گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با زیبایی‌های روستای حلیمه‌‎جان رودبار

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
روستای حلیمه جان رودبار

در استان زیبای گیلان، جاذبه‌های زیادی وجود دارد که هرکدام در نوع خود دیدنی هستند. این استان، روستاهای زیبای متعددی دارد. در این مطلب به روستای حلیمه‌‎جان رودبار و زیبایی‌های آن پرداخته شده است.

برای خرید ویلا در نور مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای حلیمه‌جان کجاست؟

اول از همه باید بدانیم روستای حلیمه جان در کجا قرار دارد. روستای حلیمه‌جان در استان گیلان،شهرستان رودبار و در نزدیکی شهری به‌نام توتکابن قرار دارد.این روستا در 12 کیلومتری شهر توتکابن و در 30 کیلومتری شمال شرق شهر رودبار قرار دارد. روستای حلیمه جان از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار است.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 این روستا به‌دلیل زیبایی‌های طبیعی و دریاچهای بسیار زیبایی که در خود دارد شهرت پیدا کرده است. دریاچه این روستا که به دریاچه عروس مشهور است یکی از زیباترین دریاچه‌های استان گیلان است.

دلیل نامگذاری این روستا به این اسم به‌درستی مشخص نیست.

جاذبه‌ها و زیبایی‌های روستای حلیمه‌‎جان رودبار

اما این روستا به چه دلیل این همه جذابیت پیدا کرده است؟ در زیر به این جذابیت ها پرداخته شده است:

1.دریاچه حلیمه‌جان یا عروس:

مهم‌ترین و زیباترین جاذبه این روستا، دریاچه آن است. دریاچه حلیمه جان یا عروس، یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال کشور است و به‌همین دلیل است که خیلی‌ها را به سوی خود جذب می‌کند. زمانی که شما از این دریاچه دیدن‌کنید متوجه خواهید شد که دو رنگ دارد. یک رنگ آن سبز است که مربوط به جلبک هایی است که در سطح دریاچه قرار دارند و رنگ دیگر آبی  است که مربوط به آب دریاچه است. در طول روز شما به‌خوبی متوجه تغییر رنگ این دریاچه به‌دلیل تغییر نور و نیز وزش باد است.

برای خرید ویلا شهرکی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

زمانی که هوا صاف باشد و دریاچه نیز آرام باشد، شما به‌وضوح زیبایی دریاچه را با چشم‌های خود می‌بینید. عکس درختان اطراف دریاچه در آن به‌وضوح پیداست و این به زیبایی دریاچه می‌افزاید. بی‌دلیل به این دریاچه عروس نمی‌گویند. بهار و تابستان بهترین فصول برای دیدن این دریاچه است. البته در این فصول تعداد گردشگران و مسافرین نیز بیشتر است و باید به این موضوع توجه کنید.

امکان کمپینگ در کنار دریاچه

امکان کمپینگ در کنار دریاچه به‌خوبی وجود دارد. همچنین اگر وسایل مناسب برای ماهیگیری وجود داشته باشد، می‌توانید برای ماهیگیری اقدام کنید البته نه در این دریاچه بلکه با کمی پیمودن راه به سفید رود می‌رسید و در آنجا می‌توانید ماهیگیری کنید. برای حفظ اکوسیستم دریاچه، ماهیگیری در آن ممنوع است. اگر در عکاسی مهارت داشته‌باشید می‌توانید از این دریاچه زیبا عکس‌هایی جذاب و دیدنی بگیرید.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این دریاچه مخصوصاً در غروب بسیار زیبا و دیدنی است و مناظر زیبا و جذابی را ایجاد می‌کند. این دریاچه دارای امکاناتی مانند رستوران، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و دیگر موارد است.

2.طبیعت زیبای روستای حلیمه‌‎جان رودبار

به جز دریاچه عروس که در این روستا قرار دارد، طبیعت زیبا و سرسبز این روستا نیز از جاذبه‌های آن محسوب می‌شود. شما در اطراف دریاچه و نیز دورتر از آن می‌توانید درختان زیبا و زمین‌های سرسبز را مشاهده کنید که در نوع خود دیدنی و جذاب هستند.

برای خرید ویلا در بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

شما می‌توانید از طبیعت زیبا و سرسبز این روستا لذت ببریدو در آن گردش کنید. قدم‌زدن در این طبیعت زیبا با آب‌وهوای خوبی که دارد می‌تواند لحظات خوشی را بگذرانید و عکس‌های زیبایی را نیز بگیرید. ارتفاعات اطراف این روستا نیز زیبا و سرسبز است. هوای پاک و تمیز این روستا می‌تواند ریه‌ها و نیز روحیه های شما را جانی دوباره ببخشد. خلاصه که می‌توانید با خانواده یا دوستان خود لحظات خوشی را در طبیعت روستای زیبای حلیمه جان سپری کنید.

3.پوشش گیاهی:

در طبیعت روستا شما می‌توانید پوشش‌های گیاهی مختلفی را مشاهده کنید که از دیگر جاذبه‌های آن است. شما می‌توانید از دیدن گیاهان مختلف و پوشش‌های گیاهی زیبا در این روستا لذت ببرید.

اقامت در روستای حلیمه‌‎جان رودبار

برای اقامت در این روستای زیبا، شما مشکلی نخواهید داشت. چون هم می‌توانید به‌خوبی در اطراف رودخانه چادر بزنید یا این که در اقامتگاه بوم‌گردی این روستا اقامت کنید. اگر هم دوست دارید می‌توانید خانه روستاییان را اجاره کنید و در آنجا ساکن شوید. البته برای چند ساعت گردش در این روستا و دیدن جاذبه‌های آن دیگر نیازی به این کارها نیست.

چگونه به روستای حلیمه‌‎جان رودبار برویم؟

اگر دوست دارید تا به این روستای زیبا و دیدنی بروید و از جاذبه‌های آن دیدن‌کنید باید در ابتدا به‌سمت رودبار حرکت کنید. شما به‌راحتی از طریق آزادراه قزوین-رشت می‌توانید با عبور از منجیل به رودبار برسید. پس از رسیدن به رودبار و 5 کیلومتر رانندگی شما در سمت راست خود تابلوی ورودی به روستای حلمیه جان را مشاهده خواهید کرد. پس از آن که وارد این جاده فرعی شدید حدود 2 کیلومتر از میان درخت‌ها و خانه‌ها می گذرید تا به روستای حلیمه جان برسید.

برای خرید ویلا در سرخرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در روستا نیز تابلوهایی وجود دارند که به‌خوبی می‌توانند شما را به دریاچه عروس یا دریاچه حلیمه جان راهنمایی کنند. اگر دوست دارید تا اطراف دریاچه و روستا شلوغ نباشد، پس ایام تعطیل یا اخر هفته‌ها به این روستا نروید چون در این روزها افراد بیشتری برای تفریح به‌سراغ این روستا و دریاچه می‌روند.

شمال، به‌دلیل جاذبه‌های متنوع و زیادی که دارد بسیار مورد توجه است و برای همین داشتن یک ویلای زیبا در این بخش از کشور می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد. اگر دوست دارید تا صاحب ویلا شوید، پس بدانید که انبوه‌سازان آرش شرایط بسیار خوبی را برای خرید ویلا فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×