گیلان، زیباکنار
0133416

تهاتر ویلا چیست و چطور ممکن است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
تهاتر ویلا

برخی از اصطلاحاًت بازار خرید و فروش مسکن و ویلا به‌قدری تخصصی به‌نظر می‌رسند که انسان تصور می‌کند چه مفهوم پیچیده‌ای در پس آن وجود دارد. در حالی که بسیاری از این واژه‌ها و عبارات بازار مسکن به‌ظاهر پیچیده و سنگین به‌نظر می‌رسند اما مفهومی ساده دارند. یکی از این واژه‌ها، تهاتر ویلا است.

ممکن است در تبلیغات و آگهی‌ها واژه تهاتر ویلا را زیاد شنیده باشید و بدان بی‌توجه بوده‌اید یا مفهوم آن را درک نکرده‌اید. در واقع تهاتر مفهومی ساده دارد. تهاتر به معنای معاوضه است و افرادی که اقدام به تهاتر ویلا می‌کنند در واقع قصد دارند ویلای خود را با چیزی به غیر از پول معاوضه و معامله نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد تهاتر ویلا و روش انجام آن صحبت کنیم.

برای خرید ویلا در گیلان از تماس با ما دریغ نکنید.

تهاتر ویلا چیست؟

این روزها بازار مسکن و ویلا کمی دچار تنش شده و خریداران زیادی به دلایل اقتصادی قادر به‌خرید ویلا نیستند. بنابراین فروشندگان ویلا باید مدت‌زمان زیادی را صبر کنند تا ویلای آن‌ها به فروش برسد. عده زیادی از فروشندگان به‌جای صبرکردن جهت پیدا شدن مشتری دست‌به‌نقد اقدام به تهاتر ویلا می‌کنند. یعنی ترجیح می‌دهند به‌جای دریافت پول نقدر در ازای فروش ویلا، صاحب ویلایی دیگر شوند. تهاتر ویلا هرچند بسیار پیچیده است و نیاز به کارشناسی های دقیق دارد اما باعث خواهد شد تا شما بدون نیاز به داشتن نقدینگی و موجودی بالا بتوانید ویلای خود را عوض کنید.

ریسک خرید ویلا در این شرایط بسیار کمتر از حالت عادی است البته به شرطی که کالاهای معاوضه شده دارای ارزش یکسان باشند و طرفین متضرر نگردند. برای انجام تهاتر بایستی به نکات حقوقی این امر اشراف داشته‌باشید تا بی گدار به آب نزنید.

چطور می‌توان اقدام به تهاتر ویلا ویلا نمود؟

یکی از راه‌های تهاتر ویلا مراجعه به وبسایت‌های قانونی و معتبری است که در این راستا طراحی شده‌اند. شما همچنین می‌توانید به مشاورین املاک معتبر مراجعه کنید. بهتر است پیش از اقدام از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید تا نوع مصالح به‌کار رفته در ویلا، موقعیت ویلا، امکانات ویلا و سایر ویژگی‌های آن را بررسی کند. همچنین با توجه به تمامی زوایا و جوانب قیمت‌گذاری صادقانه و استانداردی روی ویلا صورت دهد.

برای خرید ویلا در زیباکنار می‌توانید با شماره‌های هلدینگ آرش تماس بگیرید.

این موراد بایستی برای ویلایی که قصد تهاتر آن را دارید نیز صورت پذیرد. در واقع ارزش مالی آنچه که قرار است در معامله تهاتر تعویض گردد تعیین شود. بسیار مهم است که اختلاف ارزش و قیمت زیادی بین این دو وجود نداشته باشد و تا زمانی که از کارشناسان حرفه‌ای کمک نگیرید این موضوع قابل تشخیص نخواهد بود.

مزایای تهاتر ویلا چیست؟

یکی از مهمترین مزایایی که این کار دارد این است که شما به‌محض تعویض و تهاتر ویلا صاحب ویلایی دیگر یا سرمایه‌ای با قدرت نقد‌شوندگی بالا خواهید شد. این موضوع در شرایط فعلی کشور که تورم، رشد اقتصادی منفی و رکود وجود دارد بسیار به‌نفع شما خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر اقدام به فروش ویلای خودنمایید و در ازای آن پول دریافت کنید بی‌شک در عرض چند هفته یا حتی چند روز ممکن است ارزش پول شما کاهش پیدا کند. در واقع دچار افت ارزش سرمایه خواهید شد در حالی که چنین کاری این معضل را برای شما ایجاد نمی‌کند.

شما با تعویض ویلای خود با ویلایی دیگر صاحب سرمایه‌ای با قدرت نقد‌شوندگی بالا خواهید شد که ارزش آن مانند پول افت نمی‌کند بلکه در حال افزایش است. بنابراین احتمال ضرر کردن در این نوع معامله بسیار تا بسیار کم خواهد بود.

تنظیم قرارداد جهت تهاتر ویلا چگونه است؟

این کار دقیقاً همانند خرید و فروش ویلا نیازمند تنظیم قرارداد رسمی است. این قرارداد در زمان‌هایی مانند درخواست مراجع قانونی، در صورت بروز اختلاف و یا درخواست طرفین برای باطل کردن قرارداد لازم است. ممکن است در حین عقد قرارداد، طرفین بیش از دو نفر باشند بنابراین برای فسخ نمودن قرارداد نیز رضایت تمامی طرفین باید کسب شود و امکان فسخ یک طرفه وجود ندارد.

از وجود سند رسمی ویلا مطمئن شوید

چنانچه قصد انجام این کار را دارید و می‌خواهید ویلای خود را با ویلایی دیگر معاوضه نمایید، لازم است ویلای مورد نظر دارای سند رسمی و قانونی باشد. بسیاری از ویلاها دارای سند رسمی نیستند و ارزش آن‌ها از لحاظ قانونی بسیار کمتر از آن چیزی است که در ظاهر می‌بینید. بنابراین به‌هنگام تهاتر ویلا از معتبر بودن آنچه که قصد دارید ویلا خود را با آن معاوضه کنید مطمئن شوید.

برای تهاتر ویلا باید به دفاتر رسمی مراجعه کنید

تمامی‌روند های تهاتر ویلا از جمله ثبت و انتقال سند باید در دفاتر رسمی صورت پذیرد. بنابراین از انجام این عمل در شرایطی که اعتبار آن زیر سوال است خودداری کنید. چنانچه به دفاتر رسمی مراجعه کنید قراردادهای قانونی جهت تهاتر ویلا برای شما تنظیم خواهد شد. همچنین حق و حقوق شما به‌عنوان یکی از طرفین معامله در دفاتر رسمی ثبت می‌گردد. بنابراین هیچ‌گاه به‌طور سر خود اقدام ننمایید هرچند که از طرف مقابل خود بسیار مطمئن باشید.

چه چیز را می‌توان در ازای تهاتر ویلا دریافت نمود؟

شما می‌توانید ویلای خود را در ازای موارد ارزشمندی تهاتر نمایید. از آن جمله می‌توان به یک ویلای دیگر، ملک، خودرو، زمین، بیت‌کوین، واحد تجاری و هر آنچه که قابلیت نقد‌شوندگی بالایی دارد اشاره کرد. دقت داشته‌باشید که ارزش ویلای شما باید همسان با همان‌چیزی باشد که در معامله تهاتر دریافت می‌کنید. این موضوع نیاز به کارشناسی‌های دقیق تعدادی از کارشناسان از جمله کارشناسان حقوقی، ساختمان و املاک دارد بنابراین هیچ‌گاه بدون آگاهی از زویای معامله اقدام به تهاتر ویلا نکنید.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری درباره تهاتر ویلا

دلایل زیادی این روزها افراد را به‌سمت و سوی تهاتر ویلا کشانده است. تهاتر ویلا چنانچه تحت نظر کارشناسان حرفه‌ای صورت پذیرد می‌تواند بسیار به‌نفع شما باشد. در چنین حالتی به ازای ویلای خود به‌جای اینکه پول دریافت کنید، صاحب سرمایه‌ای با قدرت نقد‌شوندگی بالا خواهید شد که ارزش آن در حال صعود است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×