گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه‌های بومگردی گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-25
اقامتگاه های جنگلی و بومگردی گیلان

خطه گیلان زمین خطه‌ای پر از مکان ‌های دیدنی متنوع است که مطمعنا از سفر به آن ‌ها نه‌تنها پشیمان نمی ‌شوید، بلکه به بهترین مسافرت ‌های زندگی ‌تان تبدیل خواهند شد. ما در این متن قصد معرفی اقامتگاه‌های بومگردی گیلان را داریم. پس در ادامه متن همراه ما باشید.

اقامتگاه‌ بوم‌گردی شباهت به هتلی سنتی و کوچک دارد که جهت پذیرایی از دوست داران طبیعت و محیط‌زیست طراحی شده است.

اقامتگاه‌های بومگردی گیلان – سرزمین اسالم ( در تالش )

اقامتگاهی با صفا که در روستای خرجگیل از بخش اسالم و در شهرستان تالش استان واقع گشته است. روستای خرجگیل در حد فاصل ۱۵ کیلومتری شهرستان تالش قرار دارد. علاوه بر این، این روستا در فاصله ۴ کیلومتری جاده اسالم به خلخال قرار دارد.

این جاده را حتماً می شناسید. جاده‌ای پیچ در پیچ که با طبیعت هزار رنگ خود در فصول مختلف سال، هر کسی را عاشق طبیعت می‌کند .

این خانه روستایی اقامتی، در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر بنا شده است. ملک زیربنای شصت متری داشته که شامل : سالن پذیرایی، ۱ اتاق خواب تمیز و آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی است. حداکثر ظرفیت میزبانی این مکان اقامتی ۷ نفر است. می‌توانید در اقامتگاه سرزمین اسالم، درختان بلند قامت را در جوار شالیزارهای سرسبز، از تراس با صفای این خانه ناظر باشید. نمای این اقامتگاه کاهگلی است و چیدمانی سنتی دارد. دورتادور تراس به تبعیت از خانه‌های قدیمی روستایی، حصار های چوبی قرار گرفته است.

اقامتگاه بوم‌گردی سرزمین اسالم در جوار جنگل‌های سرسبز هیرکانی قرار دارد که قدم‌زدن در بین این درختان تنومند و قدیمی حتماً شما را به وجد می‌آورد.

اقامتگاه بوم‌گردی آهیل ( در رودسر )

آهیل در روستای بزکویه رودسر قرار گرفته است. روستای بزکویه موقعیت جغرافیایی خاصی دارد. این روستا در دل جنگلی ناب و طبیعتی خارق‌العاده قرار دارد. علاوه بر طبیعت جنگلی این اقامتگاه در فاصله ۱۲کیلومتری از ساحل دریای خزر قرار دارد.

طبیعت بزکویه بسیار متنوع است. جنگلی انبوه و سرسبز با چشم‌اندازی از قله سمام، بوته های سرسبز و خوش عطر چای، باغ مرکبات، رودخانه و آبگیرهایی که برای شنا مناسب هستند، بخشی کوچک از زیبایی‌های کم نظیر طبیعت بکر این منطقه است.

این اقامتگاه زیربنای ۲۰۰ مترمربعی دارد و در ۳ طبقه بنا شده است. مکان مجهز به ۴ اتاق با سرویس بهداشتی اختصاصی است. حداکثر ظرفیت میزبانی این اقامتگاه ۱۶ نفر است.

آهیل در ۴ کیلومتری واجارگاه قرار گرفته که به سبک معماری گیلکی و از چوب ساخته‌شده است. اگر به آهیل رفتید فراموش نکنید تا به ایوان بزرگ طبقه فوقانی که با میز و صندلی‌های چوبی تزئین شده سری بزنید و حتی صبحانه را در این مکان سرو کنید.

اقامت‌گاه‌های بومگردی گیلان

اقامتگاه بوم‌گردی گوزل کندیمیز ( در آستارا )

این مکان اقامتی در روستای خلیله سرای بخش لوندویل در آستارا قرار گرفته است. آستارا را حتماً می شناسید که شهری مرزی در خطه شمال است. طبیعت بکر و زیبای کوه و جنگل در کنار چشم‌انداز دریا، این شهرستان را مورد علاقه مسافران کرده است. گوزل کندیمیز با معماری خانه‌های سنتی و قدیمی شمالی بنا شده و دارای ۳ کلبه چوبی است. این کلبه‌ها امکاناتی نظیر آشپزخانه و اتاق خواب و سرویس بهداشتی دارند. سوئیت اقامتی نیز در این اقامتگاه موجود است که شامل پذیرایی، ۴ اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی است. این اقامتگاه حداکثر ظرفیت میزبانی از ۳۰ نفر را به‌صورت همزمان دارد.

نکته قابل توجه این است که گردشگران با هماهنگی قبلی می‌توانند از محصولات و غذاهای محلی این منطقه مثل عسل طبیعی، پنیر، کره و تخم مرغ محلی و… استفاده نمایند. در این اقامتگاه یک روز ماندگار را با طعم غذا های لذیذ محلی سپری کنید. نزدیکی اقامتگاه گوزل تا ساحل دریای خزر که تنها ۳ کیلومتر است، به جذابیت این اقامتگاه بوم‌گردی افزوده است.

برای مطالعه مطالب دیگر در مورد معرفی مکان‌های جنگلی و اقامتگاه‌های بومگردی استان گیلان اینجا را ببینید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×