محیط و محوطه‌این اقامتگاه به سان بهشتی زیبا با گل و درختان متفاوت فضا سازی شده است .

اقامتگاه‌ بوم ‌گردی ماه ‌سو علاوه بر این که به سبک سنتی طراحی و ساخته‌شده‌ است، به جهت رفاه حال میهمانان عزیز خود تمامی امکانات رفاهی را در همه واحد ها تعبیه کرده است.

 علاوه بر این ماه سو امکانات خاص دیگری از جمله : تور های گردشگری، موسیقی زنده، تنوع در غذا های رستوران، دمنوش ‌های مدرن و گیاهی، موقعیت عالی از شهر، رستوران در داخل مجموعه، امنیت بالا و نگهبانی ۲۴ ساعته برخوردار است.

ماه ‌سو فاصله زیادی با شهر بزرگ بندرانزلی و همچنین فضای تجاری و تفریحی منطقه ازاد انزلی ندارد. علاوه بر این فاصله آن تا مرکز گیلان یعنی رشت هم تنها ۳۰ کیلومتر است.  مجموعه ماه ‌سو دارای ۶ واحد اقامتی، رستوران، آلاچیق‌ در فضای باغ، استخر ماهی، فضای بازی کودکان، سالن پذیرایی و. . .  است.

خانه روستایی بیجار ( در تالش )

اقامتگاهی دنج که در روستای نصرت آباد شهرستان تالش واقع‌شده است. نصرت آباد از نظر جغرافیایی در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر مرزی و زیبای آستارا قرار دارد. این روستا از یک طرف به دریای خزر و از طرف دیگر نیز به جنگل‌های سرسبز منتهی می‌شود.

خانه بیجار با زیربنای ۱۲۰ متر مربعی در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر بنا شده است  که در مجموع حداکثر ظرفیت میزبانی از ۲۰ نفر را به‌صورت همزمان دارد. خانه روستایی بیجار سعی کرده است تا با حوض فیروزه‌ای حیاط خود، شمعدانی های پر گل و رنگارنگ و پنجره‌های سنتی، نمای قدیمی و با صفای خانه‌های شمال را به تصویر بکشد.

این خانه روستایی اصیل باغ بزرگ کیوی و چشم‌اندازی زیبا به‌سمت جنگل و شالیزار دارد که امکان نشستن روی تخت های چوبی حیاط و نوشیدن چای ذغالی در کنار مناظر زیبا را برای میهانان عزیز خود فراهم کرده است. علاوه بر تمام دیدنی‌های سرسبز این خانه روستایی، شما می‌توانید تنها با ۵ دقیقه پیاده‌روی از این اقامتگاه به ساحل دریا برسید و روی شن‌های ساحل قدم زده و به تماشای موج‌‌های خروشان آن بنشینید.

اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی گیلان

اقامتگاه روستایی شاندرمن ( در ماسال )

همانطور که از نامش پیداست این اقامتگاه در روستای شاندرمن ماسال واقع‌شده است. این اقامتگاه در ۲ طبقه و در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر بنا شده است. همچنین دارای ۳ اتاق اقامتی شامل هال، آشپزخانه و  تراس رو به‌طبیعت و سرویس بهداشتی اختصاصی است. ظرفیت میزبانی اقامتگاه شاندرمن حداکثر ۶ نفر است .

این مکان اقامتی دنج در ۵ کیلومتری شهرستان ماسال و در روستایی بسیار سرسبز و بکر قرار گرفته است. این جا خانه‌ای با معماری سنتی و همچنین چیدمان سنتی و اصیل گیلکی است. اگر به این مکان اقامتی رفتید فراموش نکنید که فضای سرسبز، چشم‌اندازی بی‌نظیر به‌سمت شالیزارهای پر برکت شاندرمن و آرامشی بی‌اندازه و دنج برای چند روزی منتظر شماست. شما چند روزی زندگی سنتی را تجربه می‌کنید.

یادتان باشد که در حین اقامت تان از جاذبه‌های گردشگری اطراف اقامتگاه مثل آبشار رامینه، آبشار وزن، جنگل‌های ماسال، ییلاق و دشت زیبای النزه و جمعه بازار شاندرمن دیدن‌کنید. چون این فرصت برای عاشقان طبیعت و گشت‌وگذار گزینه‌ای طلایی است.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×