گیلان، زیباکنار
0133416

نکات پیاده‌سازی سبک ویکتوریایی در ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سبک ویکتوریایی در ویلا

امروزه در ساختن خانه‌ها و ساختمان‌ها از سبک‌های گوناگونی استفاده می‌شود. هرکدام از این سبک‌ها مزیت‌های خودشان را دارند. یکی از این سبک ها، سبک ویکتوریایی  است. ویلا جایی است که می‌توان انواع سبک‌ها را روی آن پیاده کرد. یکی از سبک‌ها همین سبک ویکتوری است که می‌توان به‌خوبی روی ویلا پیاده شود. اما نکات پیاده‌سازی سبک ویکتوری در ویلا چیست. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است.

برای اجاره ویلا در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سبک ویکتوریایی چیست؟

سبک ویکتوریایی در واقع یک سبک دکوراسیون داخلی است که برای فضاهای داخلی ساختمان‌ها صورت می‌گیرد. این سبک ویکتوریایی (اگر بتوانید از نامش چیزهایی را حدس بزنید) سبکی تجملاتی و زرق و برق دار است که می‌تواند یک ساختمان را به‌جایی شیک و باشکوه تبدیل کنید.

این سبک در سال‌های 1820 تا 1900 در انگلستان بسیار رواج یافت و خیلی‌ها از آن برای زیبا کردن خانه‌های خود استفاده کردند. هنوز هم این سبک طرفداران فراوانی دارد و خیلی‌ها این سبک را روی فضای داخلی ساختمان خود پیاده می‌کنند تا بتوانند آن را اشرافی و زیبا و لوکس جلوه دهند.

ویلاها از جمله گزینه‌هایی است که خیلی‌ها دوست دارند تا سبک ویکتوریایی یا ویکتورین را روی آن پیاده کنند. برای پیاده کردن این سبک تجملاتی نیاز است که نکته هایی دانسته شود. در زیر به این نکات اشاره شده است.

نکات پیاده‌سازی سبک ویکتوریایی در ویلا

برای پیاده کردن سبک ویکتورین یا ویکتوریایی باید به نکاتی توجه کنید:

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

1.توجه به رنگ مناسب :

در پیاده‌سازی سبک ویکتوریایی در ویلا شما نباید هر رنگی را انتخاب کنید. در این سبک شما باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که بتواند شکوه و عظمت را به‌چشم بیننده بیاورد. شما باید بیشتر رنگ‌های تیره را انتخاب کنید. رنگ‌های قهوه‌ای، زرشکی، سرمهای و سبز مخلمی می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند و روی ویلای شما پیاده شوند.

دقت کنید که انتخاب رنگ باید با توجه به فضای داخلی ویلای شما انتخاب شود بنابراین سعی کنید همه جوانب را در نظر بگیرید و سپس بهترین رنگ را انتخاب کنید.

2.پوشش کف و دیوار و سقف دچار تغییر می‌شوند:

در سبک ویکتورین همه اجزای فضای داخلی دچار تغییر می‌شوند و توجه به جزییات آن‌ها بسیار مهم است. برای پیاده‌سازی سبک ویکتورین روی ویلا، دیوارها و سقف باید با طرح‌های زیبا و مخصوص گچ بری شوند. رنگ دیوارها نیز همان‌طور که در مورد قبل گفته شد باید تغییر کند و به رنگ مناسب درآید.

می‌توان روی دیوارها نقاشی نیز کشید تا سبک ویکتورین هر چه بهتر پیاده‌سازی شود. برای کف نیز می‌توان از کفپوش‌های چوبی زیبا استفاده کرد تا هر چه بیشتر به زیبایی فضای داخلی منجر شود.

3.انداختن فرش در کف:

یکی از نکات دیگر در پیاده‌سازی سبک ویکتوریایی در ویلا این است که کف خانه باید با فرش‌های زیبا تزیین شود. خوشبختانه در این مورد کار خاصی نیاز نیست چون فرش‌های ایرانی خود بسیار زیبا هستند ومی‌توان به‌خوبی از آنها برای پوشش کف فضای داخلی ویلا استفاده کرد. فرشی زیبا و با رنگ مناسب جهت هماهنگی با دیگر اجزای فضای داخلی تهیه کنید و آن را کف خانه خود بندازید. دقت کنید که فرش‌ها باید زیبا و اشرافی باشند تا هر چه بیشتر سبک ویکتورین ویلای شما را تکمیل کنند.

4.پرده ها :

یکی دیگر از نکات پیاده سبک ویکتورین در ویلا این است که شما باید پرده هایی زیبا و تجملاتی با رنگ مناسب را برای فضای داخلی تهیه کنید. اگر می‌توانید از پرده‌های زیبای حریر استفاده کنید. اگر دوست دارید می‌توانید رنگ آنها را تیره انتخاب کنید یا رنگ روشنی برای پرده‌ها برگزینید اما روی آن والان تیرهای نصب کنید.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

5.مبلمان در سبک ویکتورین:

اگر می‌خواهید تا درون خانه شما تجملاتی و اشرافی به‌نظر برسد پس مبلمان شما باید اشرافی و زیبا و لوکس باشد. مبل‌های سلطنتی می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای استفاده کردن در این موارد باشند. مبل‌های با رنگ مناسب را انتخاب کنید و آنها را به‌شکلی مناسب در جاهای مناسب خود بگذارید به‌شکلی که فضایی زیبا و اشرافی را تداعی کند. یادتان باشد که اغراق در تجمل از ویژگی‌های این سبک است پس باید به این موضوع توجه کنید.

دقت داشته‌باشید که این دکوراسیون شما نباید شلوغ و شلخته باشد. درست است که شما از وسایل و مبلمان لوکس و تجملاتی استفاده می‌کنید اما باید آنها را به‌شکلی زیبا و مناسب قرار دهید.

مبل‌های سبک ویکتورین معمولاً دارای منحنی های بزرگ است و در عین بزرگ بودن، دارای ظرافت و زیبایی است. کنده کاری این مبلمان‌ها بسیار قابل توجه است و تشک های آن نیز گران‌قیمت هستند. پس در انتخاب مبل به این نکات توجه کنید.

6.جدا بودن قسمت‌های مختلف:

بر خلاف طرح‌های امروزی که قسمت‌های مختلف یک ساختمان به‌هم متصل هستند، در سبک ویکتورین بخش‌های مختلف از هم جدا هستند. برای مثال بر خلاف امروز آشپزخانه و اتاق پذیرایی کاملاً با دیوار جدا شده است. پس در هنگام پیاده‌سازی سبک ویکتوریایی در ویلا باید به این نکته توجه کنید و قسمت‌های مختلف داخل ویلا را به‌خوبی از هم جدا کنید.

بیشترین تمرکز باید روی اتاق پذیرایی باشد چون در سبک ویکتوریایی قلب خانه محسوب می‌شود. بهترین وسایل و بیشترین جزییات در این قسمت وجود دارد.

7.مصالح برای پیاده‌سازی سبک ویکتوریایی:

برای پیاده کردن سبک ویکتورین یا ویکتوریایی در ویلا در زمینه مصالح محدودیتی وجود ندارد. تنها نکته‌ای که وجود دارد که این مصالح باید به‌شکلی استفاده شوند که بیشترین ظرافت و اشرافی گری در فضای داخلی استفاده شود. مصالح باید دارای بهترین کیفیت باشند. برای مثال سنگ‌های مرمر گزینه‌های بسیار خوبی برای این سبک هستند.

همان‌طور که می‌بینید پیاده‌سازی این سبک در ویلا هزینه زیادی را در برمیگیرد. پس قبل از شروع برای پیاده‌سازی به‌خوبی هزینه‌ها و همه جوانب دیگر را در نظر بگیرید تا بعداً به مشکل نخورید.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

8.وسایل تزیینی:

همان‌طور که تا اینجا فهمیده‌اید سبک ویکتورین یا ویکتوریایی یعنی سبکی که در آن تجملات و اشرافی گری حرف اول را می‌زند پس یکی از مهم‌ترین مولفه ها در دکوراسیون داخلی ویلا با این سبک این است که تا می‌توانید از وسایل تزیینی مناسب استفاده کنید. باید دقت کنید که وسایل تزیینی با دیگر اجزا هماهنگی داشته‌باشند و به‌نوعی تکمیل کننده کار باشند. میزهای زیبا، شمعدانی های زیبا، قاب عکس‌ها، تابلوهای نقاشی، گلدان‌های زیبا و تجملاتی، کمدهای چوبی زیبا و ظریف و دیگر وسایل همگی باید به زیبایی بر تجمل و اشرافیت فضای داخلی ویلای شما بیفزایند.

دقت کنید که نباید فضا را شلوغ کنید. فضای شلوغ هیچ زیبایی ندارد. وسایل باید به تعداد کافی باشند و در جاهای مناسب قرار گرفته شوند به‌طور که از نگاه کردن به آن بتوان لذت برد نه این که احساس شلوغی و نامرتب بودن کرد. وسایل باید دارای رنگ‌های مناسب و هماهنگ با دیگر اجزا باشند. همه این‌ها در کنار هم برای ش ما فضایی لوکس، زیبا و تجملاتی تشکیل خواهند داد و کار پیاده‌سازی سبک ویکتورین در ویلای شما را تمام خواهند کرد.

توجه به رنگ در دکوراسیون ویکتوری ویلا

نکته دیگر توجه به رنگ در این سبک اشرافی است. رنگ‌ها بهتر است تیره باشند. رنگ‌های سرمه ای، زرشکی، قهوه‌ای و سبز مخملی می‌توانند رنگ‌های مناسبی باشند.

پرده ها در این سبک بسیار مهم هستند. در فضای داخلی ویلا باید پردهایی لوکس و زیبا با رنگ تیره اویزان باشد. همچنین شما می‌توانید از کاغذدیواری های مناسب برای پوشاندن دیوارها استفاده کنید. مبل‌ها نیز باید بزرگ، دارای جزییات زیبا و انحنای بزرگ باشند. فرش‌های زیبا باید در کف انداخته شود و کفپوش نیز باید زیبا باشد. می‌توان از کفپوش‌های چوبی استفاده کرد.

در اخر وسایل تزیینی مناسبی باید استفاده کرد تا کار تکمیل شود. دقت داشته‌باشید که پیاده‌سازی سبک ویکتوریایی بسیار هزینه خواهد داشت پس همه جوانب را در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری

سبک ویکتورین یا سبک ویکتوریایی، سبکی است که در آن به اشرافی گری و تجملات پرداخته می‌شود. به عبارت دیگر این سبک برای این است که یک فرد، فضای داخلی خانه خود را به‌شکلی تجملاتی و اشرافی و زیبا  درآورد. این سبک در انگلستان رواج داشته است اما امروزه هم خیلی‌ها به آن علاقه‌مند هستند.

ویلاها از گزینه‌هایی هستند که می‌توان این سبک را روی آن پیاده کرد. برای این کار باید به نکات پیاده‌سازی سبک ویکتوریایی توجه کرد. در گام اول باید به این توجه کرد که در هنگام ساخت بخش‌های مختلف ویلا، آنها باید به‌درستی از هم جدا باشند. آشپزخانه واتاق پذیرایی و دیگر بخش‌ها باید با دیوار از هم جدا باشند و مانند سبک‌های امروزی به‌هم متصل نباشند. در قدم بعدی باید به تزیینات سقف و دیوار پرداخت و با گچ بری و نقاشی وکارهای دیگر آنها را به‌حالتی اشرافی وزیبا و تجملاتی درآورد.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جزییات در سبک ویکتوریایی بسیار مهم هستند پس هر چقدر که این کنده کاری و گچ بری ها ظریف تر باشند سبک شما بهتر پیاده‌سازی شده است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×