گیلان، زیباکنار
0133416

امامزاده‌ابراهیم گیلان ییلاقی رویایی با خانه‌هایی رنگی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-14

امامزاده‌ابراهیم گیلان جزو قطب‌های جذاب گردشگری جهت سیاحت و زیارت در این استان است. این مکان محبوب در شهر شفت در استان گیلان واقع‌شده و یکی از گزینه‌هایی است که گردشگران آن را برای دوری از شلوغی شهر و یافتن مکانی دنج، برای تفریح و استراحت انتخاب می‌کنند. اگر جزو کسانی هستید که قصد دارید استان گیلان را بگردید بهتر است بازدید از این مکان خاص را در برنامه خود جای دهید. امامزاده ابراهیم، از جمله مناطق گردشگری است که حضور در آن آرامشی خاصی را از لحاظ روحی و روانی برای گردشگران رقم می‌زند. اگر به‌دنبال این هستید که ییلاقی سرسبز را تجربه کنید این مکان دنج و آرامش‌بخش در گیلان می‌تواند برای شما مکانی مناسب باشد.

موقعیت روستای امامزاده‌ابراهیم گیلان
روستای سرسبز و دلکش امامزاده ابراهیم، از مناظر کم‌نظیری برخوردار است. این روستا که در شهرستان شفت واقع‌شده از قسمت شمال با طالقان، از شرق با روستای امام‌زاده هاشم و از غرب با روستای سیاه‌مزگی محدود شده است. شاید یکی از دلایلی که سبب‌شده است امام‌زاده ابراهیم محبوب گردشگران باشد آب‌وهوای معتدل، هوای پاک و تمیز کوهستانی و ییلاقات تابستانی آن باشد. میانگین بارندگی در امامزاده ابراهیم در حدود ۱۶میلی‌متر بوده و رودخانه‌ای در آن واقع‌شده است زیبایی غیر قابل وصفی دارد. این رودخانه از میان روستا می‌گذرد و فضایی جذاب و دلنشین را در مسیر خود ایجاد می‌کند.

 

وجه تسمیه نام روستا
نام روستا برگرفته از نام امام‌زاده‌ای است که در آن قرار گرفته است. امام‌زاده ابراهیم از نوادگان امام موسی کاظم بوده است. اهالی روستا به مقبره این امام‌زاده، اباالفضل گیلان می‌گویند. اهالی روستای امام‌زاده ابراهیم مسلمان و شیعه مذهب هستند. از این رو، امام‌زاده برای اهالی روستا از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنای مقبره امام‌زاده ابراهیم در حدود ۳۰۰متر بوده است و به‌دلیل ارزشی که برای مردم روستا دارد، بارها توسط اهالی روستا مرمت شده است. این روستا از روستاهای امن و دنج استان گیلان است که طبیعت آن گردشگران زیادی را جذب می‌کند. در ساحت این مکان امکانات زیادی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته‌شده است تا گردشگران راحت بتوانند در این مکان اتراق کرده و از امکانات تفریحی آن بهره‌مند شوند. جاده‌ای که به‌سمت آرامگاه می‌رود به‌تنهایی یکی از جاذبه‌های روستای امام‌زاده ابراهیم محسوب می‌شود. در این مسیر وجود خانه‌های زیبا و رنگی به سبک معماری شمال و رودخانه‌های زیبا، نوازش دهنده روح و روان آدمی است.

خانه‌های رنگی روستای امام‌‌زاده ابراهیم
در روستای امام‌زاده ابراهیم، خانه‌هایی از جنس چوب با رنگ‌هایی زیبا و متنوع دیده می‌شود. این خانه‌ها به سبک معماری خاصی ساخته‌شده‌ و به وسیله پارچه و گونی پوشیده شده‌اند. به این مفهوم که اتاق‌های این خانه‌ها به وسیله پارچه‌های رنگارنگ از هم جدا شده‌اند. شاید آنچه بیشتر از هر مورد دیگری توجه گردشگران را به‌سمت خانه‌ها جذب می‌کند بجز رنگارنگی آن‌ها، شمعدانی‌های رنگارنگ موجود در خانه‌های روستای امام‌زاده ابراهیم باشد. روستای امام‌زاده ابراهیم جزو روستاهایی از استان گیلان است که سابقه آن در جذب گردشگر مربوط به گذشته بوده است. نگاهی به منابع نشان می‌دهد که رابینو و دیگر نویسندگان تاریخی در نوشته‌های خود اشاراتی به جذابیت خانه‌های این روستا داشته‌اند.

 

امام‌زاده ابراهیم گیلان

جاذبه‌های روستای امامزاده‌ابراهیم گیلان
روستای ییلاقی امام‌زاده ابراهیم علاوه بر داشتن طبیعتی رویایی و سرسبز، وجود آرامگاه و گنبد زیارتگاهش و رودخانه زیبا، معماری جذاب نیز دارد. شب‌های روستای امام‌زاده ابراهیم اما حال و هوای خاص دیگری دارد. آب‌وهوای معتدل روستا سبب‌شده است که گردشگران بسیاری از جاهای مختلف ایران و حتی از خارج از کشور، گذراندن شب در این روستا را به‌عنوان یکی از گزینه‌های مورد علاقه خود انتخاب کنند. شاید آرامش به یاد ماندنی این روستا و فضای خاطره‌انگیز آن در شب، سبب‌شده است که گردشگران شبهای آن را بی‌بدیل، توصیف کنند.
یکی دیگر از جاذبه‌های زیبای روستای امام‌زاده ابراهیم، وجود آبشار زیبای این روستا است که طبیعت آن را جذاب‌تر کرده است. این آبشار را می‌توان یکی از آبشارهای چهارفصل، دانست که طبیعت آن در هر فصلی از سال، زیبایی خود را دارد. گردشگران طبق سلیقه خود انتخاب می‌کنند که چه فصلی را در این مکان جذاب بگذرانند. این آبشار در نزدیکی رودخانه آرامگاه امام‌زاده ابراهیم واقع‌شده است.
از نظر گردشگران در طبیعت اطراف آبشار، می‌توان زیباترین و بدیع‌ترین مناظر طبیعی را دید و از آنها لذت برد. زیبایی‌های روستای امام‌زاده ابراهیم تنها به‌طبیعت و خانه‌ها و آرامگاه امام‌زاده خلاصه نمی‌شود. در این مکان زیبا می‌توان گشتی در بازار شبانه‌روزی شهر زد که برای گردشگران از مکان‌های جذاب به‌شمار می‌رود. دیدن صنایع‌دستی مردم روستا در بازار از گزینه‌های متنوعی است که هر گردشگری را به‌سمت خود جذب می‌کند.

 

امام‌زاده ابراهیم گیلان

بهترین زمان سفر به امامزاده‌ابراهیم گیلان
امام‌زاده ابراهیم در تمامی روزهای سال زیباست. سردی هوا در فصل‌های پاییز و زمستان، سبب می‌شود که استقبال گردشگران از آن در این زمان از سال، کمتر شود. در فصل زمستان امکان بسته شدن جاده برای رسیدن به امام‌زاده ابراهیم نیز وجود دارد و همین امر یکی دیگر از دلایلی است که سبب می‌شود کمتر به این مکان بروند. از این‌رو می‌توان گفت فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن به امام‌زاده ابراهیم است.
در بهار به‌دلیل سرسبزی و طراوت طبیعت در امام‌زاده ابراهیم و بارش‌های باران در آن، هوای این منطقه غیر قابل توصیف است. روستای امام‌زاده ابراهیم در فصول خنک سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران است. این مکان جذاب در فصل‌های بهار و تابستان از قطب‌های گردشگری گیلان است که استقبال قابل ملاحظه‌ای از آن می‌شود. اگر قصد دارید از تهران به امام‌زاده ابراهیم بروید بهتر است از طریق آزادراه قزوین-رشت اقدام کنید و سپس از طریق جاده فومن راهی شفت شوید. شاید باورتان نشود اما زیبایی و خاص بودن روستای امام‌زاده ابراهیم سبب می‌شود که وقتی وارد آن می‌شوید آنقدر اطراف خود را آرام و دنج ببینید که احساس کنید در یکی از مکان‌های خاص گردشگری اروپا به سر می‌برید. اگر به گیلان سر زدید حتماً بازدید از امام‌زاده ابراهیم را جزو برنامه‌های خود قرار دهید تا از دیدن جاذبه‌های متنوع و دلپذیر این مکان سیاحتی و زیارتی لذت ببرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×