گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات خرید زمین در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-11
خرید زمین در شمال

خرید زمین در شمال

خرید زمین در شمال کشور می‌تواند یک سرمایه‌گذاری رویایی باشد. اینکه شما با خرید زمین در شمال کشور به‌سود دست پیدا کنید،یا بنای مورد نظرتان را بسازید، بسیار عالی است. اما در سال‌های اخیر اتفاقاتی در رابطه با خریدزمین در شمال کشور افتاده است، که نمی‌شود آنها را از نظر دور داشت. شما برای خرید زمین باید به افراد مطمئن و از راه قانونی مراجعه کنید. در حال حاضر زمین‌هایی به فروش می‌رود که فاقد سند قانونی واجازه ساخت وساز هستند.

بعضی از افراد تصمیم می‌گیرند، با خرید زمین خودشان ویلای مورد پسندشان را بسازند. در حال حاضر در بعضی از مناطق روستایی و شهری در شمال کشور زمین‌هایی ارزان به شما ارائه می‌شود. علت ارزان‌بودن این زمین‌ها این است، که احتمالاً این زمین‌ها در اصل زمین‌های کشاورزی هستند، که به‌صورت غیرقانونی یا قانونی تغییر کاربری داده‌اند.

گاهی با مواردی روبه‌رو می‌شویم، که فرد زمینی را به شما می فروشد و با شما شرط می‌کند، که به‌صورت مشارکتی این زمین را بسازد. در این موارد به‌علت اینکه زمین خانوادگی است و فرد پولی بابت زمین نداده کار قانونی است و به‌علت نداشتن استطاعت مالی این کار را کرده است. با دیدن سند قانونی زمین شما می‌توانید با حضور مشاورین کاربلد این کار را انجام دهید.

با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان همراه شوید تا نکات مهم خرید زمین در شمال را برای شما بیان کنیم.

نکات خرید زمین در شمال

قبل از خرید هر زمین ارزان بهتر است، که از جهاد کشاورزی استعلام گرفته و مطمئن شوید که این زمین متعلق به اراضی کشاورزی نباشد. در طی چند سال اخیر با وجود بازار خرید زمین در شمال و شلوغ شدن شهرهای اطراف منطقه ساحل خزر مثل تهران و گرایش مردم به ساخت‌وساز در شمال کشور متقاضیان زمین برای ساخت‌وساز بیشتر شده است. طی این سالها اراضی کشاورزی و جنگلی زیادی تغییر کاربری داده و به‌عنوان زمین قابل ساخت‌وساز به فروش رفته است. این امر به تولید در زمینه کشاورزی لطمه زده و بسیاری از زمین‌های حاصل خیز را ازبین برده و بسیاری از اراضی جنگلی را تخریب کرده است.

در بعضی از قسمت‌های شمال کشور با داغ‌شدن بازار خریدزمین افراد بومی که زمین‌های دیگران را به‌صورت امانت در اختیار داشته اقدام به فروش زمین‌ها کرده است.

ممکن است شما زمینی را در شمال کشور خریده باشید، به امید اینکه ویلایی در آن بسازید یا به‌عنوان سرمایه در سال‌های آینده از آن استفاده کنید. باید مواظب باشید، که این زمین از لحاظ ساختاری مشکلی نداشته باشد. گاهی زمین‌های فروخته شده فاقد سند هستند. بهتر است قبل از عقد قرارداد سند معتبر محضری را رویت کنید. قبل از خرید از افراد محلی پرس و جو کنید، و در مورد کاربری زمین سوالاتی بکنید. بیشتر زمین‌های شمال کشور فاقد سند ثبتی هستند،اما باید از طرف شورای شهر و روستای محل و مسئولان ذی ربط سند جایگزین داشته‌باشند، در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

قبل از خرید زمین در شمال صحت و سلامت زمین مورد نظر را از طرف دو اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی منطقه مذکور استعلام کنید، تا مطمئن شوید زمین مذکور جزو اراضی کشاورزی و جنگلی نباشد.

شاید خیلی از افراد با خواندن این مطالب قید خرید زمین در شمال را بزنند اما نگران نباشید، زمین دارای سند همیشه دارای ارزش واعتبار کافی است. اگر می‌خواهید با خرید زمین ویلایی با سلیقه خودتان بسازید، بعد از گذراندن مراتب فوق با خیال راحت زمین مورد نظرتان را خریداری کنید.

اگر دوست دارید، که زمینی در کنار ساحل برای احداث ویلا خریداری کنید مطمئن شوید که زمین دارای سند خالصه است. این نوع سند از اعتبار برخورد دار است .در نظر داشته‌باشید، که زمین‌های بدون مشکل و دارای سند با قیمت بالاتری فروخته می‌شود.

شما برای خرید زمین مناسب ویلا باید در نظر داشته‌باشید که در منطقه بومی یا غیربومی واقع‌شده باشد. ممکن است تفاوت فرهنگی شما با افراد بومی در آینده برایتان مشکل ساز باشد.

پس قبل از خرید زمین در شمال موقعیت آن را از هرجهت باز بینی کنید، و بعد تصمیم به خرید بگیرید. در نظر داشته‌باشید که قیمت زمین در شمال کشور برحسب فاصلهای که با ساحل و دریا دارد و در موارد دیگر جنگل هم همین طور و اجازه ساخت و تعلق گرفتن خدمات رفاهی سنجیده می‌شود، باید در نظر داشت که زمین مورد نظر در آیند می‌تواند به خدمات رفاهی برای ساخت تجهیز شود.

در بعضی از مناطق شمال کشور زمین‌ها دارای اسناد تک‌برگی هستند، وبعضی ها دارای سند شورایی که دسته اول اجازه ساخت دارند ودر دسته دوم بعضی از آنها با مشکل مواجه هستند.

در نظر داشته‌باشید که برای خریدزمین در شمال یک مسئله دیگر هم وجود دارد، در اینجا تعدد انواع سند ها وجود دارد مانند:سندهای علوی که تا حدی اجازه ساخت‌وساز دارند. سندهای اوقافی که با توافق طرفین و پرداخت هزینه و اجاره بها می‌توانند، اجازه ساخت‌وساز بگیرند.

شما برای خرید زمین درشمال فقط به یک محل اکتفا نکنید، به‌عنوان مثال فقط به یک مشاوره املاک بسنده نکرده به چند مکان دیگر هم سرکشی کنید. در مورد زمین مورد نظر مالک یا مالکان آن پرس وجو کنید.اما بهترین پیشنهادی که می‌توانیم به شما ارئه بدهیم این است که برای خریدزمین در شمال مطمئن ترین راه مشاوره با شرکت‌های معتبر و با سابقه طولانی است. شرکت انبوه‌سازان آرش آماده مشاوره در خصوص خریدزمین در شمال کشور به شما همراهان گرامی است.

خریدزمین در شمال با تمام این اوصافی که بیان شد، یک سرمایه‌گذاری بسیار پرسود است. خصوصا برای افرادی که بودجه مناسب برای خرید را دارند. درصورتی که زمینی مناسب و دارای سند را خریداری کنید. می‌توانید در مدت‌زمان مناسب با ساخت وساز یا فروش زمین ازآن سود بجویید. افرادی که دنبال خریدزمین در شمال هستند خصوصا برای ساخت ویلا باید با کارشناسان معتبر وخبرهای مشورت کنند واز راه قانونی اقدام به خرید کنند.

شما با خرید یک زمین مناسب در کنار ساحل می‌توانید یک ویلای زیبا ومنحصربه‌فرد داشته‌باشید.یا هر کجای دیگر مثل کوهستان وجنگل صاحب ویلاهای مورد نظرتان باشید. خرید زمین درشمال که نه هر جای دیگر ممکن است، مشکلاتی را در پی داشته باشد.در صورتی که آگاهی داشته باشیم می‌توانیم به مقصود مورد نظرمان برسیم.در نظر داشته‌باشید، که قبل از خریدزمین درشمال انواع سند های مرسوم در آن منطقه را شناسایی کنید، واز لحاظ صحت وسقم قانونی بررسی کرده بعداًز آن اقدام به خرید زمین نمایید. یک خریدنامناسب هم به سرمایه شما آسیب می‌زند، هم به منابع طبیعی اطراف مان ضرر می‌رساند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×