گیلان، زیباکنار
0133416

سفر دوست‌داشتنی به گردنه گدوک

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-05-17
گردنه گدوک

استان مازندران یکی از جذاب‌ترین و زیباترین استان‌های ایران است که هر ساله توریست‌های بسیاری برای دیدن از طبیعت بکر و زیبای این استان به مازندران سفر می‌کنند. مازندران به‌دلیل دارا بودن کوه و دریا و جنگل و رود خانه و آثار تاریخی و موزه، طرفداران و مسافران خاص خودش را دارد. اگر می‌خواهید یک سفر لذت‌بخش بدون هیچ محدودیتی را تجربه کنید به این استان و گردنه گدوک سفر کنید، چرا که یکی از بهترین استان‌ها و زیباترین استان‌های ایران است و مردمانی مهربان و مهمانوازی دارد که هرساله پذیرای مهمان ها هستند. با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گردنه گدوک در کدام موقعیت جغرافیایی قرار دارد؟

گدوک یکی از روستا های مربوط به فیروزکوه است که در بین مرز مازندران و تهران قرار دارد. از نظر طبیعی و فرهنگی بسیار به استان مازندران نزدیک است و البته از نظر جغرافیایی در توابع تهران قرار دارد. 2200 متر از سطح دریا این روستای زیبا و دوست‌داشتنی فاصله دارد و همین امر می‌تواند دلیل مهمی برای خنک بودن آب و های این روستا در تابستان باشد.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

یکی از مناطقی که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم گردنه گدوک است که این گردنه در جاده فیروزکوه قرار دارد و یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های است که بسیاری از مسافران به آنجا علاقه دارند. در تابستان اینجا یکی از خنک‌ترین مکان‌هایی است که شاید شما را از گرمای شدید نجات دهد. همچنین به‌دلیل داشتن طبیعتی زیبا می‌تواند سفری به یاد ماندنی برای شما بسازد.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای گدوک در مجاور به خطوط راه‌آهن قرار گرفته است که در اطراف این روستا می‌توانید پل‌ها و تونل های بسیاری را ببینید که برای رفت‌وآمد واگن های مسافر بری و باربری مورد استفاده قرار می‌گیرند. پل ها و تونل های اطراف این روستا باعث زیبایی و مدرنتیه شدن آن شده‌اند و نوعی جلوه گر زیبایی هستند.

جاذبه‌های که در اطراف گدوک وجود دارد و جز دیدنی‌های این روستای فوق‌العاده است

این روستا همان‌طور که گفته شد دارای مکان‌های دیدنی فوق‌العاده‌ای است که در ادامه به چند نمونه از آن اشاره خواهیم کرد.

1_ پل ورسک

در سال ۱۳۱۲ ساخت پل ورسک توسط رضا شاه اجرا شد. همانطور که می‌دانید و یا شاید در تاریخ خوانده باشید یکی از مهم‌ترین اقدامات رضا شاه در ایران احداث خط راه‌آهن بود.  رضا شاه برای ساخت راه‌آهن به موقعیتی برخورد که در نهایت باعث ساخت این پل شد. رضا شاه قرارداد احداث راه‌آهن را با مدیر عامل شرکت دانمارکی، پورگن ساکسلید امضا کرد. این قرار ۹۰۰ کیلومتر خط راه‌آهن بود. این قرارداد به مدت ۶ ماه به طول انجامید.

برای اجاره ویلا در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در ابتدای احداث راه‌آهن باید اشاره داشته باشیم به مسیر قطار که به‌شکل سه پله بر روی دامنه کوه ایجاد شد و به سه خط طلا معروف شد. دره ورسک هم که در سر راه این قطار قرار داشت در حقیقت یکی دیگر از مشکلاتی بود که باید به آن رسیدگی می‌کردند، بنابراین باید دهانه پل را بزرگ‌ تر می گرفتند که این کار ها به شیوه مهندسی انجام گرفت و درنهایت پل احداث شد.

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پل ورسک بین دو کوه عباس‌آباد قرار گرفته است و یکی از مسیر‌های مهم خط راه‌آهن محسوب می‌شود. بنابراین باید اشاره داشته باشیم به مورد توجه قرارگرفتن این پل توسط گردشگران. در نزدیکی این پل ورسک، روستای ورسک، که بسیار زیبا است و دارای آرامشی خاص است، وجود دارد. این روستا دارای رودخانه‌های پرآب و درختانی زیبا، دام‌هایی فوق‌العاده غنی است که نیاز روستایی های این منطقه را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید بعد از بازدید از این پل به این روستا بروید و کمی گردش کنید.

2_ کاروانسرای گدوک

بعد از بازدید از پل نوبت به بازدید از کاروانسرای گدوک می‌رسد. این کاروانسرا یکی از مهم‌ترین کاروانسرای در این منطقه به لحاظ تاریخی است که نزدیک 400 سال از عمر آن می‌گذرد و مربوط به‌دوره صفویان است. به لحاظ تاریخی این کاروانسرا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد بنابراین می‌توانید از آن بازدید کنید. این کاروانسرا به‌ثبت آثار ملی رسیده است و دارای اهمیت فراوانی است. حتماً از این کاروانسرا در سفر به گردنه گدوک دیدن‌کنید.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

3_ روستای دوگل

یکی از روستای های معروفی که در شهرستان سواد کوه است که در بین دو روستای شوراب و گدوک قرار گرفته است و همین امر باعث اهمیت این راه‌آهن و ساخت این پل شده است. در حقیقت این منطقه به لحاظ تاریخی و مدرنتیه شدن دارای اهمیت است. اگر علاقه دارید که در این حوزه پروهشی کنید، می‌توانید این مناطق را در وهله اول مورد بررسی قرار دهید. این روستا علاوه بر ویژگی مدرنتیهای که دارد از نظر جاذبه طبیعی هم بسیار فوق‌العاده است و می‌تواند حس خوب طبیعت را به شما القا سازد.

4_ بخش شوراب در گردنه گدوک

یکی دیگر از جاذبه‌های گدوک که می‌توانیم درباره آن صحبت کنیم بخش شوراب است که این روستا هم مانند روستا هایی که نام بردیم فوق‌العاده زیبا است. این روستا هم دارای طبیعت بکر و فوق‌العاده‌ای است و بسیار خنک است. در صورت سفر کردن به این روستا می‌توانید از جاذبه گردشگری این روستا مانند؛ چشمه آب شور، آبشار دیدن‌کنید. مسلماً تمامی این ویژگی‌ها برای شما می‌تواند خاطره بسیار خوبی بسازد و حس خوبی به شما القا کند.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این روستا، آبشار شوراب است که یکی از بهترین و منحصربه‌فرد ترین آبشارهای این منطقه است. آبشارهای این منطقه دارای بستری گوگردی است که رنگی قرمز دارند. این آبشار در پایین رودخانه در کنار ریل راه‌آهن قرار دارد. خلاصه غیر ممکن است به این مناطق سفر کنید و دست خالی برگردید، حتماً برای سفر به این روستای فوق‌العاده برنامه‌ریزی داشته‌باشید و بار سفر 1 روزه خود را ببندید و لذت ببرید. گردنه گدوک

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×