گیلان، زیباکنار
0133416

انواع مصالح مورد نیاز برای ساخت نمای ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
ساخت نمای ویلا

پا به خطه شمال که می‌گذارید با انواع و اقسام ویلاهایی روبه‌رو می‌شوید که هرکدام در شکل و شمایلی گوناگون در برابر چشمان شما رخ می‌نمایند. این موضوع نه‌تنها حاکی از تنوع سبک‌های مختلف در ویلاسازی است، بلکه از متریال‌های متنوعی حکایت می‌کند که در ساخت نما استفاده می‌شوند. متریال‌هایی که توانسته اند ویلاهای شمالی را با تنوع بی حد و حصری به منصه ظهور برسانند. مصالحی که در ساخت نمای ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند، مصالحی مطابق با شرایط آب‌وهوایی، اقلیم منطقه، موقعیت جغرافیایی ویلا، سبک ویلاهای منطقه و فاکتورهایی همچون صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند.

تنوع بی‌کران در مصالح موردنیاز برای ساخت ویلا به سازندگان و طراحان ویلا این امکان را داده تا بتوانند خلاقیت را چاشنی کار خود کنند و ویلاهایی با نمای جذاب خلق نمایند. در ادامه قصد داریم مصالح مورد نیاز برای ساخت نمای ویلا را بررسی کنیم بنابراین اگر در این باره مشتاقید بیشتر بدانید ما را همراهی کنید.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

استفاده از آجر در نمای ویلا

یکی از قدیمی ترین مصالحی که در بسیاری از ویلاها استفاده می‌شود متریال آجر است. از آنجایی که آجرها دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ‌های مختلف هستند می‌توان به‌واسطهای آن‌ها هارمونی جذابی در نمای ویلا به‌واسطه سبک‌های مختلف آجرچینی ایجاد کرد. با استفاده از آجر می‌توانید نمای ویلا را به‌سرعت اجرا کنید و فضایی سنتی و دلنشین مطابق با معماری امروز برای ویلا به‌ارمغان آورید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آجر می‌توان به ضریب انتقال حرارت پایین، چشم‌انداز گرم و صمیمانه، گستردگی در تنوع رنگ، مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ و شرایط آب‌وهوایی شمال، قابلیت ترکیب با انواع مصالح دیگر و در نهایت قیمت مقرون‌به‌صرفه آن اشاره کرد.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

استفاده از سنگ در نمای ویلا

سنگ‌هایی که در نمای ویلا استفاده می‌شوند هزاران نوع دارند. بنابراین وقتی صحبت از متریال سنگ در نمای ویلا می‌شود، می‌توان اشاره به چندین سبک مختلف ویلاسازی نمود. به‌عنوان مثال در ویلاهای روستیک از سنگ‌های لاشه‌ای و سنگ‌های صخره‌ای استفاده می‌شود. در حالی که در ویلاهای کلاسیک از سنگ‌های مرمر، در ویلاهای مدرن از سنگ گرانیت و در ویلاهای رومی از سنگ تراورتن استفاده می‌شود. همانطور که می‌بینید کاربرد متریال سنگ در انواع نماهای ویلا قابل توجه است.

این متریال در واقع یکی از قدیمی‌ترین مصالحی است که قابلیت ترکیب‌شدن با سایر مصالح نما را دارد. شما می‌توانید در نمای ویلای خود از ترکیب سنگ و شیشه و یا سنگ و چوب یک نمای فوق‌العاده حاصل کنید. سنگ‌ها دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند و پایه اصلی مصالح مورد نیاز برای ساخت نمای ویلای محسوب می‌شوند. آن‌ها دارای استحکام بالا در برابر رطوبت بوده و در برابر شرایط اقلیمی نامساعد مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

استفاده از شیشه در نمای ساختمان

بسیار بعید است که ویلاهای امروزی در هر نوع سبکی که ساخته می‌شوند فاقد متریال شیشه در نمای خود باشند. بنابراین شیشه هم از آن دست مصالح موردنیاز و اساسی در نمای ویلا به‌ حساب می‌آید. دقت داشته‌ باشید که شیشه‌های مورد استفاده در نمای ویلا باید خاصیت ضد شکنندگی و عایق حرارتی باشند. همچنین بسیار مهم است که شیشه به‌کاررفته در نما، از ورود اشعه مضر فرابنفش به داخل ویلا جلوگیری کند. بنابراین در انتخاب متریال شیشه سعی کنید انواع با کیفیتی را انتخاب نمایید.

اگر ویلایی سنتی دارید و می‌خواهید نمای آن را به زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا کنید، می‌توانید از شیشه‌های رنگی در نمای ویلا استفاده نمایید. در ویلاهای مدرن نیز می‌توان بخش‌های زیادی از نما را با استفاده از شیشه اجرا کرد. مزیت مهم استفاده از شیشه در نمای ویلا ایجاد چشم‌اندازهای زیبا از داخل ویلا به فضای بیرونی است. همچنین می‌توان میزان نوردهی به فضا را با استفاده از این متریال در نمای ویلا کنترل کرد. دقت داشته‌ باشید که استفاده بیش از حد از شیشه در نمای ویلا مجار نیست چرا که موجب هدر رفت انرژی و نقض حریم خصوصی می‌شود.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

استفاده از کامپوزیت در نمای ویلا

یکی از مصالح نوین نماسازی ویلا که در ایران نیز محبوبیت بالایی پیدا کرده کامپوزیت است. این متریال‌ها از جنس پلی اتیلن تولید می‌شوند و می‌توانند دست طراحان را در خلق نماهای نوآورانه بسیار باز بگذارند چرا که دارای قابلیت شکل پذیری بسیار بالایی هستند. این مصالح نماسازی دارای ظاهری درخشان، وزنی سبک و رنگ‌هایی متنوع بوده و توسط یک لایه آلومینیوم پوشش داده می‌شوند بنابراین عایق حرارتی بسیار خوبی هستند.

استفاده از چوب در نمای ویلا

یکی از پر کاربردترین مصالح مورد نیاز برای ساخت نمای ویلا چوب است که در انواع ویلاهای شمالی نیز کاربرد دارد. این متریال دارای ظاهری زیبا بوده و حسی از آرامش و گرما را به انسان منتقل می سازد البته باید دقت داشته‌باشید که چوب‌های مورد استفاده برای نمای ویلا چوب‌هایی خاص با ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند. این چوب‌ها دارای طول عمر بالا بوده و در برابر حرارت، آتش سوزی، رطوبت و برف و باران مقاوم هستند و دچار پوسیدگی نمی‌شوند. اگر می‌خواهید نمایی زیبا به ویلای خود بدهید می‌توانید از این متریال جذاب استفاده کنید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

انواع مصالح مورد نیاز برای ساخت نمای ویلا مصالحی هستند که قدرت‌ترکیب شدن با یکدیگر را دارند. به‌‌عنوان مثال شما می‌توانید در نمای ویلای خود مصالحی مانند سنگ و چوب را با هم ترکیب کنید و بخش‌هایی از نما را با استفاده از شیشه اجرا کنید تا چشم اندزای زیبا به ویلا داده شود. در حقیقت مصالح مورد نیاز برای ساخت نمای ویلا باید به‌طور ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند. مصالحی مانند کامپوزیت، شیشه، سنگ، چوب، آجر و سیمان و گچ از جمله پر کاربردترین متریال‌ها هستند که طراحان خلاق و نوآور می‌توانند با یک ترکیب هنرمندانه نمایی زیبا و جذاب را با استفاده از آن‌ها خلق نمایند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×